روايات

رواية بين يدي الوحش الفصل السابع 7 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الفصل السابع 7 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الجزء السابع

رواية بين يدي الوحش البارت السابع

بين يدي الوحش
بين يدي الوحش

رواية بين يدي الوحش الحلقة السابعة

من كتر ما انا بحبكم وميهنش عليا انتظركم بكتبلكم الفصل في المواصلات ادعموني بمتابعة ودوسة علي الليك وكومنت حلو كدة زيكم يالا نبدااا

༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
في صباح جديد مليئ بالاحداث استيقظ اسر علي صوت الهاتق فتح المكالمة
اسر بنوم: مين
المجهول: اي دا انت نسيت صوتي ولا اي
اسر بحدة وغضب: عاوز اي
المجهول بضحك: مش عاوز حاجه انا بس بطمن علي السنيورة وكمان بلمره اسمع صوتك ثم اغلق الخط نهض اسر بسرعة البرق الي غرفة نور باحثا عنها بعينية ولكن لم يجدها وقع قلبة خوفا علية هبطل بسرعة ثم صرخ
اسر:سعددددددية
سعدية بسرعة:نعم يا بية
اسر بقلق:فين نور هانم
سعدية:في الجنينة يا بية مع الدكتورة
اسر خرج بسرعة لكي يطمئن قلبة عليها ولكن راي ڜى جعل قلبة يدق بفرحة وجد نور تمشي وتاتي ناحيتة
نور بفرحة:اسر انا بمشئ اي مالك هو انت مبلم لي كدة
اسر بفرحه داخلية:الف مبروك يا نور
نور بفرحة:الله يبارك فيك

 

 

 

اسر:يالا ادخلي جوة علشان الشمس متتعبكيش
نور:حاضر
اسر وهو يذهب خلفها الي الداخل يحمد ربنة ان لم يصيبها مكروة دخل وجدها جالسة علي طاولة الطعام فرفع حاجبية بدهشة وهو يرها تاكل بسرعة شديدة لدرجةأن امتلأ فمها بالطعام
اسر بسخرية ودهشة:اي مش مكسوفه وانتي بنت وبتكلي كدة
نور وهي مستمرة في الطعام:طلقني لو مش عجبك طلقني
اسر بضحكة شديدة:والله انتي مجنونة
نور بسرحان:يخربيت ضحكتك اي القمر دا
اسر بخبث:بتعكسيني كدة عيني عينك وبعدين انا عارف اني قمر
نور بكسوف:يالهوي انا هببت اي ثم صعدت تجري الي غرفتها ضحك اسر عليها وعلي كسوفها ثم اكمل فطورة وخرج ذهبا الي الشركة

༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
اما عند ندي بعد يوم طويل مع مازن اوصلها الي البيت وهي فرحه بشدة

مازن:ندي
ندي:نعم
مازن:خلي بالك من نفسك
ندي:وانت كمان
مازن:حاضر طيب لما تطلعي بصيلي من البلكونة
ندي:حاضر صعدت ندي وشاورت لمازن من البلكونة واستنظرت حتي رحل مازن ثم دخلت غرفتها والقت بنفسها علي الفراش وابتسمت حتي غضت في ثبات عميق

༺༺༺༺حمدددددي

 

 

 

 

اما عند الثعبان وهو رفعت دخل المخزن وجد فتاة تجلس علي الارض وجهها مغتاة ابتسم بشدة ثم رفع القماشة من علي وجهها فتحولت الابتسامهالي غضب شديد وتحول صوتة من الضحك الي الصراخ

رفعت بصوت عالي:حمدددددي
حمدي:نعم يا باشا
رفعت وهو يشاور علي الفتاة:مين دي
حمدي باستغراب:االبت يا باشا
رفعت بعصبية:انا مشغل شويه اغبية مش هي دي البيت
حمدي:والله يا باشا
رفعت:برررررررة
خرج حمدي بسرعة غشيا غضبة نظر رفعت للفتاة ثم تركها وخرج يردد ويقول
رفعت بغضب:نفت المرة دي يا اسر من تحتاي لاكن المرة الجايةمن هتفلت

༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
يقف شخص في مكان قريب من قصر اسر يضع جنبة بندقية رن هاتفة فرد علية

الشخص:ايوة يا جدي
الجد:ايوة يا علي عملت اي
علي:خلاص يا جدي كلو جاهز ناقص بس التنفيذ
الجد:طيب خلص واريني رنة
علي:تحت امرك يا جدي
الجد:مع السلامة يا ولدي
علي:مع السلامه

 

 

 

 

اغلق علي الخط مع جدة وعندما راي هدفة صوب البندقيّة علية

༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
اما في الجنينة تجلس نور تقرا رواية فنور من عشاق الروايات ياتي من خلفها اسر ويقول

اسر ببرود:انتي رجلك خدتت علي الخروج برة ولا اي انتي مخطوفة علي فكرة
نور بخضة:يالهوي اخس عليك قلبي كان هيقف
اسر وهو يجلس:قعده برة لي وبتعملي اي لدلوقت
نور:مفيش بقرا رواية
اسر:اممم رواية جبتيها منين
نور بتلقائية:من المكتب عندك
اسر بغضب:وانتي اي الي دخلك المكتب
نور بخوف وخضة وبكاء مثل الاطفال:انا اسف
هدا ااسر قليلا:خلاص اهدي مش قصدي بس مش بحب حد يلمس حاجاتي
نور وهي تمسح دموعها كالاطفال:حاضر مش هعمل كدة تاني
اسر بضحك:ماشي يا ستي
نور بفرحة:بجد يعني انت مسمحني ومش هتعقبني وتضربني بالكرباج
اسر بحزن: لا طبعا انا مش هعمل كدة تاني
ولكن قبل ان تجيب لمحت من ينشل بالبندقية عليها فصرخت فجاة

 

 

 

 

نور بصرخة:حاسب يا اسر
اسر بخضة: في اي يا نور وفي لمح البصر وقفت نور امام اسر وخرقت الرصاصة ظهرها فوقت بين يدي اسر غارقة في دمائها التقطها اسر قبل ان تسقط علي الارض
اسر بخضة وصراخ:نووووووووووور

ياتري مين الي ضربها بالنار؟
ومين اابنت الي عند رفعت ورفعت هيعمل فيها اي؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بين يدي الوحش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى