روايات

رواية رساله الى أحدهم الفصل الثالث 3 بقلم هبة أحمد

رواية رساله الى أحدهم الفصل الثالث 3 بقلم هبة أحمد

رواية رساله الى أحدهم الجزء الثالث

رواية رساله الى أحدهم البارت الثالث

رساله الى أحدهم
رساله الى أحدهم

رواية رساله الى أحدهم الحلقة الثالثة

فرح / هو انت كمان معاك ولاد
فهد / ايوه تلات توأم بنتين و ولد عندهم سنتين الا شهرين تقريباً
فرح / حرام عليك كده انت ظالم و امهم فين أن شاء الله
فهد / امهم ماتت بعد ولادتهم بشهر و امى اللى بترعاهم هى ست كبيرة و فى واحدة بتساعدها بالنهار
فرح / يا مراري الطافح يارب انت عالم بحالى
فهد / تعالى نخرج شوية
فرح / مش عوزة أخرج ممكن تسينى لوحدى شوية
فهد / طب اجيب اكل جاهز و لا انتى بتعرفي تعملى
فرح / هات جاهز الا انا حيلى مهدود و دخلت نامت نوم عميق فشافت مامتها الله يرحمها جايه عندها و بتقول مبروك عليكى يابنتى افرحى وعيڜى حياتك راضى الاطفال دول هتدخل الجنه بغير حساب خلى بالك منهم يابنتى انتى اتربيتى يتيمة و عطتها حاجة زى الفازة و اختفت
فرح / ماما استنى انا كنت عوزة اشبع منك
فهد / انا جبت الاكل قومى انا جعان
فرح / اسم ولادك ايه
فهد / نسمة و بسمة و باسم
فرح / عوزة اسافر ليهم
فهد / هنسافر الخميس اخر النهار اساعدك
فرح / الغدا جاهز
عمر / خضره تعالى نضفى شقة عمى فهد
خضرة ( بنت بتشتغل فى تنظيف البيوت ) حاضر بكرة هو مش عمك قاعد مع ستك و ولاده تحت
عمر / بس مايمنعش أن الشقة تكون نضيفة هاتى هنيات معاكى علشان تخلصوا
خضرة / بقولك هاجى معاك ننضفها دلوقت
انعام ( ام عمر و مرأت اخو فهد ) هو عمك ناوى على ايه و بعدين هينضف الشقة ليه د زمانها بقت كوم زباله
عمر / مفيش ياحاجة متشغليش بالك يا امى
انعام / كلم عمك يتزوج أنيسة اختى دى خاله الولاد و هى أحق أنها تتزوجه و تتمتع بخيره
عمر / مع احترامى ليكى انتى و اختك اختك عدت سن الستين يعنى بتكون اكبر من عمر عمى بعشرين سنة
انعام / لسه تلات شهور و تقفل الستين و ماله مش احسن ما العز دكله يروح لحد غريب
عمر / انتى شكلك هتخربى على نفسك يا انعام لو عمى عرف كلامك ده هيخلى زوجك يطلقك وتروحى تقعدى جنب اختك تندبوا حظكم مع بعض
انعام / بصوت مرجوف و مين اللى هيقولوا
عمر / انا لو مبطلتيش ظن على ستى و على اى حد تعرفيه
انعام / اعتبرنى اتخرست اهو
عمر / شاطرة بلاش تدخلى مع البنات اللى هتنضف شقة عمى
انعام / هاخد هدوم اختى
عمر / لو عمى قال لم هدوم خالتك انا بنفسي هاجييهم لحد عندك
انعام / انت ديل عمك اللى يشوفك يقول انك ابن عمك مش ابنى
عمر / يلا يا خضرة تعالى ورايا
خضرة / حاضر هاجيب هنيات و جايه
مر 4 ايام بدون احداث تذكر
فهد / هاتى رقمك و ابعتلى ادد على حسابى
فرح / الفون اهو بس انا مش معايا رصيد رن انت عليه
فهد / هاشحنلك بمئة جنية تكفى الشهر
فرح / انا عامله باقة ب51 جنيه مكالمات و ب 60 نت
فهد / الواى فاى شغال كويس فى البلد
فرح / انا جاهزة
فهد / عمى صالح تعالى نزل الشنط
صالح البواب / حاضر يا بنى
فهد / خد الاكل ده نضيف بالف هنا
فرح / ممكن نفوت على اى مكتبه على الطريق عوزة اجيب حاجة
فهد / تحت امرك عوزة ايه
فرح / عوزة كذا أجندة اكتب فيهم اصلى بحب الكتابه
فهد / حاضر
بدور على الفون / عاملة أية ابت طمنيني عليكي
فرح / الحمد لله ماشى الحال احنا على الطريق و داخلين على استراحه اقفلى دلوقت أما هاوصل هاكلمك
بدور / ماشى ياقمر سلمى على زوجك
عمر / ستى عامله ايه
نسمة / عمر عوزة حلاوة انا و بسمة
عمر / حاضر من عينيه امال باسم فين
نسمة / نايم
عمر / ستى عمى جاى هو و مرأته هو على وصول
الحاجة حميدة / حد يعرف أنه جاى غيرك
عمر / حمزة و انا بس و كمان خليت خضرة هى و هنيات نضفوا شقته و جبت خزين البيت
الحاجة حميدة / يا زينب تعالى
زينب / نعم يا ستى
الحاجة حميدة / هاتى سمنه بلدي و جبنه قديمه و قريش و رز و عيش
انعام / خير يامه هو فى أية
عمر / هاروح لعمى
انعام / تروح ازاى و انت بتقول لستك أن عمك على وصول
عمر / شكلك هتكم……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رساله الى أحدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى