روايات

رواية تزوجت محجبه بالاتفاق الفصل الثاني 2 بقلم جاسمين محمد

رواية تزوجت محجبه بالاتفاق الفصل الثاني 2 بقلم جاسمين محمد

رواية تزوجت محجبه بالاتفاق الجزء الثاني

رواية تزوجت محجبه بالاتفاق البارت الثاني

رواية تزوجت محجبه بالاتفاق الحلقة الثانية

اكرم خلاص حاضر هرن عليها وافهمها

فتحي تمام شكرا يا اكرم باشااا يلا وصلنا ووقف بالعربي قدام شركه كبيره ونزل ولسه هيفتح باب العربي لـ اكرم اغمي عليه

اكرم نزل بسرعه من العربي علي فتحي وبيفوق فيه مش بيفوق

اكرم بصوت عالي للامن تعالوا بسرعه شيلوا وحطه في العربي

الامن جري علي اكرم وراحه شاله فتحي وحطه في العربي واكرم ركب وواحد من بتاعت الامن ساق العربي وطلع بيهم علي مستشفي

عند اريج

نسمه اريج مالك زعلانه ليه كدا!!

اريج بحزن مافيش بس اتخانقت انا وبابا قبل منزل ومش عارفه ليه كمان قلبي حاسه مقبوض!!؟

نسمه اكيد متخانقين بسبب الشغل بس دي مش حاجه جديده يعني و علي طول بتتخانقه وتتصالحوا المهم رني كدا عليه و صالحي عمو فتحي بيحبك ومستحيل يزعل منك!!

اريج عندك حق انا هرن عليه واطمن وكمان اريح قلبي المقبوض ده ومسكت اريج التلفون ترن علي ابوها وعماله ترن محدش بيرد

اريج بقلق مش راضي يرد عليا انا خايفه ليكون حصل حاجه؟!

نسمه هيحصل اي بس اكيد في الشغل؟!

اريج لا ده لو حتي عندو اي لو رنيت عليه بيسيب اللي في ايدو ويرد عليا!!!

نسمه بقلق هي التاني طيب بصي جتلي فكره رني علي عمك اكرم ده وتأكدي منه؟!

اريج فكره استني و رنت!!

اكرم واقف قدام اوضه العمليات مستني لم الدكتور يطلع ويخبرو اي حصل وفي اي وبيبص لاقي اريج بترن!!

اكرم وهو بيكلم نفسه ارد ولا لا بس اريج لو قولتلها علي ان باباها في حاجه ممكن يحصلها حاجه بس برضو مينفعش اخبي ده ابوها لم ارد واشوف اي هيحصل.!!

اكرم الو اي يا رايج يابنتي عامله اي طمنيني عنك.!!

اريج انا الحمدلله بخير ياعمو اكرم وانت عامل اي طمني!!

اكرم انا الحمدلله بخير طول مانتي بخير ياحبيبتي!!

اريج دايما يارب عمو اكرم هو بابا فين عماله ارن عليه مش بيرد!!

اكرم بتوتر ابو.. ابوكي اه معر…

الممرضه طلعت وهو بيتكلم اكرم باشا المريض تعيش انت البقاء لله!!

اريج سمعت كدا و دقات قلبها بدات تزيد وبخوف عمو هو مين مات عمو رد عليا؟!!

اكرم سمع كدا وقع قاعد علي الكرسي من الصدمه وفاق علي صوت اريج وهي عماله تساله مين مات؟!

اكرم بحزن ها انتي فين الاول؟.!

اريج بخوف في الجامعه بس مين مات رد عليا ياعمو ارجوك مين مات؟!

اكرم حبيبتي انتي مؤمنه صح وعارفه ان اي حاجه بتحصلنا بتكون نصيب وبامر ربنا وربنا هو الي خلقنا وهو اللي بياخدنا في اي وقت صح!؟

اريج كان واقفه قعدت علي الكرسي وبعياط با بابا با بابا ه.. هو ال. اللي م.. ما ت؟!

اكرم بعياط علي فتحي اللي مكنش سواق بس عندو لا كان صاحب عمرو اه يابنتي البقاء لله!!

اريج بنهيار وعياط لاااا لااا بابا بابا مستحيل عمو قولي الحقيقه هو انت وهو بتضحكوا عليا عشان زعلتوا قولوا والله مش هزعلوا ولا هجيب سريه الشغل تاني ارجوك قولي الحقيقه؟!

اكرم بحزن اريج بنتي في عربي وقفت قدام صح؟!

اريج اه والسواق نزل منها وواقف قدامي اهو؟!

اكرم اركبي فيها وتعالي علي المستشفي….!

اريج اغمي عليها ووقعت في الارض

اكرم اريج اريج اريج.!!

السواق جري عليها وشالها وحطها في العربي ومسك التلفون ورد علي اكرم الو انسه اريج اغمي عليها ياباشاا؟!!

اكرم بحزن اكتر هاتها طيب وتعال بيها علي المستشفي…

السواق حاضر ياباشاا وركب العربي وساق ومشي..

اكرم رفع ايدو وبيدعي يارب صبرهم يارب يااااارب لم ارن علي زين يجي!!.. الو يازين!!

زين الو ايو ياعمو اكرم!!

اكرم حبيبي عايزك تيجيلي المستشفي بس دلوقتي ضروري!!

زين بتعجب ليه في حاجه!!

اكرم ها لا عادي بس عايزك دقيقه يازين!!

زين حاضر انا اصلا قريب من المستشفي دقيقه وهكون عندك سلام!!

اكرم سلام يابني؟! وقفل التلفون وقعد تاني يعيط علي فتحي

في المطار

حور حبيبي هتوحشني اووي!!

آسر وانتي كمان ياروحي هو اسبوع اخلص الشغل لبابا في المانيا!!

حور هتوحشني اووي ابقا طمني عليك لم توصل؟!!

آسر حاضر وحضنه بعض يلا باي ياقلبي!!

حور باي ياروحي واسر ودع حور وراح يركب الطياره…

عند زين وصل المستشفي

زين وهو بياخد نفسه بالعافي لانه جري بسرعه اي ياعمي في اي!!

اكرم حط ايدو علي كتف زين حبيبي البقاء لله!!

زين بصدمه مين؟؟

اكرم بحزن ابوك!!

زين لسه كان هيقع علي الارض من الصدمه بس اكرم سنده ومسكه من دراعه..

اكرم شد حيلك ياحبيبي وربنا يرحمه يارب!!

زين وهو بيحاول ي تماثق نفسه وميعيطش طيب هو فين دلوقتي!؟

اكرم في الاوضه جو وانا عرفت اريج ودقيقه وهتكون هنا!!

زين بحزن تمام انا عايز اشوفه وبيبصي لاقي اريج جي تجري عليهم..

اريج بنهيار عمو عمو بابا فين ارجوك بابا فين وراحت لزين زين قولي بابا فين هم بيهزرو عليا صح بابا كويس زين عرفهم اني مقدرش اعيش من غير بابا ده هو حياتي وبصوت عالي زييين اتكلم باباااا فينننن؟؟

زين خدها في حضنها وبيطبطب عليها وعيط بابا مات يااريج بابا مات!!

اريج اغمي عليها تاني اول مسمعت كدا زين راح شايلها

اكرم تعال حطها في الارضه دي عقبال منخلص الاجرات ونطلع باباك!!

زين دخل حط اريج علي السرير في الاوضه واكرم وقف جنبه وحط ايدو علي كتف زين

اكرم امسك نفسك لم انت حالتك كدا امال امك واخواتك يعملوا اي ومين يقف جنبهم انت دلوقتي مكان ابوك!؟

زين بنهيار مش قادر يعني انا دلوقتي هرجع البيت ملقهوش فيه ولا الاقي اب ينصحني ولا هلاقي اب دايما واقف في ضهري وجنبي في الدنيا دي اخد مكانه كيف مش هقدر مش هقدر بقا انا بدل مقف معا وساعده اقف اشيلوا ميت وقعد في الارض وبدا يعيط!!

اكرم نزل قعد جنبه علي الارض وبعياط يابني هو ده حكم ربنا احنا منقدرش نغيرو فلازم تقف كدا علي حيلك وتقف جنب اخواتك وتحتويهم وتحافظ عليهم ابوك وصاني عليهم وقالي اوصيك عليهم وبص نحيت اريج وهي مغمي عليها علي السرير وتنهد وكمان اكتر واحدها وصاني عليهم اريج قوم ياحبيبي وخليك راجل انت دلوقتي بقيت راجلهم وقوتهم ومافيش راجل بيضعف ويعيط قوم…!!

زين بص ل اكرم وقام مسح دموعه انا هكون مكانه وهقف جنب امي واخواتي يلا ياعمي نخلص الاجرات عشان نروح بي..

اكرم يلا ياحبيبي

اكرم نزل هو وزين خلصوا اجرات الخروج والدفن وروحي غسلوا فتحي وراحه دفنه وكل ده واريج في الاوضه قافله علي نفسها وعمال تعيط وتصلي وتدعي لابوها…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت محجبه بالاتفاق

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى