روايات

رواية تغيرت لأجلها الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم زينب العشري

رواية تغيرت لأجلها الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم زينب العشري

رواية تغيرت لأجلها الجزء الثاني والثلاثون

رواية تغيرت لأجلها البارت الثاني والثلاثون

رواية تغيرت لأجلها
رواية تغيرت لأجلها

رواية تغيرت لأجلها الحلقة الثانية والثلاثون

جلال دخل واتصدم وفرح في نفس الوقت لما لقى أسد وتمارا وحور

أسد قام سلم عليه جلال حضنه وقاله: حمدالله على سلامتك

مروان دخل وحضن تمارا: اخيرا شوفتك كانت نفسي اشوفك من زمان

أسد الدم غلي في عروقه

تمارا اخدت بالها فا بعدته عنها بسرعة: انت اسمك ايه؟

مروان: اسمي مروان

أسد حط ايده على كتف تمارا وضمها جامد وقال بغيرة وابتسامة سمجة: تشرفنا وقال وهو بيزقه بعيد عن تمارا: جميل مروان ربنا يحميه

شافوه غيران على مراته ضحكو عليه كلهم

وتمارا مسكت ضحكتها بالعافية

مروان راح حضن حور وبعدين قال لهدى: ايه يا ماما مش هتأكلينا ولا ايه

هدى: يلاهوي انا نسيت من لبختي بيهم حالا والأكل يبقا جاهز

تمارا وهي بتطلع من حضن أسد: استني يا أمي انا جايه معاكي

حور: خدوني معاكو

وحضرو الأكل سوا وحضرو السفرة جلال قاعد على رأس السفرة وقدامه هدى وفي النص أسد قدام تمارا ومروان قدام حور

وبدأو ياكلو وخلصو وهخا قاعدين بيتكلمو

فون أسد رن وكان زين رد عليه: ايوه يازين؟

زين: حور معاك؟؟

أسد: اه معايا انا وتمارا

زين: اديهاني

أسد بيدي الفون ل حور: خدي زين عايزك

حور: الو

زين: مقولتليش انك خرجتي ليه

حور: هفهمك بعدين طيب

زين: طيب خلي بالك من نفسك

حور: حاضر وقفلت

هدى: زين مين ده يا حور؟

حور: اخو أسد

تمارا: وخطيبها

هدى بفرحة: انتي بتتكلمي بجد؟ حور اتخطبت؟

تمارا: اه اتخطبت من كام يوم

هدى حضنتها: مبروك ياحبيبتي

حور: الله يبارك فيكي يا ماما

وفضلو قاعدين شوية وبعدين قال أسد يلا ياتمارا؟ يلا ياحور؟

هدى: رايحين فين يبني

أسد: لازم نمشي عشان منوصلش متأخر

هدى: مينفعش يبني انا ملحقتش اشبع منهم

أسد:لا متخافيش انا اتفقت مع جلال بيه انكو هتيجو بكرا وتقعدو في القاهرة ولا إيه يا جلال بيه

جلال: بالظبطدا اللي هيحصل

هدى حضنت بناتها وودعتهم

ومشيو

وبعد كم ساعة وصلو القصر

حور نزلت من العربية وتمارا لسة هتنزل أسد مسك إيديها وقفل لوك العربية وقالها بإبتسامة: رايحة فين؟ احنا مش هننزل

تمارا بإستغراب: امال هنروح فين؟؟

أسد اتحرك بالعربية: مفاجأة يقلبي

وبعد فترة وصلو لعمارة ونزلو وأسد مسك ايديها وشدها وطلع بيها وطلع مفتاح الشقة من جيبه

تمارا استغربت

أسد دخلها الشقة: إيه رأيك في الشقة؟

تمارا: انا مش فاهمه حاجه احنا فين؟

أسد بحب: في بيتك ياحبيبتي

تمارا اتصدمت: بيتي؟

أسد: اه ياحبيبتي بيتك اشتريتو وكنت بجهزه من فترة عشان نعيش فيه انا وانتي وبس

أسد وهو بيشاور لها الدور الاول فيه الصالون والسفرة والمطبخ ومكتب وحمام كبير أما الدور الثاني فيه الأوض وكل اوضة فيها حمامها

ايه رأيك فيه؟

تمارا حضنته: بحبك اوى

أسد إبتسم وضمها: وانا بعشقك

فضلو شوية وهما على الحال ده وبعدين خرجها من حضنه ومسك ايدها وبدأ يفرجها على الشقة

تمارا اتصدمت وفرحت لما لقت اوضة بيبي واوضة اطفال

أسد بحب وهو بيحاوطها يإيده: دي اوض ولادنا

تمارا ابتسمت بفرحة

ولقت اسد بيشدها

تمارا: انت بتعمل ايه؟

اسد بإبتسامة: هوريكي باقي الشقة….

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تاني يوم وصلو هدى وجلال ومروان القاهرة

وراحو شقة جلال اشتراها وقعدو فيها

وكل يومين تمارا وحور بيروحو لهم يقعدو معاهم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تغيرت لأجلها

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى