روايات

رواية معشوقه الأسد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ريحان الأمل

رواية معشوقه الأسد الجزء الثالث والعشرون

رواية معشوقه الأسد البارت الثالث والعشرون

معشوقة الأسد
معشوقة الأسد

رواية معشوقه الأسد الحلقة الثالثة والعشرون

وصلنا لحد اجتماع اسد ودخول عشق المفاجا وابتسام مينا لعشق بخبث واعجاب
مينا بابتسامه…. مستر اسد ممكن اتكلم مع حضرتك في شئ صغير علي انفراد
ليؤمي له اسد راسه ويذهب الي مكتبه التالي لمكتب الاجتماع
الحوارده مترجم بالعربي
اسد باستغراب….في حاجه في الاجتماع غلط ي مستر مينا
مينا بابتسامه….لا مستر اسد بس انا كانت عايز من حضرتك طلب صغير لو حضرتك تسمحلي
اسد باستغراب اكبر…. اكيد طبعا اتفضل مستر مينا
مينا بابتسامه مكر…. كنت عايز منك تعملي منحه من عملائك في الشركه لعنا بامريكا
اسد باستغراب وشك….. بس دي اول مره تطلب مني طلب زاي ده غير كده انت عارف ان عملائي مش بيطلعو برده شركتي
مينا بابتسامه صفراء…. مستر اسد كان بدي موظفه تكون شاطره في مهنتها وتكون بترس كويس لانها هتتعين مشرفه
اسد بابتسامه صفراء مماثله…. مستر مينا انت عارف ان شركتي مش زاي اي شركه برده شركاتي مش زاي ولا في زايها وانت تعلم هذا جيدا
مينا وقد قرر يدخل في الموضوع دون تمهيد له…. انظر مستر اسد انني اردتت ان اعلن عليك فكره انني اريد هذه الفتاه التي دخلت علينا بالاجتماع لاني اعجبت بها واريدها ان تكون زوجه لي هل تعلم من اهلها او تتحدث معها
ولم يكمل كلامه حتي صفعه اسد صفعه مدويه ثم انهال عليه بكامل قوته حتي طفح الدم من كل اجزاء وجهه
اسد بغضب شديد…. انت بتبص لمراتي ي ابن….. انا بقي هعرفك ازاي تبص لحاجه مش تبعك ي ك….. لا وكمان من بجاحتك عايز تتجوزها
مينا بضعف وخوف من تحوله…..اسد بيه مش قصدي والله ومش بعرف انها زوجتك انا فكرتها موظفه لعندك بالشركه اسف مستر اسد هذا سوء تفاهم
اسد بغل وغضب…. بص ي مينا انا هسيبك تطلع من هنا عايش بس علشان انت مكنتش تعرف انها ملكي وشي يخصني بس في حاجه الصفقه اللي كانت هتم بيني وبينك هتتلغي ومافيش شغل تاني بيني وبينك يعني رجلك دي لو شفتها في الشركه هعلن الاسد وارميك في الشارع سااامع
مينا بخوف… سامع مستر اسد
نظر له زاك الاسد المتحول اليه ثم قام بالنداء علي الامن واخرجو مينا وكل من معه خارج الشركه
اسد بغضب وهوا ينادي علي ندي
ندي بخوف وتلبيه…. نعم اسد بيه
اسد بغضب مما ارعبها…. اي وفد امريكي يبعت انه عايز يعمل معايا صفقه لا اي حد يجي من طرف امريكا لا سااامعه والصفقه اللي كانت هتم دي اتلغت مفهوووم
ندي برعب…. مفهوم اسد بيه
انصرفت ندي وهي تتنفس بصعوبه علي ماكان سيحدث بيها
اما زاك الاسد فقد غاب يتنفس بصوت مرتفع وغضب عندما يتذكر ان شخصا ما يريد شيئا ملكه وهوا يجعله في قمه غضبه
اسد وهوا يرجع شعره بغضب للخلف…. حسابك تقل معايا اووي ي عشق
في مكتب عشق
عشق بخوف…. ي نهر اسود اسد هيطين عشتي بس انا مكنتش اعرف ان فيه اجتماع في مكتبه طيب اعمل اي دلوقتي اروح ي لهووي لو روحت لوحدي مش بعيد اتقتل انا هسهي نفسي باي حاجه معي اني مخلصه شغلي بس لازم اهدي نفسي باي حاجه لحد اما اليوم يعدي
في مكتب ندي
ندي بصوت منخفض…. ايوه ي زفته انتي سمعاني كده
ملك بشر…. ايوه سمعاكي
ندي بخوف…. طيب هنعمل ازاي اللي اتفقنا عليه ده افترض حد شافنا وانا بعمل كده
ملك بغضب…. محدش هيشوفك ي معلمه مانتي هتسهي اسد باي حاجه وادخلي اقفلي الزرار اللي متحكم في الكاميرات من عنده
ندي بخوف…. طيب ربك يسترها هخلص اللي اتفقنا عليه وهكلمك
ملك بابتسامه شر… خلاص اتفقنا
واغلقت ندي مع ملك وهي تخطط لفعل شيئا ما
ذهبت ندي الي غرفه اسد فوجدته في الحمام فدخلت مسرعه الي باب خزنته وقامت بغلق الكاميرات وخرجت مسرعه قبل ان يراها
(علشان تبقواعرفين بس ي جماعه الدور اللي فيه مكتب اسد مش فيه غير مكتبه ومكتب اجتماعه ومكتب ندي ومكتب عشق بس ويليه في الدور التالي نفس نظامه اخاه مراد)
ذهبت ندي الي شنطتها واخرت منها زيت وذهبت الي السلالم الصاعده والنازله وصبت عليها الزيت حتي امتلأ السلالم بيه الزيت ليس له لون من يدقق فقط يراه ولكنه في الطبيعه غير مرئ
انتهت ندي من مصيبتها ثم ذهبت مسرعه الي عشق لكي تخرجها من مكتبها قبل طلوع او نزول احدهم ويلبس مكان عشق
ندي وهي تدق علي عشق
عشق من الداخل…. اتفضل
دخلت ندي وابتسمت لها
ندي بابتسامه مكر…. استاذه عشق انسه وعد عايزه حضرتك تحت في امر مهم وبتقولك ضروري دلوقتي
عشق باستغراب وقلق…. طيب انا جايه اهو
ذهبت ندي الي مكتبها وهي تبتسم بغل وقد حان وقت الانتقام
خرجت عشق الي مصيرها وذهبت الي الاسانسير لكي تذهب به
عشق بغباء…. يعني دور واحد هنزله بالاسانسير ووالله الشركه تضحك عليا
ونزلت عشق وعند رفع احدي قدميها لتنزلق الاخري وتقع عشق وهي تصرخ حتي سقطت الي اخر الدرج والدم يسيل من رأسها كالماء
اسد وهي يتابع عمله
اسد بتصنيط…. في حد صوت ولا ده كان صوت اي
خرج اسد ليتمشي في طرقه الشركه ليصل الي مكان ما احس قلبه بالفزع والقلق لينصدم اسد وهوا يري معشوقه قد اغرقت السلالم بدمائها ليصيح اسد باسمها ليهز اركان الشركه ويخرجهم جميعا من مكاتبهم
اسد بخوف وقلق…. عشق عشق لاااي عشق قومي قومي يلا انتي كويسه صح قومي يلاااا
مراد بغضب…. انت ليس هتتكلم خدها ويلا علي المستشفي نفسها بطئ
حملها اسد وذهب بها مسرعا الي المستشفي ليصل بعد مده ليست بطويله
اسد بغضب وصوت عالي…. انتو فين ي شويه حمير هاتو ترولي بسرعه
وبالفعل فكلهم يعملو من زاك الاسد فقد اتو بترولي مسرعين ملبين له طلبه اخذين تلك المسكينه التي اصبحت في عالم اخر
اخذ اسد يمشي في طرقه المستشفي امام غرفه عشق ذهابا وايابا بقلق وخوف عليها
مراد باطمانان…. ان شآء الله هتبقي كويسه ي اسد متخفش
اسد وهوا بنظر له بغضب…. روح دلوقتي علي الشركه متخليش اي حد يطلع ولا يدخل منها لحد اما اطمن علي حاله عشق واجي لان لو ثبت اللي في دماغي صح وحيات رحمت امي وابويا لاكون هادد الشركه علي اللي فيها
مراد بهدوء…. طيب ماشي انا بس هخلي وعد تجي تقعد تطمن علي عشق وارن علي رهف تجي
ليس اسد هيتكلم طلع الدكتور يجري مهرولا من غرفه عشق
الدكتور بتوتر…. استاذ اسد المريضه محتاجه دم بسرعه والفصيله بتاعتها نادره
اسد بخوف…. انا فصلتي زاي فصليتها اخلص اروح فين
الدكتور بسرعه… تعالا معانا ي اسد بيه علي غرفه المريضه نوصل الدم ونشتغل
ذهب كلا من اسد والطبيب مهرولين الي غرفه عشق
حيث وصل اسد دمه للمره الثانيه بدم عشق وعطي له من دمه ما احتاجه الدكاتره لاثبات صحبتها
في القصر المنشاوي
سليم بقلق…. العيال المفروص ده معاد طلعانهم من الشركه
هانم بقلق هي الاخري…. بس ي حج زمانهم عندهم اجتماع النهارده ولا حاجه مهمه
سليم وهوا يتذكر ترتيب اسد للاجتماع…. فعلا معاكي حق عنده فعلا اجتماع النهارده مع وفد امريكي في الشركه
وظلو يتحدثون ويتبادلون الحديث الي ان نزلت رهف
رهف بابتسامه…. السلام عليكم
هانم وسليم بابتسامه…. وعليكم السلام ورحمة الله
رهف بابتسامه…. هوا انا ممكن اطلب منكم طلب صغنن قد كده
هانم بضحك علي شكلها فهي نسخه مصغره من عشق…. قولي ي لمضه انتي عايزه اي
رهف بتمثيل الحزن….شايف المدام بتزعلني ازاي ي سي سلوم
سليم بضحك عليها…. هوا انتي كمان بقيتي بتقولي سلوم
هانم بتمثيل الغضب…. بت انتي ووعد لمو نفسكو اي سلوم دي
رهف بضحك وجديه…. بجد عايزه منكم خدمه
سليم وقد فهمها…. بس مينفعش ي رهف
رهف بزعل… ليه بس ي جدو ما هي عشق بتشتغل هي كمان اهي اشمعنا انا يعني
هانم بابتسامه…. بصي ي حبيبتي جوزك هوا اللي عايز كده احنا ملناش فيه انتي ادلعي كده عليه هيوافق لكن احنا مينفعش اننا ندخل بينكو صح ي سليم
سليم بابتسامه…. صح ي حجه
رهف بخجل منهم…. طيب انا هكلمه تاني لما يجو بالسلامه
واستاذت رهف لكي تكمل قراءه رواياتها فهي خير صديق لها في وقت فراغها
في الشركه
مراد باجتماع لكل العاملين بالشركه…. بصو ي جماعه اسد بيه طلب مني اني مخرجش حد ولا ادخل حد الشركه فهتفضلو كده لحد اما كلنا نطمن علي حاله مدام عشق الاسد
نظر كل الموظفين الي بعضهم باستغراب ومنهم المبسوط له ومنهم الحاقد عليه وعلي عشق وكهذا تبادلت النظرات
ذهب مراد الي فهد الذي يقف ينظر الي وعد التي تبكي علي حاله عشق منذ ان وقعت وهي تبكي ويريد ان يحدثها ولكن لا يعلم كيف ذالك فالجميع يقف واي حركه سوف تلاحظ
مراد وهوا يرتب علي كتفه…. في اي ي باشا سرحان في اي
فهد بابتسامه…. لا ي عم مافيش حاجه بس في حاجه انا مستغربها
مراد باستغراب…. قول في اي
فهد بتفكير…. في حد مرتب لعشق انها تقع الوقعه الجامده دي لان لما اسد ندي باسم عشق واحنا طلعنا كلنا ساعتها وانا طالع علي السلم رجلي اتزحلقت زاي متقول في زيت او اي حاجه كده سائل كانت مكبوبه عمد
مراد بغضب… ده اسد لو عرف مين ليه مصلحه يعمل كده مع عشق هيطين عيشته وعيشه اهله
فهد بابتسامه…. ربك يسترها علينا من بطشه
مراد بضحك…. اللهم امين
في المستشفي عند اسد وعشق
تم نقل عشق في غرفه خاصه باستمرار حالتها واستقرارها
اسد وهوا يسال الدكتور…. دكتور هي دلوقتي في خطر عليها
الدكتور بشرح…. بص ي اسد بيه الاستاذه لما وقعت وقعت واقعه جامده اثرت علي اضطرابات الشريان الرئيسي في المخ المرتبط بكل العصب فده هيخليها تفقد بعض الاجزاء الضعيفه اووي في الذاكره او بمعني اصح اللي كانت نسياها بس اهم حاجه دلوقتي بلاش ضغط عليها اوي تفكريها بان هي كانت شخص تاني هي ترجع كل معلوماتها باسرع وقت مع استحسان حالتها واستقرارها اهم حاجه الراحه النفسه ي اسد بيه
اسد بخوف وقلق…. يعني هي دلوقتي مش عارفه انا مين
الدكتور…. اسد بيه الحكايه مش كده الاستاذه هتفوق اللي فكراه هتقوله واللي مش فكراه بلاش تضغطو عليها بيه اكيد ده من الاحسن ليها ان سالتكم بس عند شئ تجوبو علي قد السؤال بلاش شرح وهي مش هتاخد اسبوع وهترجع طبيعيه خالص
اسد باطمانان…. طيب اعرف منين برده انها رجعت زاي الاول
الدكتور بجواب….. بص ي اسد بيه هي اول ما هتبدا تتحسن هتبدا تدوخ كل شويه والمره اللي هيغمي عليها فيها يبقي هي دي المره اللي اتجمع فيها شراين العقل علي اجتماع كل المعلومات كما كانت
اسد بابتسامه للدكتور…. تمم شكرا ي دكتور
الدكتور باستغراب هيئته…. لا شكر علي واجب اسد بيه عند اذنك
ذهب اسد الي غرفه عشق
نظر اسد الي عشق نظره مطوله ورفع يديه الي فمه وقبله وقبل راسها
اسد بخوف وتوتر…. ليه ي عشق ليه مصممه تبعدي عني ليه عايزه تخليني ارجع الشخص اللي مكنش عايش اصلا غير لما ظهرتي في حياته بحاول احميكي من كل حاجه وانتي مش عايزه ولا عارفه تحمي نفسك اعملك اي بس عايز افتح ضلوعي واحطك جواها وهقول دي ملكي محدش يبصلها بس بصه تزعلها او تجرحها اوعدك ي عشق حقك هاخده حتي لو في بطن الحوت هجيبه
نظر اسد الي السماء ورفع كلتا يديه داعيا…. اللهم اجعلها في حفظك واجعلها من عبادك الصالحين اللهم اجعلها من اهلي واجعلني من اهلها واحفظها لي واحفظني لها ي رب العالمين من كل شر وسوء ومكروه يارب
انتهي اسد وقبل راسها مره اخري وقام بالخروج من الغرفه
اخرج اسد هاتفه طالبا اخاه
مراد باجابه…. ايوه ي اسد عشق كويسه
اسد بغضب منه…. مش قولتلك اكتر من مره متقولهاش اسمها عشق ي مراد
مراد بضجر من ملكيه اخيه…. معلش بنفسي ي اسه هي كويسه
اسد باطمانان…. ايوه الحمدلله بقولك ابعتي وعد تقعد معاها علشان هاجي الشركه
مراد بتلبيه…. حاضر هقولها وابعتها اهو
اغلق اسد مع مراد وابتسم ابتسامه شر
في الشركه
قام مراد باخبار وعد بما قاله اسد لتخرج مسرعه الي المستشفي
في مكان ما في الشركه تقف تلك الشمطاء وهي تجري محادثه ما
ندي بخوف وتوتر…. ايوه ي بنتي بقولك خطتنا نجحت وحصل زاي ما اتفقنا
لياتي صوت من خلفها يجلعها ترمي التلفون ارضا من توترها
ـــ زاي ما اتفقتي انتي ومين
لتقف تلك المتعطرسه في صدمتها عند رؤيته
ي تري بقي ندي شافت مين وخافت منه كده
هل حادثه عشق هتاثر عليها لفتره كبيره
اسد هياخد حق عشق ازاي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معشوقه الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى