روايات

رواية جعلتني ملتزما الفصل التاسع 9 بقلم رمضان

رواية جعلتني ملتزما الفصل التاسع 9 بقلم رمضان

رواية جعلتني ملتزما الجزء التاسع

رواية جعلتني ملتزما البارت التاسع

رواية جعلتني ملتزما
رواية جعلتني ملتزما

رواية جعلتني ملتزما الحلقة التاسعة

رنا بانهيار : ضحك عليا واستغل حبي ليه،

كنت شايفه فيه ياهمس كل صفات الانسان الصادق،

كنت زهقت من الشغل ومن الفقر ومن حياتي كلها ،

هو كان عنده الفلوس ال ممكن تعوضني عن الحرمان ال انا فيه والحب ال يكفيني ،

وتكمل كلامها : ضحك عليا وقالي نتجوز عرفي ع ما بابا يجي من باريس ،

وتنهار وهي تتحدث :وانا وافقت ياهمس ..

همس تبكي بشده : ليه عاملتي كده حرام عليكي ،،

 

 

 

 

 

فلوس ايه ال ممكن تعوضك عن عرضك وشرف اهلك ليه ،،

رنا: همس انا انا انا هموت نفسي، انا مش هسمح اني اتفضح ،

همس : تموتي نفسك قومي موتي نفسك عشان تبقي خسرتي دنيتك واخرتك …

رنا: همس المشكله انه جاي دلوقتي يقولي كل واحد يروح ف حاله مش عارفه اعمل ايه ساعديني .

تتركها همس وتدخل الي غرفتها وتبكي : وكعادتها تصلي ،،

بدئت ف صلاتها وتدعي الله ان لا يفضح عمها ..

بعد ان استجمعت همس قوتها

ذهبت اليها :

عاوزاكي تحكيلي كل حاجه عن الشخص ده كل حاجه اسمه ايه

رنا : ه ه ه هادي احمد ف 4تجاره

 

 

 

 

 

همس : معاكي الورقه العرفي

رنا : ايوه اهه

هتعملي ايه!!

همس : هروح اكلمه يا رنا ولو وصلت اني اهدده هعمل كده ،،

هو يعتبر مش بيحضر ف الجامعه ،

همس: انا هتصرف!! وتهم لتخرج من الغرفه

رنا: همس انا اسفه اسفه ع كل حاجه ،

اسفه اني مسمعتش كلامك، وتبكي بشده اختي سابتني ومشيت، مهانش عليها تعرف مالي ،

انا عاوزه ابقي زيك خليني زيك ياهمس ..

لم ترد عليها همس،، وتركتها وذهبت وهي لا تعرف ماذا ستفعل!!!

……..

ياسمين : ياله عشان ندخل المحاضره !

 

 

 

 

 

لا ادخلي انتي

عندي مشوار ،

ياسمين :مشوار ايه

همس :هقولك بعدين

وتركتها ورحلت الي مبني تجاره،

اعمل ايه دلوقتي انا حتي معرفش شكله ، يارب ساعدني

دكتوره همس ايه ال جايبك تجاره ..

همس:دكتور ياسر كنت بدور ع حاجه ،،

ياسر: طيب بعد اذنك

همس : دكتور ياسر ممكن دقيقه .

 

 

 

 

 

ياسر : اتفضلي ياهمس

همس بتردد : انا عاوزه خدمه من حضرتك

ياسر بتعجب :مني انا

همس بأحراج : اصل معرفش حد هنا وانت الوحيد ال ممكن تساعدني ،

ياسر : اتفضلي

همس :انا عاوزه واحد هنا ف رابعه تجاره ،

بس مش عارفه اوصله أزاي ،

ياسر : واحد مين

همس: بس اوعدني حضرتك اني محدش يعرف،،

ياسر : محدش هيعرف ايه هو سر

همس: حاجه زي كده.

 

 

 

 

 

 

اسمه هادي احمد جاد

بس انا معرفش شكله، ومش عارفه هيكون موجود امته ،،

يقاطعها ياسر:

ع فكره ده صاحبي

همس تنظر بصدمه : ..

ياسر : هو حاليا مش موجود راح عشان يقابل والد

 

 

ياسر : هو حاليا مش موجود راح عشان يقابل والده ف المطار

همس :طيب هيبقي موجود امته !

هو عيد ميلاده النهارده هيبدء الساعه تسعه

معاكي ورقه وقلم عشان اكتبلك عنوانه

همس باستفسار :عيد ميلاده ف نفس العنوان ده

ياسر بتعجب: ايوه بس هو فيه ايه !

همس: ممم موضوع بسيط كده

خير ان شاء الله بعد اذنك وجزاك الله خيرا

..

رنا طيب هتعملي ايه؟! همس : لازم اروح يا رنا عشان لو مقدرتش اتفاهم معاكي؟!

اقدر اتفاهم مع والده انا عرفت انه جه من السفر!

رنا : طيب وانا هتصرف ف موضوع الخروج!

 

 

 

 

 

رنا : بابا بعد اذنك هنزل انا وهمس نشتري شوية حاجات ساعتين وهنيجي !

ابراهيم : طيب متتاخروش؟!

همس : طيب انتي هتروحي فين ؟!

رنا: هروح عند ابتسام صاحبتي،

واما تخلصي اتصلي بيا هقابلك،

حاضر ،

ل اول مره لا تعلم همس ،

اذا ما كانت ما تفعله صواب، ام خطأ/

فقط تذهب وراء عاطفتها لكي تتستر ع ابنة عمها وعمها ،

وبصوت منخفض:يااارب عدي اليوم ده ع خير .

كريم:ده انت كارثه الواحد مبيعرفش يخلص منك ابدا،

 

 

 

 

 

 

فايق انا ل عيد ميلاد ال اسمه هادي،

هشام:ده انت نكدي! وبعدين ياسر هو ال عرف يجيبك ازاي،،

ياسر : طب بطل رغي انت وهو .

هشام ده انتم قاعدتكو تزهق، هقوم الف وارجع

الحق مين جت

اماني وساره ،

كريم اوف اصلها نقصاهم !!

…..

كريم بصدمه:همس!!!

ايه ال جاب البت دي دي هنا ،

ياسر:وانتم مالك بيها، اكيد ليها سببها ال خلاها تيجي،

 

 

 

 

 

كريم ل ياسر:سبب ايه تكونش جايه تدور ع سجاده للصلاه،

ويكمل بغضب

البنت دي كل اما اقول انها كويسه تثبتلي عكس كده!

ايه ده ده هادي رايح ناحيتها smile رمز تعبيري

همس يارب عدي اليوم ده ع خير تسأل همس الامن ؟؟

لو سامحت دي فيلا استاذ احمد جاد

ايوه ،

الحفله ف الجنينه جوا اتفضلي !!

تدخل همس

مثل التائهه ضوضاء موسيقي صاخبه، واصوات ضحك،

وبنات ف قمة زينتهم

 

 

 

 

 

ياالله!

كانت ف تردد تام/

حتي انها قررت ان تخرج.

رأت انها لن تستطيع حتي ان تتعرف عليه

لقد اعطتها رنا صوره له ولكن هناك اناس كثير من كل جانب همت ب الذهاب ولكن استوقفها شخص

دكتوره همس منوره الحفله..

هشام:اوبا ايه ال جاب البنت دي هنا.

هادي:بنت مين

هشام:البنت ال هناك دي ،

هشام:دي بقي كريم رامي عنيه عليها،هادي يضحك:انت كد بتكدب ياابو صلاح،دي مش من نوعية كريم!

ما عشان كده بقولك رامي عنيه عليها،

 

 

 

 

 

 

هشام يقترب من هادي وكأنه يقول له سر: طب بص ع كريم كده

وجده ينظر الي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جعلتني ملتزما

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى