روايات

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم دنيا فادي

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم دنيا فادي

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الجزء الرابع والثلاثون

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة البارت الرابع والثلاثون

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الحلقة الرابعة والثلاثون

زينه وتسمع خبط الباب : بدأنها ادخل
زياد بيدخل
زياد بغمزه : اهلا ب الي كانت مخلياني جسوس عند ادم
زينه بإبتسامه : اقعد
زياد : علاقتكم زي الفل بسببي ها
زينه : انا و ادم أطلقنا
زياد بعدم تصديق : ايي أطلقتو!! انتي بتهزريي صح خايفه من العين بقي وكده
زينه : لا
زياد بزعل : ازاي ده انتي بتحبيه وكنتي قرفاني بيه وكنت بحكيلك عنو كل حاجه وبعرفك هو بيحب اي وبيكره اي انا فرحت لما عرفت انكو اتجوزتو قولت ان شايفك فاهماه كويس وان ده قوي علاقتكم
زينه : عادي يا زياد مش كل العلاقات بتبقي ناجحه سيبك من موضعنا ده ،، دلوقتي ادم تعبان عايزاك تبقي جنبو مش انت صاحبو
زياد : عارف هو قالي انو تعبان شويه ومش هيقدر يجي الشركه
زينه : ادم عندو كانسر
زياد : كانسر!! لا حول ولا قوة الا بالله
زينه : لا انت بتبصلي كده لي انا اكيد مطلقتش منو عشان عندو كانسر انا لسه عارفه انهارده
زياد : خلاص انا هروحلو انهارده واشوفو ،، انا كده فهمت لما قولتلو هجيلك موافقش لي
زينه : اه هو مش عايز حد يشوفو حتى انا ،، بس انت صاحبو وهو بيحبك متسيبوش لوحدو
زياد : لسه بتحبيه
زينه بتفكير : مش عارفه يا زياد
زياد : لا انتي بتحبيه اكيد في حل وترجعو تاني
زينه : انت الوحيد الي عارف انا كنت بحبو قد اي بس صدقني مفيش حل هو بس يمكن صعبان عليا مش اكتر
زياد : اي الي حصل وغيرك كده
زينه : هو مبيحبنيش
زياد : هو لو مش بيحبك مكنش اتجوزك
زينه : اسكت يا زياد انت متعرفش حاجه
زياد : الي اعرفو ان ادم طيب وبيقدر العشره يا زينه ومتأكد ان في مشاعر اتحركت من ناحيتو ليكي
زينه بثبات : زياد كفايه تبرير ادم بيخوني
زياد : اي الي انتي بتقوليه ده اكيد في حاجه غلط او حد ضحك عليكي بالكلمتين دول
زينه : لا متأكده انو في علاقه مع واحده
زياد : واتأكدتي ازاي
زينه : مش مهم المهم ان هو مبيحبنيش ولو على حبي لي هيتمحي مع الوقت انا مقدرش اعيش مع واحد زيو
زياد : طيب سمعتي منو هو ،، يمكن فاهمه غلط كان المفروض تتأكدي منو
زينه : اتأكد منو خلاص يا زياد عشان خاطري
_____________________________________
كوثر بلوم : سرطان يا ادم و متقوليش
ادم بندم : يا جدو هو انا مش قولتلك متقولش لحد
كوثر بزعل : و هو انا حد يا ادم؟
ادم : لا يا ماما ابدأ انا بس مش عايز اتعبك معايا
كوثر بزعل : تتعبني يا ادم ؟ لا طبعا يحبيبي متقولش كده
ادم وياخد نفس طويل : انا المفروض هعمل العمليه انهارده
كوثر بدموع وبتحضنو : على خير يا حبيبي هتخف وتقوملي بالسلامه يا عمري
ادم بإبتسامة : ان شاء الله
_______________________________
4:14PM بليل
مروه بتسرع : انا عارفه كل الي انت عايز تقولو خل..
زينه : اي ده انتي ازاي تدخلي كده وهي فين الاستاذه الي قاعده برا
مروه بتوتر : انا اسفه
زينه : هو انتي !!
مروه : معلش افتكرت استاذ ادم موجود
زينه : استني
مروه بقلق : نعم
زينه : مش انتي شغاله هنا مع ادم
مروه : اه انا جيت اقدم استقالتي
زينه : لي
مروه : ظروف هو فين استاذ ادم
زينه : انا هنا مكانو استني همضيلك ،، هو انتي اسمك اي صح
مروه : مروه
زينه بشك : مروه؟؟
فلاش باك
ادم بإنفاس متقطعه وبدون وعي : اسفه علي اي يا مروه
زينه بصدمه : مروه؟؟
وبكل عصبيتها بتضر*به بالقلم
ادم وشو بيحمر ويبصلها بعصبيه : انتي ازاي تتجرائي وتمدي ايدك عليا
باااك
زينه وتقوم تقف وتبصلها من فوق لتحت
مروه وتبصلها بصدمه وفرحه
مروه في ذهنها : الحمدلله الحمدلله
زينه : انتي بقي الي كنتي معاه يوم ما رجعلي سكرا*ن وبيقول اسمك
مروه بتوتر : انا؟ لا
زينه بإنفعال : كدابه انتي الي كنتي معاه للدرجادي رخيصه وسهله
مروه : اي الي انتي بتقوليه ده انا مسمحلكيش تقولي عني كده انا مالي بجوزك
زينه : يقول اسمك وهو سكر*ان لي
مروه : قال اسمي ولا مقالش اي الي يثبت برضو الكلام الي بتقوليه دده يمكن لما رجعلك سكر*ان قبلها كان في الشركه وكان عندنا شغل او يمكن كنت انا اخر حد يتعامل معاه
زينه بتردد : يعني مكنش سهران معاكي يومها؟؟
مروه : لا انتي مش ملاحظه انك بتغلطي فيا !! وبعدين قال اسمي تشكي فيه مش المفروض تعرفي الحقيقه الاول و تسأليه هو مش انا ،، مضطره استأذن
وتخرج من المكتب
زينه ب حيره وتسرح بتفكيرها : هي ممكن تكون صح وانا الي فهمت غلط ؟؟
وبيقاطعها اتصال
زينه : اي يا زياد
زياد بهدوء : ادم دخل اوضه العمليات دلوقتي
زينه وقلبها يدق من الخوف : فين في مستشفى اي ابعتلي اللوكيش حالا
ويتخرج من المكتب وتتحرك بسرعه وتخبط في شخص
زينه : انا اسفه معلش
وتكمل لحد ما تخرج من الشركه
زينه بتوتر ولغبطه : مفيش تاكسي اركبو هروح ازاييي دلوقتي
وتمسك الموبايل وتلاقي رساله جايه من زياد
وتسمع صوت عربيه جايه عليها ب أقصى سرعه وبترجع تبص تاني للطريق وتغمض عينيها بسرعه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى