روايات

رواية بوسه وأخواتها الميكانيكي الفصل العشرون 20 بقلم منى عبدالعزيز

رواية بوسه وأخواتها الميكانيكي الفصل العشرون 20 بقلم منى عبدالعزيز

رواية بوسه وأخواتها الميكانيكي الجزء العشرون

رواية بوسه وأخواتها الميكانيكي البارت العشرون

بوسه وأخواتها الميكانيكي
بوسه وأخواتها الميكانيكي

رواية بوسه وأخواتها الميكانيكي الحلقة العشرون

حبات الشكولا الي صدرها بفرحه لا تعلم سببها جائها اتصال
سندسوالله بنت حلال كنت لسه هتصل بيكي عشان عوزاكي ضروري
هيام اضحكي عليا بالكلام بقالي ساعه منتظرا كي تعدي عليا نروح التدريب سوي وانتي لا تصلي ولا اي حاجه
سندس لما تجي البيت عندنا هحكيلك كل حاجه بس بسرعه ومتتأخريش
هيام يابنتي بقلك هنتاخر علي التدريب والمدير يتلكك لينا
سندس ضاحكه لا متقلقيش رئيس مجلس الإدارة بنفسه عطيني كارت بلانش بالتاخير
هيام بغباء ايه رئيس ايه
سندس بطلي غباء ومتتأخريش عليا
وصل اهل عادل وأحمد الي منزل ال جبرتي وأثناء الصعود خبط شخص في ياسمينا كادت أن تسقط أرضا لولا يده القويه جزبتها اليه صدرة رفعت عينها لتجد شاب وسيم وعيونه
خضراء وشعرة مائل للاصفرار تاها في اعين بعضهما فاقا علي حديث والدها ياسمينا انتي كويسه
ياسمينا وهي تخرج من صدر هذا الشخص ايوة الحمدلله ربنا ستر
الاب مش تاخد بالك يابني وانت نازل
الشخص أسف حضرتك ماختش بالي كنت نازل بسرعه
اسف مرة تانيه أنا الرائد شريف الخطيب عم سندس وزمزم تقريبا
الاب اهلا بيك ايوة افتكرتك كنت معانا امبارح في كتب الكتاب
شريف ايوة بالظبط اتفضلوا حضراتكم الاسنسير جاهز
ذهبوا تاركين شريف واقف ينظر خلفهم علي هذا الزهره التي
تاه بجمالها
شريف صعد سريعا الي شقه مصطفي الجبرتي
فتح الباب بمفتاح معه جوز خالتي بابا انتو فين تعالوا بسرعه بابا مصطفي بابا سعيد
خرج مصطفى سريعا حصل ايه يا زفت عاوز ټموتني من الخضه
طيب امك ماټت مخضوضه بعد ما خلفتك جبناك عندنا ما شاء الله فضلت ترضع من خالتك لحد ما شفتها وملحقتش تفوق من فطامك كام سنه وماټت عوز ټموتني أنا كمان بالخضه
سعيد ضاحكا هههههههههههه عندك حق يا صحبي الواد ده كل حاجه فيه غريبه
شريف أنا مش هرد عليكم دلوقتي خالينا في المهم من غير كلام كتير أنا عاوز اتجوز وبسرعه تعالوا اخطبولي قبل ما يمشوا عشان اعمل فرحي مع فؤاد والبنات
سعيد وان شاء الله هنخطبلم مين
شريف ياسمينا البيطار اخت عادل وأحمد
مصطفي اه يانمس البنت قمر وعليها غمزتين ايه
شريف مصطفي انت بتقول ايه انت كبرت علي كده وكمان ديةهتبقي مراتي
سعيد خلاص انت قررت من نفسك أنهم وفقوا واتجوزت كمان
شريف و النبي يا بابا بسرعه انت وبابا مصطفى اخطبهالي قبل ما يمشوا
ظل شريف يترجاهم حتي وافقوا وصعدوا الي شقه أمير
__________________________
صعد أهل عادل الي شقه أمير
فتح الباب زمزم رحبت بهم وادخلتهم الي الصالون وجدوا احمد يجلس مع أمير
وقف أحمد وأمير مرحبين بيهم
ياسمينا عمو ممكن ادخل لسندس وزمزم
طبعا يا حبيبتي اتفضلي
دخلت ياسمينا عندهم وطلبت منهم القدوم للسلام علي والدها والتعرف عليه
وافقت الفتيات وخرجن بدون نقاب طلبت سندس من ياسمينا خروج احمد للدخول والسلام علي حماها
دخلت زمزم اولا وسلمت وقبلت يده انبهر مروان من جمالها وقتها اخرج علبه قطيفه بها خاتم الماس شكرته وقبلت يده مرة أخري وسلمت علي حماتها وقبلتها وجلست جوارها
طلبت ياسمينا من احمد الخروج قليلا لدخول سندس
خرج احمد ودخلت سندس زهل مروان من جمالها ورقتها سلمت علي الجميع وقبله يد حماها
مروان بسم الله ماشاء الله يا زين ما ربيت يأأمير بيه جمال وأدب ثم اخرج علبه قطيفه بها خاتم الماس يشبه الذي أعطاه لزمزم شكرته وقبلت يده مرة أخري وجلست بجوار
نزل احمد الورشه وهو ينفخ من الغيظ فلم يستطع الجلوس مع زمزم قبل ذهابهم لشراء
الشبكه والجهاز
أحمد وهو ينادي علي عادل خرج عادل وهو يستشيط ڠضبا من افعال بوسه به ومندته بحزنبول
عادل ايه في ايه يا احمد
أحمد ابوك جه فوق ومش عارف اتلايم علي زمزم هجنن ياأخي بعد ماقلت هتتعدل وهقعدوبرحتي يطلعلي ابوك في البخت ولا خرجوني برة عشان مراتك تسلم برحتها
عادل يانهار اسود سندس دخلت سلمت علي ابوك هم جهزوا للخروج ولا لبسين لبس البيت
أحمد زمزم لبسه إسدال الصلاة معرفش سندس لبسه ايه
عادلخاليك هنا ثواني ورجعلك صعد عادل الي شقه أمير ليري ما تلبسه سندس فهو يعلم طريقه لبسها بالمنزل
وصل عادل امام الشقه وجد الجميع يستعدوا للخروج
ذهب الجميع لشراء الشبكه والجهاز وانهاء فرش الدور المخصص لكل واحد منهم داخل فيلا والده
عدت الايام سريعا والجميع مشغول في تجهيزات الفرح الفتيات مشغولات بشراء الملابس الخاصة بهم وفساتين الزفاف التي صممتهم زمزم حسب طلب كل وا حده
عدت الايام سريعا واليوم يوم الحناء
_______________________
عند ال بيطار
ياسمينا ماما وحياتي يامامتي اروح عند البنات الحنه هناك أجمل هنا عماتي وبناتهم مبوزين وخلاتي نفس الشئ حتي خوالي تقولي قتلنهم قتيل مش جين فرح
الام هتسبيتي هنا لوحدي وتروحي هو ينفع اروح معاكي
ياسمينا
ياريت شفي بوسه بعتلي فديوا ليف من عندهم شفي الجمال رقص واغاني وضحك مش العزاء ال احنا فيه
الام بصي قولي لحد من اخواتك يوصلك وابقي كلميني فيديوا كول وفرجيني علي الحنا
ذهبت ياسمينا لاحمد أخيها الذي طلب منها أن تسجل له فيديوا لزمزم وترسله له
وكذلك طلب عادل
وصلت ياسمينا بيت الجبرتي زهلت من جمال الزينه وتجمع العائله الرجال في الأدوار الاولي للمنزل والسيدات باعلي
ذهبت الي مكان الفتيات وجدت الفتيات يرسمن الحناء علي أيديهم جلست هي الأخري لرسم الحناء انتهت وقامت بتصوير الفيديوهات التي طلبها اخواتها
قامت الفتيات للرقص وزهلت من رقص سندس وحاولت تصويرها لكن سندس سحبت التليفونات من الموجودين جميعا قبل الرقص
انتهت الحناء وبقيت ياسمينا مع الفتيات يتسامرو ن حتي غفوا جميعا في أماكنهم
صباحا انتهوا من تجهيز نفسهم قبل الذهاب الي الميكب ارتست
مساءا في منزل الجبرتي استعدوا جميعا الذهاب الي القاعه لاستقبال المدعوين
عند العرسان الثلاثه في غرفه استاجروها لهم لتجهيز أنفسهم قبل الذهاب لإحضار زوجاتهم
انتهي الجميع من اللبس وذهبوا لإحضار الفتيات والذهاب القاعه للاحتفال
انتهي العرسان من تجهيز أنفسها وذهبوا لإحضار العرائس
فؤاد بسيارته وعادل وأحمد كذالك بسيارته وخلفهم زملائهم بسيارتهم يصدرون كلاس ويطلقون صواريخ الورود والاعيره الناريه
وصل الجميع أمام البيوتي سنتر
نزل ا جميعا من السيارات
فؤاد بجواره زميله شمس وسيف وشريف
أحمد بجوارة أصدقاءه ومن بينهم رفعت الذي قطع شهر العسل ليحضر الفرح
عادل بجوارة أصدقاءه وبعض أبناء خلانه
بعد فترة انتظار خرجت أحدي العميلات بالمحل وطلبت دخول العرسان
دخل أحمد اولا يسابقهم وبعده فؤاد وعادل
أحمد دخل مكان تواجد زمزم زهل من جمالها ومن روعه تصميم الفستان جسي علي ركبته وأخرج علبه بيها خاتم الماس علي شكل قلب واضعه في اصباعها وقبل يدها
أحمد زمزم عمري ده قلبي هحطه بين ايديك تعملي ال انتي عوزاة فيه
فؤاد دخل لزمورد
فؤاد بسم الله ماشاء الله ايه الجمال ده كله وقبل جبينها وأخذها في حضنه وأخرج خاتم والبسها اياه
عادل دخل مكان سندس أبهر بجمالها وروعه الفستان لم يتمالك نفسه قطع عليهم كالعاده دخول بوسه مسرعه
بوسه شاهقه استغفر الله العظيم هوانت مش بترحم حتي هنا في الكوافير
عادل وهو ينفخ بضيق ارحميني يابوسه ياعني سيبهم هما ومركزه معايا
بوسه هم محتيمين مش زيك متحيش
عادل أنا دي مراتي يا ماما
بوسه أنا مامتك
عادل سندس يلا نخرج منها أنا ضغطي رفع
سندس وهي تضحك وتضم بوسه حبيبتي بسبوسه واجهشتا في البكاء
عادل الله يحرقك يا بوسه بتعكنني عليا اهو الميكب هيبوظ
وهنتأخر يا بنتي هو في حد مصلتك عليا
عادل قام بانزال الطرحه علي وجهها وتزبيط النقاب
خرج وجد فؤاد وأحمد منتظرينه
حضنت الفتيات الاربعه بعضهما واجهشتا في البكاء
عادل منك لله يا بوسه انتي السبب
خرجوا وتوجهوا الي السيارة فتح عادل الباب الأمامي السيارة لسندس
وساعدها في الصعود الى السيارة وډخلها واغلق الباب وتوجه الي الجانب الآخر ليقود السيارة ليتوجهوا الي قاعه الاحتفال وجد بوسه تركب معهم وتغلق باب السيارة
عادل حيلك يا بابا انتي رايحه فين
بوسه هروح معاكم هروح القاعه ازاي
عادل ماتركيب اي عربيه عندك سيف ولافؤاد ولا احمد
بوسه فؤاد واحمد مشيوي من بديي
وسيف مش يصح خيوه شيعيه وده هيام بابي قايي كده
عادل وهو يمسح بيده علي وجهه ارحمني يارب
سندسبرقه قاتله لعادل دولا عشان خاطري متزعلش
عادل نزل من العربه يتنفس بسرعه لا انا هيجرالي حاجه
دي متفقه مع اختها يجبولي جلطه سندس وهي تنادي عليه
سندس عادل في ايه خرجت برة العربيه انت تعبان ياحبيبي
عادل نهار اسود جايه تقولي حبيبي هنا وبوسه قعده زي قرد قطع حرام والله حرام
بوسه مش يايه بقي ولا هتبات هنا
ركب عادل السيارة وهو يشتعل من الغيظ من بوسه ورقه سندس الذي لم يشهدها من قبل
عادل لحد منوصل القاعه مش عاوز اسمع صوتك ياسندس مفهوم
سندس حاضر يا
عادل مقاطعا حاضر وبس
بوسه وهي تنظر له نظرة تحدي
صمتت قليلا ثم تحدثت
بوسه سندس انتي لبستي العقد ال بابي عطهولك
عادل الله يخربيتك يابوسه انتي أكيد حد مصلتك عليا
بعد قليل بوسه سندس بقيك لبستي الخيخال
سندس ايوة روعه يابوسه هيام لبستهولي في رجلي
بوسه هو ينفع تويهولي
عادل بوسه هو ايه ال ورهولي ايه يابابا هترفع رجلها ازاي ارحميني منك ليها
بعد قليل وصلوا الي القاعه
نزل عادل وتوجه إلى ناحيه سندس وفتح لها الباب وساعدها علي النزول وجد أحمد وفؤاد منتظرينه احمد اتاخرت ليه ياعادل
عادل اسكت يااحمد مشيتو انتم وسبتولي بلوت حياتي ست بوسه
حضر أمير وولده مصطفي سلما علي الفتيات وإحتضن أمير بناته وسلم علي العرسان واخبرهم أنه أعطاهم فلذات كبده فحفافظوا عليهم
بداءت الزفه بالمشاعل واقتربوا من القاعه
بدء الزفه باغنيه
طلي بالابيض طلي
يازهرة نيسان
طلي بالابيض طلي ياحلوي وعلي بها الوجه الريان
طلي بالابيض طلي يا زهرة نيسان
طلي يا حلوى وهلي بها الوجه الريان
وأميرك ماسك ايدك
وقلوب الكل حواليكي
والحب يشتي عليكي و رد وبيسان
قلبي بيدعيلك يا بنتي بها الليله الشعلاني
ياميرة قلبي سلمنا والأماني
ماتنسي اهللك ياصغيرى
بعنيا ما صارتي كبيرة
ضلي معنا وطيري وطيرى علي
جناح الامان
طلي بالابيض طلي يا زهرة نيسان
طلي بالابيض طلي يا زهرة نيسان
طلي يا حلوى وهلي بها الوجه الريان
بعد انتهاء الاغنيه جلس كل كبلز في المكان المخصص لهم
توجه مروان البيطار وزوجته للسلام علي أولادهم والمباركة لهم
وبعدها توجه أمير وزوجته ووالده للسلام والمباركة
عاد مروان وزوجته للطاوله المخصصه لهم مع بعض أقاربهم
اخت مروان هم
العرائس منقبات
ام عادل ايوه منقبات
ابنتها ليه طنط ما عملوش قاعتين واحده للرجاله والتانيه للحريم عشان العرائس يرفعوا النقاب ونشفهم
ياسمينا والله دي حاجه خاصه بيهم هم اخواتي مش عوزين يبعدواوعنهم
لوت العمه فمها وقالت يلا هم احرار
فجاءة اطفاءت انوار القاعه وسمعوا صوت غناء بالالمانيه وهناك ضوئين مصلتين علي شخصين الاول شاب ثلاثيني شديد البياض وشعره احمر والاخري بوسه بفستانها الذي أعطاها انوثه طاغيه ازهل كثيرين بالزفاف
وصل الشاب قرب طاوله أمير وعائلته
وكذالك أمير استمر الشاب بالغناء والاقتراب من مكان جلوس الفتيات التي تركن أزواجهن وقامن بالذهاب اليه واحتضان كل واحده منهم والدوران بيها
عادل پغضب ايه ال بتهببيه ده ومين ال نزله في بوس ولا كاني موجود
سندس برقه ازبته ده خالوا
رجع كل كبلز مرة أخري لمكانه وبعد انتهاء الاغنيه ذهب الخال حمزة احمد حاليا سابقا جوزيف
وسلم عليهم مرة أخري
فجاءة عالت الموسيقي وبدءت بوسه وياسمينا بغناء اغنيه مهرجنات بطريقه ازهلت الحاضرين مع تشجيع الفتيات حولهن وتوجه سيف وشريف إليهن لإجبارهم علي التوقف عن الغناء والرقص بهذا الطريقه التي جعلت أعين كل الشباب عليهن
أنهت الفتيات الاغنيه وتوجهن للسلام على اخواتهن
بعد قليل بدءا ت رقصه سلو الكبلز وبعد الانتهاء طلب مقدم الحفل من والد العرائس الصعود الي الاستيدج
صعد أمير وقامت الفتيات الثلاثه وسلمت عليه وبدء وا بالرقص علي أغنيه بنتي حبيبتي
بنتي حبيبتي وكل حاجه في الدنيا ليا
معقوله كبرتي والعمر عدي بسرعه ديا
بنتي وحببتي وكل حاجه في الدنيا ليا
معقوله كبرتي والعمر عدي بسرعه ديا
دانا لسه شيفك بالضفاير بتجري جنبي
دانا لسه شيفك بالضفاير بتجري جنبي وتلعبي انده عليكي
والله النهاردة بقيتي أحلي عروسه ممكن تشوفها عيني
واليوم ده أجمل يوم في عمري وحلمت بيه طول سنيني
والله النهاردة بقيتي أحلي عروسه ممكن تشوفها عيني
واليوم ده أجمل يوم في عمري وحلمت بيه طول سنيني
ولو شفتي دموع جوه عيني
ده عشان هتمشي وتسبيني
طلبت من مقدم الحفل اغنيه سلو لرقص الكبلز الموجودين بالحفل
بعد فترة من الرقص والغناء
عمل رفعت وأصدقاء شو مضحك جدا
وبعدها طلب عادل من ابيه إنهاء الحفل
انتهي حفل الزفاف وسلم الأهل والاقارب علي العرسان وبكاء أمير والجد
عند احمد وزمزم توجه احمد الي الجونه لقضاء شهر العسل
عادل وسندس الذي اتفجاء ببوسه في سيارته مڼهارة من البكاء فهذا اليوم اول يوم لإخواتها ينامون بعيد عنها وخاصه سندس أقرب اخواتها إليها سندس يخضه بوسه مالك ياقلبي بوسه مختضناها هتوحشوني قوي
سندس وهي تبكي انتي كمان يابوسه مش عارفه هقدر اعيش من غيرك ازاي
عادل يبختك المايل ياعادل هوانتي حد مصلتك عليا انا مفتكرش اني مضيت عليكي في قسمه الجواز
بوسه اسكيت انت مش كفايه اخدت اختي مني
عادل طيب يلا يا بابا انزلي اركيب مع بباكي احنا هنسافر
بوسه وهي تنظر خارج السيارة
بوسه هيوح مع مين كيهم مشيوا
عادل وانا ذنبي ايه
سندس وهي تصعد بجوار بوسه يلا ياعادل نمشي نلحق بابي وتوصل بوسه عنده
عادل وانتي بتركبي وراء ليه
عادل يركب السيارة ويذهب سريعا للحاق بحماه
وصل عادل امام منزل الجبرتي وفتح الباب لتنزل بوسه المحتضنه سندس ورافضه النزول من غير اختها
عادل انزلي يا بوسه مينفعش ال بتعمليه ده
سندس پبكاء عادل بشويش عليها لوسمحت
عادل يلا يابوسه ياحببتي أخرجي عاوز الحق الطيارة
بوسه پبكاء كمان هتخدها وتسافي بعيد عني
يلا يا سندس معايا ده عاوز يفيقنا
عادل قام بجزب بوسه وحملها علي كتفه وتوجه الي المنزل وانزلها وجري علي سيارته وقادها سريعا
وصل عادل وسندس أمام المطار وتوجهوا لإنهاء إجراءات السفر بعد قليل صعدا الي الطائرة المتجهه الي سنغافورة لقضاء شهر العسل وإتمام بعض الصفقات المهمه المتفق عليها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بوسه وأخواتها الميكانيكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى