روايات

رواية تجاهلني فأحببته الفصل الثالث 3 بقلم ميادة محمود

رواية تجاهلني فأحببته الفصل الثالث 3 بقلم ميادة محمود

رواية تجاهلني فأحببته الجزء الثالث

رواية تجاهلني فأحببته البارت الثالث

رواية تجاهلني فأحببته
رواية تجاهلني فأحببته

رواية تجاهلني فأحببته الحلقة الثالثة

انتي اللي كنتي عامله الاك الفييك وكلمتيني صح؟
كنت حاسس والله ان الغباء والهبل ده ميطلعش غير منك انتي…”
_هولي شييييت
_غطيني وصوتي بسرعه ي حنين غطيني وصوتي
=هموووووت شكلك بقا فانله خالص قدامه
_انتي قاعده تضحكي عليا بدل ما تقوليلي عرف ازاي انه انا
=اكيد الواد ده مخاوي
_شششش بس يبت انتي انا هسأله وانفي التهمه
هو انا هخاف ولا اي
“رجعت تاني للفون وبصيت للمسدج
بجد هو عرف ان انا ازاي طب ولو بيخمن هيجي يقولي عادي كدا ويعرفني ان فيه واحده اشتغلته؟
لاء انا لازم اعرف عرف منين عشان انا شكلي بقا زباله خالص قدامه…. ”
_اي اللي انت بتقوله ده انت سامع نفسك بتقول اي
=يعني مش انتي اللي دخلتي كلمتيني وكنتي معجبه وبتاع؟
_لاء طبعا وانا هسيب اشغالي واحوالي واعجب بيك انت ي محور الكون
“الصراحه اه انا سايبه كل حاجه وشكلي هسقط عشانك انت ي محور كون قلبي بس عمري ما اروح اقول.”….
=اممم ماشي بس ابقي خدي بالك بعد كدا وانتي بتعملي اكونت فييك عشان تشتغليني انك متعملوش برقمك يا سيل
_عااااا حنين الحقيني
=نيله ع حنين وسنين حنين هببتي اي تاني يبنتي
_انا لما جيت اشتغله ما دارتش الرقم بتاعي
عااااا حاسه اني غبيه سيكا
=لاء سيكا اي قولي سيكتين تلاته ي شيخه
“معرفتش بصراحه ارد عليه مهو معاه حق انا غبيه وفضحت نفسي بس ابننا طلع لماح ماشاء الله الا انه يعرف اني بحبه….
عملتله بلوك ولا كأن اي حاجه حصلت…..
تاني يوم في الجامعه….
=روسيل افهم بس اي اللي انتي عاملاه ف نفسك ده
فضحتينا الله يخربيتك
_اعمل اي يعني انتي عايزاه يشوفني
ويفضل يدايقني بالكلام وبعدين شكلي هيبقا اي قدامه لما يقابلني
=والله ي روسيل هو بلفه الهدايا ونضاره ابله نظيره
اللي ف وشك دي ف شكلك هيجيب للواد صرع ي قلب امه
_نينينيني ايش فهمك انتي ف فن التنكر ي ماما
=روسيل عامله اي
_ها روسيل مين انا مش روسيل
=هو اي اللي مش روسيل انتي سخنه ي حبيبتي
_بس ي سلمي خلاص وطي صوتك انا كويسه يلا يلا امشي ع المحاضره لاتفوتك
=ازيك ي حنين اي روسيل اللي عاملاه ف نفسك ده
_فيه اي ي جدعان هو التنكر مش واكل معاكو كلكو عرفتوني
=مهم ليهم حق الصراحه الدوشه بتاعه الجامعه معقول محدش يعرفها
_خضتني ي جدع انت بتطلع منين
لقيته جه من ورايا وهو بيتكلم اااه ياني اجري طيب ولا اعمل اي دلوقتي
حاولت اقف كدا واتكلم عادي هو مش هياكلني يعني صح
_نعم عايز اي
=يلا عشان نشتغل ع موضوع البحث ي سيل
وبعدين قرب مني وهمس
=ومتخافيش مش هتكلم ف حاجه
وسابني ومشي بعد ما خد قلبي معاه ابن القمر ده
=روسيييل… روسيل روحتي فين
_ها معاكي اهو بس الواد قمر اوي
والنبي ي حنين جوزهولي وهأكلك ف فرحي تلت مرات
=ماشاء الله انتي بتزودي ف كل مره طب يلا ياختي دلوقتي وبعدين نبقي نفكر نخليه يحبك ازاي
دخلت لقيته قاعد بيكتب شويه ملاحظات حبيب قلب امه الدحيح ده اول مره اشوف حد حلو وكاريزما ودحيح الاتنين انا ضمنت مستقبل عيالي خلاص….
_ع فكرا اسمي روسيل مش سيل
=وع فكرا سيل احلي
_مطلبتش رأيك ع فكرا
=دي معلومه مش رأيي يا سيل
هو ليه بيتكلم معايا باستفزاز كدا طب ليه انا دايما بتخانق معاه ليه مثلا معملش زي بقيت البنات الملزقه وافضل اتنحنح معاه كدا بس هو الصراحه قمه ف الاستفزاز وبيطلع اسوء ما فيا…..
اتكلمت بعصبيه…
_عارف الاتنين مكانهم فين؟
بصلي بعمق كدا وقالي= فين
_اي الجمدان ده انت عينك لونها تيركواز
=تيركواااز!! شوفي انا فيه اللي قالي عينك خضرا وبليل تقلب زرقا وفيه اللي قالي عينك زرقا وفيه اللي قال عسلي ميال للاخضر اول مره حد يقولي تيركواز دي
كان بيتكلم بصدمه من جناني الصراحه الراجل عنده حق انا والله لو منه بهبلي ده مش هعبرني اصلا…..
=اي يا حلوين مش هنبدأ بقا
_اعوذ بالله من الخبث والخبائث انا مش قولت ترشو قبل ما ندخل
=بس يا روسيل بقا
_بس اي ي حنين البت دي ملزقه اوي وبتتعمد تدايقني
=اتش ممكن تساعدني ف النقطه دي
_نععععععم يا عومري اتش مين ده يادالعدي!!!!
لقيتهم كلهم بيبصولي
وحنين حط ايدها ع وشها بقله حيله من غبائي كدا
واتش اقصد هشام بيبصلي اوي اللي هو بيحاول يحلل انا هبله ولا متخلفه وبصراحه انا الاتنين كدا كدا…..
معرفتش اعمل اي غير اني اطلع اجري من المدرج كله
=ممكن افهم ي استاذه اي اللي هببتيه انهارده ده
_اي ي حجه فيه حد يدخل ع حد اوضته كدا
=روسيل بطلي استفزاز انتي عارفه كلهم
كانو مستغربين من اللي عملتيه ازاي؟
ولا سي هشام بتاعك ده هيقول عليكي اي ده زمانه خلاص عرف انك واقعه
_خلاص بقا ي حنين انا هطلع من التييم خالص ومش عايزا اشوفه تاني
كنت بتكلم بعياط انا معرفش هو بيقول عليا اي دلوقتي وياتري شايفني لسه زي ما قال قبل كدا كل ده خلاني جريت ع حضن حنين وانا بعيط
=طب خلاص ي حبيبتي انا اسفه والله لو كلامي زعلك بس انا خايفه عليكي ي سيل
_كان بيقولي سيل عاااااا
=معلش خلاص بقا مش احنا قولنا بدايه جديده؟
_ايوا خلاص من انهارده روسيل تاني خالص
=روسييييل
_متخافيش انا طلعته من دماغي ومبقتش احبه
=ايوا كدا ربنا يهديكي ي قلبي
_وحطيتو في قلبي وبقيت بموت فيه بحبه بحبه ي غاااته
ااااه حنين ع فكرا ايدك تقلت اوي ابو شكلك
=تستاهلي عشان انا كل ده واخده كلامك جد وناسيه انك تموتي في التفاهه.
_لاء انا بموت في هشام بس
=عاااااا ياربي هتشل
_خلاص بقا بقولك المفروض ان خطوبه بنت عمي الاسبوع ده هتيجي معايا صح
=ده كدا كدا
وجه وقت الخطوبه وانا الحمدلله منزلتش الاسبوع ده خالص مكنتش عايزا اشوفه ولا اشوف رده فعله ع اللي قولته….
_اي رأيك قمر صح
=طول عمرك قمر يا سيل والناس دي كلها شاهده
_ع فكرا انا بحبك جدا ي حنين
اغلبيه القرايب بيبقو مش الطف حاجه مع بعض بس انا وحنين حقيقي اكتر من اخوات بحبها اوي وبحب اهزر واعيط واعمل كل حاجه معاها وهي مستحملاني ومحدش هيحبني قدها ….
_حنين انا مش عارفه امشي
=احسن عشان قولتلك بلاش هيلز مسمعتيش الكلام يا اوزعه
_اااه ياني يارب قصر لساني عشان مردش عليها زي مقصرتني يارب
_ندي قاعده تحكي وتتحاكي ع ان العريس قمر ومفيش منه وعنده جناحات ولحد الان مشوفناش حد
=يبنتي اسكتي وانتي مالك
_ألاااه مش بنت عمي ولازم اطمن عليها
العريس وصل ي جماعه
يلا ي حنين نروح نشوف وو
هشااام انت بتعمل اي هنا؟!!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تجاهلني فأحببته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى