روايات

رواية جحيم العشاق الفصل الثاني عشر 12 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الفصل الثاني عشر 12 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الجزء الثاني عشر

رواية جحيم العشاق البارت الثاني عشر

رواية جحيم العشاق
رواية جحيم العشاق

رواية جحيم العشاق الحلقة الثانية عشر

اخد زين رعد جوه وداخلوا يتكلموا شويه
زين :فهمني ازاي اتجوزت مريم ومو*ت إياد حصل إزاي هو انت فعلا السبب في مو”ته
رعد:انا اه اتجوزت مريم لكن مش السبب في مو*ت إياد انت عارف صحبك يا زين
زين :طب فهمني سبب جوازك من مريم
رعد :بص ابويا وابو مريم كانوا اصدقاء من زمان اوي وانا كنت بحب مريم من واحنا صغيرين في يوم كانوا بابا وعمي فريد بيتكلموا في موضوع شغل جدو اخدني انا ومريم تحت وقعدنا نلعب معاه في الجنينه ونضحك كنت انا عندي ١٦سنه ومريم ١٠بس برغم فرق السن الي مابنا كنت بحب العب معاها وحبتها وفجأة سمعنا صوت تكسير وضرب نار طلعنا لقينا ابويا مي*ت علي الارض وابو مريم ماسك المسدس وواقف لما الشرطه حققت في الموضوع جدي قال انها رصاصه خرجت من غير قصد ق*تل

 

 

بالغلط ولما سألته قالي ان مفيش حد هياخد حق ابنه غيري وهنحرق قلبه علي بنته وإمبارح خطفناهم علشان نجبر مريم انها توافق علي الجواز وفعلا الجواز حصل وإياد جه وفضل يزعق من تحت نزلتله والله العظيم يازين كنا واقفين قصاد بعض وحد كان هيضربني بارصاصه إياد شافني وحضني ووقف قصادي رغم اني انا الي خطفت منه حببته وحب عمره وحرمتهم من بعض مريم نزلت وشافت كده بتحسبني ان انا الي قتل”ته وانا والله العظيم معملت حاجه
زين:مصدق يا رعد احنا لازم نجيب الي كان بيحاول يقتل*گ ونعاقبه
رعد :تمام .
زين:راجع نفسك في عيونك انك بتحب مريم احتاويها وافهم الحقيقة وهل فعلاً ان ابوها هو الي قت*له وله
رعد بغضب :هو يازين هو
زين :خلاص يارعد اخرج دلوقتي انت
رعد خرج واخد مريم ورواحوا
صدفه: سليم
سليم :متتكلميش الجرح
صدفه:كنت فين
سليم :متتكلميش خلاص يا صدفه
صدفه:شكلك متضايق ليه وكنت خارج بتعيط .
سليم بحزن :إياد ابن عمي طه مات يا صدفه
صدفه:مات طب ازاي
سليم:خلاص مش قادر اتكلم انا هخرج اشرب سجاره وجاي تاني

 

 

صدفه فضلت بصه عليه وهو خارج وكانت زعلانه علي إياد اوي هو كان كل يوم بيطلعلها هو ومريم من شباك البلكونه وكان بيديها طبق الاندومي الي كانت بتحبه وافتكرت بقي مع انهم كان في بنهم عداوه الا انه كان طيب مع الكل
بعد مرور اسبوع صدفه خرجت أخيراً من المستشفى وأسيل وزين راحوا عند الدكتوره
في المستشفي
الدكتوره:كويس اوي يا مدام اسيل انتي كده فضلك أسبوع وتخشي الشهر الاول
أسيل بفرحه:يعني الجنين بخير
زين : طيب ايه النظام او العلاج الي هنمشي عليه
الدكتوره:الڤيتمنز ديه كل يوم بعد الاكل البرشام ده مهم جداً لصحه الجنين وتاكل كتير وياريت متتحركش علي قد م تقدر والراحه التامه الراحه التامه
في قصر جحيم الرعد
مريم : رعد فكني ونبي انا مش قادره
رعد:امممم مش عارف اعلي التكيف ولا اوطيه طب نوطيه امم انتي بقيتي متلجه ليه طب نعليه بقيي اوووف شيفيفك يا بطه مزرقه هو انا مقولتلكيش اني معنديش قلب اهه بقي انسان مهزق اعمل ايه
مريم بصوت ضعيف:انا بكرهك واغمي عليها
رعد:يختي بطلي شغل المحن ده مريم مريم
وراح كب في وشها مايه بس مفيش فايده خاف عليها وفكها لقي نفسها مفيش خاف عليها
وقفل التكيف وغطها لكن مكنتش قادره تتنفس ف إضطر يعملها تنفس اصطناعي وفتح بقها وابتدي يعمله 🌚🤦🏻
عيب ياجدعان هو ايه قله الادب الي ابطال القصه الي بقوا فيها ديه وربنا لربيهم بعدين وسليم بقي سافل ومحدش مالي عنيه 😹🤦🏻

 

 

مريم وهي بتاخد نفسها :مايه مايه عايزه مايه
رعد:ايه ايه المايه وشربهاا
مريم :سس سسقعه انا سسقعانه
رعد :حلم ياااااا انتي يا زفته
حلم :نعم يارعد بيه
رعد:املي البانيو مايه دافيه وهاتي بچامه من عندك إجري
حلم :حاضر انت تؤمر
رعد:اتصلي بالدكتور
حلم. حاضر يا بيه
وفعلا اخدها وحطها بهدومها في مايه دافيه ولاول مره قلبه يدق من ١٢سنه
وحلم غيرتلها هدومها ولبستها الطرحه والدكتور جه وكشف عليها
الدكتور:المدام محتاجه راحه هي شويه سخونيه ودور برد وهيرواحيوا متخفشي يا رعد بيه هات بس الدوا ده وهي هتكون بخير
رعد :تمام ماشي يدكتور
حلم : اتفضل معايا
الدكتور :عندك كام سنه علي كده
حلم :٢٣وعشرين
فهد :انا عندي ٢٥سنه
حلم ب ابتسامه :اتشرفنا اتفضل يا دكتور
فهد :اتمني نتقابل تاني
حلم :لو بقي فيه تاني اصلا
فهد :مش فاهم
حلم :مفيش اتفضل سلام
فهد :سلام
حلم راحت وكملت شغلها
فوق في اوضه رعد قلع التيشيرت وفضل بالبنطلون بس وطلع اخد مريم في حضنه وضمها ليه جامد ونام
جاسر:ملك ياملك مالك
ملك :حاسه وجريت استفرعت دم.
جاسر :ملك
ملك بدموع :جسمي متكسر اوي وراسي وجعاني اااااااااااه راااسي مش قادره وعياط
جاسر :ملك
ملك وقعت اغمي عليها وراحوا المستشفى

 

 

الدكتوره:المرض في حاله متأخره اوي لازم نصتأصله هو في منطقه حساسه في الدماغ بس نسبه نجاح العمليه ضعيفه ولو العمليه نجحت ممكن يكون ليها أضرار
جاسر :أضرار زاي ايه
الدكتوره:اولا ممكن تفقد البصر او ممكن تفقد السمع او النطق أو الحركه
جاسر :مش مهم اهم حاجه تعيش
الدكتوره:هتتحجز تلات ايام هنا هنجهزها للعمليه.
جاسر :طيب ماشي
دكتوره:عن أذنك
ومشيت
جاسر بص لبنته وطفلته الصغيره وفضل يتأمل ملمحها من ورا الازاز للاسف مش هيقدر يشوفها غير من وراه الازاز
في الڤلا عند زين
سيليا :اععاااااااااااا
أسيل:زين ماما بتصرخ ليه
زين:تعالي نشوف
أسيل:يله
وجت تخرج
زين:هتخرجي كده
أسيل :كده ازاي يا زين
زين:يارب صبرني يارب بصي يا حببتي في المرايا انتي لبسه ايه
أسيل :اه صح طب هغير وهجيلك
زين:ماشي
حسين :سيليا
سيليا:اااه ضهري مش قادره
زين:سيليا
سيليا:تعالا قومني لسه هتنح
زين :وقعتي ازاي بس وشالها حطها علي السرير
سيليا:مجرد إحساس إني دراعي اتجلط
زين :ثواني هتصل بالدكتور
وبعد نص ساعه كانت سيليا متجبسه ورحمه واقفه هتموت من الفرحه حرفيا
فهد :الف سلامه عليكي
جماعه فهد ده دكتور عيله ليث والمناوي وعيله الجبلوي لانه اشطر دكتور هناك في الصعيد
زين :معلش يا فهد جرجرناك في إنصاص اليالي
فهد :لاء يا صحابي ولايهمك
ومشي
أسيل :نيهااااا هاااااااا

 

 

سيليا :مشوا بنت الجزمه ديه من قصادي
أسيل :عوم واتمخطر ااااه ثواني اصلي هموت وهطرقع صوابع إيدي بص يا زين في ناس مش بتعرف تعمل كده وطقطقت صوابع إيديها علشان هي عارفه أن سيليا الحركه ديه عندها عاده
سيليا :بره يا زين انت ومراتك
أسيل:ومالوا ومسكت إيد زين وهي ماشيه فضلت تعمل حركات هبله وهي بتقول عارف لما الدنيا تكشر في وشك تعمل ايه وبصت لسيليا وكملت وقالت عوم واتمخطر عوم واتمخطر عوم عوم عوم عوم واتمخطر مخطر مخطر
حسين :بت عبيطه اوي الله يكون في عون زين والله المهم انتي كويسه دلوقتي
سيليا :اه بس بنت الجزمه ديه حرقتلي دمي
حسين :بنت ليث الله يرحمه
سيليا بدموع : الله يرحمه
رحمه:الف سلامه عليكي معلش بقي
سيليا : الله يسلمك
في صباح يوم جديد علي أبطلنا
أسيل بنوم :ألو مين
مجهول:الحقي زين چوزك عمل حادثه
أسيل بخوف :حادثه حادثه ايه
مجهول:عمل حادثه بالعربيه بس هي بسيطه هو في عنوان *****تعالي عليه
أسيل :طيب ماشي ماشي

 

 

وقفلت بسرعه ولبست وراحت علي العنوان واول م دخلت لقت منديل اتحط علي وشها واحد اتنين تلاته واغمي عليها
عند زين في الشركه دخلت عليه السكرتيره عنود
عنود بمياعه وخبث :زين بيه ووطت عليه
زين بغضب :اخر مره احظرك يا عنود بعد كده تصرفي مش هيعجبك
عنود :طيب متزعلش انا أسفه في حد بعتلك الظرف ده وبيقولك فاعل خير
زين :اخرجي وسبيه
وبعدين فتح الظرف ولقيي…….🙂👍🏻الصبر الصبر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم العشاق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى