روايات

رواية تحرش طفله الفصل الثالث عشر 13 بقلم ندى حجازي

رواية تحرش طفله الفصل الثالث عشر 13 بقلم ندى حجازي

رواية تحرش طفله الجزء الثالث عشر

رواية تحرش طفله البارت الثالث عشر

رواية تحرش طفله الحلقة الثالثة عشر

ذكره بصدمه:وعد فوقي اي اللي منيمك هنا
وعد بخضه:بابا مشي
ذكره:اه تعرفي احنا ماشين
وعد طلعت من تحت السرير :راحين فين واي الشنط دي
ذكره:سليم هيخدنا ونمشي
وعد :وبابا
ذكره وبتلم الهدوم :لا طبعا مش هيجي معانا قومي ساعديني يلا
وعد جت تتحرك
ذكره طلعت شريط برشام :اي دا يا وعد
وعد من غير اهتمام :حاجه كدا بتخليني منامش
ذكره بستغراب :متناميش ليه كدا غلط
وعد :افضل صاحيه ومحافظه ع نفسي ياما افضل نايمه واخسر نفسي
ذكره بصدمه:انتي كونتي بتخدي حاجات علشان تفضلي صاحيه علشان بابا مش يلمسك
وعد قربت منها بهمس: لمي الهدوم بسرعه انا عندي معاد في الجيم ولازم امشي ابقوا كلموني
ذكره بصتلها :اتجننت ولا اي
وبصت لبرشام بحزن
&&&&&

 

 

بعد مرورو ساعتين
وعد قاعده في الأرض وبتنهج
عمرو بص حواليا ملقاش حد حواليهم كلهم بعيد
عمرو:قومي
وعد :تعبت كفايه كدا انهارده
عمرو :بس انا مقولتش كفايه
وعد بصتلو:مش قادره
عمرو بصلها وقرب منها
وعد بخوف:في اي ابعد
عمرو بيقرب
وعد بعدت عنو وهو بيقرب
عمرو بزعيق :مدفعي عن نفسك مستسلمه ليه
وعد بخضه من صوتو
عمرو فضل مستمر
وعد:ابعد عني
وعد مره واحده اديتو بوكس في وشو جامد
عمرو بوجع:يخربيتك اي دا
وعد عيطت وافكرت باباها وسبتو ومشت
عمرو :وعد استني وعد
&&&&&&

 

 

سليم بيفتح الباب وذكره واقفه جنبو فرحانه ومريم عامله تفكر في اللي جي
ذكره :اي دا يا سليم دا مافيش عفش خالص
سليم:انا اسف والله انا يدوب لسه مشتريها
مريم بصت لي ذكره:نفرش هدوم ونام لحد ما ربنا يعدلها
سليم :انا هنزل اجبلكوا اكل هي وعد كل دا في الجيم
مريم :اه يا ابني هي بتغيب كدا
سليم :ربنا معاها
سليم طلع وقابل ندي اللي ساكنه معاهم في نفس العماره
ندي بستغراب:انت قررت تقعد فشقه خلاص
سليم شد ندي ونزل بيها :ابوكي فين
ندي :فوق نايم وانا نازله اجيب حاجات
سليم :بعد كدا متنزليش في الوقت دا حتي وعد وذكره مينفعش ينزلو بعد كدا في الوقت دا
ندي بستغراب:احنا راحين فين
سليم هنتمشي شويه وهنجيب اكل ونروح
ندي :انت مش قولتلي انك رايح عند ماما مري
سليم قطعها:سبنا البيت وجبتهم هنا
ندي بدهشه:ازاي الشقه مفهاش عفش خالص
سليم :هتتحل
ندي :طيب ليه مصبرتش
سليم سكت
ندي :سليم في اي
وسليم دموعو نزلت
ندي: سليم انت بتعيط
سليم موطي وشو في الأرض:طول السنين اللي فاتت وانا فكر انو اخرو ضرب واهانه بس
ندي بصلو وبطبطب عليه وبتعيط ع عياطو

 

 

سليم :طلع بيتحرش بيهم وانا معرفش
سليم بص لندي بدموع:بيتحرش ببناتو ولادة يا ندي
ندي بصلو بصدمه ودموعها نازله بصمت
&&&
ساره قاعده وسرحانه في كل اللي عملتو في حياتها ودموعها نازله من غير متحس
افتكرت يوسف واخر مره لما كان مش راضي يبصلها وافتكرت شريف ومعملتو ليها ومامتها
ساره قامت بتعب شديت وبدأت تصلي وتعيط بانهيار
:انا اسفه يارب سامحني
&&&&
سليم وندي روحو بعد مجابو كل حاجه
ندي بصوت واطي :احنا اتاخرنا اوي
سليم :انا اسف كدا باباكي هيزعق
ندي: هرضي بكلمتين المهم خليك هنا مش تدخل هجيب حاجه واجي علطول
سليم :هتجيبي اي متنزليش تاني
ندي :ثانيه واحده بس
ندي طلعت
صابر ابو ندي :كونتي فين يا ندي
ندي بتوتر :كونت بجيب حاجات
صابر:قولتلك كام مره مبحبش الكدب امك ماتت وسبتك ليا ليه غاويه تخوفيني عليكي
ندي سكته
صابر:كونتي مع سليم
ندي :عندو مشاكل والله وكان لازم ابقا جنبو

 

 

صابر:انا مش معارضك ولا انتي ولا هو علشان عارف انكوا بتحبو بعض وانا عارف ظروفو وواثق فيكي بس كلام الناس يا بنتي
ندي :حاضر والله يا بابا مش هنزل معاه من غير ما اقولك تاني بس ممكن طلب
صابر :خير
ندي قربت منو :حصل مشاكل عندو فلبيت وزي ما انت عارف هو جايب شقه فدور اللي تحت هو جاب اخواتو ومامتو فيها
صابر:الشقه لسه جديده ومفهاش عفش جبهم ازاي
ندي :ما دا اللي عاوزه حضرتك في
صابر بصلها
ندي :كام بطانيه ع كام لحاف لحد ما حالهم يتعدل
صابر:بتفكيريني ب امك زي ميكون هي اللي قاعده قدامي كانت بتساعد كل الناس من غير تفكير
ندي بابتسامه :ربنا يرحمها
صابر :وحضرتك بقا هتنزل لي كل حاجه
ندي بهيام :هديلو بطانيتي يستغطي هو بيها
صابر :بتحبي
ندي :اوي اوي يا بابا
صابر طلع عصايه من جنبو :طيب خافي مني ع الاقل
ندي جريت :خلاص يا حج الواد زمانو تلج من الوقفه تحت
ندي دخلت وطلعت كل البطاتين وبقت شايلهم بالعافيه ومش باينه
صابر بصلها وفضل يضحك عليها
ندي نزلت
ندي:سليم الحقني هقع تعالي ساعدني بسرعه
سليم حط الاكل ع السلم واخد الحاجه منها:اي دا يا ندي
ندي:دي حبه حاجات كدا لحد ما الحال يتحسن

 

 

سليم :ندي كدا ماي
ندي قطعتو:البطانيه اللي هناك دي بتاعتي استغطه بيها انت
مريم طلعت لقتهم واقفين بصين لبعض
مريم بستغراب:اي الدوشه دي اي ي سليم اللي موقفك كدا
بصت لي ندي :مين دي
ندي بتوتر:ازيك يا طنط
مريم بابتسامه:ازيك يا حبيبتي
وبصت لي سليم بستفهام :بعدين يا ماما
وبص لي ندي :اطلعي ومتنزليش تاني
ندي طلعت وسليم دخل
ذكره:اخيرا دانا جعانه اوي
وعد :البيت جميل يا سليم
سليم بصلها بابتسامه
مريم سحبت سليم من بين اخواتو ودخلت الاوضه
مريم:مين دي يا سليم
سليم :مين يا ماما
مريم:سليم
سليم ابتسم : اول ما اشتغلت مع عم صابر كانت هي لسه عشر سنين كان عم صابر كل يوم يعملها سندوتشين تاكل واحد وتسبلي واحد وتفضل واقفه لحد ما اخلصو مره جت وقالت أنا اللي عامله السندوتشات اصل بابا قالي انتي كبرتي لقيت فيها انتي يا مريم لقيت فيها حنيتك وخوفك عليا لقيت دموعه قريبه لما يحصلي اي حاجه لقتها انتي يا ماما
كبرت قدامي لما كان بابا بيضربني وتلاقيني متعور تفضل تعيط
بص لي مريم
سليم:كانت بطبطب عليا يا أمي انا بحبها قوي
مريم بحب:فين مامتها
سليم :اتوفت وهي بتولدها
مريم :الله يرحمه بكره تبقا من نصيبك
سليم : يارب نفسي
&&&&&

 

 

بعد مرورو شهر
سليم بيعمل كل اللي يقدر عليه علشان يجيب عفش للبيت ومريم اتكلمت مع عم صابر وقرأت فاتحه ندي وسليم.
وعد فضلت تدرب اكتر واكتر ومش بتسيب فرصه الا لما تستغلها ودايما مراقبه جابر من بعيد
وعمرو قرر يفتح العياده تاني وعرض ع وعد تشتغل معاه ك مساعده لي.
مازن فرحان بتحسن اختو وقرر انو هو يعوضها عن اي حاجه هي اتحرمت منها
طارق كان علطول يزور ساره في المصحه ويفضل يحكلها قد اي كان بيحب منيره.
روح قبلت مريم بعد سنين طويله اخيرا وعلطول مع بعض زي الاول تاني .
يوسف طول الشهر بيفكر في ساره بس ولا مره راح ليها قرر يبعد .
&&&&
ساره قاعده فجنينه بتاعت المصحه وفرحانه بتحسن اللي هي في وبتفكر في يوسف اللي خلاص حست انها مش هتشوف تاني وخسرتو
بعد فتره من سرحانها حد جه قعد جنبها وهي مش حست بي
يوسف بتنهيده:مش عارف انساكي مش عارف ابعد وحشتيني يا ساره.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تحرش طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى