روايات

رواية بين شظايا القلب الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شروق حسام

رواية بين شظايا القلب الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شروق حسام

رواية بين شظايا القلب الجزء الثالث والعشرون

رواية بين شظايا القلب البارت الثالث والعشرون

رواية بين شظايا القلب الحلقة الثالثة والعشرون

جميلة بإحتقار “تعرف انت مفيش حاجة مميزة فيك ورغم كده غلطت واختارتك انت”
جميلة بسخرية “ولاد عمك عارفين اللي انت عملته”
كملت كلامها بضحك وجنون هستيري وهي بتصقف بايديها ” اكيد عارفيين انا شوفت علي موبايله مرات اخويا 2 وانا الغبية اللي مردتش اصدق احساسي وكدبته ههههه غبية صح غبيييييييية”
_”يعني اي واحدة هتتجوزها هتبقي مرات اخوهم ههههه مش كدا اتفو عليكم بجد عيلة تجيب العار ووسخة”
_”شكل مكانة ابوك عندك مش هتقل ابدا مش كدا ”
_”وطي صوتك الولاد هيصحوا”
جميلة بصراخ “اخرس وماتتكلمش!”
_”انا اللي بربي ولادي مش انت هصحيهم وهقول لهم قصه حب ابوهم العظيمة”
ادهم حضنها من ظهرها بقوة “جميلة لو سمحتي”
_”ماتلمسنيش”
_”لو سمحتي”
_”ماتلمسنيش ابعد عني”
_”خلاص ابعد انا كويسة”
_”انت بتحبني صح مش كدا قوووول صح ولا لأ”
_”اه بحبك عمري ما حبيت غيرك”
جميلة بإنهيار “طالما بتحبني مرجعتش البيت ليه كل الأسابيع دي ليه مكنتش معايا وقت ما انا كنت محتجالك”
_”كنت عايز ارجعلك بضمير مرتاح”
_”هههههههه انت بتتكلم بجد هههههه ضمير مرتاح طب هو سيادة جناب ضميرك ارتاح دلوقتي ولا لأ هههههههه”
_”هي…هي احسن مني في حاجة؟؟”
مسحت دموعها وبعدين اتكلمت بهدوء نسبي ” ليه جاي بتقولي كل ده دلوقتي مش هقدر انسي خيانتك دي طول عمري”
_”هطلق منك وهروح اتجوز واحد تاني وابقي مراته بجد وهبقي ارجعالك بعدها وهقولك اسفه”
_”معندكش مشكلة صح؟”
ادهم بغرور وحدة “مش هتقدري تعملي ده يا جميلة”
_”هعملها وبعينك هتشوف” “وانا هشوفك وانت بتتعذب قدامي ومش قادر تعمل حاجة”
_”مش هخلي حد يقرب منك حتي لو كان ظل حتي”
_”وابقي جربي تشوفي”
ادهم بضيق “جميلة انتي سامحتيني علي حاجات كتيرة منهم القتل مش قادرة تسامحيني اني اتجوزت غيرك بهدف”
_”لا” “مش هقدر وما تتوقعش مني اسامحك مش هقدر ابقى معاك تاني”
_” مش انت قولت انك بتحبني مش كده اقتلها”
_”اه بحبك بس مش هقدر قولتلك ان هي ملهاش ذنب في اللي بيحصل انا عارف انها عدوتي من الأول بس هي ساعدتني”
_”مبقاش في حل هينفع غير الطلاق”
_”طلقني وانا متنازلة عن كل حقوقي حتي ولادك لو عايزهم خدهم مع اني اشك انك عايزهم وخليك مع ابوك وابقي خدام ليه”
جميلة بهمس “والمرة دي هيموت بجد بس بطريقة بشعة انت لا تتصورها ولا هتقدر تلحقه وبكرا تشوف”
ادهم جاب آخره وطلع المسدس من جيبه ووجهه ناحيتها
جميلة بجمود “اضرب”
_”قولتلك اضررررب”
ادهم ضرب النار والرصاصة جات في العمود اللي جنبها
ادم وجودي قاموا مخضوضين وفضلوا يعيطوا بهستيرية
ادهم جري علي ادم حضنه وجميلة جريت علي جودي حضنتها
احمد وسارا دخلوا جري علي الأوضة
_”ايه اللي حصل”
_”ايه اللي حصل يابابا مفيش حاجة حصلت”
_”علي الأقل متدخلش السلاح الأوضة”
_”ولاد بيناموا وبيلعبوا هنا”
_”مش كده تاني متقلقش”
احمد بقلق “جميلة انتي كويسة يابنتي”
_”اه ياعمي كويسة”
ادهم بسرعة “اه طبعا كل حاجة كويسة”
احمد بعدم اقتناع “يلا يا سارا نكمل نوم”
……………
بعد شوية كان ادهم جهز نفسه عشان يسافر
ادهم بهدوء “جميلتي، انا مش عارف إذا كنت هرجع ولا لأ”
_”بس لو مرجعتش متتجوزيش تاني”
جميلة بهمس “بتمني تروح ومترجعش انا بكرهك”
…………..
بعد كام ساعة كان ادهم ورجالته وصلوا لندن
_”عرفتوا عنوان الكلب محسن”
علي بجدية “اه زينة قالت لنا باقي التفاصيل هو حاليا عايش في مكان في غابة بعيد عن الحكومة حط العنوان علي اللوكيشن عشان نوصل بسرعة”
ادهم ساق العربية بأقصي سرعة وهو حاسس بنيران الغضب بتشتغل فيه ومش هتهدي غير لما هينفذ اللي هو عايزه
ساعة وكان ادهم لقصر محسن اللي كان مليان حرس في كل مكان
ادهم بغضب وهو بيكسر البوابة بالعربية “محسننننننن!!”
“اطلع هنا لو كنت راجل”
ادهم ورجالته قتلوا كل الحراس ومتبقاش فيه حارس واحد حتي
محسن بغضب كان لسه هيطلع منعه يحي وهو بيحضنه بقوة “هو هنا بسبب خطتك هو مستعد ومعاه رجالة كتير واحنا متوقعناش الهجوم المفاجئ ده واحنا حاليًا مش مستعديين نواجه”
_”كل رجالتنا ماتوا وهو مستعد يموتنا بأبشع طرق”
_”لو حاولت تقتله هتموت انت وكدا انتقام اللي كنا مخططين ليه من صغرنا هيروح”
_”هدف حياته الوحيد أنه يقتلك”
_”ايه هو هدف حياتك” “انك تدمر شركة الهواري وتقتل احمد الهواري”
_”لو قتلت احمد الهواري ادهم هيموت لوحده”
_”انا كنت صوتك من وقت ما كنا صغيرين دلوقتي اسمعني احنا هنقتل احمد الهواري في بيته بس دلوقتي لازم نمشي من هنا”
……………
ادهم فضل يدور في القصر كله بس للأسف كان محسن خلاص هرب
بيجاد دخل أوضة لقي واحدة كبيرة بتبصله بخوف ادهم سند علي الباب وبصلها بحدة
بيجاد بقسوة “محسن فين”
_”سامحوا يابني سامحوا وكون احسن منه”
ادهم بجبروت “لو كنتي قلتي الكلام ده لحفيدك مكنش كل ده حصل” “محسن فين؟؟”
_”معرفش يابني”
_”انا ماشي وبطلي كدب وعياط شوية”
_”الو ايوه يا مصطفي لقيتوهم كويس شوية ونازلكم”
خلص ادهم كلامهم ونزل للدور الأرضي وشاف رجالته محاصرين زوجات محسن ال3 بالأسلحة
ادهم ببرود “محسن فين”
“هسأل لآخر مرة محسن فين والا هخلي كلاب الشارع تنهش فيكم و القطة دي حامل ومش هتستحمل”
تمارا زوجة محسن الأولي بكدب “انت واحد مريض نفسي ابعد عننا احنا منعرفش حاجة ولا نعرف هو فين”
“هو انا طلبت منك تتكلمي لا صح يبقي تخرسي خالص”
ادهم بص لياسمين بحدة “فين محسن”
_”منعرفش ااااه منعرفش هو فين”
ادهم رفع المسدس علي بطن ياسمين “هتقولوا ولا لأ”
تمارا بخوف “خلاص خلاص هنقول هو لسه خارج هيسافر برا لندن ومش هيرجع تاني هو لسه زمانه موصلش لطيارته الخاصة هتلاقوه لسه في العربية”
_”علي اقتلهم لو اللي قالوه طلع غلط”
كمل ادهم كلامه بسخرية “علي الأقل الأستاذة تخلص من العار اللي جبته وهي حامل من محسن قبل الجواز هههه”
_”دول مش زوجات اخونا دول زوجات عدونا مفيش حد يشفق عليهم فاهميييين”
_’فاهمييين يا ادهم”
………………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بين شظايا القلب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى