روايات

رواية توبة الفصل السابع 7 بقلم ميرفت السيد

رواية توبة الفصل السابع 7 بقلم ميرفت السيد

رواية توبة الجزء السابع

رواية توبة البارت السابع

رواية توبة الحلقة السابعة

شوية ولقينا ضحكة رقيعة واحدة ست كدة شكلها بيئة ومعاها بنتين ملهمش ملامح من كتر الميكب ولبس صعب جدا شبه عاري
ودخلو ىالاحضان على مرات عمي الي فرحت بيهم وقدمتهم لينا وقالت:
دي قسمت اختي الوحيدة وباسم ابنها الكبير
وشاورت على البنات: دي امل ودي هدير ودي العروسة ودول اخواتها ودي امها وابوها
ياللا سلموا يابنات على ولاد. خالتكم
وبمنتهى الجراءة دخلوا البنات بالبوس والاحضان على ولاد. عمي الي كانو محرجين اكتر من البنات
بس اول ماقربو على فارس بصلهم بصة رجعتهم لورا
وعمي كان هاينفجر من العصبية راح قايل: اقعدي منك ليها ايه الي بيحصل دة
وباسم وشه احمر وقال لعمي: عن اذنك ياعمي انا نازل قبل مااتهور
عمي قاله: حقك يابني

 

 

وراح بص لمراته وقالها: طبعا كان لازم افهم ان الحركة الرخيصة دي تطلع منك انتي واختك
قسمت ردت بدلع: كدة برضه ياحاج دايما تظلمنا احنا كنا معديين بالصدفة قولنا تيجي نتغدا
بابا قالها: تنوري وتشرفي طبعا
وقال لعمي: اهدا ياحاج محصلش حاجة
عمي قاله: ماانت متعرفش حاجه ياطاهر
الاكل وصل فارس قال وهو بيحاول يحافظ على كرامة امه : خلينا ناكل يابابا مفيش مشكله حصل خير
وبدأ الكل ياكل تالا قالتلي بهمس: الحقي الرقاصة الي اسمها هدير بتعمل ايه
بصيتلها لقيتها قامت وقفت جنب فارس وبتهمسله في ودنه وبتضحك اتجاهلت الموقف
فارس بص لقاني باتكلم. مع اختي وباضحك
ومتجاهلاهم
راح قالها: مش وقته ياهدير
قسمت قالت: اوعي تضايقي ياعروسة بناتي واخدين على ولاد خالتهم اوي
اتجاهلتها واكني ماسمعتهاش
كررت الكلمة تاتي
قولتلها: بتقولي حاجة
الكل ضحك عليها
تالية قالت: يافارس الاكل جميل بجد

 

 

الكل قال فعلا
رد فارس: انا باحب المهنة دي
عثمان: ورافض يشتغل معايا بييجي زي الضيف
تمارا: انت خريج ايه يافارس
فارس: انا خريج كلية ادارة أعمال
تالا غمزتني وقالت: وياترى امل وهدير خريجين ايه
قسمت: مكملوش اصل غاويين شغل امل خلصت ثانوي صنايع واشتغلت بكوافير
وهدير طلعت من الاعدادي وباشتغل مع اختها اصل انا كنت كوافيرة وهما ورثوها مني فتحتلهم شقة في بيتي كوافير
عمي قال باستهزاء: من غير ماتفتخري اوي ماهو باين عليكم
ولاد عمي كانو بيضحكو وانا واخواتي كاتمين الضحك من الاحراج وهما ومرات عمي اتحرجو
قسمت قالت لامي: وانتي ياوردة اخبارك ايه مشوفتكيش من زمان اوي
رديت انا بحدة: اسمها الست او الحاجة
هي مش عيلة قدامك
الست خافت وقالت: مقصدش انا باتكلم بعشم
عمي اتبسط وقال: معلش يابنتي حقك وحقكو عليا
ماما قالتلي : دول مش بيحسو اكنهم. جايين يفرضو نفسهم ويضايقونا
قولتلها: سيبك. منهم دول اتفه من كدة
خلصنا اكل وفارس طلب مشروبات للكبار
واستئذن من بابا كلنا انا واخواتي وهو واخواته ننزل نتمشى عالكورنيش وناكل ايس كريم
بابا قال: وماله بس خلو بالكم من بنات عمكم ياشباب

 

 

ردت قسمت خدو هدير وامل معاكم
وقبل ماتكمل الجملة كانو نطوا ونزلو براشوت 🤣
عمي نده فارس وقاله: ربنا يهديك ابعد بنات خالتك عن بنات عمك
فارس قاله: انا هاخد اخوهم واريح دماغي
وفعلا فارس نده على باسم وقاله: تعالى معانا
قسمنا نفسنا على عربيتين
انا واخواتي مع فارس وباسم بعربيته وولاد. عمي وبنات خالتهم متزنقين في عربية عدي واخوهم بصلهم بغيظ بس سكت وسابهم وركب جنب فارس
وانطلقنا لبحري
وبمجرد ماالعربية اتحركت فارس كان عمال يبصلي بالمراية والكل واخد باله باسم قال: انا اسف على تصرفات امي واخواتي انا سايبلهم البيت من زمان لاني تعبت وكنت مرة هاقتل واحدة منهم من تصرفاتهم الطايشة
تالية قالتله: بس انت كدة غلط برضه لما تسيبهم بدون راجل
قولتلها: اسكتي يامصيبة
رد باسم وقال: لا عندها حق بس انا لو رجعت هاقتلهم
فارس: ياجماعة للاسف خالتي سبب كل دة
تمارا: الام فعلا مدرسة
باسم اتحرج وقال: ربنا يلهمني الصبر لاني فعلا باسمع كلام جارح ولما باروح البيت امي بتحاول تزهقني لانها عارفة اني باحكم عليهم مفيش خروج ولاشغل
تالا: ربنا يهديهم ياباسم
الكل قال: يارب
وصلنا ونزلنا طلبنا كانت العربية التاتية وصلت

 

 

وبسبب تصرفات امل وهدير اتعاكسو من بعض الشباب وكانت هتحصل مشكلة لولا تدخلي طلعت الكارنيه وطلبت من الشباب يمشوا بهدوء
وسكتت ولاد. عمي فارس كان منبهر بتصرفي الغير متوقع
وبصيت لامل وهدير بحزم وقلتلهم: اظن كدة كفاية وعيب تصرفاتكم دي ممكن تتسبب بمشتكل وبلحظة يحصل جريمة
سكتوا واخوهم ضربهم بالقلم وهو بيصرخ فيهم عاجبكم الفضايح دي
وولاد. عمي سكتوه و صمموا نرجع عشان يهدا
ورجعنا للمطعم شوية وعمي وبابا حددوا الاسبوع الجاي عشان نشوف الشقة ونتغدا عند. عمي
خلص اليوم وودعنا بعض وروحنا كل عيلة على بيتهم
وبمجرد ماعمي دخل بيته قال:
🤔🤔🧐

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية توبة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى