روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم نوسة حمادة

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم نوسة حمادة

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني والثلاثون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت الثاني والثلاثون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء
رواية جذبتني بعيونها الخضراء

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة الثانية والثلاثون

زينه:الموضوع الي هتكلم فيه بخصوص الجواز
نور:امم ماما…………
زينه بمقاطعه:ومتتكلمش لما اكون بتكلم وكلم كلامي الاول بعدين انت تتكلم
نور:تمام يا ماما بس انا مش عايز اتكلم في الموضوع معلش ياماما عن اذنك عشان تعبان
في الحديقه
سيف:مش بقوللك هو قافل الموضوع دا
دلفوا داخل البيت
سيف:اي ماما…………
زينه بمقاطعه:بس يا سيف اسكت
نورهان:ماما في اي انتي كويسه
زينه:هو انا مش بقلقوا مش عايزه حد يتكلم اسكتوا
في الصباح
نور:يابني انت اصحي بقا
سيف:اي يا عم في اي
دلفت نورهان الي الغرفه بمرح:صباح الخير يا عيال

 

 

مين سندريلا الحفله دي
سيف:معرفش
نورهان:مين يا نور هيا اكيد تعرف طبعا محمد قللك صح
نور:معرفش مقلش
نورهان:طبعا يعني انا مش فهمه اي سندريلا دي يعني هيا الي هتبقا عارضه الازياء وكدا
سيف:يابنتي لاء مش كدا طبعا
دلف نور خارج الغرفه ليتابع بجديه:اخلص يا عم سيف
نورهان:كمل يا سيف كنت تقول اي
……………………….
في بيت بسمله
بسمله:يا بني متاخرنيش ارسمللك اي
ساره:يعني هتبقي سندريلا الحلقه يعني يا بسمله
بسمله:سندريلا سندريلا اي وبعدين انتي عرفتي منين
ساره:ها………..اي انا بقول عادي يعني مقصدش حاجه لتتابع بخبث:طب قوليلي اي سندريلا الحفله دي
بسمله:يعني يا سوسو…………………
الجده:بسمله
بسمله:حاضر بقولك يا ساره سندريلا الحفله دي زي ما بيقولوا يعني معفرش محمد يعني مصمم حذاء مخصوص للبنت الي هتبقا سندريلا الحلفه دي
ساره بخبث:مين البنت دي هو بيحبها يعني ولا اي
بسمله بغيره:نعم يا ختي
ساره:اي في اي
بسمله:مفيش
………………………….

 

 

في القاعه
ياسمين بجديه:ها يا خالد كدا تمام
خالد:تمام كمان شويه العرض هيبدا……هو محمد ايجي ولا اي
محمد:لسه مجاش
خالد:طب انا هرن عليه
بعد قليل
بدأ الحفل بعروض الازياء والاحذيه
ياسمين:خالد كلمت محمد العرض بدأ
خالد:مبيردش رنيت كتير مبيردش
سيف:لسه مجاش ولا اي
خالد:لاء مجاش
ياسمين:احم……انا معرفتش من سندريلا الحلفه دي
خالد:معرفش حاجه عن كدا
في خارج القاعه
نور:اي يا محمد انت فين
محمد:كمان شويه وهجي
نور:تمام
دلفت الي القاعه بجمالها كانت ترتدي فستان من اللون الكشمري يجعلها غايه في الجمال والوسامه
ندي بمرح:اي الجمال دا قمري انتي
بسمله:انتي الاجمل
ندي:هو انتي بتعملي اي هو مش انتي هتكوني سندريلا الحلفه
بسمله بعدم فهم:سندريلا انا لاء مش انا
ندي:انا مفكره انت انتي الي هتكون السندريلا
بسمله:لاء
ياسمين:مين الي هتكون سندريلا دي
ندين بخبث:انا كنت مفكره بسمله
ياسمين:ونا برضو كدا
……………..

 

 

في مكان جميل وفخم للغايه
محمد بإعجاب:اي الجمال دا انتي عارفه لولا أنك صغيره شويه كنت اتجوزتك
البنت:بجد طب وحبيبتك يا محمد بيك هههههههه
محمد بمرح:بجد الفستان تحفه عليكي يا سندريلا الحفله انتي
البنت:احم…….فعلا انا تحفه بس احسن من حبيبتك
محمد:لا لا محدش احسن من حبيبتي
البنت:امم
في القاعه
ياسمين بخبث:اي يا خالد محمد مردش عليك
خالد:رد وهيجي كمان شويه
ياسمين:يعني اي كدا
لارا بمرح:اي بتدوري علي حد
بسمله:لاء
لارا بتغمز لها:بجد
بسمله:احم………..ايوه لي
لارا:اصل………..ثم رن هاتفها طب انا هرد علي الفون وجيللك تاني
بسمله:تمام
رزان:انتي نستني خالص
بسمله بضحك:انا لاء طبعا اخبار حضرتك اي
رزان:الحمد الله انتي اخبارك اي
بسمله:الحمد الله
رزان:اومال محمد فين مش شيفاه يعني
بسمله:مش عارفه
حور:ماما لو سمحتي ثواني كدا
ياسمين:كمان شويه اي ياخالد عرض الأزياء خلص وكمان نور مش هنا ……………اي دا في اي
خالد:مش عارف

 

 

ندين:ياسمين هانم بيقولوا سندريلت الحلفه هيبدا دلوقتي التصوير
اشتغلت الاضواء الهادئه
لتدلف الجميله بالفستان الازرق الفاتح من الاسفل بالون الازرق الغامق وحذاء بلون الازرق الفاتح الجميل ويوجد به لمعه بسيطه جدا ولكن شكله رائع وشعرها البني المفروض علي خصرها وعيونها الزرقاء كما أنها تبدو جميله ووسيمه
حور باعجاب:ماما شايفه البنوته دي جميله اد اي زي سندريلا بالضبط
ندين:هيا دي سندريلا
ياسمين بإعجاب:اد اي هيا جميله بجد
ندين:دي بنوته صغيره بس جميله اووي
بسمله بشهقه:ساره……………..اي ساره
بدأ التصوير
اتجه محمد ناحيه بسمله وقد اشتاق اليها كثيرا
بسمله:بجد ساره اختي هيا سندريلا انا مش فاهمه حاجه
محمد:ايوه هيا بعدين انتي مستغربه كدا لي
Flash back
ندي:حضرتك في بنت اسمها ساره عايزه حضرتك
محمد:خليها تدخل
دلفت الي المكتب لتتابع بمرح:طبعا فاكرني
محمد:اكيد طبعا
ساره:بصراحه انا جايه اقعد معاك كنت جايه لبسمله بس هيا مش هنا عندها شغل
محمد:يشرفني طبعا انك تقعدي معايا
ساره بإعجاب:اي الصور دي
محمد:امم بتسالي لي
ساره:عجبني اووي فستان سندريلا دا

 

 

محمد:الصور دي لسندريلت الحفله للأزياء
ساره:ومين الي هتبقي سندريلت الحفله
محمد:لسه مفيش
ساره بمرح:امم طب يعني مين دي برضو معرفتش
محمد بمرح:انتي
Back
بسمله بضحك:انا مش فاهمه حاجه خالص طب هياا………
نانسي:بجد يا محمد دي سندريلا بس جميله البنوته دي
بعد انتهاء التصوير
ساره بمرح:بسمله بسمله
بسمله:بقا كدا يا ساره متعرفيش وتقوليلي من سندريلا دي ونتي عارفه كل حاجه امسكت ساره بيد اختها لتتابع بمرح:اي يا سوسو في اي ولا انتي غيرانه مني
نظرت نانسي بيد بسمله التي يوجد بها هذا الخاتم
في بيت بسمله
بسمله بهمس:بقوللك اي يا سوسو فهميني انتي انا مش فاهمه حاجه
ساره:مش هفهمك خليه هو يفهمك
بسمله:ساره ساره
دلفت ساره خارج الغرفه بقوللك أنا مش كل شويه هقوللك تلفونك ونازل رسائل رسائل
امسكت بهاتفها فتحت الواتس
دلفت ساره مسرعه الي الغرفه لتتابع بشهقه:بسمله بسمله
بسمله:اي يا بت في اي
ساره:في واحد قاعد تحت مع ادهم وجدتك
بسمله:مين دا
ساره:سمعت بيتكلموه وبيقول انا طالب ايد الانسه بسمله
بسمله:اي بتقولي اي
ساره:زي ما بقوللك كدا وجدتك بتقولك انزلي بعدين اقفلي تلفونك دا صدعني
…………………….

 

 

في بيت نور العشري
نورهان:يانور يا نور ماما تعبانه أووي
نور بشهقه:بتقولي اي طب هيا فين………….
سيف:في اي
نورهان :انا اتصلت بالدكتور
بعد قليل رن جرس الباب
دلفت لتتابع بشهقه:اتفضل حضرتك
سيف:طب هيا كانت مالها يعني يانورهان
نورهان:مفيش يا سيف هيا…………….
دلف الدكتور خارج الغرفه
سيف:طمني يا دكتور في اي
الدكتور:مفيش هيا كويسه
نورهان:شكرا يا دكتور
دلف نور مع الدكتور بالاسفل ليتابع الدكتور:بقوللك اي يانور هيا كانت زعلانه من حاجه او متعصبه من حاجه
نور:مش……مش عارف
الدكتور:هيا كويسه يانور بس ياريت محدش يزعلها ياريت
بعد اذنك
سيف:انتي كويسه ياماما
زينه بتعب:كويسه يا حبيبي
نور:ماما
زينه:لو سمحت يا نور متكلمنيش وابعد عني
نورهان بشهقه:اي …………ماما في اي
نور:انا اسف ياماما بس انا مش قصدي…………

 

 

زينه:سيف انت واختك اطلعوا بره دلوقتي
دلفوا خارج الغرفه
زينه:عايز اي يانور عايز تدايقني تاني يعني
نور:لاء طبعا مقصدش كدا الي انتي هتقوليلي عليه هسمعه بس بلاش تزعلي ولا تديقي
زينه:انا مش عايزه حاجه منك انت حر انا غلطانه اني بكلمك في الموضوع دا طبعا انت حر
نور:ياماما منا قلتلك هسمع الي انت هتقوليلي عليه
زينه:تخطب ميار
نور:ميار
زينه:اي يا حبيبي مالها بعدين فكر كدا وابقي قولي
……………………
ميار:بتقولي اي طب مين دا
بسمله:مش عرفه
ميار:طب اي هتنزلي
بسمله:لاء
ميار:بسمله انا كنت عايزه اقوللك حاجه
بسمله:حاجه اي
ميار:اي………….زينه هانم اتصلت عليا من شويه
بسمله:ايوه وبعدين
ميار:بتقولي أن………….
بسمله:اي يا ميار اتكلمي
ميار:ابنها متقدملي
بسمله:ابنها ابنها نهو
ميار:نور
الجده:بتعملي اي
بسمله:جدتي انا قلت اني مش بفكر في الجواز دلوقتي
الجده:لي لي ها قوليلي كدا
بسمله:كدا
الجده:بس انا مصممه علي العريس دا يا بسمله
بسمله:يعني اي
الجده:يعني تنزلي دلوقتي
دلفت خارج الغرفه
…………………….

 

 

في الصباح
جدتي انا اسفه بس
الجده:انتي تسكتي خالص فهمتي اي الي انتي عملتيه امبارح دا
بسمله:انا…………
الجده:انت عندك شغل شوفي شغللك
بعد قليل دلفت الي الشركه
ندي:بسمله بسمله
بسمله:ها……….بتقولي اي
ندي:لاء انتي مش معايا خالص
بسمله:معلش اي في اي
ندي:محمد باشا عايزك وبيقوللك هاتي قائمه
بسمله:تمام يا ندي
……………………..
زينه:صباح الخير يا حبيبي
نور:صباح الخير ليتابع بجديه:ماما انا فكرت بالموضوع الي قولتلي عليه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى