روايات

رواية توأم روحي الفصل الثالث 3 بقلم محمد الجوكر

رواية توأم روحي الفصل الثالث 3 بقلم محمد الجوكر

رواية توأم روحي الجزء الثالث

رواية توأم روحي البارت الثالث

رواية توأم روحي الحلقة الثالثة

يقوم الشاب برفع يده وفجأه بدون اي مقدمات ينزل بي ايدو علي وشها تحت انظار الجميع
مريم تنظر لمحمد بصدامه ولاكن محمد لم يتحرك تجمعت دموع مريم في عينها وذهبت تجري الي الفصل وورأها دعاء
ادهم: انت متحركتش ليه ورحت كسرت عمدان وشه
محمد: اتقل علي الرز يستوي
ادهم: والله مخايف غير من البرود بتاعك ده
محمد ينظر لشاب ناظره كلها شر وبرود
محمد: مش تحاسب كده خبطني
الشاب: انت الي خبطني ياض ويلا شوف مصلحتك بعيد عني
محمد: بعيدا عن كل حاجه انا تقولي ياض
اصدقاء الشاب: انت مش عارف ده مين
محمد: ميشرفنيش اعرف
الشاب: وهوا يقوم برفع يده يمسكها محمد ويضغط عليها بكل قوته
الشاب بصراخ: ابعد ايدي هتتكسر
محمد يقوم بي الضغط اكتر حتا كسر اصابع الشاب
الشاب بصريخ: اههههه ايدي تقوم
تقوم مريم مفزوعه علي صريخ الشاب لتنظر وتجد محمد يقوم بضرب الشاب حتا اصبح الشاب غرق في دمه
المدير: اطلب الاسعاف بسرعه وانت تعالي وريا
محمد يذهب وراء المدير
المدير بغضب: ممكن افهم اي الي حصل ده
محمد بكل برود: عيل قليل الادب ربيتو
: مفيش مدير مفيش اخصائي
محمد: لا والله كانو فين لما هوا مد ايدو علي بنت عمي
المدير: كده وضحت هوا ضرب بنت عمك عملت معه مشكله وضربتو لا براڤو انت هيتم فصلك من التعليم نهأئي
محمد بكل برود: اعملها وانا اخلي الست الهانم بنت المدير مش بنت بنوت
المدير: انت بتهددني
محمد والله ده الي عندي افهمها زي متفهمها وسابه ومشي ذهب محمد الي فصل مريم وطلب من المعلمه اخذ مريم ودعاء
مريم: احنا ريحين فين
محمد: هنروح
مريم: انا لسه عندي حصصص
محمد: انا مبعدش كلامي ادهم وصل الانسه دعاء لحد البيت
ادهم: حاضر اتفضلي
دعاء: شكرا
ادهم: لا شكر علي واجب
: انا ادهم وانتي اسمك ايه
: انا دعاء
: اسمك جميل اوي يدعاء
: دعاء بكسوف شكرا
: ادهم شكلك حلو اوي وانتي مكسوفه
: دعاء تبتسم بصمت
مع محمد ومريم بعد ما وصلو البيت
يخرج محمد من غرفته مصدوم
محمد بزعيق: إيه القرف اللي أنتي لبسه دا
: قمـ يص نوم عادي
: طول ما أنتي في ام البيت مش عايز أشوف القـ رف دا عليكي تاني روحي غيره
: حاضر حاضر
بعد 3 ساعات ذهب محمد لكي ياڪل مع العائله
محمد: امال مريم فين
الام: فوق تعبانه
محمد: ملها
الام: عندها برد
محمد: بتفكير من ام القرف الي كانت لبسه
: طب ممكن تحطي الاكل بتعها وانا هطلعو ليها
: حاضر
ذهب محمد الي غرفه مريم وفي يده الطعام
خبط محمد
مريم: مين
محمد: انا
مريم: عوز ايه
محمد: ممكن ادخل
مريم بتفكير: امم اتفضل
دخل محمد وترك الطعام بجنبها ووضع يده علي جبينها
انتي سخنه اوي
مريم: عادي
محمد: لا مش عادي
انت مشغل المروحه ليه؟
مريم: علشان حرانه
محمد: و متغطيه ليه؟
مريم: علشان سقعانه
محمد: وقام بي قفل المروحه وبدأ في اطعام مريم كلي دي
مريم: والله مش جعانه
محمد: ما انشاله عنك مجعوتي انا بأمرك
مريم: ابعد كده هرجع وقامت تجري علي الحوض وجري ورها محمد وامسك بي رأسها
محمد: بهزار اوعي تكوني حامل ابت
مريم: هزارك بارد والله
محمد: انتي هتفضلي زعلانه مني كده
مريم: انتا الي سبتني ومشيت كنت كل يوم بموت كل يوم حاسه ان ناقصني حاجه كل يوم اقول هيرجع 5 سنين وانا بموت كل يوم وانت ولا علي بالك
محمد: قام بحتضانها انا اسف يحببتي ولله كان غصب
عني
مريم تقوم بحتضانه اكثر وتبكي مش مسمحاك يمحمد
محمد: وهوا يطبع قبله علي خدودها مش كده سماح
مريم: انت واحد قليل الادب علفكره
محمد: اهو قليل الادب ده بيموت فكي
مريم: وانا كمان بموت فيك
يقوم محمد بدفن رأسه في رقبتها وهوا يحتضنها
وفجأه بدون اي مقدامات الباب يفتح

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية توأم روحي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى