رواية جحيم مراد الفصل السابع 7 بقلم إسراء الاتربي
رواية جحيم مراد الجزء السابع
رواية جحيم مراد البارت السابع
رواية جحيم مراد الحلقة السابعة
مراد رجع من شغله وش الصبح وكان مرهق جدا وعايز ينام دخل اوضته وقفل الباب وفجاءه الباب خبط.
مراد بقلق: ياسمين في حاجه انتي كويسه.
ياسمين بخبث: مراد انا عايزه اكل بيتزا.
مراد باستغراب: بيتزا.. ياسمين حبيبتي احنا وش الصبح مفيش مطاعم فاتحه دلوقتي.
ياسمين بطفوله: لا انا عايزه بيتزا دلوقتي.. انزل دور وبعدين البيبي اللي عايز مش انا.
مراد مسح وشه بايده: حاضر يا حبيبتي هنزل ادور… بس انتي مش لسه بدري علي ما تتوحمي بقا وكده.
ياسمين: لا عادي
مراد: حاضر ي حبيبتي.
ياسمين: متقوليش حبيبتي
مراد بصلها ومشي…. مراد رجع بعد ساعه ومعاه البيتزا.
مراد: اتفضلي البيتزا.. اهي.. وكان لسه رايح علشان ينام
ياسمين:لا خلاص انا مش عايزه بيتزا كان لازم تجبها في وقتها انت اتاخرت.
مراد: ياسمين ي حبيبتي معداش غير ساعه بس.
ياسمين: مراد انا شامه ريحة مانجا.. مراد انا عايزه مانجا.
مراد بنفاذ صبر: ياسمين ي حبيبتي لو هتتوحمي علي حاجه تاني قولي اجيبها بالمره.
ياسمين: لالا انا عايزه مانجا بس.. وبعد وقت رجع معاه المانجا.
ياسمين: انت اتاخرت.. خلاص مش عايزة. انا عايز…. ومراد قاطعها.
مراد بارهاق واضح: ياسمين بجد انا تعبان وعايز انام… فاضل ساعتين واروح الشغل تاني ممكن انام ونكمل بقا بكره.
ياسمين اول مره يصعب عليها: تمام.. ودخلت نامت بسرعه لانها كانت نعسانه جدا… مراد دخل اتسحب علي اوضتها واخدها في حضنه ونام.
تاني يوم الصبح.
ياسمين قامت لاقيت حاجه تقيله محاوطها لاقيت مراد اتفزعت… زقته ومراد فاق.
ياسمين بصريخ: انت اي اللي نايمك هنا..
مراد بنعاس: ياسمين اهدي ممكن.
ياسمين: انت اي اللي نايمك جنبي.
مراد بغضب: ياسمين دي اوضتي انا كمان وانتي مراتي ومن هنا و رايح هنام في اوضه واحده.
ياسمين بصريخ: مراتك اللي اعتديت عليها صح.
مراد ندم انه اتسرع في كلامه لسه هيقرب علشان يهديها.
ياسمين ببكاء: ابعد عنيي انت لايمكن تحس بيا انا مش بطيق اشوفك.. مش عايزاك طلقني وسبني امشي.
مراد حس بسكينه انغرزت قلبه: ياسمين انا اسف اوعدك مش هتكرر تاني.. انا بس كنت تعبان ولاقيت نفسي جيت هنا.. لو مش عايزة تشوفيني انا مش هخليكي تشوفينيي
ياسمين بصتله وسكتت هي مجروحه منه ومش قادره تتقبله بعد اللي عامله بس ساعات بيصعب عليها.
مراد دخل الحمام. اخد دوش ولابس ورش برفانه وكان لابس بدله زرقاء وتحتها قميص ابيض وكان جذاب جدا.
ياسمين: ممكن تطلع ريحة البرفان بتاعك بتخنوقني… وطلعت جري علي الحمام.
ومراد طلع وراها مسكها من وسطها لحد ما هديت.
مراد بقلق:ياسمين انتي كويسه تعالي نروح لدكتور.
ياسمين زقته: انا مبحبش ريحتك بقرف منها اطلع وانا هبقا كويسه.
مراد اتالم من كلامها بس مابينش.
مراد بحزن: حاضر ي ياسمين.. وطلع مشي.
مراد راح الشركه وكان حزين جدا ومش مركز في حاجه نهائي.
اسر: اي ي مراد مالك
مراد بالم: اسر انا بجد تعبت ومش قادر حاسس انها عمرها ما هتسمحني انا هطلقها واسيبها في حالها يمكن تسامحني.
اسر: انت اكيد اتجننت يا مراد عايز تسبها يا غبي ده فرضا راحت اتجوزت هتقبل تكون مع راجل غيرك هتقبل الطفل اللي جاي يتربي في حضن واحد تاني.
مراد بغضب من مجرد كلام: مستحيل تكون لغيري ي اسر.
اسر: اهدي ي مراد وفكر بالعقل.. انت شكلك مش نايم قوم روح ارتاح شويه.
مراد: مش عايز اروح واشوف نظراتها بتقتلني.
أسر بحزن علي حالته: مراد انت مش ضعيف.. لازم تواجه.
مراد مكنش قادر روح وفتح الباب نده علي ياسمين لاقي في صوت في المطبخ دخل اتصدم من اللي شافه.
ياسمين كانت قاعده علي تربيزه المطبخ وتقريبا مخلصه علي اكل البيت كله.
مراد فضل يضحك علي منظرها.
ياسمين: انت بتضحك علي اي.
مراد وهو بيكتم ضحكته بالعافيه: لا ي حبيبتي ولا حاجه.
فجاءه ياسمين قامت تاني تجري علي الحمام.
مراد: احنا لازم نروح لدكتور يا ياسمين يلا البسي.
ياسمين: لا بس ابعد عني قولتلك ريحتك بدايقني.
مراد بصلها بالم.. وساب البيت كله ومشي.
ومر اسبوع.. كمان اسر وكاميليا اتجوزه مراد بيحاول يراضي ياسمين باي شكل وياسمين بتصده دايما. حتي البرفان غيره علشانها.
وفي يوم بليل مراد بعد ماخلص شغل راح سهر في بار.. وشرب.. روح البيت وكان سكران راح علي اوضته اللي فيها ياسمين. وفجاءه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم مراد)