روايات

رواية تزوجت عمياء الفصل الأربعون 40 بقلم شيماء ناصر

رواية تزوجت عمياء الفصل الأربعون 40 بقلم شيماء ناصر

رواية تزوجت عمياء الجزء الأربعون

رواية تزوجت عمياء البارت الأربعون

رواية تزوجت عمياء الحلقة الأربعون

نرمين ندهت علي البنات
جت نسمة مع رشا بأستغراب لما شافت مازن هنا
=انت مقولتش انك جاي
مازن برفع حاجب: اجي عند حماتي وقت ما احب ولا انتي عاوزاني اخد اذنك قبل ما اجي
نسمة لسة هترد وقفتها نرمين
-ياولاد اتخنقوا بعدين يلا خلونا نسبهم لوحدهم شوية
مازن قام وشد نسمة ورشا قعدت وبقت بتفرك في اديها من التوتر وباصة في الارض
عمر: احم اا انا اسمي عمر الهواري عندي ٣٢سنة وبشتغل ظابط
رشا هزت راسها… انا عارفة دة
عمر: طب ااتفضلي اسالي علي الي انتي عاوزاه
رشا بتوتر: هو حضرتك يعني متجوزتش قبل كده
عمر اعتدل في مكانة: لا متجوزتش
رشا بأستغراب: لي يعني
عمر: يمكن النصيب لسة مجاش
رشا باستفسار: طب انت عارف سني كام صح
عمر: بصي انا جيت اتقدملك علشان انا شوفتك كذا مرة وسالت علي اهلك وعنك وانا شايف انك حد كويس
ـــــــــــــــــــ
عند ابتسام الي بقت بتعيط
مدحت بانزعاج منها: يابنتي بطلي عياط
ابتسام: احنا هنمو*ت صح
مدحت حس بوجع من كلامها: متخفيش دلوقتي الكهرباء هتشتغل والاسنسير هيتحرك
ابتسام بتمسح دموعها: طب لو مشتغ…
مدحت: شوفتي الكهرباء جت اهي اهدي بق
ابتسام بفرحة قامت بسرعه تقف واول ما الاسنسير فتح خرجت وبقت بتحاول تاخد نفسها
مدحت كان عايز يطمن عليها بس غير رايه وسابها ومشي
=خير يابابا
رشيد بهدوء: اقعد انت ومراتك عايزكوا في كلام مهم
ناهد باستغراب: هو هيقول اي؟
ناهد قعدت هي واحمد قدامة رشيد مد ايدة في درج المكتب وطلع ورق وقلم وحطهم قدامهم
احمد: اي ده يابابا
رشيد بتنهيدة طويلة: بصوا انا عارف اني غلط في الاول لما فكرت اغصبك علي الجواز واسف ليكي يابنتي علي كل الي حصلك والمعاملة الي خدتيها من احمد
ناهد بأستغراب: بابا انت لي بتقول الكلام ده
رشيد: انا عرفت كل حاجه وعرفت انك عاوزة تطلقي منه
ودي ورقة الطلاق والنفقة امضوا عليها قال كلامه ده وسبهم ومشي ناهد بصت لي احمد
=هو احنا بجد هنطلق
احمد بيمسح علي وشة بحزن: مش ده الي انتي عاوزاه
ناهد حركت راسها بالنفي: لا لا كنت عاوزة كده بس دلوقتي لا
احمد بص ليها: واي الي اتغير
ناهد: مش عارفه ابطل احبك
احمد بلهفة: احلفي يعني سمحتيني وهتديني فرصه تانيه
ناهد هزت راسها بالمواقفة احمد قام حضنها
=وانا بحبك ووعد وعد والله العظيم مش هزعلك تاني ولا هغلط… وباس راسها واديها
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
محمد شد كرسي وقعد قدامها: كنت عارف اني هلاقيكي هنا
فرح لمت حاجاتها وجت تقوم محمد مسكها من اديها
فرح بانزعاج منه: اي الي بتعملة ده!
محمد بعصبية: اسمعي الكلمتين دول وبعدين انا هسيبك وهمشي
فرح: اتفضل قول
محمد بضيق: والله عارف ان الي عملتة ده غلط مكنش المفروض اجرح مشاعرك كدة بس انا كنت حاسس بضغط ومكنتش فاهم انا بعمل اي لحد ما فهمت اني بحبك فعلا
فرح: بتحبني! اها قصدك بتحب كيان
محمد: يابنتي كيان خلاص اتخطبت
فرح بسخرية: اها ف ترجع ليا
محمد: انا فهمت انك بتحبني وانا دلوقتي بحبك وحابب اكمل معاكي حياتي فرح انا عارف انك لسة بتحبني
فرح لفت بوشها تمسح دموعها الي خنوها ونزلو علي خدها
=ممكن تسيب ايدي بق
محمد: حاضر حاجه اخيرة بس وهمشي… شاور لحد يجي
محمد خد بوكية الورد منه واداه لي فرح
محمد بحب: احلي بوكية ورد ليكي
فرح: لسة فاكر اني بحب النوع ده من الورد
محمد:مقدرش انسا حاجه زي دي… بحبك
فرح خدت منه الورد: وانا كمان
محمد بلهفة: وانتي كمان اي
فرح: بحبك
ــــــــــ ــــــــــ ــــــــــ ــــــــــ ــــــــــ
رشا: طيب ممكن تديني وقت افكر
عمر: تمام
مازن جه هو ونسمة
نرمين: ها يا ولاد
عمر: هستاذن انا بق واسبها تفكر براحتها
مازن مشي مع عمر
نسمة راحت بسرعه تقعد قدامها رشا اتنفدت من الخضة
=في اي يابنتي فزعتيني
نسمة: قوليلي اتكلمتوا في اي
رشا بكسوف
نرمين بفرحة علي شكلها: ربنا يقدم الي فية الخير ليكي يابنتي
مازن: ها عملت اي
عمر بيمسح علي شعر: والله بق الموضوع واقف علي موافقتها هي
مازن: طيب
عمر:يلا سلام
عمر ركب عربيتة ومشي وعندة امل ان هيحصل نصيب
نسمة: طب اي رايك في شكلة
رشا لسة هتتكلم قطعها مازن
=مش يلا ياهانم نمشي
نسمة: شويه بس
نرمين بصت لي نسمة: اسمعي كلام جوزك
نسمة ومازن مشيوا
جنة بفرحة: بجد… يامنار منااار
منار: نعم
جنة: زغرطي
منار: لوووووولييي
نسمة دخلت القصر علي صوت الزغريط
=فرحوني معاكو
جنة: ماما وبابا مش هيطلقوا
مازن بص لي ناهد: يعني الامور تمام
احمد: تمام التمام وكمان محمد وفرح هيتخطبوا والمراد خطوبة كبير
مازن: احم خطوبتين
جنة:مين هيتخطب تاني
مازن: انتي
ناهد بفرحه: يسمع منك ربنا
جنة: مش فاهمه بس انا محدش متقدملي
احمد: صاحب اخوكي متقدملك
جنة بشك: ومين هو؟
مازن: عمار
جنة: مش موافقه
احمد: هو انتي شوفتية علشان ترفضي
مازن: دي حكاية طويل المهم دلوقتي مش هنتعشاء ولا اي
ناهد: طبعا خد نسمة وغيروا هدمكوا وانا هجهز الاكل
جنة رحت لي رشيد الي كان قاعد بيشرب شاي وبيتفرج علي الاخبار
=انا مش عاوزه اتجوز
رشيد بضحك: هههه لي إن شاءلله
جنة: مش بفكر في الكلام ده ياجدو وبعدين انا لسه صغيره
نسمة بارتباك: احم بقولك اي
مازن وهو بيفك القميص ويخلع الساعه: امم قولي
نسمة: نفسي اكل فسيخ ورنجة
مازن انفجر من الضحك: 😂ههههههههه
نسمة بزعل: بطل تضحك انا بتوحم علي فكرة وماما قالتلي ان ده طبيعي
مازن: بكره الصبح ابقي كلي فسيخ ورنجة
نسمة: طب هاتلي ايس كريم
مازن: بت انتي هتجننيني
نسمة: انت بتزعقلي لي وبعدين ابنك هو الي عايز
مازن ساب الي في ايدة وقرب منها: طب وهو حبيبي مش عايز بوسة كده ولا كدة
نسمة مشيت من قدامة بسرعه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نعمة: حبيبي يلا عشان تاكل انا جهزت الاكل
مدحت: حاضر ياماما
ابتسام: بت انتي سرحانة لي كده
فرح: مبسوطه قوي
ابتسام قعدت جنبها على السرير احكيلي حصل اي
فرح خدت نفس: اتكلمنا انا ومحمد وكل حاجه اتحلت وهنرجع تانى
ابتسام : مبروك قولتي لي بابا وماما
فرح: هو اتصل بي بابا وكلمة عقبالك ياقلبي
ابتسام: ان شاءلله ياحبي يلا روح نامي تصبحي على خير
فرح: وانت من اهل الخير
في تمام الساعة ٣الفجر
مازن بقلق: بت بطلي تفركي مش عارف انام
نسمة: انا جعانة
مازن: اي الي خلاني اتجوز بس
نسمة ربعت علي السرير: نفسي في مانجا
مازن بيمسح علي وشة: نامي ياما وكفاية عك
نسمة سبته وقامت تنزل تروح المطبخ…
الصبح
مازن فاق وبيحسس علي السرير ملقهاش جنبة قام ياخد دش
ناهد بخضة: اي الي حصل في المطبخ ده وانتي بتعملي ايه
منار: بعمل عصير لي المدام نسمة
نسمة سابت الرنجة من ايديها… معلش ياماما انا جعانة قوي
ناهد: مانجا اي الي عايزة تشربيها بعد الي بتكلة ده
نسمة بعياط: طب انا جعانة
منار راحت تهمس لي ناهد: هي بقالها تقريبا١٠ سعات في المطبخ بتاكل
ناهد بصت لي منار بتنهيدة: تعالي يانسمة
نسمة خرجت من المطبخ وراحت معاها تقعد علي السفرة
ناهد مدت اديها في طبق الفواكة وجبتلها تفاح: كلي اكل مفيد وبلاش عك
نسمة: حاضر
ناهد: مازن انهارده اجازة ودي فرصة انك تقوليلة يخدك ويفسحك
نسمة بفرحة: هقولة
مازن كان خرج وواقف قدام المرايا بيلبس تشرت
نسمة فتحت الباب مرة واحدة
مازن: في اي يابت
نسمة بدلع: انا عاوزة اخرج فسحني
مازن مهتمش ليها وكان بيسرح شعرة
نسمة راحت تقف جنبة في المرايا… بص شايف كرشي بق عامل ازاي من كتر الاكل انا تخنت قوي
مازن من غير اهتمام علي كلامها: يعني اعمل اي
نسمة: يعني اهتم بيا وفسحني بقولك اي اعزمني علي سمك مشوي
مازن ببرود: لي مكفكيش الوقت الي قعدتية في المطبخ
نسمة: لا
مازن لف وبص ليها: اممم انتي تخنتي فعلا انا بفكر اتجوز عليكي
نسمة حطت وشها في الارض وبقت بتعيط صعبت علي مازن وخدها في حضنة
=اانا بهزر متخفيش مش هتجوز تاني
نسمة بعدت عنة وهي بتمسح دموعها: طب هتعزمني علي سمك
مازن: كده كتير.. وسبها ونزل
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند رشا الي قعدة قدام التلفزيون بتفكر هل توافق ولا لا
نرمين: مالك يابت سرحانة في اي
رشا: انا موافقه ياماما على عمر
لتعلو الزغريط: مبروك ياقلبي مبروك ربنا يتمملك علي خير
عمار راح لي مازن البيت
رشيد: تعال يابني ادخل
عمار: اخبارك اي ياحج
رشيد: الحمدلله قولي بق انت عملت مشكله مع جنة لي
عمار بضحكة اظهرت غمازاتة: والله ياحج هي الي غلطانه
جنة كانت بتسمع كلامهم: انا هوريك
رشيد: هي عملت اي علشان تكون غلطانه
جنة قطعت كلام عمار واتكلمت وعنيها علي عمار
=البية خبط عربيتي وجاي يقولي انتي مش بتعرفي تسوقي
عمار: بطلي عناد وبعدين هنروح بعيد لي العربية برة وتشهد علي الي عملتية
جنة بتوتر:انا يعني معرفتش افرمل في الوقت المناسب دي مش مشكله عادي
عمار: تعرفي ان المكانيكي قالي سبهالي اسبوع
مازن جة وسمع كلامهم :بس بق مزهقتوش
عمار: انا حابب اقعد مع جنة قعدة تعارف
رشيد: مفيش مشكله يابني… جنة بصت لي مازن علشان يرفض
مازن: انا موافق خدها واتمشوا في الجنينة
جنة لسة هتعترض بس قطعها رشيد.. اها يلا ياولاد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
محمد: بصي بق انا اتفقت مع عمي علي شهر واحد ونكون متجوزين
فرح: لا طبعاً لزم ناخد وقت
محمد برفع حاجب :لي ان شاءلله عشان تفكري تكملي ولا لا
فرح: طيب موافقة بس علي شرط
محمد: اي هو
فرح:اول ما يشغلوا اغنية وبتحلي الدنيا في عيني وانا جنبك ف متبعدنيش تشلني وتلف بيا لحد ما نفسك يتقطع
محمد بأستغراب: انتي بتنتقمي يعني ولا اي
فرح: اها هو كده اطلب بق حاجه نشربها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ناهد كانت بتاخد دش وخرجت من الحمام وهي لبسة بورنس واتخضت لما شافت احمد قاعد على السرير
=مش المفروض تكون في الشغل بتعمل اي هنا
احمد وهو عينة عليها: اي القمر دة
ناهد: اول مره اسمعها منك
احمد قام وراح نحيتها ودفن وشة في رقبها
-من هنا ورايح مش هتسمعي مني غير الكلام الحلو… وبدا يفك رباط البورنس وووووو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نسمة: الخطوبه عايزين يعملوها يوم الجمعه
مازن: اخبارك قديمة قوي ما انا عارف
نسمة: طب سيب الفون من ايدك وبص علي الفستان ده
مازن: مالة
نسمة: هلبسوه علشان اروح بية الخطوبة
مازن وتعبير وشة اتغيرت وساب الفون: وحيات امك لي كيس جوافة انا علشان تلبسي ده ناسية انك منقبة
نسمة: انت بتزعق لي مش ده الي هروح بية.. ومسكت الفستان التاني.. ده الي هروح بية
مازن: اومال دة لي اي
نسمة: علشان البسهولك بس عارف انا غيرت رايي
مازن بضحك علي شكلها: طيب خلاص معلش البسية وورهولي
نسمة: رخم
مازن باستغراب: راحة فين ياما
نسمة: هدخل الحمام البسة
مازن بخبث: لا ياحلوة البسية قدامي
نسمة: لا طبعاً
مازن: طيب خلاص ادخل معاكي الحمام والبسية
نسمة: انا مش عاوزه اقلع قدامك
مازن بمكر:لا اقلعي مش انا جوزك يلا
نسمة بتزمر: هي دي المشكله انك جوزي
مازن: بطلي تكلمي نفسك وانجزي تحبي اسعدك
نسمة بتريقة: لا ياخويا شكرا
مازن: اخوكي حصلت تقوليها طب اي رايك ان عقابك انهارده هيكون الضعف….
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الشقة جاهزة وكل حاجه بقت تمام مفيش حاجه ناقصة
فرح: طبعا في
محمد: اي تاني ناقص
فرح:القطة
محمد: نعم ياختي قطة اي انا مش بطقهم
فرح: وانا بحبهم وهجيب القطة
محمد بيجز علي سنانة:ماشي ياحبيبتي هاتي القطة
فرح: اها وياريت تعملها بيت صغير عشان هتنام فية
محمد: لي كانت من بقيت اهلي
فرح: انت متضايق لي خلاص متعملش بيت ليها انا هنيمها في حضني
محمد:وانا هنام فين!
فرح اتكسفت وحطت وشها في الارض :نام على الكنبة
محمد: لا هنام في حضنك
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الساعه بقت٨
ابتسام كانت في كافية مع صحابها
رتاج: انتوا مالكوا سكتين كده لي
ابتسام مليش نفس اقول حاجه
رحمة انا بقول نطلب الاكل احسن
رتاج مالكو مكشرين كده لي
ابتسام زعلانه قوي
رحمة ورتاج في نفس الوقت لي؟
ابتسام فرح هتتجوز وهمتشي
رتاج كل البنات كده مصرهم هيتجوزوا ويمشوا وانتي كمان كده
ابتسام لا مش عاوزه اسيب بابا وماما لوحدهم
رتاج بصت لي رحمة وانتي زعلانه لي
رحمة بعياط ماما تعبت امبارح وودناها المستشفى
ابتسام انتي عبيطة ومقولتيش لي يلا نروح نطمن عليها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جنة ماما هو فين مازن
ناهد بيفسح نسمة
جنة طب وانا
ناهد لما تتجوزي ابقي اتفسحي انتي كمان اها صحيح مقولتيش اي رايك في العريس
جنة مش عارفه
ناهد مش عارفه ده كلام عليا برضو ده انا شوفتك واقفه وبتتصنتي علي كلامة مع جدك
جنة بخجل نهار اسود انا اتفضحت
ناهد مسكت كوباية الشاي اممم يعني اقول لي جدك انك موافقة
جنة وهي بتداري وشها… اها موافقه
رشيد جه قعد معاهم…. اعملي قهوة
-حاضر يابية
باستغراب هو فين احمد
ناهد بيخلص شويه شغل في الشركه وجاي مش تبارك لي جنة
رشيد بص لي جنة اباركها علي اي
جنة انا موافقة على العريس ياجدو
رشيد مبروك
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ابتسام بعد ما زارت مامت رحمة خدت بعدها وكانت مستنية تاكسي
ابتسام لما اعوز الموصلات بتنقرض فاجاء لي
مازن وقف بالعربية ابتسام بتعملي اي قدام المستشفى
نسمة ابتسام انتي كويسه
ابتسام كويسه ياجماعة انا بس كنت بطمن علي مامت صحبتي
مازن… طب يلا اركبي… وبص لي نسمة انزل اركبي ورا وانت يامدحت تعال هنا جنبي
ابتسام اتفجاءت لما شافته
نسمة يلا يابنتي
ابتسام ح حاضر… ابتسام ركبت جنب نسمة ورا ومدحت ركب جنب مازن
ابتسام بقت بتبص علي مدحت وراحت تهمس لي نسمة… هو مين الشخص ده
نسمة بنفس الهمس… ده مدحت صاحب مازن
مدحت عربيتي هناك اهي شكرا ياصحبي يلا سلام
مازن سلام… ولف بالعربية ورجع…
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نعمة حمدالله على السلامة ياحبيبي
مدحت الله يسلمك ياماما
نعمة غير هدومك وانا هحضر الاكل
مدحت لا تعبان وهروح انام
نعمة وهتسبني لوحدي انا مكلتش علشان مستنياك ناكل سوا
مدحت باس اديها طيب جهزي الاكل وانا هاخد دش وهاجي
مدحت راح يغير هدومه وهو بيفكر فيها…بطل تفكير وراح ياخد دش…
نعمة جهزت الاكل ومدحت جه
وبداو ياكلوا
نعمة بقولك ياحبيبي
مدحت لا ياماما انا عارف انتي هتقولي اي
نعمة هو الصراحه في بنت عجبتني وانا خدت معاد مع اهل البنت وهنروح نشوفها
مدحت ساب الاكل من ايدة.. اي الي خلاكي تعملي كده
نعمة عاوزة افرح بيك عاوزة اشوف عيل ليك قبل ما اموت انا مش هعشلك مصيري هتكل علي الله…
مدحت بعد الشر عليكي
نعمة روح وشوف البنت علشان خاطري
مدحت طيب ممكن بق تهدي علشان الضغط ميعلاش…
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ابتسام قاعد في البلكونة… لي حاسة اني كنت رخمة وقليلة ذوق معاه
سماح امسكي كوباية الشاي
ابتسام شكرا ياماما
سماح عندي ليكي خبر حلو بكره في واحد هيجي مع مامتة علشان يتقدمولك
ابتسام تفت الشاي وبصدمة اااي؟
سماح في اي يابت مالك
ابتسام انا مش عاوزه اسيب بابا وامشي
سماح اها ما انا هقول اي غير انك بنت ابوكي
جاسر جه علي صوتهم… بتتكلمو عني لي
سماح تعال شوف بنتك
جاسر مالها؟
ابتسام مش عاوزه اتجوز يابابا خلوني معاكوا..
جاسر ياقلبي كل بنت في الاخر هتتجوز وهتروح بيت جوزها وبعدين وقت ما تحبي تيجي بيت ابوكي مفتوح دايما….
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نعمة تخلص شغل وتيجي عشان هنروح للناس ماشي
مدحت حاضر ياماما يلا سلام وقفل السكة..
فرح بتعملي اي؟
ابتسام بفكر هلبس اي
فرح بضحك يابنتي دة الدولاب ولا كانة معرض ملابس ومش عارفه هتلبسي اي 😂
ابتسام بغيظ بت انتي امشي
فرح خلاص همشي
ابتسام لي عمالة بفكر فية اها انا اتكلمت معاه بقلة ذوق وخلاص خلصنا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نسمة ماما انا تعبانه
ناهد بقلق: اي مالك انتي خدتي حقنة الفيتامينات صح
نسمة حركت راسها بالنفي
ناهد طب انا هروح اكلم الدكتوره
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جاسر منورين ياجماعة
نعمة بنورك
سماح السلام عليكم
مدحت ونعمة عليكم السلام
نعمة لحظت ان مدحت عايز يخلع باي طريقة
سماح اتفضلوا العصير
نعمة شكرا ياحبيبتي تسلم ايدك اومال فين عروستنا
فرح: يلا تعالي بيسالوا عليكي
ابتسام: طب اي رايك حلو صح
فرح: لا طبعا وحش يلا امشي
ابتسام: انتي اخت ازاي يابت
سماح وادي عروستنا
نعمة بسم الله ماشاء الله
مدحت رفع عينة ليها وابتسام مستغربة هو ده العريس
جاسر تعالو نخرج ونسبهم
ابتسام راحت قعدت قدامة: اسفه علي طريقة كلامي الي كانت في محل الدهب
مدحت ببرود: ولا يهمك
ابتسام: حابب تسالني عن حاجه
مدحت: انا عاوز اتجوز واكون مرتاح والاهم هو انتي هتوافقي تعيشي مع ماما
ابتسام: اها
مدحت: يعني مفيش اعتراض
ابتسام: لا معنديش اعتراض هي طبعا زي ولدتي
مدحت: تمام انا الابن الوحيد لولدتي ابويا متوفي وبشتغل ظابط
ابتسام: تمام
جاسر: ها
نعمة بنظرة امل لي مدحت
مدحت احم الي فية الخير يقدمة ربنا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد مرور ٥ شهور
فرح: محمد اصحا بق
محمد شدها لحضنة: نعم صحيت اهو
فرح: انا مبسوطه
محمد: امم علشان انتي في حضني
فرح: لا عشان معاد ولادت نسمة بكره
محمد: عقبالك ياحبيبتي طب ما تيجي نجيب عيال احنا كمان
فرح بضحك: محمد بس وسع هههه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مدحت: هتاخر انهارده في الشغل هاجي متاخر اتعشوا انتوا ماشي
ابتسام: حاضر ياحبيبي خلي بالك على نفسك
مدحت: يلا سلام
نعمة هزت كتفها: يلا بت قوليلة
ابتسام ندهت علي مدحت
مدحت: نعم
ابتسام راحت تحضنة وهمست: اانا حامل
مدحت شالها ودفن وشة في رقبتها: مبروك ياقلبي مبروك ماما انا هكون بابا
نعمة: الحمدلله يارب علي السعادة دي
عمار: هو فين الفطار
جنة:لسة معملتوش
عمار: لي ان شاءلله
جنة: لحظ اني حامل متزعقش
عمار وهو بيجز على سنانة:تمام ياحبي هروح انا زي الشاطر اجهز الفطار
جنة: شاطر وهاتلي شوكلاتة موجوده في التلاجة
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رشا: اي رايك نسمي ابننا خالد
عمر:ااسم حلو ياقلبي انتي بس اولدي بالسلامه
رشا: هو اانت لي مجبتليش رومان
عمر: انا تعبت كان جوافة وبعدين رنجة وتونة ودلوقتي رمان
رشا: انت بتزعقلي 🥺
عمر: يالهووووي والله ما اقدر ياحبيبتي خلاص هعملك الي انتي عاوزاه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نسمة بخضة: نهار اسود نهار اسود اصحا مااازن اصحا مش قادره
مازن بفزعة:حصل اي
نسمة: بولد اتلحلح قوم بسرعه
مازن قام وهو مش عارف هيعمل اي
نسمة: انت يابني هاتلي العباية والنقاب بسرعه بتلف حولين نفسك لييييي مش قادره انجززز
مازن:حاضر خدي نفس واهدي
نسمة: اولد بس والله لهوريك ياماااازن
ناهد جت بخضة: الطلق اشتغل
نسمة: االحقيني انتي والنبي
ناهد:لبسها ونزلها يلا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رشا: ياخراشييي حبيب خالتو
جنة:بسم الله ماشاء الله قمر
ابتسام: الواد طالع مز من دلوقتي
جنة راحت تقف جنب عمار وخبطت في صدره:الواد مز ها واخد بالك انت
عمار: اها ياحبيبتي مبروك
جنة وهي بتجز علي سنانها:انا عاوزة عيل
عمار: بس كده حاضر عنيا وغمزلها
ناهد: نسمة فاقت
مازن راح وقعد جنبها علي السرير :مبروك ياحبيبتي ولد
نسمة: الله يبارك فيك ياحبيبي
رشيد:مبروك يابني بقيت جد
احمد: الله يبارك فيك يابابا
#النهاية

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت عمياء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى