روايات

رواية تحت حماية الفارس الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نوران جمال

رواية تحت حماية الفارس الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نوران جمال

رواية تحت حماية الفارس البارت الثامن والعشرون

رواية تحت حماية الفارس الجزء الثامن والعشرون

رواية تحت حماية الفارس
رواية تحت حماية الفارس

رواية تحت حماية الفارس الحلقة الثامنة والعشرون

كانت نورين في صدمه كبيره هل حقا نساني كيف يحدث ذلك هل حقا لن استطيع الإقتراب منه او التحدث له هل من الممكن أن لا يتذكرني للأبد كان قلبها يتم عصره من الألم ودموعها تسقط بمفردها وكانت تجلس خارج غرفة فارس والجميع في الداخل وتتذكر كلام الدكتور لها بعد ان طلبهم في الخارج
فلاش باك
نورين ببكاء : دكتور يعني هو مش هيفتكرني تاني ..
الدكتور : فقدان الذاكره عند أستاذ فارس مؤقت بس للأسف ممكن يطول يعني ممكن يفتكرك بعد يوم بعد شهر بعد سنه أو بعد سنين الإصابه كانت خطيره جدا بس المهم دلوقتي أن محدش يفكره بأي حاجه حصلت في الشهر اللي هو نسيه عشان ميحصلش تشتت للعقل وحالته تتدهور ..
معتز : يعني مينفعش نفكره أن نورين تبقي مراته ..
الدكتور بأسف: للأسف مينفعش ..، ثم تركهم وذهب..
فدخلوا جميعا مره اخري الي فارس ولكن نورين لم تستطع الدخول فقررت البقاء في الخارج قليلا ..
باك
نورين وهي تحاول التمسك ببعض الأمل : هو ممكن يفتكرني قريب أيوه ممكن ..، ثم مسحت دموعها ودخلت إلي غرفة فارس ..
فارس بحده : ممكن أعرف بقي انتي تبقي مين ..
فإبتسمت نورين ومن داخلها تبكي بقوه
نورين بإبتسامه وصوت حاولت ان تخرجه عاديا ولكنه خرج مهزوز : أنا ابقي صاحبة لارين وروان وعايشه معاكم في القصر عشان عندي شوية مشاكل ..
فارس بتنهيده: اممم عشان كده طيب تمام ..
فنظر الجميع إلي نورين بحزن وبعد مرور ساعتين وصلوا جميعا الي القصر حيث ان الطبيب سمح بخروج فارس .
صعد فارس الي غرفته وترك الجميع في الأسفل وكانوا يتكلمون معا
كرم بمواساه:نورين لازم تشدي حيلك كده ومتعيطيش كتير فارس لما الذاكره ترجعله ويلاقي دموعك ديه هيقتلنا كلنا ..
فإبتسمت نورين علي كلام كرم
آسر: الوقت اتأخر ومفيش حد نايم كويس فكل واحد فيكوا يروح اودته ينام ويرتاح..
فأومأ الجميع بموافقه فاليوم حقا كان متعب وذهب كل واحد إلي غرفته ونام الجميع بإستثناء نورين التي لم تستطع النوم ..، وأخيرا انتهي هذا اليوم وجاء اليوم التالي واستيقظ جميع أبطالنا ولا احد يعلم ما سيحدث ..
استيقظت نورين ونزلت الي الأسفل فوجدتهم جميعا بإستثناء رونان واسد فأسد في شركته ورونان في جامعتها فسلمت نورين عليهم
نورين بإبتسامه فهي رغم حزنها تبتسم للأخرين: اهلا وحشتوني من امبارح ههه..
معتز بضحك: وانتي مش وحشتينا ههه..
فنظرت له نورين بغيظ ثم ضحكوا جميعا وهنا نزل فارس وهو يستعد للخروج وسلم علي الجميع بإستثناء نورين فهو قد عرف ان معتز يكون زوج جوري وسلمي زوجة حمزه فسلم عليهم اما نورين لم ينظر لها حتي
نوران : فارس انت رايح فين انت لسه تعبان ..
فارس بإبتسامه:هروح الشركه عشان اشوف نظام الشغل ومتقلقيش أنا كويس..
نوران : طيب خد بالك من نفسك ..، فذهب فارس وقام بإحتضان نوران ثم ذهب إلي الشركه وعندما خرج نظر الجميع الي نورين بحزن شديد علي حالتها ووجدوها تمنع دموعها بصعوبه … فهي تصبر نفسها بأنه سيتذكرها علي اي حال ولكن كان علي الأقل اشتاق قلبه لها فهو لو نظر لأعينها فقط كان ليتذكرها ولكنه لا يتعب نفسه بالنظر لها حتي فتركتهم نورين وذهبت إلي غرفتها بسرعه شديده وأغلقت الباب خلفها وجلست وبكت بشده وهنا سمعت صوت الباب فمسحت دموعها وفتحت الباب فوجدت آسر
آسر بهدوء: ممكن ادخل ..
نورين : طبعا اتفضل ..، فدخل اسر وجلس علي السرير ثم شاور لها لتجلس بجانبه فذهبت وجلست بجانبه .
اسر بهدوء: نورين انتي زي بنتي بالظبط وديه حاجه عايزك تعرفيها انتي بالنسبالي زي لارين وفارس مش عايزك تزعلي ودموعك ديه غاليه علينا كلنا لازم تبقي قويه انتي اخترتي حب الصياد عشان كده هتقابلي حاجات كتير في حياتك بس لو بقينا اقوياء المشاكل هتتحل بس نصبر ..
وهنا ابتسمت له نورين فهي تشعر كأنه والدها فأكمل اسر: لو فيه اي حاجه ضايقتك او عايزه تعملي أي حاجه قوليلي انا او نوران هتلاقينا في ظهرك ..، وهنا دخلت نوران عليهم
نوران بمرح : انت هنا يا اسر وانا عماله ادور عليك ..، ثم بصدمه : ايه ده ومع نورين كمان بتخوني يا اسر قلبي لن يتحمل …
فضحك اسر ونورين عليها وكانوا يجلسون في جو من المرح ثم نزل اسر ونوران بعد ان قاموا بتهدئة نورين وتركوا نورين في الأعلي نائمه قليلا حتي ترتاح .
أما عند فارس كان قد انهي عمله في الشركه وخرج منها وفي طريقه إلي القصر فجأه ظهرت أمامه فتاه ولولا سرعته وتحكمه في القياده كان خبطها .
أوقف فارس السياره ونزل بسرعه كبيره فوجد فتاه جميله بعيون ملونه تنظر له ..
فارس بسرعه وهدوء في نفس الوقت: أنتي كويسه ..
البنت ببكاء: أنت كنت هتخبطني أنا كنت هموت ..
فارس: من غير قصدي انتي اللي ظهرتي فجأه بس واضح أنك كويسه ..، ثم تركها ودخل سيارته وجاء ليقودها وهنا ظهر العديد من الرجال يسرعون من بعيد فأسرعت الفتاه إلي سيارة فارس وفتحت باب السياره الخلفي ..
فارس بحده : أنتي ازاي تدخلي كده ..
البنت ببكاء: ارجوك انقذني امشي بسرعه بالعربيه ارجوك ..، وهنا لاحظ فارس الرجال فكان سيخرج سلاحه ولكنه عندما رأها خائفه للغايه قام بقياده السياره بسرعه كبيره حتي ابتعد عن ذلك المكان فقام بإقاف السياره
فارس بغضب: ممكن افهم في ايه ..
البنت ببكاء: ارجوك ساعدني انا مش لاقيا مكان اروحه الرجاله دول كانوا عايزين يخطفوني…
فارس : مين دول ..
البنت : دول تبع خطيبي أنا ماما وبابا ماتوا امبارح وخطيبي كان عايز يتجوزني النهارده وانا مش بحبه فكان هيخطفني ارجوك انقذني منه ..
فارس بحده: طيب اعمل ايه دلوقتي ..
البنت: لو عندك مكان اعيش فيه ..
فارس بتفكير: طيب خلاص هاخدك عندي القصر لحد ما اشوف ايه حكايتك ديه وكمان عيلتي هناك متقلقيش ..
البنت بإبتسامه زادتها جمالا : شكرا ليك..
فارس: أنتي اسمك ايه ..
البنت : اسمي تولين ..
فلم يعطي لها فارس اهتمام وقاد سيارته إلي القصر
وبعد ربع ساعه وصل فارس الي القصر وقام بفتح الباب.
كان الجميع يتحدثون سويا وفجأه دخل فارس فوقف الجميع له وفجأه صدم الجميع من تلك التي دخلت خلفه .
كرم بذهول: ايه اللي داخل ده ..
حمزه بذهول وقد نسي وقوف سلمي بجانبه : ايه ده صاروخ ارض جو ..
سلمي بغضب: بتقول ايه يا حمزه ..
حمزه بتوتر : احم بيقولوا اليابان بتصنع صاروخ..
سلمي : أه افتكرت ..
فنظر حمزه الي تولين ثم إلي سلمي: واضح اني اتسرعت ..
ادهم : كلنا اتسرعنا .. ثم نظر الشباب جميعا إلي بعضهم وضحكوا بشده ..
اسر : مين البنت ديه يا فارس ..
فارس : ديه تولين هتعيش معانا في القصر لظروف خاصه….، وهنا نزلت نورين علي كلمات فارس وعندما رأت تولين صدمت بشده فتولين جميله للغايه ..
آسر : وهتعيش فين مفيش غرف ..
فارس : مكان غرفة نورين …
نوران : ازاي يعني ونورين تقعد فين ..
فارس : في اي اوده وخلاص …
اسر : فارس تولين هتقعد في الأوده اللي عند السلم في الدور الأخير بتاعك ونورين مش هتطلع من اودتها …
فارس : خلاص براحتكوا ..
اما نورين فكانت تتألم في داخلها فهي الأن ليست مهمه بالنسبه له فهو حتي لم يفكر بها …فصعدت الي غرفتها بسرعه وظلت تحاول تهدئة نفسها ..
أما فارس ذهب مره اخري إلي غرفته ونوران ذهبت مع تولين لتعرفها علي غرفتها …
جاء الليل وكان فارس نائم وفجأه سمع صوت الباب فإستيقظ وقام بفتح الباب فوجد تولين
تولين بهدوء استطاعت تصنعه: ممكن ادخل عايزه منك خدمه ..
فارس : قولي هنا ..
تولين : أنا في مشكله كبيره وكنت عايزه منك خدمه ممكن نعمل نفسنا ……… تمام ..
فارس بغضب: ازاي يعني ..
تولين ببكاء: ارجوك أنا مضطره وصدقني كمان يومين همشي ومش هتشوفني تاني بس أئمن نفسي من اللي عايز يخطفني ده …
فارس بتفكير: حاضر لما نشوف اخرتها ..ثم قام بأخذ قلم وقام بإمضاء ورقه كانت معها ثم قام بإغلاق الباب وهنا نظرت تولين بإتجاه غرفة نورين ثم غرفة فارس وابتسمت بشر ثم ذهبت إلي غرفتها وقامت بإجراء مكالمه اما نورين كانت نائمه فلم تسمع ما يقولون..،
في غرفة تولين
كانت تولين تتكلم في الهاتف وتتكلم بالإيطالي
تولين : خلاص المهمه قربت يا boss..
رئيس المافيا الإيطالي : بسرعه يا تولين شحنة السلاح لازم تدخل مصر خلال يومين وفي الوقت ده تشغلي الصياد بأي حاجه اه هو فقد الذاكره بس احتمال يفتكر في اي وقت ..
تولين : متقلقش طول مانا موجوده مش هيفتكر ..
رئيس المافيا الإيطاليه: اتمني ذلك لإلا ..
تولين: عارفه أنكم ممكن تقتلوني في أي وقت .. ، فضحك رئيس المافيا بشر واغلق الهاتف ..ونامت تولين وهي تضحك بشر وتتوقع رد فعل نورين غدا ..
في اليوم التالي
استيقظ الجميع وعلي طاولة الطعام
كانوا يتحدثون جميعا وفجأه تكلم فارس وكانت تولين تقترب منه
تولين بدلع مقزز: فارس عايز يقولكم حاجه ..
فارس وهو ينظر لها ببعض من القرف ولكن لم يلاحظه أحد: أنا وتولين اتجوزنا امبارح …
وهنا صدم الجميع
نوران : ايه انت بتقول ايه يا فارس ..
فارس : انا وتولين اتجوزنا امبارح عشان أئمنها..
تولين بدلع: وعشان حسينا بحاجه اتجاه بعض وكمان مينفعش اعيش هنا وانا بنت لوحدي وانتوا هنا شباب كتير صح يا فارس ..، فنظر لها فارس بقرف ثم حول نظرته وأبتسم بتصنع: صح يا تولين ..، وهنا لم يصدح صوت أي شئ سوي صوت اصتدام نورين بالأرض فهي قد فقدت الوعي ..
“فيا تري ايه اللي هيحصل بين فارس ونورين وتولين ، انتظروا” ..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تحت حماية الفارس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى