رواية تملك عاشق الفصل الثلاثون 30 بقلم مي السوهاجي
رواية تملك عاشق الجزء الثلاثون
رواية تملك عاشق البارت الثلاثون
رواية تملك عاشق الحلقة الثلاثون
الحلقه 30😍
دلف زياد الي عش الزوجيه الصغير الخاص به وهو يحملها بين يديه وهي مغمضه العينين تنام بثبات عميق وكأن هذا مكانها المعهود صعد بها الدرج ودلف الي غرفتهم ووضعها علي الفراش وابدل لها ثيابها بقميص نوم قصير يصل الي فخدها من الاسود الشفاف وابدل ثيابه هو الاخر ونام بجانبها بهدوء بعد ان شدها لأحضانه نام بعمق وهو مطمئن انها بين احضانه ولن يتمكن احد من اخذها منه
&&&&&&
امسكت بيده وهي تضحك بشده من افعاله
خالد وهو يتمالك نفسه:اقولك واحده كمان هههههه
انغام بضحك:ههههه بس بقاا كفايه كده قولتلك متشربش انت الي صممت
خالد:كنت حلو لما شربت صح
انغام:مين قال كده….انا مش بحب الشرب
خالد وهو يجلس في ارضيه الجراج:لاا انتي بتحبيه
انغام:لاا مش بحبه
خالد:ما انتي بتحبي جوزك عشان بيشرب
انغام وهي تجلس بجانبه:وانت اش عرفك اني بحب جوزي
خالد وهو ينظر لها نظره مريبه:اومال علي ذمته ليه لحد دلوقتي
نظرت له قليلا فهي لم تمتلك الاجابه يوما وضعت شعرها خلف اذنيها بتوتر وبدءت الدموع بالتكون في عيناها ليمسك خالد احدي وجنتيها ويقترب منها بشده
خالد:انغام…..متسبنيش
اما انغام فظلت تنظر له ورفضت تصديق هذه النظره الذي ينظرها لها القلق ينهش قلبها اقترب من شفتيها لتغمض هي الاخري عيناها ولاكنها رأت ايمن عندما قال لها انه سيتزوج بأخري وتركها بالفراش وذهب هل حقا ستكون هكذا مره اخري لن تقع بالخطئ مرتان لتدفعه بعيداا عنها نظر لها قليلا ثم ابتسم ابتسامه غريبه
انغام بدموع:انا رخصت نفسي مره مش هرخصها تاني
خالد:ومين قالك اني اقصد الي انتي فهمتيه
انغام:انا فاهمه انت تقصد بس مينفعش
خالد:وايه الي منفعوش…..اذا كان علي ايمن فهو مش بيفكر فيكي وانتي عارفه كده كويس
انغام:خالد المشكله مش فيه….المشكله فياا انا (ثم امسكته من يده) قوم يلا عشان اروحك
خالد:متعمليش فيا كده ياانغام انتي عارفه انا اقصد ايه
انغام بصراخ:عااارفه بس مينفعش….مينفعش ياخالد انا مش عايزه اخسرك زي كل الي حواليا انا مصدقت لقيت حد جمبي
خالد:انتي عارفه اني هبقي جمبك علي طول
انغام:انا اسفه ياخالد انا اسفه بس مقدرش
وتركته وذهبت تبكي بحسره ف بالتأكيد هي فقدت خالد ايضاا ادارت محرك السياره وذهبت وهي تفكر ماذا فعلت لكل هذا هي احبت شخص كجميع الفتيات وارادت ان تكون زوجته عشقته حد الجنون لكنه القي عشقها في اقرب قمامه قابلها قررت الانتقام لقلبها قررت ان تأكد له انه يحبها وان يندم علي ما فعله بها وبقلبها المسكين ولاكنها انتقمت من نفسها ليس منه انتقمت من روحها البريئه توقفت السياره امام منزلها الملعون دلفت اليه واخذت قرارها بترك هذا المنزل الذي تكره بشده
&&&&&&
صباح جديد ومشرق للجميع
دلف ايمن علي عجل من امره فأخيراا سيتزوج عايده لتراوده فجأه صوره انغام وهي تبكي لعد ما فعله بهاا توقف مكانه فجأه هل هو حقيرر لهذه الدرجه هو لايستحق عايده هو حقير قذر قطع حبل افكاره فهد وهو يستقبله بترحاب دلف معه ايمن للداخل وهو يبتسم بصدق جلسوا الاثنان
فهد:معرفش انك هتكون مظبوط في مواعيدك كده
ايمن:انت متعرفش انا مستني مكالمه حضرتك بقالي قد ايه
فهد:عاارف…..انا بس كنت مشغول عشان كان عندي فرح حفيدتي عقبال ولادك كده لسه متجوزه امبارح
ايمن:الف مبروك
فهد:نتكلم بقا في المهم
&&&&&&&
كانت تجلس بالاعلي في حين تنظر لزوجها النائم وتتذكر ما فعله بهاا
فلاش باك
دلف الي المنزل ليجدها تعبث بالاب توب الخاص بها
محمد:عايز اتكلم معاكي
هبه وهي مازالت تعبث بالاب توب:مش فاضيه
محمد بغضب:انا بقولك عايز اتكلم معاكي
هبه بستغراب:وانا قولتلك مش فاضيه
محمد:يعني ايه مش فاضيه
هبه:يعني مش فاضيه ليها كام معني
محمد:تفضيلي انا جوزك
هبه بدهشه:يعني ايه افضالك….انت ازاي اصلاا تكلمني بالطريقه دي
محمد:انا هوريكي طريقه تانيه اكلمك بيها
ليمسكها من شعرها ويجرها وراءه علي السلم وهي تصرخ وتستنجد بالخدم ولاكن كما تدين تدان فهي قالت لهم “مهما يحصل في البيت متدخلوش”
صعد بها الي غرفتهم والقاها علي الارض
محمد:انا بقا هوريكي الطريقه الجديده الي هكلمك بيها
وانهال عليها ضرباا وهي تبكي وتصرخ وتستنجد بالخدم لم يأتي بجانب وجهها انما انهال ضربا علي جسدها ونسي انها امرأه تحت يده انهال عليها ضرباا بكل ما فعلته به وبأبنته
باك
هبه لنفسها:انا كنت محتاجه فعلا حد يفوقني من الي كنت فيه…..وحشتني يامحمد
واقتربت منه لتقبل شفتيه بهدوء ثم تضع رأسها علي صدره وهي تشعر بخطأها وتتمني لو يعود بها الزمن اهي من تتكلم عن المرأه وحقوقها ونسيت عائلتها الصغيره لم تعطي اي اهتمام لفتاتها الذي نضجت وحدها يا تري كيف كان شعورها وهي تتزوج وولداها ليس موجود ليأخذ بيدها ويوصي زوجها علي حمايتها
اااه ياابنتي لو تعملي اني ندمت وزوجها الذي لم تهتم به قط تتكلم عن وجبات الزوج ولاكنها لم تتكلم عن وجبات المرأه ندمت الان هل يفيد الندم ام سيبقي الحال كما هو عليه الان
&&&&&&
انتهت اخيراا من تحضير الغذاء وخرجت له لاكنها لم تجده
مي:زيااااااد
ولاكن لامجيب ظلت تبحث عنه يمينا ويساارا ولاكنه غير موجود صعدت الي غرفتهم ولاكنه غير موجود ايضاا مرت من امام النافذه لتجده يزرع الورود وضعت يدها علي قلبها وتنهدت بارتياح لتهبط له سريعاا خرجت من المنزل متجها للحديقه لتجده منهمك في زراعه الورود الحمراء ونقلها من القصاري الي الارض الزراعيه الخاصه به ظلت تقف تنظر له ليلاحظ هو خيالها لينظر لها ويبتسم بهدوء
زياد بأبتسامه:مالك واقفه ساكته ليه
مي:لقيتك مركز مع الورد
زياد وهو ينهض:انتي اهم من الورد
مي بأبتسامه:بجد
زياد:طبعاا بجد اومال انتي فاكره ايه
مي وهي تحتضنه:بحبكك يازياد
زياد:وانا كمان بحبك اووي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تملك عاشق)