روايات

رواية جحيم الايسر الفصل الرابع عشر 14 بقلم آية عامر

رواية جحيم الايسر الفصل الرابع عشر 14 بقلم آية عامر

رواية جحيم الايسر الجزء الرابع عشر

رواية جحيم الايسر البارت الرابع عشر

رواية جحيم الايسر الحلقة الرابعة عشر

•• خبر هام وعاجل••
جاءنا اخر الانباء اصابه رجل الاعمال الملقب ب الصقر يوسف الشرقاوي بط”لقه نار”يه امام احد اماكن السهر الليليه وسوف ننقل لكم اخر المستجدات
كان هذا الخبر ينتشر بسرعه البرق بين جميع مواقع التواصل الاجتماعي
كل يجلس امام غرفه العمليات ينتظر خروج الطبيب وهو ينظر الي امه التي اصرت علي المجيء رغم اعتراضه ولكن مع اصرارها وهو يعرف انها تعز يوسف كتير وتعتبره ابنها وسوف تتعب اذا بقيت
ــ بعد مرور ساعـ4ـات ــ
خرج الطبيب وهو ينهج من التعب والتوتر والخوف التي سببه ايسر له
Flash ✨
دكتووووووو
عايز دكتور في المخروبه دي
انتَ بتزعق ليه ي جدع انت
انا هوريكي انا مين انت عارف ان صحبي حصله حاجه مش هيكفني رقب”ـتكم كلكم

 

رئيس المستشفى : ايسر بيه
بسرعه ي شويه اغبياء د. مه بيتص. فه
حطو هنا علي اوضه العمليات بسرعه
انت علي لو حصلو حاجه وربي وما اعبد لعل”ق را”سك علي بابا المستشفى
هز راسه بخوف وتوتر شديد
Black ✨
الحمد لله العمليه نجاحت احنا قدرنا نخرج الرصا*صه بس لازم يفضل تحت الملاحظه سـ48ـاعه
وهرب مسرعا من امام ذلك الوحش الثائر
ايه ده اليسار
عامله ايه وحشتيني اوى
احمم اقصد المستشفى وحشه من غيرك مش ناويه ترجعي تاني
اذي حضرتك ي د/ عمر
انا الحمد لله بخير

 

وسلملي علي مـدام نهاد
عمر بحرج : مدام نهاد بخير وبتسلم اكيد انتى اللى هتبعي مع المريض ده صح
لا مش صح ولو خلصت فقره التعريف والسلامات دي ياريت تجهز كل حاجه عشان هيتنقل علي البيت
ڪان هذا صوت ايسر التي يتكلم بغيره وغضب لا يعرف سببهم عندما وجد ذلك الدكتور ينظر لها بحب
عمر : الافضل انه المريض يكون هنا علي الاقل 48 ساعه تحت الملاحظه عشان مفيش مضاعفات ولا اضرار ولو حضرتك هتتحمل المسؤليه ممكن يتنقل عن اذنكم وانا مستني رايكم
وغادر من المكان
ماجده : هتعمل ايه ي ابني لازم يكون هنا عشان مش يحصلو حاجه لقدر الله وفي نفس الوقت خايفه يحصل زي ما حصل معيه ويجلو هنا
مش عارف ي امي انا اهم حاجه عندي يوسف يقوم ب السلامه هو ضحه برو. حه عشان واخد الط. لقه مكاني
انــــــا عندي حل ممكن يريح الكل وفي نفس الوقت يكون في المستشفى
قولي ي بنتي

 

في حد انا بثق فيه هو ممكن بتاع مع استاذ يوسف الـ48 ساعه دول وبعد كدا يتنقل البيت لو مفيش خطوره علي حياته
طب كويس ي بنتي كلمي
وانا ايه اللي يضمني انه الشخص ده مش هيأذ. ي صاحبي
حضرتك عندك حق بس الشخص ده تبقي جنه صاحبتي اللي كانت معيه وكشفنا الشخص اللي حاول يأذ. ي مدام ماجده
ماجده : اه انا افتكرتها البنت المنقبه دي كلميها ي بنتي وعلي مسؤوليي انا بثق في اختيارك
تمام عن اذنك
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمي ÿôkå
•.• عند عدي •.•
دخل الي المستشفى فكانت مستشفى حكومي وجد الناس تجلس علي الارض والازداحام والطوبير
ذهب الي مكان الاستقبال
لو سمحتي
البنت: اؤمرني ي باشا

 

في بنت لسه داخله من شويه لبسه فستان اسود وحجاب دهبي كده علي ما افتكر اسمها تقي وجايه هنا علشان مامتها
البنت بدلع : اه عرفتها ست الشيخه دي
دي ملهش في الدلع لو عايز حاجه انا موجود وتحت امرك
اتظبطبي ي روح امك بدل ما اضبط انا وانجزي هي في اوضه كام
علي العموم انتَ اللي خصران في اوضه 15 في اخر الدور الثاني
نظر لها بقرف وغضب وصعد الي الاعلي
كان يبعث عنها الي ان وجده تدخل احدي الغرف ذهب اليها وحين اقترب منها سمع صوتها تصرخ ففتح الباب ووجد الدكتور بحاول التقرب منها
ذهب اليها وامسكه وظل يضرب فيه الي ان وجد النااس اتلمت حول الغرفه نظر له بغضب وقام واخذ حاجبها واعطاها ايه وسحبها خلفه امسك يدها وظل يبحث عن شيء ما الي ان وجدو وهي تسير خلفه وتبكي بشده مما اصبها من هذه الدنيا البش، عه
🌼الدنيا عامله زي الكوره معاك فلوس وضهر يحميك اما تقع تبقى ملك تشوط اي حاجه قدامك وتعيش وتدوس علي اي حد
طب الغلبان اللي متشعلق في رضا ربنا يعرف الشقاء ومراكب الأحزان ترسي عنه لازم عشان يعيش في الدنيا دي يستخبه عشان لو ظهر قدام اسياد الدنيا هيتشاط وهما اللي هيكسبو في النهاية
بــــــــس هيكسبو الدنيا مش الاخر لانه الاخره لناس عرفه انه في ربنا وجنته وعرفين اؤمر ربنا ونواهيه مفيش حد مش بيغلط بس اكبر غلط انه انك تفتكر انه هتعيش تعمل اللي انت عايزه ومش هتتحسب

 

اكنك ماشي في سوبر ماركت هتفضل تشيل وتخد وفي الاخر هتحاسب علي اللي جبه اهي دي (الحياه)
لا تنسو «آنۣۗـۙ آلَلَهۣۗ شۣۗـۙديۣۗد آلَعۣۗـۙقۣۗـۙآبۣۗـۙ»
~~~~~~~~~~~~~~~~~ ÿôЌâ
كلو تمام بس مجتش فيه المرادي صاحبه اخدها مكان
اغبياء انا مشغل شويه حمير
هي اجت في صاحبه بس المره الجايه فيه اهو خالصنا من واحد
هو مات
لا بس بيقولو انه بين الحياه والموت
انا عابزك تتبع كل حاجه وتعرف لو كان مات ولا لا ي غبي
اومرك ي باشا
زي القطط ب 7 اروح ماشي ي ابن المحمدي ي انا ي انتَ
لازم الرجل الكبير يعرف اللي حصل
؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛

 

دخلت الاوضه كان لديها فضول لتعرف من هذا الشخص الذي انقلبت عنه الصحف والمواقع وطلب صديقتها من مراعته
ذهبت اليه والي بها تجد ذلك الشخص الذي انقذها
جنه : وربنا هو امال كان عملي هركليز ومسك الولا تحنه ضر. ب
والله شكله عضلات علي الفاضي وانت بتخاف من نمله اهو كلو يهون عشان خاطر ايسو
ــــــــــــــــــــــــــــــ
المريضه دي ينفع تتنقل مستشفى تانيه
اه ي فندم
تمام وهووووب حملها
انتَ بتعمل ايه وشايل امي وموديها فيه
مسمعش صوتك واعدلي طرحتك وامشي قدامي
تقي : طب قولي موديها علي فين امانه عليك انا مليش غيرها مش تأذيها
عدي : انا هوديها في مستشفى احسن وانضف من دي تعالي معيه
نظرت له فوجت في عينه الصدق في كلامه فواقفت ومشت خلفه
اه انا فين اه

 

ايه ده هو انتَ صحيت
هو انا دخلت الجنه ولا ايه
لا ده انت‌َ دخل جهنم علي صاروخ
هو انتي ي ام لسانين
وولا اظبط نفسك بدل ما اظبطك
وهتعملي ايه ي ام شبر ونص انتي يربي انا ناقص انا لسه واخد رصاصه اترزقك ب مصائب
جنه : مصيبه تشيلك مين دي اللي مصيبه ولاا انت شكلك استحليت المستشفى وحابب قاعده المستشفى
يوسف : ولاا مين علي العموم اسمي يوسف او تدلعني تقولي جووو انتي اسمك ايه بقا واه استحليت المستشفى لو هشوفك ي وحش
جنه : وحش اما يلهفك ي بعيد وانت مالك ب اسمي هطلع بطاقة ده ايه الشوري الزفت دي ي ربي
يوسف : زفت ليه ده جنه ولا ايه ي جنتي
انت عرفت اسمي ازي
من الكرانيه ي ( جنه المـ💎ـاس )
نسبهم شويه لانه دول لهم روقه😂
………………………………………..

 

انا مش عارفه اشكرك ازي علي اللي عملوه معي لو انتَ مجدش في الوقت المناسب
عدي : مفيش دعي للكلام ده مامتك دلوقتي في رعاية ومكان احسن من اللي قبله وفي ناس هتابع حالتها ومفيش دعي لوجودك ليه وانا هوصلك
تقي : لا انا هفضل جنبها
عدي : مفيش دعي لوجودك جنبها وبكره الصبح تعالي لها
املت لها وغادره المستشفى
••••••••••••••••••••••••••••••
وانتَ بتتصرف من دماغك ليه
…… : ي Boss انا قولت اعمل حاجه تفرحك بس الحظ خاب المره دي
( انتم طبعاًعايزين تعرفو چووو اتصاب ازي
تعــــــالو اقولكم )
Flash
ايسر : ي ابني تعالي معيه اسمع الكلام
يوسف : لا ي عم انا هروح بيتي احسن
ايسر : انتَ حر بس الصبح بدري لو مكنتش في الشركه هتصرف معاك
يوسف : اومرك ي بيبي

 

نظر له بغيظ وغضب واتجه الي السياره
كان يوسف يركب سيارته ان تفاجأ بشعل احمر يمر علي ايسر فطرق السياره وتوجه اليه مسرعه.
حاســــــــــب
واخذ الطلقه وافدي برو. حه لصديقه
سلام علي الدنيا اذا لم تكن فيها ي صديقي دربي
حياتى عباره عن ظلام دون وجودك الي جانبي
ف انت لحياتي النور والشعاع والامل
لولاك لما عبرت الكثير لولاك لغرقت سفينتي في اول البحار
صديقي انتَ شمسي ونوري وانتَ قمري وظلي
لاتتركني وحيداً في دنيا الظلام
ÿôkä
Black
الكبير : تفكير غبي من شوية اغبياء
….: ي Boss انا بس
الكبير : انتَ ايه
مش تتصرف من دماغك تاني
…….. : اومرك
تؤمني بحاجه
هز يده ليغادر المكان
شويه اغبياء هيضعوه كل حاجه بسبب غبائهم

 

••في المستشفى ••
حضرتك لازم ترجع البيت انتِ كده هتعبي اكتر من قاعده المستشفى
انا مش هترتاح غير لما يوسف يخرج ب السلامه
هو بقي كويس انا كلمت جنه وفاق وبقي كويس بس طبعا الزياره ممنوعه دلوقتي ف احنا هنروح والصبح نتطمن عليه
بس
دق.. دق.. دق
ادخل
هاي انطي انا سمعت اللي حصل ل چووو قولت اجي اتطمن عليه
الحمدلله ي سلمي بقي بخير
الحمدلله وحصرتك عامله ايه دلوقتي ي انطي
انا في رضا من ربنا
اليسار ساعدني والنبي احسن اتخنقت من رايحه المستشفى
عنئذنك ي سلمي
سلمي : اتفضلي امال ايسو فين
اصدق ايسر ابني هو راح يشوف شغله
غادرت ماجده الغرفه
جاءت اليسار تغادر هي الاخره ولكن وجدت يد تمناعها
علي فين كده انتي فكره انه ممكن اسكت عن حقي وحاجه ملكي يبقي لسه متعرفيش مين هي سلمي المصري
علي العموم ي حلوه جهزي نفسك لانه هتسبي قصر المحمدي بلا رجعه
نفضت اليسار يدها بقوه
انتٍ مفكرني بتهدد اعلي ما فخيلك اركبيه مش واحده زيك علي اخر الزمن هتهدني
Good night
والله لا اوركي مين هي سلمي المصري واخرجت هاتفها واجرت اتصالا
الو نفذ دلوقتي
….. :
لا انا عايزه اخلص منها النهارده قبل بكره

 

ـــــــــــــــــــــــــــ بقلمي ÿôkà
انا قولت لك د. م لا
وان حصل لحد فيهم حاجه انا مش هسكت
وانت ولا همك حاجه ونفذت اللي فدماغك
ي غبي افهم انا لازم اخل. ص منه عشان كل السوق يبقب ملك
ب الـــــــــــدم
اقت***ـل صاحبي وعشره عمري
(( ايوه كمال ابو عدي صاحب ايسر ويوسف هو اللي حاول يق**تل ايسر وهو اللي متفق مع الرجل الكبير ))
انا لاخر مره بحذرك لو حد منهم حصلو حاجه انا اللي هقفلك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وصلو اليسار وماجده القصر واخذت الدواء وظلو يتحدثو الي ان وجدو من جاء
وانصدمو ايضا مما قالوه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم الايسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى