روايات

رواية جحيم الشك الفصل الأول 1 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية جحيم الشك الفصل الأول 1 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية جحيم الشك الجزء الأول

رواية جحيم الشك البارت الأول

رواية جحيم الشك الحلقة الأولى

دخلت اوضتها بسرعه وكانت هتقفل عليها لكنه منعها ودفع االباب بقوة ..
احمد بحده تخرجي من البيت من غير اذني ليه. .مش منبه عليكي مليون مرهه متخرجيش من البيت..
سمر وواللهي دددي ععلا صااحبتي اصرت اننا ننخرج ..
امسك شعرها بعنف لتتألم الاخرى كم مره قلتلك علااا دي تقطعي علاقتك بيها هاااا كم مره..
سمر ببكاء سبني يا احمد بتوجعني كده سبني..
احمد اسيبك وانتي ماشيه على حل شعرك وكان مالكيش راجل ..
سمر ببكاء كفايه بقى كفايه حرام عليك معتش قادره اتحمل انا اتخليت عن كل حاجه عشانك دراستي اهلي صحابي مفضلش معايا الا علا .. كل ده مش عاجبك حرام عليك انا زهقت زهقت..
صفعها لتسقط ارضا بتعلي صوتك عليا يا****فين الزفت الفون بتاعك فين.
سمر ببكاء عايز الفون بأيه..
مسك احمد موبايلها وكسره مفيش زفت تاني وعلاا لوشفتها تاني اقسم بالله هطربقها على نفوخك انتي فاهمه..
بقيت مكانها تبكي بحرقه لقد عارضت اهلها وتزوجة من احمد بعد حب استمر عامين كاملين استطاع اقناعها بترك كليتها … قاطعها اهلها لانها اصرت على الزواج منه…
شعر بالندم وهو يراها تبكي بحرقه وقهر.
اسرع الى المطبخ وعاد بعد دقائق يحمل كوب ماء بارد وجلس بجانبها على الارض..
احمد انا اسف اسف سامحيني ..
سمر….
احمد متزعليش مني والله غصب عني مش بأيدي انا بغيير عليكي غصب عني..معرفش اسيطر على غيرتي
سمر بشهقات تغيير عليا من من مين من من علاا علاا صاحبتي ..ده ..ده ..انا..انا…سسسبت كككل صحابي ععشانك يااحمد ..حتى اهلي سبتهم ععشانك..
جذبها الى حضنه بندم سامحييني معرفش عملت كده ازاي انتي عارفه اني لما بتعصب معرفش اسيطر على نفسي..
سمر لحد امتى هتفضل كده لحد امتا يا احمد انا تعبت تعبت اوووي..انت لازم تروح دكتور لازم تتعالج دي مش حاله طبيعيه
وضع جبينه على جبينها اسف ياحبيبتي بس انتي كان لازم تتصلي بيا تبلغيني قبل ماتخرجي..اتجنننت لما شفتك نزلتي من عربيت علاا معرفتش اسيطر على نفسي..
سمر منا منا اتصلت ببيك كتير وانت غير متاح..
احمد معلش يمكن كنت ناسي موبايلي مقفول..خلاص بقى اضحكي..
سمر ااوووعدني انك تروح دكتور انا انا بدأت اخاف منك يااحمد وممممش هتحمل الوضع ده..
حاول كتم غضبه لكي لا يضربها مرة اخرى ماشي ماشي ارجع من السفر الاول وبعدين ..
سمر ااانت ههتسافر ففين..
احمد شغل بس مش عايزك تخرجي من البيت ماشي وكمان متستقبليش حد ابدا لحد ماارجع كلها يومين واكون عندك..
سمر حححاضضر ببببس متتأخررش..ععشان اناااا ببخاف ابقققى لوحدددي
احمد ماشي ياقلبي يلااا بقى اضحكي وفردي وشك كده طيارتي بالليل..
سمر….
احمد يلااا بقى والا مش هوحشك.
سمر ابتسمت بغصه فهذه ليست الحياة التي ارادتها عاشت مع احمد خمسة اشهر بعد زواجها كان نعم الزوج والاخ عوضها عن كل شي لكن بعد ذلك بدأت الغيره والشك يظهران عليه حتى انها بدأت تظهر عليها نوبات خوف منه.
لا تستطيع العوده الا اهلها خوفا من لومهم لانهم لم يقبلوو به ولم يكون بيدها حيل الا محاولة اقناعه بالعلاج..
سافر احمد وفي اليوم التالي اتى الليل سمعت كلامه ولم تخرج من المنزل ..
لكن ذات يوم دخل عليها المنزل رجل غريب ..
كانت نائمه حتى شعرت بيدين تتحسسان جسدها نهضت بفزع وتراجعت حاولت الدفاع عن نفسها ولكن…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم الشك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى