روايات

رواية ثمن الحب الفصل الأول 1 بقلم أسيل باسم

رواية ثمن الحب الفصل الأول 1 بقلم أسيل باسم

رواية ثمن الحب الجزء الأول

رواية ثمن الحب البارت الأول

رواية ثمن الحب الحلقة الأولى

انتي فين ي قلبي ….
اي لحقت تنسى ي حبيبي . مش قلتلك اني هروح المطار استقبل صاحبتي … وأنا في طريقي ليها دلوقتي ..
اااه .. فعلا نسيت .. النهارده
ضغط الشغل كتير وكله على راسي . مراد مش موجود
عشان يساعدني
ضحكت بخفة عندما قبلها على خدهااا ….
اومال هو فين .
قالي هيروح للدكتور يكتبله شوية علاجات وبعدها هيرجع يرتاح في البيت .. هبقى اعدى عليه اخر اليوم
سلملي عليه … هبقى ابعتله ورد عشان يتعافى بسرعة…
طب سلملي على صاحبتك .. سلام
باي ي قلبي ….
لو قلتلك عايز حاجة تانية غير الورد .. هتخليني اخف اسرع هتدهولي ..
ضحك بخفة. . ال انت عايزه
اعتلاه برغبة … عايزك ي جميل عايزك وبس….
ابتعد عنها بعد فترة… مراد
مراد وهو يغمض عيونه .. امممم
نظرت له … انا هطلق من نوح
فتح عينه بغضب …. انتي بتقولي ااي . انتي اكيد اتجننتي
لا طبعا مفيش طلاق غير لما انا اقرر فاهمة
لا مش فاهمة .. مش فاهمة غير اني تعبت منه ومن ال عيشة معاه الحياة معاه بقت كلها قرف .. انت عارف صاحبك بيتحكم فيا كأني شي بملكه اعملي كده لا متعمليش كده انا مش قادرة اتنفس واتصرف براحتي طول منا مراته …. انا هطلق منه وده اخر قرار عندي لاني هجن لو كملت معاه الباقي من حياتي
مراد وهو يحاول ان يهدي من روعه … طب ال يريحك اعمليه بس اعرفي انك لو اطلقتي من نوح معدتش هعرفك من تاني ي ملك … فاهمة
نظرت له بعدم تصديق انه يتركها بعد كل هذا الذي بينهم …
ملك بعدم تصديق .. انت مش هتتخلى عني ي مراد
منا هطلقه عشان نتجوز ي حبيبي .. عشان نبقى مع بعض قدام اي حد وكلهم يعرفوا اني مراتك ملكك وبس….
مراد بغضب … عارف كل ده .. بس انا لسا مخلصتش انتقامي من نوح عايزه يخسر كل حاجةة شغله بيته.. مراته صاحبه عايزه يخسر كرامته .. يخسر كل ال بناءه في لحظة وكده اكون خلصت انتقامي .. واختي هترتاح في قبرها …
نظرت له بعدم تصديق هاقد ظهر على حقيقته ..
ملك .. يعنى انا مش مجرد وسيلة تحقق فيها انتقامك …
مراد بضيق . انا مقولتش كده ي ملك .. انتي عارفة انتي اي بالنسبالي …
ملك وهي تلبس ملابسها بغضب .. لا مش عارفة ولما انت تبقى تعرف ابقى كلمني ….
غادرت بضيق .. اما هو تنهد بضيق وغضب لا يريد أن يخسرها الان هو لم يحقق هدفه بعد ….
مسحت دموعها ولبست نظاراتهااا وخرجت من سيارتها …
وماكادت تستدير حتى تفاجاءة بالتى تحتضنهاا …
وحشتني ي ملك وحشتيني اوي .ي حبيبتي ….
ضمتها ملك وهي تبكي فهي الان بحاجة هذا الحضن بشدة …
خرجت من حضنها باستغراب لما كل هذا البكاء…
ملوكة مالك ي حبيبتي بتعيطي ليه …
ملك ببكاء .. طلع مبيحبنيش .. انا ضحيت بكل حاجة عشانه بس طلع هو مبيستاهلش ولا حاجة من ال عملتهاله … ا
انا بحبه ي نيفين بحبه اوي
نيفين وهي بتحاول تهديها. .. طب اهدى وفهميني ..
براحة اي الحصل لكل ده …
اتفضل ي نوح …
قالها مراد وهو يعطى نوح كوب من القهوة الساخنة …
نوح .. تعبت نفسك ي مراد ..
مراد .. ولا تعب ولا حاجة.. خدت العلاج قبل شوية وحاسس اني احسن من الاول
نوح .. فرحتني … بقولك اي
انتبهله مراد فاكمل … نوح بتسأل هي ملك جت عندك
مراد بتوتر .. واي ال هجيب ملك بيتي … وايش هيعرفها اني موجود في البيت النهارده…
نوح اصل انا قولتلها وهي قالت إنها هتبعتلك ورد … غير انه ده حلق ملك ده مراتي
نظر مراد للحلق الذي بيد نوح ووجهه اصبح لا يفسر
نوح بشك . اي ال جاب الحلق ده بيتك ي مراد
لطمت نيفين عبى وجهها بعدما سمعت م قالته صديقتها المجنونة او الخائنةةةة …
نيفين .. ينهارك أسود . انتي مستوعبة ال بتقوليه ي ملك
انتي بتخوني زوجك مع صاحب عمره …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ثمن الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!