روايات

رواية تزوجت عمده الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم أوشا مصطفى

رواية تزوجت عمده الصعيد الفصل الثالث 3 بقلم أوشا مصطفى

رواية تزوجت عمده الصعيد الجزء الثالث

رواية تزوجت عمده الصعيد البارت الثالث

رواية تزوجت عمده الصعيد الحلقة الثالثة

عند عيسي كان قاعد في مكتبه وبيفكر ازاي يخلي
غزل متتوترش منه وتديله الثقه الكامله لأن لما قرب
منها كانت خايفه وحس انها مجبره تعدي اليوم علشان
كدا مكملش معاها وسابها لحد م يبقي عندها الثقه
الكامله فيه وتبقي مطمنه من قربه مش خايفه منه وتحبه زاي م هو بيحبها وهو مش عاوز ابداً يجبرها عليه
فجأه خبط الباب ودخل جواد وعدنان وقاسم وسيف
عيسي:يامرحب بالتؤام المفتري وشاور علي عدنان وجواد
سيف:مفيش مرحب بالتؤام المشاغب
عيسي:راحت عليك المرادي يابن رزق
قاسم:ولاد رزق ياعيسي سابوا التؤام المرادي بمزاجهم
عيسي:مش مهم المهم اننا كسبنا الشغل والصفقه
الشغل بتاع العيال دا احنا بنتسلي بيه
عدنان:انا مش عارف من غير لعبه توم وجيري الي بنا دي هنعيش ازاي
جواد:طول عمرنا بنحب نتعاون بس يبقي فيه منافسه وبسبب دا الشغل بيكبر
عيسي:كل حاجه بتكون في الوسط حلوه مره الفريق بتاعكم ومره الفريق بتاعهم بس الشاطر الي يكسب
سيف:المره الجايه لينا
قاسم:وكلمه سيف سيف علي رقبته
والكل قعد يضحك ويتناقشوا في الشغل
اما عند البنات ف كانت غزل ميته علي نفسها من
الضحك من مقالب شروق وشهد في الشباب ومساعده قمر وحور ليهم والبنات الصغيره جميله وملك
شروق:تعالي بقي احكيلك شخصيات البنات ياغزال
غزل:يابنتي للمره المليون اسمي غزل
شروق:غزل من غزال كلهم نفس المعني مش هتفرق
غزل:كملي يالي هتشليني
شروق: شايفه النسمه الهاديه الكيوت دي
غزل:حور مالها
شروق: اسم علي مسمي حور وهي حور دي بقي ياستي شخصيتها كوكي خالص
حور:مش للدرجه يعني انا بتكسف جدا بس
شروق:بتخليني عايزه اعيط بس مش عليها علي نفسي وجعفر الي جوايا دا يناس
البنات فطسوا علي نفسهم من الضحك عليها
شروق:عندك شهد دي شعنونه زاي كدة
شهد؛تسلم ياكبير
شروق:اخويا الي مشاركني كل نصيباتي وكل الضرب بناكلوا سوا
شهد:وانتي الصادقه دول بيزغطونا ضرب اكننا بط بلدي
شروق :البت الهبله دي وشاورت علي قمر
قمر:واخدينه منك ياست العاقله
شروق:بتحترمني خالص وبتخاف مني
قمر:بتتت
شروق:او ممكن انا الي بخاف منها مش هتفرق كتشير
قعدوا يضحكوا عليها
شروق:قمر ام دماغ جزمه دي مش فالحه غير في حاجتين غير العند والاعتراض بس بقي اي في الضرب ايديها تقيله اويي
قمر:وحشك الجوله بتاعتي ياشروق
شهد:وانتي الصادقه بتاخديها جوله تستحق المشاهده
شروق:اه ياني ياغلبانه ياشوشو الكل جاي عليا ومين حواليا
جت جميله وقالت:عبد الباسط حموده هيشتغل بقي وتقولي ببص لنفسي فجأه لقتني هطلت فجأه تعبت من الفجأة وعليت ضحكتي
الكل ضحك لان شروق بتغني علي طول كدة
ملك:الكاريزما ضاعت ياشوشو
غزل؛شكلك حوار ياشروق
شروق:دا انا غلبانه🥹
ملك:قصدك تعبااانه😂😂😂..
الكل قعد يضحك علي مشكسات البنات لبعض
غزل اول مره تحس انها وسط عيله قد اي يومها كان
مرح ومليان ضحك وأنهم مش بنات عم ب الاسم لاء دول اكتر من اخوات وفكرت لو هي دلوقتي كانت لسه في بيت ابوها كان اي الي هيحصل في يومها
غزل حمدت ربنا علي العيله اللطيفه دي والجوز الطيب الي ربنا رزقها بيه وهو عيسي
هي ايوا قضت معاه يوم واحد ولسه اول يوم جواز
بس هي لاء مش خايفه منه يمكن قربه منها لان دي اول مره يحصل معاها كدا قررت انها تدي العلاقه دي
فرصه واكيد هتنجح لان هي متأكده انها هتحب عيسي
رجع عيسي بليل ولقي غزل قاعده سرحانه
عيسي:مساء الخير
غزل:مساء النور والسرور ياعم عيسي
عيسي:ماشي يبكاشه قاعده سرحانه في اي
غزل:الأول ناكل لأني كنت مستنياك
عيسي فرح من جواه اوي ان غزل ابتدت تستقبله
عيسي ماشي ياست غزال
غزل بضحك هو انت وبنت عمك عليا
عيسي:مين البكاشه فيهم شهد ولا شروق
غزل:شهد تيجي اي جنب دماغ الهبله دي
عيسي بضحك:انتي عرفتيها دي عايزلها كتالوج دماغ متكلفه
غزل:دي مجنونه بس عسوله
عيسي:طيب ياستي هاتي الاكل وتعالي بقي
غزل راحت تجيب الاكل وطلعت وقعدوا ياكلوا
غزل:انت لي حنين كدا ياعيسي
عيسي وقف اكل وقال:اي السؤال الغريب دا
غزل:يعني مزعقتش فيا ولا اتعصبت عليا وعاملتني زاي م أبطال الروايات م بتعذب البطله
عيسي ضحك جامد وقال:روايات دي لحست دماغك
ببساطه لان النبي صلي الله عليه وسلم وربنا موصينا
عن المرأة وانا مش متجوزك عبيده عندي انتي مراتي
وهصونك وهحافظ عليكي علشان انتي جوهره ياغزال
غزل اتكسفت جداً من كلامه وضحكت وقالت انت طيب اوي علي فكره وشكلي هحبك
عيسي :طب اي بقي الي شاغل تفكيرك
غزل اتكلمت بتلقائيه:ببساطه انا كان يومي مختلف
ومليان ضحك وعرفت ان بنات عمك دول عسليات
ومش مجرد بنات عم لاء دول اخوات وعتبروني اختهم ومش بس كدا دخلوني معاهم المطبخ وعملنا كوارث ومرتات عمامك شركونا الجنون دا وكنت اول
مره اضحك من قلبي وعيونها دمعت وقالت انا لقيت
هنا الحنيه والحب الي افتقدهم في بيت ابويا ياعيسي
عيسي بحزن ضمها ليه وهي عيطت جامد
عيسي انا ابوكي واخوكي وصاحبك قبل جوزك اتفقنا
غزل هديت ونامت في حضنه وهو فضل يمشي ايديه علي راسها بحنان وناموا
صحي عيسي علي رنه تلفونه وكان الوقت متأخر
عيسي:خير يا عدنان في اي
عدنان بصوت مخطوف:الحق ياعيسي المخازن بتو”لع

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت عمده الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى