رواية بنت الملك ثروان الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورهان ثروت
رواية بنت الملك ثروان الجزء الحادي عشر
رواية بنت الملك ثروان البارت الحادي عشر
رواية بنت الملك ثروان الحلقة الحادية عشر
غادرت الملكه هتان الغرفه وهي لا تعرف أن يوجد شخص سمع حديثها مع الملك وقرار أنه يخبر الملكه الام بكل تلك الأشياء لكن كان يقف وراء ذلك المجهول شخص ينظر له بستغراب : ارغد انت واقف هنا بتعمل اي انت مش مكانك تحت في المطبخ اي اللي جابك عند اوضه الملكه
نظر له ارغد بخوف :انا انا
نظر له دلير بغضب وقال:انت اي اتفضل فهمني بسرعه
نظر له ارغد بخوف وقال بتوتر:انا بس س ج جيت اشوف الملكه عايزه اي حاجه ولا لا
نظر له دلير وقال بشك:امممممم تمام ارغد خد بالك المره الجايه لان انا عيني عليك اي غلطه او اي مواقف هيخليني اشك فيك ١٠دقايق هتكون بتتحر*ق
نظر له ارغد بخوف وقال بذعر :حاضر حاضر ياسمو الأمير
واقفت إلينار وراء دلير وقالت بستغرب :دلير بتعمل اي هنا انا كنت بدور عليك تحت
ابتسم دلير بهدوء وقال :مفيش ياروحي كنت بشوف ارغد يلا نمشي من هنا
نظرت له الينار وقالت بتساؤل:حاضر دلير ممكن اسالك حاجه
ابتسم دلير بحب وقال :حاجه واحده بس دا انتي تسالي عن حاجات احنا عندنا كم إلينار دي هي واحده بس مطلعه عيني
نظرت له إلينار بخجل :بس يارخم بص انا حسه إن فيك حاجه حسه انك زعلان من حاجه ومش عارف تقولها كلامي دا صح ولا
تنهد دلير بضيق وقال : كلامك صح انا فعلا مضايق من الملكه هتان
نظرت له إلينار بستغراب:انا اعرفك بقالي سنين ولا مره سمعتك بتقول ماما ديما بتقولها الملكه هتان نفسي اعرف ليه واي الحاجه اللي مضايقك
ابتسم دلير بسخريه وقال :ماما دا عشان يكون فيها خناقه لصبح الملكه هتان بترفض حد يقولها ماما لازم نفضل نقولها الملكه هتان احترام ليها اي اللي مضايقني كل حاجه انا بقيت حاسس اني في سجن النوم بي ميعاد ميعاد لاكل في احترام واحنا بناكل ميكنش في صوت كله كوم وأنها بهدلت روفان عشان كانت بتتكلم واحنا بناكل خلتني احس أن روفان عملت جريمه
نظرت له إلينار بضيق وقالت :وانت مالك تبهدل روفان ولا تقل من احترامها
قهقهة دلير علي حديثها وقال :يخر*بيتك انا بقولك أي وانتي بتقولي أي يابنتي روفان دي زي اختي ومرات اخويا في المستقبل أنا مضايق أن الملكه هتان بقت بتخليني احس لا دا انا بقيت شبه متاكد أننا في سجن وان اي حد يدخل بيتنا لازم يمشي عليه قوانين السجن دا
نظرت له إلينار بهدوء:بص سيبها علي الله انا وانت عارفين أن مفيش فايده لكلام مع الملكه عشان كد متركزش معاها احنا ممكن بعد ما نتجوز نعيش في بيت تاني بعيد عن الملكه هتان وكل الناس دي
نظر لها دلير بتفكير:شكلي هعمل كد احنا اصلا هنتجوز قريب اوووي
نظرت له إلينار بستغراب وقالت:انت مش قولت هنتجوز لما روفان توصل لغرفه رقم ٧ عشان الحياه تكون اتعدلت لينا كلنا
اؤما لها دلير بنعم وقال بهدوء :اه وانا بقول قريب اوووي لان حاسس ان قريب اوووي روفان هتوصل لغرفه رقم ٧
تنهدت إلينار بتعب وقالت :فهمت يارب روفان تقدر توصل بسرعه لغرفه عشان نبعد عن كل دا ثم قالت بتساؤل دلير عايزه اسالك سوال
نظر لها دلير وقال بستغراب :خير عايزه تسالي اي
نظرت له إلينار بفضول وقالت:هو انت ولا مره حسيت انك نفسك تكون الملك بدل نبراسئيل اقصد يعني مش بتغير أن هو بقي الملك وانت الأمير
نظر لها دلير وقال بهدوء:بصي أساسا نبراسئيل اكبر مني ودا مكانه الصح وانا نفس الكلام دا مكاني الصح بس بعيد عن كل دا نبراسئيل عنده قدرات تخلي يقدر يكون هنا حتي لو مش اكبر مني انا قدراتي أقل منه فاهمه
اؤمات له إلينار بتفهم وقالت :فهمت بقولك طيب تعال نخرج أو اقولك تيجي نروح عالم البشر بقالي كتير مروحتش هناك
نظر لها دلير وقال بتفكير:مع أن عندي شغل كتير بسبب أن نبراسئيل مش هنا بس اميرتي تقول وانا انفذ يلا بينا
………………………….
في مكان آخر كانت تقف سيدة بيان علي ملامحها المك*ر كانت تنظر إلي الشخص الواقف أمامها بتركيز
نظر ارغد لارض وقال بتوتر:هو دا اللي انا سمعته بظبط
نظرت له الملكه الام وقالت بخبث:فهمت اسمع اللي انا هقولوا ليك كويس عايزك تكون عيني في مملكه نبراسئيل وحاول تخلي الملكه هتان تكر*هه روفان اكتر بس عن طريق النصيحه اوعا تخليها تحس انك قاصد تخليها تكرها روفان فاهمني
نظر لها ارغد وقال بضيق :اه فهمت هعمل كل اللي حضرتك قولت عليه بس ممكن اسال سوال هي روفان هتقدر توصل لغرفه وتكون ملكه في المملكه دي
قهقهة الملكه الام بحق*د وقالت : روفان قريب اوووووي هتمو*ت الموضوع كله أن شويه وقت ونقول باي باي روفان وبعدها باي باي نبراسئيل
نظر لها ارغد بصدمه وقال بعدم تصديق :انتي هتمو*تيها بجد طب هو ممكن تخليها في العالم بتاعها وتخليها تنسى كل اللي حصل هنا
نظرت له الملكه الام بغضب :انت بتقولي اعمل اي ومش اعمل اي انت بتستهبل انا هنا اللي قول مين يعمل ومين لا انتم شويه عرايس خشب انا اللي احركها بس انا هقولك انا مش عايزه اعمل كد ليه بس دي اخر مره تيجي تقولي اعمل ولا معملش انت فاهم
نظرلها ارغد بخوف وقال :ف فاهم فاهم
تنهدت الملكه الام بضيق وقالت : نبراسئيل مش هيسيب روفان ولا لحظه حتي لو انا خليتها تنسى كل حاجه وخليتها في عالم البشر نبراسئيل هيروح ليها عشان كد لازم روفان تموت وبعدها نبراسئيل يموت فهمت
اؤما لها ارغد بنعم وقال:فهمت انا لازم ارجع المملكه
……………………………..
في عالم البشر في منزل أهل روفان يجلس عمها سعد في المكتب وهو ينظر لاخواته
سعد ببرود: احنا هنعمل اي دلوقتي احنا عايزين ناخد الورث
ابراهيم بخبث :هو مش يارا ما*تت يبقي خلاص الورث كله لينا
محمود :طب و روفان احنا منعرفش هي عايشه ولا هي فين بظبط
سعد :هو انت نسيت انها مش بت اخوك ولا اي
محمود :بس مفيش ورقه تثبت الكلام دا انت فاهمني واحنا هنا لازم يكون معانا ورق يثبت أن روفان مش بنت اخوك ودا هيحصل بس لما روفان تظهر
سعد :يبقي لازم ندور علي روفان في كل مكان هي ممكن تكون موجوده فيه
……………………………….
استيقظت روفان وهي تحاول أن تتذاكر ماذا حدث نظرت حوالها ثم نظرت بستغراب لنبراسئيل وقالت : نبراسئيل هو اي اللي حصل انا مش فاكره حاجه وانت قاعد بعيد كد ليه
نهض نبراسئيل وظل يقترب من روفان وهو ينظر لها بكره شديد
نظرت له روفان بستغراب وقالت:انت ساكت ليه وبتقرب كد ليه انت كويس
ظل نبراسئيل يقترب منها ببطء ثم قال :لازم تمو*تي وقتك خلص
نظرت له روفان بصدمه وقالت بمرح مزيف:مالك يامتخل*ف هو اي اللي وقتي خلص هو انا كنت شاحنه باقه وغير كد عايز تمو*تني انا يانبراس وانا اللي قولت دا انا مليش غيرك دا كل الدنيا أخص عليك
ظل نبراسئيل يقترب من روفان
ترجعت روفان بخوف وقالت :مالك ياعم ما ترد عليا وبتقرب كد ليه ابعد بس عشان مزعلكش انت متعرفنيش
نظرت له روفان بذعر وقالت ببكاء: نبراسئيل كفايه هزار بجد عشان خاطري متهزارش كد بجد انا خايفه
يقف نبراسئيل قريب جدا من روفان كانت روفان تنظر له بخوف و كانت ترجع لخلف حتي اصتدامت بالجدار نظرت لجدار ثم لنبراسئيل وقالت بغضب :يابني في أي ابعد بقي بجد كفايه هزار انا مر*عوبه منك انت ساكت ليه
ينظر لها نبراسئيل بحقد يقف امامها لا يفعل أي شئ و فجأة شعرت روفان بيد نبراسئيل تضغط علي عنقها كانت روفان تحاول تبعده يده عنها لكنها لم تستطيع
نظرت له روفان بر*عب وضعت يدها على يده وقالت برجاء:ابعد عني الحقوني حد يلحقني نبراسئيل همو*ت ابعد ايدك عن رقبتي
يضغط نبراسئيل علي عنقها أكثر لكن توقف عندما انكسر باب الكوخ ودخل شخص
نظر نبراسئيل لها بصدمه اقترب منها وقال بقلق:روفان انتي كويسه مالك في أي
اخذت روفان نفسها وقالت ببكاء وخوف :انت ه هو ا انت كنت هتمو*تني
نظر لها نبراسئيل بعدم فهم وقال :اهدي بس امو*تك اي انا كنت بره من بدري تعالي اقاعدي واهدي كد كفايه عياط وفهميني اي اللي حصل وانتي صحيتي امتي اصلا
نظرت له روفان بخوف:انت كنت قاعد هنا ومش بترد عليا اول ما اتكلمت قولت ليا ان لازم امو*ت بعدها بدأت تخن*قني كنت حسه اني همو*ت
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الملك ثروان)