روايات

رواية بوادر عشق الفصل الثاني 2 بقلم ريتاج محمد

موقع كتابك في سطور

رواية بوادر عشق الفصل الثاني 2 بقلم ريتاج محمد

رواية بوادر عشق الجزء الثاني

رواية بوادر عشق البارت الثاني

بوادر عشق
بوادر عشق

رواية بوادر عشق الحلقة الثانية

وفين بقى رخصه سواقة البرنسيسة؟
تمنى ببرود:نسيتها فالبيت
الظابط :نسيتيها ااااه ..طب اركنيلي على جنب ياقمورة
تمنى ببرود: هركنلك من عيني حاضر وركنت على جنب فعلاً شوية ولقت الي جايلها وهو بيقول :قدامك نص ساعه الرخصه لو مبقتش ف أيدي هاخدك عالبوكس
تمنى :امم .ونا اعمل ايه اروح اجيبها واجي؟
الظابط بحدة:مش عايز خفه ،اتصرفي وهاتيها او خلي حد يجيبهالك
تمنى:طيب
والظابط بصلها بغيظ ومشي
وكلمت فريدة الي ردت على طول وهي بتقول :اي في أيه ياتمنى انتي لسة سايباني مكملناش نص ساعه
الله.!!
تمنى:فريدة قدامك نص ساعه تروحي البيت تطلعي اوضتي تجيبي الرخصة بتاعتي من درج الكومود تنزلي هبعتلك لوكيشن تكوني فيه
فريدة باستغراب:كل دا ف نص ساعه ؟
تمنى :اتصرفي …دا الظابط بيقولي هاخدك عالبوكس
فريدة بخضه :بوكس بوكس اي ياتمنى وظابط مين دة
تمنى :يابنتي عديت على كمين وطلبوا الرخص وملقتهاش ف العربية بت بقولك اي انجزي انا هقفل سلام
فريدة:طب طب المحاضرة بتاعتي طب
تمنى بسرعة:ابقى خديها من اي حد من صحابك يافريدة اتصرفي بقولك هتحبس
فريدة:طيب طيب حاضر
تاااكسي ايوة ايوة بت بقولك ايه سلام انا مروحه اهو
وقفلت
تمنى بعتتلها اللوكيشن
وقعدت ف العربية عدا الوقت بسرعة والنص ساعه خلصوا
فلقت الي جاي عليها وهو بيقول بسماجة وسخرية:ناوية تباتي معانا هنا ولا ايه؟
تمنى مردتش وقعدت على فونها
الظابط بزعيق:لا منا لما اكلمك تردي ياروح امك وانجزي انا الرخص لو ملقتهاش ف ايدي كمان خمس دقايق وربي لبيتك ف الحبس
تمنى بصتله ببرود ومردتش
فقال بنفاذ صبر:مترديش براحتك بس لو الرخص مجاتش محدش يزعل
ومشي
وهي رنت على فريدة وقالت بغضب:انتي فين يافريدة
يازفته انتي ؟
فريدة :والله قربنا اهو خلاص كلها ربع ساعة وابقى عندك
تمنى بنفاذ صبر:خلى السواق يستعجل دا عمال يهدد فيا
يافريدة
فريدة بخوف عليها :طيب والله حاضر
بس الراجل مسرع اوي على فكرة
تمنى:خليه يسرع اكتر يافريدة
فريدة:طب حتى بصي…لو سمحت يا استاذ سرع ونبي
الراجل :يابنتي هسرع اكتر من كدة ايه انتي عايزانا نطير ولا ايه؟
فريدة :اهو سمعتى اقفلي بقى احنا خلاص قربنا نوصل
وقفلت
وبعد شوية من الوقت كانت وصلت لتمنى وأدتها الرخصة
وتمنى نزلت وراحتله :لو سمحت اتفضل اهي الرخصه
الظابط والي اسمه لؤي :ما لسه بدري والله كنتي باتيلك يومين تلاته معانا هنا
هاتي واخد منها الرخصة
وبعد شوية ادالها الرخص وهو بيقول :والله يعني متمناش اشوفك تاني
تمنى ببسمه برود:والله ولا اتمنى اشوف حضرتك تاني ♡
واخدت فريدة ومشيت فريدة:تمنى هو انتي كدة مروحتش المشوار بتاع النهاردة صح؟
تمنى بسخرية:لا روحتة وراجعه اهو
اكيد مرحتوش
فريدة:طب هتروحي ولا ايه ؟
تمنى :وهو الي يشوف الخلقه دي فحته هيبقى عايز يروح في تحه
دا كفاية انه بقاله ساعه مخليني راكنه جنب الكمين
الحيوان المتعجرف
لا وقال ايه بيهدد فيا
انا انا تمنى العسيلي
فريدة:احمدي ربنا اصلا انه اداكي مهله تجيبي الرخصة حد غيرة كان زمانه راكنك مش فالعربية جنب الكمين لا ف البوكس
تمنى:يستى الحمد لله على كل حال
بقولك ايه انا هموت وانا واكُل امك طابخه ايه متقوليش قولقاس
فريدة بصحك:لا طابخه حمام محشي وملوخية
تمنى بفرحة:وربنا امك دي بتفهم
وروحوا البيت واكلوا
وكل واحدة طلعت عشان تنام
تمنى كانت لسة بتغمض سمعت صوت مسدج عالفون فمسكتة بنوم وفتحته
لقيت رقم غريب باعِتلها نقطة
تمنى:مين ؟
…:أمن دوله
تمنى:مين مش هقولها تاني
..:حكومه
…:هتقول مين ولا ارزع بلوك؟
:لؤي
تمنى:حصلي القرف ..سلام
لؤي:استنى لحظة مش عايزة تعرفي انا مين
تمنى :لا مش عايزة أعرف
لؤي:انتي الخسرانة
تمنى:يعني هيطلع ميت معايا يعني
لؤى:…
_________________
عند فريدة كانت قاعدة ف اوضتها
وبتتكلم على جروب الدفعه وبتقول :عارف يا عبد الرحمن شوفت مين النهاردة
عبد الرحمن:مين
فريدة:اخوك الي انت كنت باعت صورتة مش عارفة اسمه لؤى ولا اسمه ايه
عبد الرحمن:شوية فين دا ..دنا شخصيا مبشوفهوش
فريدة:كان موقف اختى فممكن عشان الرخص
عبد الرحمن:اااه
فريدة:لا بس بارد اوي دنا اخي كان هاين عليها تولع فية
يسرى :لا اخص عليكي يافريدة بقى القمر دا يتولع فية
دا حاجة كدة بونبوناية
فريدة:سيبانهولك ياختى إلهي يارب يطلعلك ف الحلم
يسرى:يارب
فريدة:طب بطلي محن يايسرى ..مش وقتك هو عالمسى
يسرى:الله ونا عملت ايه انا بس بقول انه قمر وعسل
فريدة:طب بردك بطلي محن
ايهاب:ايه يبنات في ايه كل دا عشان لؤى
عبد الرحمن:والله واخويا بقى بتحصل علية خناقات
فريدة:بقولكوا ايه انا هقف سلام
انتوا باردين ونا عندي بكرة شغل ومش فايقة
مريم:والله مش عارفة لي دكتور تمنى مشغلاكي معاها مع انك لسة صغيرة وبتدرسي
فريدة:امر الله ..والله يابنتي ما قادرة اقوم اصلا من السرير بس هعمل ايه
مريم:طب ماتقوليلها مش عايزة اشتغل
فريدة:اة عشان تعلقنى حاضر من عيني
بقولكوا اي سلام الوقت اتأخر يلا باي
وقفلت

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بوادر عشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى