روايات

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم دنيا فادي

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم دنيا فادي

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الجزء الثالث والثلاثون

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة البارت الثالث والثلاثون

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الحلقة الثالثة والثلاثون

وتقعد علي سريرو وبصوت منخفض : هبقي بكدب لو قولت ان كرهتك بس مبقاش ليك مكان في قلبي بقيت واحد عادي بالنسبالي قليت من نظري بس ان اكرهك مقدرش اعملها انا مش عارفه مخليني اعاني وانا مراتك و وانا طلقيتك
وتقوم من على السرير ولسه هتخرج ويلفت نظرها ورق
زينه بتمسكو وتفتحو
زينه ودموعها تنزل : كانسر ؟؟
وتسمع صوتو خارج من الحمام وتسيب التحاليل بسرعه
ادم : زينه
زينه بتمسح دموعها وتبصلو
ادم ويبتسم : انتي هنا من امتي
زينه بتقوم وتقف وتقرب وتبقي قصادو
زينه : لسه دلوقتي
ادم : جايه لي
زينه : جايه اخد هدومي
وتكمل بتريقه : وبعدين اي السؤال ده للدرجه مش عايز تشوفني
ادم : لا طبعا ده انا مبسوط ان شوفتك وكمان شايفك بتمشي
زينه بحزن على شكلو : مالك متغير كده لي وشكلك مرهق
ادم ويقعد على السرير : مليش ،، مش خدتي هدومك ياله امشي
زينه : انت عايزني امشي !!
ادم بتردد : امشي عشان خاطري
زينه وتقف قصادو : مقولتليش لي انك عندك كانسر
ادم ويبصلها : لسه عارف من قريب
زينه بعدم فهم : طيب وسايب نفسك لي يا ادم كده ،، انت ملامحك باهته وشكلك تعبان اوي هو مفيش حد جنبك وبيساعدك لي هو انت معرفتهمش
ادم بزعيق : زينه انتي جايه تشفقي عليا ؟؟ قولتلك امشي
زينه : اشفق عليك؟؟ هو ده الي انت شايفو
ادم بهدوء : مش قصدي بعد اذنك امشي انا مش حابب تشوفيني وانا كده
زينه بلامبالاه : ماشي طالما عايز كده حاضر انا ماشيه
وتخرج من الاوضه وتقفل الباب وراها
ادم بزعل ويضرب ايدو بقو*ه على السرير
__________________________________
اياد : وليد لي حق وهياخدو يا بابا
بهاء بضحك : وكان فين حقو لما امكو ماتت
اياد : يا بابا مش وقتو
زينه : جدو
بهاء يقوملها
زينه : جدو عايزه اتكلم معاك في حاجه
بهاء ويخرج معاها لبرا البيت
زينه : جدو هو انت عارف ان ادم عندو كانسر
بهاء بصدمه : اييي الي بتقوليه ده يا زينه
زينه بزعل : يا جدو هو انتو مش ملاحظين انو متغير؟ باين عليه التعب ازاي محدش عارف ،، زعقلي عشان امشي مرضيش يخليني اشوفو ،، عشان خاطري يا جدو خليك معاه وخليه يتعالج وابقي طمني عنو كل شويه والنبي
بهاء بزعل : انتي اصيله يا زينه و مفيش اي واحده في مكانك تعمل الي انتي بتعمليه ده و حاضر هخلي بالي منو
_____________________________________
مروه : معلش يا بابا
مؤمن : يعني انا واحد جالي افرط في التانيه
مروه : يا بابا دي فرصه متتعوضش
مؤمن : مقدرش اسيبك تسافري لوحدك مش هبقي مطمن
مروه : يعني دي اول مره هسافر فيها؟ انت بتتلكك يا بابا انا سافرت 4 مرات قبل كده
مؤمن : هو اخوكي جه عشان انتي تسافري يا مروه
مروه : يعني هو بإيدي يا بابا ده شغل
مؤمن : هتعيشي ازاي لوحدك
مروه : ده انا مبرتحش الا وانا لوحدي متخافش عليا سمعني انت موافقتك بس
مؤمن : بلاش يا مروه
مروه : يا بابا
مؤمن : خلاص براحتك
مروه : لا قولي موافق
مؤمن بصعوبه : يووه خلاص موافق
مروه بفرحه : حبيبي يا بابا
_______________________________________
ادم : ادخل
بهاء ويدخل
بهاء بإبتسامه : اي يا ادم بقيت تقعد في اوضتك كتير
ادم : عادى يا جدو تعبان شويه
بهاء : مالك يا ادم
ادم بإبتسامة : متشغلش بالك انت
بهاء : لسه فيك العاده دي ،، علفكره زينه قالتلي متحاولش تخبي،، معرفتناش لي يا ادم وشايل كل ده جواك انت لوحدك لي
ادم بزعل : مبحبش اشيل حد معايا تعبى انتو ذنبكو اي
يهاء : وانت فاكر انك لما تكتم ده جواك وتستخبي مننا ده هيريحك ده هيتعبك اكتر
ادم : يا جدو متقولش كده انا هعمل العمليه وهبقي كويس مش محتاج ان اعرف حد
بهاء : طيب و انا هاجي معاك
______________________________________
زينه وتدخل الشركه بتوتر
زينه بإبتسامه : صباح الخير
منال : صباح النور يا مدام حمدلله على سلامتك ،، اومال فين استاذ ادم بقالو فتره كبيره مبيجيش و في ناس كتيره سألت عليه
زينه بثبات : لا هو مش هيجي تاني انا الي هبقي موجوده مكانو بلغي الكل
منال : تمام يا مدام هبلغهم
زينه : ميرسي
سام بزهق : هو انتي جايه لي ورايا
زينه : وانا هاجي لي وراكي انا جايه اشوف شركتي
سام : شركتك!! هو ادم كاتبها ب اسمك
زينه بإبتسامه وتهز راسها بمعنى اه
سام بإحراج : احم طيب مكنتش اعرف
زينه بتسيبها وتدخل مكتبها الجديد
زينه وتكلم نفسها : هعمل اي هنا انا معرفش هو كان بيعمل اي بالظبط
زينه وتسمع خبط الباب : بدأنها ادخل
زياد بيدخل
زياد بغمزه : اهلا ب الي كانت مخلياني جسوس عند ادم
زينه بإبتسامه : اقعد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى