روايات

رواية جعلتني ملتزما الفصل الخامس عشر 15 بقلم رمضان

رواية جعلتني ملتزما الفصل الخامس عشر 15 بقلم رمضان

رواية جعلتني ملتزما الجزء الخامس عشر

رواية جعلتني ملتزما البارت الخامس عشر

رواية جعلتني ملتزما
رواية جعلتني ملتزما

رواية جعلتني ملتزما الحلقة الخامسة عشر

كريم يجلس ف غرفته وفي يده صوره تجمعه هو ووالده وامه ،

ياااااااااااه يابابا سبتني لمين ف الدنيا دي !!

انا ايه من غيركم ،بس اوعدك اني هجبلك حقك،،

وهكون قد المسؤليه ال انت سبتهالي !!

هثبتلك اني راجل …

ويقاطع تفكيره وكأنه قد تذكر شئ ،،،

ثم يمسك هاتفه ويطلب رقم !!

كريم : الو

 

 

 

 

 

 

الطرف الاخر: مستشفي المستقبل الموظف : ايوه اتفضل

كريم: لو سامحتي عاوز اسأل ع المريضه همس هاني محمود

الطرف الاخر: لحظات معايه………

هي خدت اذن خروج الساعه سابعه النهارده وخرجت ،

كريم :طيب بعد اذنك ممكن اي رقم تليفون ليها او لحد من اهلها ف البيانات عندك!!

الاداره :اسف يافندم مش هقدر ،

يغلق كريم الخط ..

انا ازاي نسيتها ياتري عاملت ايه مع عمها!!!

….

ياسمين : هموستي موبيلك بيرن من بدري

همس بلهفه : مين عمي؟

ياسمين: مش عارفه ظاهر رقم غريب اهو بيرن تاني!

همس : سلام عليكم

كريم : عليكم السلام

 

 

 

 

 

 

ازاي صحتك يادكتوره همس ،،

همس:…….

كريم : الو

همس : مين معايه

كريم : انا كريم عبد الحميد

همس : انا كويسه الحمد لله

كريم : اتصلت بالمستشفي وقالوا انك خرجتي،

همس: انت جبت رقمي ازاي !

كريم : الظابط هو ال اتصل بيا ، اتصل برقم عمك ال كان موجود ف المحض،ر وعمك قاله انه مالوش دخل بالموضوع ،وانك سبتي البيت واداله رقمك ده…

فاانا قولت اتصل بيكي انا ،

عشان اعرفك ان هما محتاجينك النهارده ف القسم ،

هو انتي قاعده فين دلوقتي !

 

 

 

 

 

 

همس : بيتهيألي حضرتك دي حاجه متخصكش !

كريم : ازاي بقي وعمك طردك عشان شهادتي ف قضية قتل ، اللي هي كانت تخص والدي انا!!

همس : تمام حضرتك تقدر توفر نظرة العطف دي، انا مش محتجاها! وابعتلي عنوان القسم ف رساله،

ولم تعطه فرصه للرد واغلقت الخط!!

ياسمين : عاوزينك ف القسم

همس : ايوه،

ياسمين طيب انا هااجي معاكي

همس : لا طبعا انا مش هقبل انك تدخلي قسم كفايه انا، هخلص وهااجي !!

ياسمين : طيب ياحببتي وابقي اتصلي طمنيني

همس : حاضر

………….

كريم: انا لو اطول اولع ف عمها ده كنت عاملت كده!

ياسر : طيب وانت هتروح القسم ليه ،،

 

 

 

 

 

 

كريم : الصراحه مش عارف هروح ليه، يعني اصل ال اتقتل من 4 تيام ده مش ابويا! والبنت ال راحه القسم ده عمها مطردهاش عشان برده ابويا !

ياسر : ده انت شلل روح انا مالي انا ،،

كريم : روح مر ع المستشفيات زي ما قولتلك ياياسر، ولو فيه اي حاجه عرفني ياله سلام !

ياسر: حاضر ياخويا اصل كنت خلفتك ونسيتك سلام!

همس تدخل القسم كريم : انسه همس

تقف همس

كريم : حمدلله ع سلامتك،

همس: الله يسلمك

،لو سامحت اروح للظابط ازاي عشان اول مره ادخل مكان زي ده،

كريم : انا كده كده رايح ليه !

 

 

 

 

 

 

في مكتب الظابط تجلس همس وهي توصف شكل الرجل ويوجد رسام ،

ويجلس كريم

الظابط : ها شكله كده

همس : قريب من كده كتير

تعرف حد شكله قريب من كده يادكتور كريم،

جاوب كريم بالنفي

الظابط: تمام ياانسه همس لو احتجنالك تاني هنستدعديكي اتفضلي انتي ،

همس : سلام عليكم وغادرت المكتب

الظابط : كريم استني عاوزك ،

كريم يغادر المكتب: هجيلك بكره ياكامل

………..

خرجت همس من القسم،

وكريم خلفها !!

فقد قرر انه سيتابعها، حتي يعرف اين تسكن هي، لكي يطمئن عليها…..

اوقفت همس تاكسي

 

 

 

 

 

 

وكريم خلف التاكسي ب سيارته،،

كريم يبتسم ويحدث نفسه : علي اخر الزمن بقيت اراقب حد،

وفي منتصف الطريق حدث شئ غريب ،

وجد سيارتان سود، اوقفوا التاكسي، وضربوا السواق،، وهمس تصرخ !!

ثم اخرجوها ووضعوها ف احدي السيارات ،

كريم بصدمه وقد هم ان يخرج من السياره ولكنه تراجع فالمكان لم يوجد به احد ،

وعددهم اكثر من ثمانيه لايستطيع قتالهم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جعلتني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى