روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نوسة حمادة

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نوسة حمادة

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثامن والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت الثامن والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء
رواية جذبتني بعيونها الخضراء

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة الثامنة والعشرون

بعد قليل من الشغل في الشركه
ميار بتعب:الو يا بسمله انتي فين انا تحت انزلي
بسمله:تمام
اتجهت للمصعد
ميار:اتاخرتي كدا لي
بسمله:مفيش كنت بس وريريله حاجه كدا في القائمه
ميار:طب يلا
دلفوا الصديقين
ميار:احكيلي بقا قالك اي علي الاستقالة و……….
بسمله انتي بتعيطي طب لي
بسمله بشهقه:انا مش عرفه لي انا جيت الشركه دي واستحملت كلامه ليا
ميار:طب اهدي يا حبيبتي واحكي اي الي حصل
حكت لصديقتها بما حدث معها
ميار:مسالتيش نفسك هو ليه عمل كدا
بسمله:…………..
ميار:هقوللك انا ليه علفكره هو بيحبك

 

 

بسمله بشهقه:بيحبني
ميار:اه بيحبك يابنتي لو هو مش عايزك كان اداكي االاستقاله وخلاص هو بيضيقك بس
بسمله:بيحبي اي يابنتي اسكتي
ميار:انت عرفه اني غبيه هو فعلا بيضايقك مش انتي قولتيلي قبل كدا رفد ياسمين دي عشانك ونتي بغبائك
لتتابع بتريقه:انت لي رفدها لوسمحت مترفدهاش غبيه غبيييييييييه
بسمله:خلاص
لتتابع بخبث:ممكن يفكر انك مبتحبوش ويحب اسيل دي تاني
بسمله بشهقه:ونا مالي انا بعدين انا اصلا رحت الشركه عشان اجيب الاستقالة مليش دعوه انا يحبها ولا ميحبهاش ميخصنيش
ميار بمقاطعه:بسمله اسكتي بجد
…………………….
في الصباح
بسمله بسمله
بسمله:نعم يا جدتي
الجده:انتي كويسه شكللك تعبان اووي
بسمله:كويسه يا جدتي
لتتابع بمرح:انا اتاخرت علي الشغل
الجده:شغل اي
بسمله: منا بشتغل مع ميار في الشركه
في الشركه
ندين:بسمله هتيجي معنا التنظيم
ياسمين بخبث:ايوه هيا اتاخرت كدا لي
دلفت الي المكتب لتتابع بجديه:اي يا محمد احنا كدا هنتاخر
محمد ببرود:في اي ياسمين
ندين:ياسمين هانم
ياسمين:ايوه
ندين:بسمله ايجت
محمد:تامر برضو هيجي يشوف التنظيم
ياسمين:تمام
دلفت خارج الشركه لتتابع بخبث
انتي افتحيلي الباب
بسمله:انا
ياسمين:ايوه اومال انا
بسمله:ونتي متفتحهوش ليه دلفت الي السياره دون النظر إليها
ياسمين:شكللك كدا هضيقيني

 

 

دلفت ياسمين الي السياره
بعد قليل
ياسمين:حلوه القاعه اي رايك يا ندين
ندين:زوقك جميل يا ياسمين هانم
ياسمين:ميرسي
ياسمين ببرود:اي رايك يا بسمله
بسمله ببرود:حلوه
ياسمين:اي دا ردي كويس يا بنتي انتي بجد مش محترمه
بسمله بغيظ:انا محترمه احسن منك
ياسمين:بجد مهو باين عليكي
ندين بهمس:ياسمين هانم ونا بشوف القاعه كان في لوحه كدا وقعت مني غصب عني اعمل اي
ياسمين بخبث:اي الي عملتييي دا
حضرتك اللوحه دي اي الي وقعها
ياسمين:ينفع كدا يا بسمله الي عملتي دا
………………..
ممكن تقوليلي مكتب بسمله فين
ندي:انتي مين
انا اختها
ندي:بس بسمله مش هنا
ساره:بجد
ندي:ايوه
ساره:امم طب ممكن أقابل المدير
ندي:اكيد طبعا بس هو مشغول دلوقتي يعني عندوا شغل
ساره:بس انتي لو قلتيلي ساره عايزه تكلمك هيسيب الشغل ويكلمني
ندي بمرح:بس هو منبه أن محدش يدخل دلوقتي
ساره:طب اي قوليلي بس
ندي:ممكن ادخل
محمد:اتفضلي
ندي بهمس:شكله هيرفدني الوقتي لتتابع بجديه:ساره عايزه حضرتك بره
محمد:مين ساره
ندي:هيا قالتلي أن هيا اخت بسمله

 

 

اسيل:ونت مش شيفانا بشتغل طبعا متدخلش
محمد:ونتي الي هتقولي تجي أو متجيش اتفضلي علي شغللك ويكمل ويجيلي ندي خليها تدخل
ندي بمرح:اتفضلي يا جميل
ساره:قاللك اي
ندي:قالي تدخل
ساره بمرح:مش انا قلتللك يا بنتي
دلفت داخل المكتب
ساره:صباح الخير
محمد:صباح الخير
……………………………….
بسمله:انتي بتقولي اي انا معملتش حاجه
الشخص:حضرتك وقعتي اللوحه يبقا تدفعي حقها
بسمله:بس انا موقعتش حاجه حضرتك فاهم غلط
الشخص:مش عايز افهم حاجه تدفعي حقها
ياسمين:بجد مش عرفه اقول اي احنا اسفين لو محمد الي انتي عملتيه دا
ياسمين:هتقولي اي لمحمد
بسمله:انا عملتك حاجه عشان تقوليلي كدا
ياسمين:اقولي الكلام دا لمحمد مش ليا
بسمله:فعلا انتي عندك حق الغلط مش منك الغلط منه هو
………………….
لارا بمرح:محمد انا رايحه مع حور المكتبه
محمد:تمام بس متتاخريش
لارا:تمام
بعد قليل دلفت الي الشركه
بسمله:هو في المكتب
ندي:لاء
بسمله:اومال فين

 

 

ندي:في البيت بسمله انتي كويسه
دلفت خارج الشركه
بعد قليل دلفت الي البيت
محمد:بسمله
بسمله:انت بتعمل معايا انا عملتك اي عشان تعملني كدا انا عايزه افهم تبعتني مع وحده تشتمني وتقل مني ونا بستحملها عشان انت متقليش انتي بتعمليلي مشاكل كتير
لتتابع بشهقه:لو سمحت انا عايزه الاستقالة بتعتي لو سمحت وكفايه الي انت بتعمله فيا دا الي هو من غير سبب اصلا
محمد:طب ممكن تهدي الاول
بسمله:لو سمحت انا عايزه استقلتي ودلوقتي انت مبطقنيش ونا عرفه كدا يبقا تجبلي الاستقالة بتاعتي انت ليه مش عايز تديهالي انا عايزك تسبني في حالي
محمد ببرود:مين قالك بقا انك هتسيبي الشغل مش بمزاجك علي فكره
بسمله:انت عايز مني اي
محمد:انا بحبك يا بسمله

 

 

ساره ساره
ساره:نعم يا جدتي
الجده:شوفي ميار راحت الشغل ولا لا
ساره:مرحتش
الجده:خليها تكلميني بسرعه
ساره:حاضر يا جدتي
الجده:ها يا ادهم عملت اي
ادهم:محكتليش حاجه ومش عايزه تتكلم اصلا يمكن مش عايزه تحكيلنا وتحكي لميار
الجده:يعني حتي متكلمتش خالص
ادهم:لاء يا جدتي
الجده:خلاص يا حبيبي اتفضل انت عشان شغللك
ساره:جدتي ميار ايجت اهي
ميار:في حاجه ولا اي
الجده:يابنتي في اوضتها فوق مبتتكلمش مع حد خالص
ميار:طب انا هشوفها
الجده:استني يا ميار
ميار:نعم
الجده:انتي تعرفي مالها
ميار:ها أنا اي….معرفش حاجه لسه هشوفها اهو
الجده:بجد متكذبيش عليا لأن انا عرفاكي مبتعرفيش تكذبي يلا حبيبتي قوليلي في اي
ميار:اه بسمله اهي انتي كويسه مفيش حاجه
هيا كويسه اهي
لتتابع بهمس:بسمله متعمليش كدا عشان هيا لاحظت أن في حاجه
احم ……اي يا بسمله في اي
الجده:انتوا هتسطعبوا يا بنت انتي وهيا انا عايزه اعرف في اي
ميار:مفيش حاجه صح ولا اي يا بسمله لتتابع بهمس:قولي حاجه انتي ساكته ليه انا اتاخرت علي شغلي
الجده:انتي مش خارجه لازم تقوليلي في اي
بسمله بشهقه:مفيش حاجه
الجده:بسمله انتي مش هتروحي الشغل مع ميار ولا اي

 

 

بسمله:لا
الجده:الي تعملي مع اني مش فاهمه حاجه
بسمله:تعالي يا ميار
ميار:يعني انتي عايزه تقولي حاجه صح
بسمله:ايوه
ميار:طب يلا
الجده:بسمله حلا اتصلت عليكي ونتي مبترديش كلميها بقا
بسمله:ايوه يا حلا
حلا بمرح:اسكتي يا بنتي انا زعلانه منك
بسمله:لي كدا
حلا:انتي قولتيلي قبل كدا انك هتجيلي الكليه انا زعلانه منك عشان كدا
بسمله:اه معلش
حلا بمقاطعه:بسمله انتي هتيجي مليش دعوه سلام
بسمله:الو………..الو اقفلت
بسمله:خلاص يا ميار انتي مش هتروحي الشركه يبقا تيجي معايا الكليه
ميار:تمام
بعد قليل دلفوا قسم الازياء والموضه
ميار:بسمله هيا قالتلك هتبقي فين
بسمله:مش عارفه بس تعالي
ميار:دا قسم الازياء دا صح بيعملوه بروفه هنا صح تعالي كدا
الشخص:انتي وهيا راحين فين
بسمله:احنا…………..
الشخص:تبع البروفه صح
ميار وبسمله:ايوه صح
الشخص:تمام اتفضلوا
دلفوا بقسم الازياء
ميار:اي دا شايفه الدرس الجميل دا
بسمله:دا مش درس

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى