رواية تملك عاشق الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم مي السوهاجي
رواية تملك عاشق الجزء الرابع والعشرون
رواية تملك عاشق البارت الرابع والعشرون
رواية تملك عاشق الحلقة الرابعة والعشرون
اما مي فشهقت بفرح مما رأت فهذه اكبر كميه من الشوكولاته الذي تراها في حياتها والنوع المفضل لها وايضاا وروود كثيرااا جدااا باللون الاحمر ومجموعه كبيرره من الكتب
مي بفرح وبعينين دامعتين:بجد انت احسن راجل انا شوفته في حياتي
زياد وهو يضمها:وانتي احلي بنوته انا شوفتها في حياتي…..ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابداا
مي:هي الحاجات دي كلها ليا لوحدي
زياد وهو يخرجها من احضانه:ايوووه طبعا اومال ايه….الحاجات دي انا جايبه لمراتي وام عيالي وكل حاجه
مي:بجد انت….انت (ثم احتضنته بحب جارف)انا مبسوطه اوووي شكرااا انك في حياتي
زياد:انا الي شكراا انك دخلتي حياتي
ليخرجها من احضانه ويمعن النظر في عيناها
زياد بحب:بجد مستني اليوم الي يجمعنا سوا انا وانتي عشان اقولك علي كل الي في قلبي واشاور عليكي قودام الناس كلها واقولهم دي مراتي….دي الي فضلتها علي كل البنات الي شوفتهم في حياتي….دي الي قررت اقفل المااضي وافتح صفحه جديده للمستقبل عشانها…..دي الي عيني لا شافت ولا عمرها هتشوف غيرها
مي بكسوف:انا مبعرفش ارد علي الكلام الحلووو….بس
زياد وهو يضع يده علي شفتيها:مش عايز اسمع منك حاجه دلوقتي بعد ما نتجوز هنقول كل حاجه من غير خوف ولا قلق…..هيبقا بابنا مقفول علينا مش خايفين حد يخش علينا صح
حركت رأسها بأيجاب ليبتعد عنها زياد
زياد:هااا تحبي نحط الحاجه دي فين
مي:في اوضتك
زياد:اشمعنا
مي:مش هنتجوز فيها وهتبقي اوضتي واوضتك
زياد:امممممم اوضتي طب ما نتجوز في اوضتك انتي…..ولا انتي عجبتك الاوضه (وغمز لها)
مي بخجل:انت قليل الادب وانا مش هكلمك تاني
وذهبت وتركته يقف وهو ينظر اليها عشقها فغير طباعها وعشقته فجلته ينسي ماضيه ولو قليلا
&&&&&&&
ليله الزفاف
كانت في ابهي صورتها تضع اللمسات الاخيره من الميك اب الذي فضلت ان يكون خفيف ورقيق كفستانها المرصع بالالماس الحر وكانت لن تقبله ولاكن زياد فجأه بأعطاء المصممه حق الالماس بأكمله وفجأها مره اخري عندما قال لها ان ابتسامتها فقط يمكن ان يدفع لأجلها عمره ليس بضع ورقات هبطت الي مجلس النساء الذي كان بداخل السرايا اما الرجال فكانوا في الحديقه لا تصدق انه كان يشعر بالغيره لتنظيمها حفل سيراه الرجال انتهت من وضع اللمسات الاخيره
نورا:لولولولولولولولولوي……مرات ابني ولا كل البنات ياناس
عزيزه:بسم الله ماشاء الله….بجد شكلك تحفه يامي
مي بفرحه:بجد الميكب اب اوفر ولا ايه
الكوافيره:حضرتك الميك اب خفيف جداا بالنسبه للأفراح
مي:ايه رأيك ياماما….زياد هيزعق
نورا:يبقا يزعق وانا احط صوابعي الاتنين في عينه
الجميع:ههههه
طرق علي الباب ودلف سريعاا
عماد:يلهوووووي….مين دي
مي:قصدك ايه بقااا ان انا كنت وحشه
عماد:انتي زياد لو شافك هيخطفك من الفرح
مي:يبقا يعملها
عماد:يعملها بجد انتي مش عارفااه
واشار الي اذنه بمعني مجنون
مي:طب امشي بدل ما اقوله
عماد:طييييب….انا جيت اقولك بس انه مستني تحت ومش هيمشي غير لما يشوف العروسه
مي:وانا نازله اهووو
وخرجت بخطوات سريعه قليلااا لتراه
نورا:استني يابت….استني
عزيزه:يااامجنونه
خرجت من الغرفه وتوقفت اعلي السلم عندما رأته فهو حقاا شديد الجمال بذلته السوداء والكرافت السوداء تليق علي بشرته القمحاويه….اما هو فلجمته المفاجأه فهي جميله بحق وكأنها ملاك يهبط من الجنه اظن انها كانت فكره خاطئ ان اراه الان اود ان التهم شفتيها ولاكن الجميع بالسرايا ينظر للعريس والعروسه ولم يتمكن من ذلك ايخطتفها ويجري بها بعيداا حيث هم الاثنان وحدهما ماذا يفعل فهو لن يتمكن من الصمود امامها
عماد:انت منادي عليها عشان تبصلها
زياد:هو حد قالك انك عيل فصيل….غور من هنا
ليذهب عماد يجري من تهديد زياد له
زياد بأبتسامه:انما ايه القمر داا
مي:اهوو خففت الميك اب زي ما كنت عايز
زياد:لاا ميك اب ايه بقاا دا احنا نتغذل فيكي ونقول شعرر دا احنا شكلنا هنرغي كتيررر اوي
مي بهمس وهي تقترب منه:احممم الناس حوالينا
قرب منها زياد بنفس الطريقه وبنفس الهمس
زياد:وايه يعني انتي مراتي
مي:بلاش كلمه انتي مراتي دي…..بيستخدومها الشباب عشان يضحكوا بيها علي البنات
زياد:وانتي خايفه لأضحك عليكي
هزت رأسها بأيجاب ليضحك بصوت عال
زياد وهو يقترب منها بشده وانفاسه في اذنها:الحاجه الوحيده الي ممكن اضحك عليكي فيها هو الفرح داا متحضريهوش ونروح نهرب منهم
مي:كان نفسي بس اعمل ايه بقااا…النصيب
امسك زياد رأسها وقبلها واقترب منها
زياد:ابقي فكريني اقولك حاجه لما يتقفل علينا باب
مي:من عنياا بس لو مسبتنيش دلوقتي هتندم عشان انت وحشني اووي
زياد:هتعملي ايه يعني
مي بكسوف:هحضنك مثلاا
زياد:بس دا اخرك في الأكشن ابقي افتكري كلامك هاا
جاء عماد مره اخري
عماد بطريقه كوميديه:اييه ضااا انتو لسه مخلصتوش
زياد:عايز ايه يازفت
عماد:جدك بينده عليك وبيقولك لو مجتش العروسه هتبات في حضن جدها
زياد:ناااااااعم….انا جي حالااا
وقبل رأسها مره اخري وذهب والجميع يضحك علي قول عماد
&&&&&&
انتهي حفل الزفاف
ودعت مي عزيزه الذاهبه الي منزلها
عزيزه:ابقي احكيلي عملتي ايه
مي:اول بأول متخافيش هتبقي لايف معاايا ياماما…..هتوحشيني
عزيزه:وانتي كمان
ليخرج مي من احضانه لتجد من يغمم عيناها
مي بخضه:ايه دااا(وتمسك يد من يغممها)زيااد بتعمل ايه
زياد وهو يربط عيناها مره اخري:هتعرفي حالااا…يلا معايا
مي:معاك فين…..ياجدوو
فهد بضحك:روحي مع جوزك مش هيخطفك يعني
مي:طب موديني علي فين
زياد وهو يحركها للامام:اهدي وهتعرفي…متستعجليش
مي:انت هتخطفني بجد ولا ايه
زياد:اومال انتي فكراني بهزر
وادخلها بالسياره
مي:طب قولي رايحين فين طيب
زياد بصوت عال:خلاااااص يارجاله
الرجال:ايوووه يابيه
زياد:سلااام ياجدوو
فهد:سلاام
صعد زياد بجانبها
مي:ممكن افهم هنروح فين
زياد:هتعرفي اصبري مستعجله علي رزقك ليه…..زنانه
مي:طب قولي طيب رايحين فين
زياااد:مش هقولك
ربط لها الحزام الخاص بمقعدها وادار السياره وتحرك متجهاا الي……..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تملك عاشق)