روايات

رواية وجع روحي الفصل السابع عشر 17 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الفصل السابع عشر 17 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الجزء السابع عشر

رواية وجع روحي البارت السابع عشر

رواية وجع روحي الحلقة السابعة عشر

الفصل السابع عشر
احمد بتردد ايهاب بص هقولك علي حاجه بس من غير عصبيه ماشي
ايهاب في ايه يا احمد في حاجه حصلت
احمد مهو انا حاولت اوصلك بس تلفونك كان مقفول
ايهاب طيب قول في ايه
احمد احم بص هو انا كلمتك علي تليفون البيت
ايهاب و بعدين
احمد اصل هو انا مكنتش اعرف مين اللي رد افتكرتها مدام روح
ايهاب اتنهد قولت لمنه ايه يا احمد
احمد قولتها ان رامي خرج
ايهاب شكرا يا احمد شكرا اوي كانت نقصه فعلا
احمد انا والله مكنتش اعرف يا ايهاب
ايهاب خلاص يا احمد اللي حصل حصل سلام دلوقتي اما اشوف هعمل ايه
………..
ناديه اتكلمت بغيظ قصدك ايه بنضيفه دي
رامي مال علي ودانها انتي فاهمه كويس قصدي ايه وكان بيحصل بينا ايه هي لو كنت مت قدامها مكنتش تخليني امسك ايدها بس وانتي فاهمه كويس الفرق فامتعمليش فيها عبيطه امشي بقي من هنا بدل ما ابهدل الباقي من كرامتك ده لو لسه فيها باقي
ناديه اتكلمت بشر ده اخر كلام يا رامي
رامي اخر كلام يا ناديه
ناديه ابتسمت بشر استحمل بقي و ابقي افرح بحبيبه القلب كويس
………
ايهاب رجع البيت
ايهاب منه
منه خرجت من الاوضه انت جيت هو ينفع كده تفضل حابسني كل ده
ايهاب من غير رغي ملوش لازمه لمي حاجتك كده ويلا من هنا اتكلي
منه اتكل اروح فين
ايهاب عن ابوكي يلا
منه افندم
ايهاب من غير رغي كتير بقي الاتفاق خلص لحد كده انا خلصتك انتي و ابوكي من الحوار اللي حصل معاكم و من الزفت اللي انتي كنتي معه وانتي عملتي التمثيله حلو يلا بره بقي
منه انت بتقول ايه يا ايهاب انا مراتك
ايهاب ضحك مراتي انتي هبله يا بت انتي انتي فاكره اني ممكت اربط اسمي باسمك في يوم من الايام كل ده كان تمثيل و بمعرفه ابوكي يلا بقي و ابقي استفساري منه علي مهلك يلا لمي حاجتك عشان عاوزه الشقه تنظف من القرف صحبتها جايه خلاص
منه ايهاب انا مش فاهمه انت ليه بتعمل كده انت كنت بتحبني اوي
ايهاب بملل لا مش هنقعد نحكي بقي انتي عارفه كويس اوي انتي ايه انتي احقر واحده انا شوفتها في حياتى ف اخرسي خالص وامشي من هنا بكل هدوء كده عشان دماغي وجعني
منه اه و روح هانم بقي هي الملاك البريء صح
ايهاب ضربها بالالم روح انظف من انك تجيبي سيرتها و شدها من دراعها و خرجها بره الشقه
ايهاب هبقي ابعتلك حاجتك علي بيت ابوكي بقي و قفل الباب
منه فضلت تخبط علي الباب ايهاب افتح الباب ده افتح ماشي يا ايهاب مبقاش انا منه لو مكنتش احصرك عليها
……..
باك
ايهاب ايوه روح انا عارف انك خلاص مش قادره علي العيشه معايا وانا مش قادر اضغط عليكي اكتر من كده كفايه اوي اللي حصلك
روح ايهاب انت مش فاهم حاجه انا
ايهاب قاطعها روح انتي طالق
روح اتصدمت ايه بتقول ايه
ايهاب زي ما سمعتي يا روح انا مش قادر اني اظلمك معايا اكتر من كده كفايه اللي حصلك
روح زعقت فيه هو انت ليه ديما مش بتسمعني انا مش فاهمه كل ماجي اقولك اللي انا عاوزه تعمل حاجه ولا تقول حاجه ترجعنا مليون خطوه لورا هو في ايه بجد
ايهاب زعق زيها الله مش ده اللي انتي عاوزه اعمل ايه عشان ارضي جنابك المطلوب مني ايه انا مش فاهم
روح بعناد مش مطلوب منك حاجه انا ماشيه
ايهاب مسكها من دراعها ماشيه راحه فين
روح الله انت مش طلقتني عاوز ايه بقي همشي هقعد معاك ازاي
ايهاب انا هسيبلك البيت هنا اقعدي فيه ده حقك
روح بسخرية لا كتر خيرك مش عاوزه منك حاجه اوعي كده بقي
ايهاب ضغط علي دراعها روح متعصبنيش
روح اه اوعي كده انت مش قولت هتعملي اللي انا عاوزه اوعي من وشي بقي
ايهاب روح مش هتروحي في حته
روح زقته اوعي بقي و فتحت الباب و خرجت من غير اي حاجه و فضلت ماشيه في الشارع و هي مش عارفه هي هتعمل ايه ركبت تاكسي و راحت علي بيت مامتها
………..
نهايه الفصل

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجع روحي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى