روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نوسة حمادة

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نوسة حمادة

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء السابع والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت السابع والعشرون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء
رواية جذبتني بعيونها الخضراء

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة السابعة والعشرون

علي الناحيه الأخري في حديقه
ماما خالد نشر علي اميل الشركه انو عايز مساعده
باين لمحمد لتتابع بمرح أما اتصل علي الشركه وشتغلهم شويه
رزان:بس يا بيت بطلي لماضه
حور:ثواني كدا عشان برن
الوا يا فندم
حور بمرح:لو سمحتي انا بتكلم بخصوص الشغل مساعده يعني
يافندم حضرتك خلاص النشر اتلغي
حور ببرود:تمام يا ختي
رزان:قالتلك اي
حور:قالتلي……….ماما ليكون هيا
رزان:بتقولي اي مش فاهمه
حور:اسيل قالت في الاكونت بتعها أن بتشتغل في شغل جديد في شركه لتتابع بجديه:ثواني يا ماما اما اتاكد تاني
فتحت الاكونت الفيس بوك الخاص بها لتتابع بجديه:ايوه ياماما
رزان:انتي بتتكلمي ونا مش فاهمه حاجه خالص
حور:اسل مساعده محمد
رزان:اي مساعدته
حور:ايوه
رزان:هاتلي تلفونك كدا بسرعه
حور:اتفضلي
حور:ماما انتي هتكلمي مين
رزان:ايو يا لارا يحبيبتي

 

 

لارا:ايوه عمتي
رزان:كنت عايزه أسألك في حاجه
لارا:حاجه اي
رزان:بجد أن اسيل مساعده محمد
اي لتتابع بخبث:اوعي تقوليلي اسيل
رزان:ايوه انا اقصد كدا
لارا:بس انا معرفش حاجه خالص عن كدا ياعمتو محمد مبيتكلمش معايا خالص اقفلي كدا ونا هكلمه
……………………….
دلفت الي المصعد اصدمت بشخص
بسمله:انا اسفه مخدتش بالي
بسمله معقول انتي
بسمله:كريم
كريم:اخبارك اي طمنيني عليكي
بسمله:الحمد الله ونت
كريم:الحمد الله
ليتابع بمرح:انتي بتعملي اي هنا
بسمله:انا بشتغل هنا ونت
كريم:انا هنا مع فرقه بتاعتي للتدريب علي التصميم وكدا
بسمله بعدم فهم:اه
كريم:بعد اذنك عشان متاخرش بيقولوا أن المدير مبيحبش حد يتأخر عن شغله
بسمله:اه تمام
دلفت الي الشركه لتتابع بجديه:بقوللك اي ياندي في فرقه بتتدرب علي التصميم هنا
ندي:ايوه
بسمله:ومين الي بيشرف علي المجموعه دي
ندي:خالد باشا وياسمين
بسمله:طب و محمد ثانيه انتي قولتي ياسمين
ندي:اه
بسمله:ازاي مش هيا اترفدت
ندي:رجعت الشغل تاني
بسمله بهمس:بقا كدا يا استاذ محمد
ندي:بتقولي حاجه
بسمله:ها لا مفيش حاجه
ندي:طب انا هروح اقول لمحمد باشا ان المجموعه وصلت

 

 

ندين بمرح:ياسمين هانم
ياسمين:ايوه
ندين:فرقه التصميم وصلت
ياسمين بخبث:بقوللك اي يا ندين تعالي المكتب احسن مش قادره اتكلم هنا
ندي بهمس:متزعليش يا بسمله
بسمله:لاء عادي يا ندي مفيش حاجه
………………….
نور بجديه:ميار في فرفه طالبات هتتدرب علي تصميم الازياء
ميار:تمام
نور:اي خلاص شوفي شغللك
دلفت خارج المكتب لتتابع بجديه:ريناد
ريناد:ايوه
ميار:نور باشا قالي أن في فرقه بتتدرب علي تصميم الازياء
ريناد:ايوه يا بسمله يمكن نور باشا يخليكي معاه في التدريب دا يعني ركزي كويس و المجموعه الطلاب كمان شويه كدا التدريب هيبدا
……………………
دلفت الي المكتب لتتابع بمرح:ندي
ندي:لارا
لارا:اي…………..
ندي
ندي:ايمان بتعملي اي هنا
ايمان:مفيش كنت مع صحبيني هنا مجموعه الطلاب الي هتتدرب
ندي:يعني انتي كمان هتتدربي
ايمان:لا انتي عرفاني بحب الأزياء اكتر في تدريب الفرقه في شركه نور العشري
ندي:بتمنالك التوفيق
ايمان:شكرا
ندي:سوري يا لارا اندمجت معاها في الكلام
لارا:هو اي تدريب الازياء دا
ندي:عايزه تدربي ولا اي
لارا:ياريت يابنتي

 

 

ندي:هيا فرصه حلوه فعلا بس طبعا الطلاب الي بيتدربوا لازم يكونوا في كليات عاليه طبعا يعني مثلا زيك كدا
لارا:طب انتي متعرفيش الشركه دي فين
ندي:عرفه الشركه…………….
لارا:شوفتي بقا نسيت الموضوع الي كنت جايه اقوله
انا عايزه اعرف مساعده محمد الجديده مين
ندي:اسيل
لارا:امم طب انا عايزه ادخل لمحمد دلوقتي
ندي:محمد باشا مش في مكتبه
لارا:اومال فين
ندي:في قسم التدريب من هنا
لارا:شكرا ياندوش
ندي:العفو حبيبتي
دلفت ندي الي مكتب بسمله لتتابع بمرح:بسمله لوسمحتي محمد باشا طلب انك تجيله القسم والملف دا معاكي
بسمله:ملف اي دا
ندي:معرفش
بسمله:هاتي يا ندي لتتابع بهمس:لازم استحمل هعمل اي يعني
في قاعه داخل الشركه مخصصه لقسم التصميم
كريم:ونتي كمان جايه تدربي ولا اي
بسمله:لاء طبعا
كريم:اومال
بسمله:كنت جايه ادي الملف دا للمدير
كان يقف ينفجر من الغيره
خالد:محمد انت واقف كدا لي
محمد:مفيش حاجه
دلفت الي القاعه لتتابع بجديه:اتفضل الملف
محمد ببرود:انتي بتعملي اي هناك كدا واقفه معي مين
بسمله:حضرتك ملكش دعوه واتفضل الملف
محمد:بقا كدا
امسكها من يديها ليتابع بخبث أمام القسم كله
اتفضلي يا بسمله اشرحلهم التصميم ازاي انتي بقا مديره الأعمال اللوچستيه اكيد يعني فاهمه

 

 

بسمله باحراج وهمس:احم حضرتك بتقول الي ونا مالي ومال التصميم وكدا
محمد:عالي صوتك شويه عشان يسمعهم
بسمله باحراج ازداد احمرار وجهها كثيرا
محمد بهمس:عشان بعد كدا لما اقولك حاجه تقولي علطول
اتفضلي انتي علي شغللك
دلفت من القاعه لتدلف بغيظ
ندي:بسمله في اي
بسمله:انا لازم امشي عشان اتاخرت
ندي:طب محمد….
بسمله بمقاطعة:خلاص يا ندي
سببها ياندي
التفت لتتابع ببرود:ونت بتتحشري في الكلام لي
اسيل ببرود:احترمي نفسك
ندي:خلاص مفيش حاجه اهدوا
……………………
دلفت ناحيه المكتب لتدلف بمرح:ادهم
نيره:اه سوري معرفش ان معاك حد
ادهم بجديه:لاء مفيش دي انسه جوان هتكون معانا في المشروع وكدا
نيره:اهلا بيكي
جوان:اهلا
نيره بمرح:اي بقا يا ادهم انت قلت أننا هنبدا امتي في المشروع
ادهم:احنا اصلا بدأنه
نيره:بجد برافوا طب بعد اذنكم
دلفت خارج المكتب لتتابع بخبث:نسمه مين دي الي معنا في دراسه المشروع
نسمه:جوان
نيره:امم
………………….

 

 

في قاعه التصميم
محمد:بقوللك اي يا خالد الي لسه داخل دلوقتي دا اسمه
خالد:كريم احمد
محمد:امم مرفود من المجموعه سمعت
خالد بصدمه:لي كدا يا محمد
محمد:هو اي الي لي
ياسمين بخبث:في حاجه
خالد:طب حتي يا محمد
محمد:ياسمين كريم احمد دا ابعتيه علي المكتب دلوقتي
ياسمين بايماء:حاضر
دلف الي مكتبه
لارا:محمد استني
محمد:لارا بتعملي اي هنا
لارا:انا ……..
محمد بمقاطعة:استني استني اي يا ندي الدوشه دي
ندي:مفيش حاجه يا محمد باشا
اسيل ببرود:لاء في حضرتك بسمله مش محترماني خالص
لارا بشهقه:هههههه اي دا يا محمد اي المسلسل التركي دا ازيك يا اسيل بتعملي اي هنا اه وكمان بسمله اهي
محمد:مش محترماكي ازي يعني
اسيل:شتمتني حضرتك احنا جاين الشركه دي عشان نتشتم ولا اي
محمد ببرود:تعالي المكتب ونتي اتفضلي علي شغللك
ندي:انتي معملتيش حاجه يا بسمله
دلفت ناحيه المكتب:نعم في حاجه
محمد:انتي قولتلها اي انتي عملالي مشاكل كتير اووي
ندي:احم لارا متدخلي كدا شوفي بسمله هيا معملتش حاجه
لارا:انا لو دخلت ممكن اطرد منتي عرفاه بس الي انا مش فهماها هي بتعمل اي هنا
بسمله ببرود:انا لو بعملك مشاكل كل شويه ارفدني من الشغل و…………..
ندي:حضرتك في واحد بره اسمه كريم
محمد:خليه يدخل
ندي:حاضر
كريم:حضرتك طلبتني
بسمله:كريم
محمد بغيظ:انت بتقعد لي انا سمحتللك تقعد
كريم باحراج:انا اسف
محمد:شايف الملف بتاعك دا
كريم:ايوا
محمد:انت مرفود من المجموعه
كريم بصدمه:اي
محمد:زي ما سمعت كدا اتفضل بره
دلف كريم خارج الشركه
بسمله:انت ليه رفده
محمد:انتي ملكيش دعوه انتي بعدين متقليليش تاني ارفدني دي انتي عرفه شروط انك تسيبي الشغل اي
دلفت خارج المكتب

 

 

محمد ببرود:انا قلتلك اخرجييييييييي
بسمله بتوتر:حضرتك عايز اي مش انت قولت الي عندك
دلفت الي المكتب لتتابع ندي بجديه:حضرتك طلبت قهوه
محمد:ايوه
ندي:حاضر
محمد:لاء استني يا ندا بسمله الي هتجيبها اتفضلي انتي علي شغللك
بسمله بغيظ:ونا مالي طب ما المساعده بتعتك تجبهالك ااو ندي
محمد:بس انا قلت انتي
بسمله:حاضر
بعد قليل
دلفت الي المكتب بالقهوه لتتابع بخبث:اتفضل
محمد:اي دا يابنتي
بسمله بضحك:قهوه
محمد:لاء دنتي شاطره برافو
اسيل:ممكن ادخل
محمد:اتفضلي
اسيل بمرح:دا الملف الي حضرتك طلبته من خالد

 

 

محمد:تمام اتفضلي انتي ليتابع بخبث:ولا اقوللك بصراحه كدا الي عملت القهوه دي فاشله مش عارفه تعملها حلو
اسيل بمقاطعه:ممكن اعملها انا انا بعرف كويس جداا
محمد بضحكه وسيمه:تسلمي بجد لو عملتيها
اسيل:حاضر
بسمله بغيظ من كلامه:انا فاشله
محمد:اه فاشله اه نسيت اقوللك أن هتشغلي مع ياسمين في التنظيم
بسمله:طب انا اشتغل معاه لي هو انا بشتغل معاها
محمد:انتي مديره اي
بسمله:مديره الأعمال اللوچستيه
محمد:فهمتي بقا هتشتغلي معاها لي
دلفت من المكتب لتتابع بغيظ:اعمل ايييييي بس
……………………………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى