روايات

رواية تزوجت عاشق ولم أكن أعلم الفصل الاول 1 بقلم دعاء زينة

رواية تزوجت عاشق ولم أكن أعلم الفصل الاول 1 بقلم دعاء زينة

رواية تزوجت عاشق ولم أكن أعلم البارت الاول

رواية تزوجت عاشق ولم أكن أعلم الجزء الاول

رواية تزوجت عاشق ولم أكن أعلم
رواية تزوجت عاشق ولم أكن أعلم

رواية تزوجت عاشق ولم أكن أعلم الحلقة الاولى

_أنت اتجننت يا معاذ عاوز تتجوز قاصر
=أعمل ايه يا فؤاد حبيتها غصب عني قلبي دق ليها
_يبقي تق”تله ي صاحبي ذنبها ايه الطفلة دي تحرمها طفولتها
=بغضب ذنبها أنها وقعت قدام عنيا
_دي أنا’نية خد بالك
=قرب منه وبعصبية اه وأنا فى حبها صبحت أناني وقفل بقي
_اللِ تشوفه ي صاحبي بس فكر دي حيلة 17سنة وأنت معدي ال 30 ي معاذ متظلمهاش معاك
قال كده وزي اللِ المياه اللِ تبخرت أختفي، وساب معاذ فى بحر تفكيره وتشتيت عقله وعصيان قلبه، سحر فى أول يوم شافها جمال عيونها اللِ سحرت عيونه وعقلتهم بيها، لمست إيديها لإيديه وهو بيوطي يجيب ياخد ورق الصفقة اللِ وقع بعد ماخطبت فيه وهي بتجري عشان تسبب قشعريرة ف جسمه زي ما يكون صاعق كهربي اللِ مسكه، غريبة طفلة وعملت بيه اللِ مفيش بنت من جنس حواء قدرت تعمله، صر”اع حقيقي كان داير بين عقله اللِ رافض الفكرة وقلبها اللِ مصمم عليها
وفي النهاية لا سلطان لنا علي القلوب عزيزي ليربح قلب هذا المعاذ ويذهب لينام عاقد العزم علي نهاية ما بدأ…….
★**************★
تاني يوم صحي معاذ بعد يوم حرفيًا النوم كان بعيد كل البعد عنه، متوتر توتر طالب الثانوية العامة اللِ عنده امتحان الصبح مش مصدق إنها كلها ساعات وهتكون بين إيديه يطفي شوق قلبه ليها، ويريح قلبه بطيفها حواليه، ويهدي باله بوجودها وياااه……
مر اليوم ببطئ شديد علي معاذ كان هاين عليه يحرك عقارب الساعة بإيديه عشان يجي الميعاد الموعود ويدفي بردوة قلبه بقربها ويترمي جوه حضنها…….
★***************★
_معاذ اتجنن
+ايه اللِ حصل
_هيتجوز عيلة مكملتش 17 سنة
+نعاااااااام ده الجنان الرسمي
_والعمل ايه عشان الجنان ده يوقف
+الجوازة دي لا يمكن تتم إلا علي جث”تي
★***************★
وصل أخيرًا معاذ ل بيتها قاعد مع المأذون مستنين مامتها تخرج بردها بقبول الجوزاة، عشان يسمع صوتها اللِ حفظه عن ظهر قلب خارج بعصبية
/مش موافقة هو ايه بالعافية
عمها: بت أنتي اتجننتي ورحمة أبوكي لقوم أكسر نفوخك
=معاذ بعصبية ملجمة حط إيديه علي رجل عمها قبل مايقوم ومن بين سنانه أهدي كده وأبلع ريقك دي كلها دقايق وتكون حرمي معاذ الشهاوي يعني لا أنت ولا غيرك يقدر يقول أنه يعمل فيها كده وبص للباقي ثواني بعد إذنكوا
قام وشدها ودخل بيها أوضتها وقبل ما تدخل مامتها وقفها معاذ بإيديه
=معلش هكلم مراتي المستقبلية علي انفراد إذا سمحتي
وقفل الباب ولاقها بترجع ورا بقلق ورغم خوفها إلا أنها بتتكلم بثقة وقوة غريبة علي سنها
/أنت فاكرها زر”يبة يامحترم تتحرك فيها زي ما انت عاوز ثم أني مقبلش أني ابقي معاك فى مكان لوحدنا
=حط إيديه فى جيوبه ببرود كلها دقايق وتبقي مراتي
/مش هيحصل
=ببسمة جانبية أستفزتها وده ليه
/عشا أنا مش بضاعة ولا سلعة هتشرتيها بفلوسك ي أفندي
=أفندي قديمة بس طالعة من بوقك سكر
/قولتلك متقربش وأبعد
=مقولتليش صحيح مين بقي هيمنع الجوازة
/أنا ولا مش مالية عينيك
=بنفي قرب منها لدرجة المسافة بينهم كانت شبه معدومة تؤ ودي تيجي ده أنتي مليتي عيني وقبل منها مليت قلبي ودخلت عقلي كمان
/بتوتر خدودها أحمرت من قربها الهالك بالنسبة ليها غصب عنها لم تختبر بالحب قبلًا ولا تعلم العيبه أن انتت أنت قل”يل الأدب
=مسكها من مقدمة أنفها براحة تؤ عيب تشتمي جوزك ولا ايه
/أنت بارد وبعدين أنا مش طفلة عشان تمسكني من أنفي
=تؤ أنتي من هنا وجاي طفلتي انا وبس
/بقوة أنا مش طفلة حد أنت فاهم وبعدين أبعد إذا سمحت
=بحزم أنا هخرج دلوقتي وتلت دقايق سامعة تلت دقايق وتكوني خارجة موافقة وإلا ي حلوة مامتك اللِ بتحبك برة دي مش هتلاقي بيت تقعد فيه لأني ببساطة ههده علي صحابه بعد ما أخطفك طبعًا ولو سألتي عمك عني أكيد يقولك يعملها عادي
سابها وخرج دق الخوف ف قلبها حاوطتها خيوط أفكارها اللِ قادرة تق”تلها وهي بتهرب منها وتتحامي ف أمها فكرت أنه بعد كل السنين دي تكون جزائها منها أنها تتطرد ف الشارع بسببها مسحت عيونها وخرجت بقوة وقبل ما تبدي موافقتها علي سج”نها الأبدي مع ذلك المغرور فيه صوت جه من وراهم
+وقفوا الهبل اللِ بيحصل ده
عشان تتنفس الصعداء وقبل ماتقدر تتنفس بارتياح
=معاذ:………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت عاشق ولم أكن أعلم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى