روايات

رواية بيان العشق الفصل السادس 6 بقلم سلمى ابراهيم

رواية بيان العشق الفصل السادس 6 بقلم سلمى ابراهيم

رواية بيان العشق الجزء السادس

رواية بيان العشق البارت السادس

رواية بيان العشق الحلقة السادسة

كانت حياه ماسكه بطنها بوجع..بصلها بزعل…
عمرو..عامله اي دلوقتي…..
بيان بحده وعياط..لو سمحت..متتكلمش معايا تاني ..واعمل حسابك احنا هنتطلق كمان يومين…..
عمرو بخضه..نطلق اي بس يا ببان…اهدي بس
بيان..عمرو احنا هنطلق بعد بكرا..الحق قبا قول لابوك وامك واختك واللي نت عاوزه….
عمرو..اي الجنان دا يا بيان..هي الهرمونات عملت شغلها…..
بيان..الجنان هو اني افضل يوم واحد معاك في بيت واحد..انت انسان معندكش دم…..
عمرو..بيان..انا كل اللي مخليني مستحملك هو ابويا…..
بيان بصدمه ودموع..مستحملتي؟!!
عمرو فقد اعصابو..اه طبعا مستحملك ..مستحمل قلة تقديرك ونرفزتك..مستحمل زعيقك وعدم احترامك ليا…انا مش عارف انتي مالك ومالي
بيان كانت خلاص وشها كلو مليان دموع..يعني اي مالي ومالك…
عمرو..يعني انا قايلك اني بحب وحده وجاتلك لحد هنا واتفقنا اننا هنطلق بس مش دلوقتي..ومش عشاني انا خالص..عشان ابويا ونتي بردو بتعاندي..انتي بتعاندي في مرض ..دا واحد مريض قلب ونتي عاوزه تصدميه كدا عشان يحصلو حاجه
بيان عيطت بوجع وزعيق..بتحبها روحلها..متسألش عليا ملكش دعوه بيا خالص كاني مش معاك فالبيت ياعم
عمرو بإندفاع..يبقي احسن…..
حياه بصدمه ودموع..عمرو بكرا تكون مطلقني ..انا مش طايقه اعيش معاك لحظه..وف داهيه اي حد
عمرو..قصدك في داهيه ابويا يعني!
سكتت بيان ومردتش كانت بتعيط وبس
عمرو قام متعصب اوي..طب ف داهيه نتي بقا..وطلاق مش هطلق عشان تبقي عارفه غير لما انا اللي اعوز ولحد ما دا يحصل كلامي هيتسمع فاهمه…
بيان قامت وقفت..نت اتجننت ولا اي..بقولك مش عاوزه اعيش معاك…بكرهك…
عمرو..نا كمان مش عاوز اعيش معاكي..بس ابوويا
بيان بعياط اوي يعني هو مش طايقني كدا..يعني هنتطلق امتي..عشان تكون مع حبيبت قلبك
عمرو اتنهد..في معادنا يا بيان…يا ريت نهدي بقا…….
بيان..طب اطلع برا الاوضه…..
عمرو..نعم؟؟
بيان..اطلع برا الاوضه يا عمرو…ومن هنا لحد ما نتطلق متكلمنيش غير للضروره..سيبني بقا احاول الحق نفسي….
عمرو بهدوء..من اي؟
بيان بصتلو بكسره..منك………..
بصلها عمرو كدا بزعل عنيها بتقولو كلام كتير اوي ..هو فاهمها بس للاسف م هيقدر هو ببحب حبيبه…..
سابها وخرج في هدوء وراح اوضته….قفلت هي وراه الباب ووقعت عالسرير وعيطت اوي بصوت مقدرتش تتحكم في نفسها ولا تسكت
كان عمرو سامعها وقلبو يوجعو اكتر ..يعني هعمل اي بس …الحب مش عافيه..انا بحب حبيبه…….
كانت حبيبه قاعدع فالبيت مع امها واختها…..
نرجس..انا عاوزاكي يا علا تتلحلحي كدا وتوقعي واد مز وغني شبه عمرو بتاع اختك كدا
حبيبه..يماما ماهو عمرو اتجوز
نرجس.،مدام لسه بيكلمك يبقي ببحبك وهيطلقها ويجيلك
حبيبه..نا اللي فارق معايا فلوسو وبس..كل الفلوس دي هتروح لمين…
علا..اكيد ليكي…
حبيبه..طبعا..انا فضلت معاه ٣ سنبن..من حقي اكون مراتو وفلوسو كلها تبقي بتاعتي…..
نرجس..يطلق مراتو بس وكلو هيظبط……..
عدي اليوم …،بتفتحت عنيها بيان الصبح لقيتو واقف ادم المرايا بيظبط شعره…
بيان بتعب ..نت بتعمل اي…..
عمرو..ربع ساعه والاقيكي لابسه وجاهزه
بيان باستغراب..هنروح فين….
عنرو..متقومي يا بيان وهتعرفي…..
بيان..لا لازم اعرف الاول هنروح فين…..انا مش قادرة اصلا عضمي كلو بيوحعني…..
عمرو اتنهد..هنروح للدكتور يا بيان لازم نطمن عليكي…..
بيان بصتلو..قلقان عليا يعني……
عمرو بصلها واتكلم..قومي يا بيان…….
وصلو للدكتور….
الدكتور..نتي المفروض بتاخدي علاجك دا من امتي
بيان..من ونا صغيره عندي مشكله العضم دي…..
الدكتور..دا نقص في الكالسيو و****
عمرو بخضه..بجد؟..طب اي الحل يا دكتور……
الدكتور..احم…طب يا مدام..روحي انتي استنيني عالسرير دا ……
بيان بتعب بتسند نفسها..حاضر يا دكتور…..وراحت عالسرير…
عمرو..خير يا دكتور حسيتك بتطرقها……..
الدكتور..بص بقا..هي بتعاني من اكتئاب جامد اوي وغير كدا هرموناتها بسبب البير”يود..وحوار عضمها دا
عمرو باستفهام..مش فاهم..اي مطلوب مني….
الدكتور..بس يا عمرو…انا عاوزك تدلعها عالآخر الفتره دي هي فعلا تعبانه وكمان شكلك مزعلها و……

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بيان العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!