روايات

رواية بنت الشيطان الفصل الثاني والسبعون 72 بقلم رحمة نبيل

رواية بنت الشيطان الفصل الثاني والسبعون 72 بقلم رحمة نبيل

رواية بنت الشيطان الجزء الثاني والسبعون

رواية بنت الشيطان البارت الثاني والسبعون

بنت الشيطان 2
بنت الشيطان 2

رواية بنت الشيطان الحلقة الثانية والسبعون

#اخر_مراحل_الجنون
#عشق_حطم_التقاليد
#بنت_الشيطان_3
#الفصل_الحادي_عشر
‏ربي لا أملك شيئًا لدخول الجنة سوى أنى أُحبك، فلا تُعذب قلبًا يُحبك يرجو جنتك.♥️🌍
~قيام الليل ي حفيدات عائشه♥️👑~
وصلِّ ربِّ عَلى المُختار ما طَلَعَت
شمسُ النّهار ولاحَت أنجُم الظُّلَمِ.🌸💛
_ البارودي.
تحدث مالك بسخريه / بتعمل ايه يا فخر العيله
أشار زياد لنفسه بصدمه / أنا اعمل ايه يعني يا مالك ده انا بس كنت بديها درس ديني
هز مالك رأسه بسخريه ثم تحدث لديما / وانتي يا أخت ديما ارجعي البيت عشان أسد عايزك وانت ( أشار لزياد) تعالي ورايا
انهي مالك كلامه ثم رحل وهو ينظر له ببسمه بارده
بعد رحيل مالك صرخ زياد / لا يا مالك مش هاجي وراك انا بس اللي اعمل اللي علي مزاجي محدش يؤمرني أبدا أنا بقيت كبير واعمل اللي عايزه فاهمييييين
ثم اخذ نفس بعنف / لازم الواحد يزعق يعني عشان يحترموه
ثم نظر لديما التي ابتسمت له وغمزت / يا شرس انت
زياد وهو يعدل ثيابه / امال يابنتي ده انا أعجبك آوي. اقتربت منه ديما وجذبت ثيابه وتحدثت بدلال شديد /اكيد ياباشا عاجبني واوي كمان
زياد وهو يبعدها / اللهم اغزيك يا شيطان يابنتي اتقي الله عشان معملش حاجه انا هموت واعملها
ضحكت ديما بشده ثم غمزت / طب متعلمها
ابتسم زياد بخبث / انتي متطمنه عشان عارفه اني مش هقدر المسك هنا بس انا لو عايزك هاخدك ونطلع المقطم و…..
قاطعته بصراخ / بطل قله ادب يا زياد
ضحك زياد بشده / الله مش انتم اللي بتطلعوا قليل الادب اللي جوايا
ديما بتذمر / تقوم عايز تاخدني المقطم عشان نتقفش هناك آداب
زياد بفخر / ودي تفوتني يا بيبي انا مصاحب بتوع الآداب واحد واحد تحسبا لأي موقف زي ده
فتحت ديما عينها بصدمه /انت مش معقول انت قليل الادب
ثم تركته ورحلت بسرعه بينما هو يضحك بشده وينادي عليها / بيبي طب والبوسه طيب
بينما كان إياد يسير في الممر وهو يتجه لمكتب مالك الذي رغم خروج للمعاش الا انه تطوع للخدمه حتي يفيد الشباب من خبراته والحق كان المسئولون اكثر من سعداء بهذا القرار فهذا الشيطان بنفسه يريد أن يستمر معهم ولن يخسروا خبرته أبدا بل سيستمر معهم
سار إياد وهو ينظر لازرار قميصه فاخذ يغلقها ولكن وصل لمسامعه ضحكه هو يعرفها جيدا رفع عينه بسرعه وصدمه وجدها معذبته وجلاده هذا القلب الأحمق من تجعله يسهر ليالي حتي يفكر بها من تجعله لا يريد غلق عينه بعد رؤيتها حتي لاتنمحي صورتها من تجعله لايود سماع شئ بعد سماع صوتها نعم فهي معشوقته منذ الصغر ولكن هي نست كل ما كانت تكنه له من حب وتدعي انه هراء وانها كانت طفله ولكن عذرا عزيزتي فليس إياد من يترك امرأته لاحد غيره اتجه إياد بسرعه لها وجذبها بحده فوقفت خلفه ونظر هو ببرود مرعب لذلك السمج سمير زميله في العمل ولكن اقل منه برتبه / نعم يا سياده الرائد محتاج حاجه.
سمير وهو يضع يده في جيوب بنطاله وينظر لتلك التي تقف خلف إياد / لا أبدا بس كنت حابب اسأل البشمهندسة علي حاجه في الكومبيوتر بتاعي كده
اياد بحده/ يبقي توديه للصيانه حضرتك الاستاذه هنا عشان تشتغل لصالح المركز والقضايا والمراقبه مش شغاله في سايبر تصلح كومبيوتر حضرتك
تحدثت هي ببرود بعد صمت طويل / وانا هصلح الكومبيوتر بتاعه أتفضل يا سياده الرائد انا جايه معاك
وكادت تذهب لولا يد إياد التي جذبتها له وتحدث بشر /قسما بربي يا تالا تتحركي خطوه كمان معاه لهعمل حاجه مش هتعجبك أبدا انتي فاهمه.
نظرت له برعب وهي تبتلع ريقها بينما هو نظر لذلك السمير / وانت اشوفك بس جنبها هتلاقي نفسك بعدها بساعه واقف علي مدفع رمضان فاهم
سمير برعب يخفيه فهو يعلم التؤام المسمي( بتؤام النار) / متقدرش علي كده
إياد ببسمه مرعبه / جربني
ثم سحب يدها واخذها خلفه وهو يكاد يقتلها ثم دخل علي مكتب مالك والقاها بحده امام أعين مالك وصرخ بها / متقربيش لحد فاهمه جنس راجل متقربيش منه فاااااااااااااهمه
نهضت تالا وتحدثت بعصبيه / لا مش فاهمه يا اياد مش فاهمه مش انت برضو اللي دايما تقولي انتي اختي الصغيره ها ودايما بارد بارد بارد اقولها تآني باااااااااارد
عمرك ما اهتميت بيا ولا بصتلي حتي عمرك ما قولتلي كلمه حلوه في حياتي عمري ما حسيت بحاجه من جهتك كل حاجه كنت انا ببدأ بيها بس خلاص خلصنا بحححح عارف انا زهقت منك انا هشوف حد غيرك يقدرني ويحبن….. آآآآآآه
صرخت برعب عندما جذبها من رأسها جهته وتحدث بفحيح مرعب / انتي ليا من يوم ما اتولدتي ليا من اول يوم جيتي وقولتي ليا بحبك وانتي ليا من اول يوم ايدك دي مسكت في ايدي وانتي ليا من اول بسمه منك ليا وانتي في اللفه وانتي مكتوبه ليا من اول يوم وانا بعشقك يا تالا بعشقك آكتر من نفسي بس غصب عني ب…..
سمعوا صوت غناء من الخلف نظر إياد وجد زياد يجلس علي مكتب مالك وهو يغني / طب واحده واحده وبلاش كل ده يجي مره واحده لتجنن كده
ثم قفز ونزل أرضا واقترب من اخيه / كميه اعترافات اوڤر كنت خليها واحده واحده البت هنجت منك
نظر إياد لتالا وجدها تنظر امامها وهي متجمده من الصدمه لا تتحرك ابدا
سمع الجميع صوت مالك الذي كان يتابع ببرود شديد / خد تالا وارجع البيت يا اياد
زياد بمزاح / وبالنسبه للعبد الفقير الي الله والبت اللي مش عارف ابوسها بوسه احلل بيها كتب الكتاب اللي اتكتب ايه مفيش ارجع البيت ولا إيه
نظر له مالك ببرود ثم ابتسم / ارجع البيت
انفرجت اسارير زياد ولكن سرعان ما انكمشت ملامحه عندما قال مالك / هات الملف من نور وارجع تاني
زياد وهو ينظر لهم بضيق / آه اكيد ما هو زياد ابن البطه السوده
شعر زياد بصفعه علي رقبته من الخلف وصوت يصدح بنبرته المعروفه / مين ياض البطه السوده دي ها
نظر زياد لليث ببسمه غبيه / لا ياباشا ولا حاجه ها يامالك قولت الملف لونه ايه
ابتسم مالك وتحدث ببرود / اسود
زياد / اسود لون يدل علي التفائل وعلي الليله دي اشطا صاروخ هخطف بوسه علي السريع واجيب الملف وارجع هوا
ثم ركض قبل أن يسمع رد بينما إياد امسك يد تالا وسحبها خلفه وهي لا تعي لشئ فصوته وهو يعترف بحبه مازال يتردد في اذنها
في المنزل حيث كان اليوم هو يوم التجمع كانت سمر وهي تنظر لنور التي تتحرك بنشاط / بت انتي اثبتي فيه إيه
‏نظرت لها نور بشر / في إيه يا سمر بقولك عيد جوازي من مالك وعايزه اعمل ليله خاصه بينا
‏سمر وهي تنظر لها بمسكنه/ الحق عليا كنت هقولك تعملي الليله إزاي
‏ نظرت لها نور بتركيز / بجد هتعرفي قولي قولي
‏سمر وهي تنهض / لا مش هقول أصل الفنان اللي زي مش بيتقدر أبدا
‏ امسكت نور يدها / اصبري يابت انتي قولي قولي اعمل ايه
‏نظرت لها سمر قليلا ثم فتحت فمها بنيه التحدث ولكن اغلقتها بسرعه / لا خلاص مليش مزاج
‏كادت نور تصرخ بها ولكن شعرت بأحد يضمها من الخلف نظرت وجدت ملاك تضمها وهي تغمز لها / أنا اقولك يا نونو تعملي ايه
‏تركت نور سمر ونظرت لها باستعلاء / خلاص غوري تعالي يابت يا ملوكه قولي
‏ ابتسمت ملاك لها وهي تغمز لها بمشاكسه / جهزي الاحتفال في المكان السري بتاعكم.
‏نظرت لها نور بدقه / قصدك الكوخ
‏ملاك وهي تهز رأسها / لا قصدي الاوضه السريه اللي جدو بيحفظ فيها كل الذكريات بتاعتكم فاكره اللي اخذ فيها شاشه الذكريات وخباها من دانه واياد وزياد وهما صغيرين
‏ضحكت نور وهي تتذكر تلك الذكري
‏F. B
‏بعد استقرار الأوضاع في المنزل كان مالك يجلس مع نور فدخلت دانه بهمجيه وهي تصرخ / يا مااااالك
نهض مالك بفزع / في إيه يا دانه حصل حاجه
‏دانه وهي تربع يدها / تعالي شوف احفادك عشان جبت اخري منهم وليث مش هنا ومفيش حد هيعرف……
‏لم تكمل كلامه بسبب الوساده التي ألقاها مالك بوجهها
صرخت دانه ولم تكد تتحدث فكانت الوساده الاخري ترتطم في وجهها
‏نظرت له دانه بتذمر وكادت تتحدث ولكن لاحظت شاشه الذكريات التي قامت بالطبع بتبدليها مع ليث بشاشه اخر دون أن يعرف مالك لاحظت ان هناك صوره لوالديها في غرفه واسعه وكبيره مليئه بصور نور اقتربت بتعجب / إيه دي يا مالك دي بجد وحقيقي ولا جرافيك
‏ابعد مالك يدها عن الشاشه / ايدك يا ماما الشاشه دي ممنوع فيها اللمس انتي فاهمه
‏نظرت له دانه بامتعاض وملامح مضحكه جدا / ليه هاكل منها حته ولا إيه
‏مالك وهو يدفعها للخارج / آه هتاكلي منها حته ويلا بقي من غير مطرود اتصرفي انتي مع عيالك مش ليث يطلع مهمه ويسيبلي بلاويه
‏ثم دفعها للخارج وأغلق الباب وذهب لنور وغمز لها ولم يكد يكمل كلامه حتي وجد الباب يفتح ودانه تدخل برأسها / طب علي فكره بقي احنا كسرنا شاشه ذكرياتك وغيرناها
‏ثم ركضت سريعا وهي تسمع صراخ مالك باسمها وهي تضحك بشده حتي اصطدمت بليث نظرت له / ابو الليوث رجعت من المهمه امتي مش مهم المهم خلينا نهرب عشان مالك هينفخنا
‏ثم أطلقت صفير وفي ثواني كان كلا من إياد وزياد أمامهم فامسكتهم وحذبت ليث بسرعه / يلا نهرب بسرعه يلا مالك عرف بعملتنا
‏بينما ليث كان يذهب خلفها وهو يضحك بشده عليها وهي تنظر للبيت وتتحدث بصوت عالي / هرجع تاني يا مالك وهنتقم
ممس رااااجع يابلد
B
خرجت نور من ذكرياتها وهي تضحك بشده علي ماحدث ثم نظرت لملاك بامتنان / حلو اوي انا هروح اظبط المكان يلا سلام
سمر وهي تنظر لنور / شوف الوليه إللي أحفادها بقوا ضلف وعملاقه عايزه تحتفل بعيد زواجها يلا اما اشوف سراج ياخدنا عند كشري توم اند بصل ونحلي بقضب فرغلي
ضحك الجميع عليها بينما ملاك كانت تخرج من المنزل ولكن ما كادت تخرج حتي شعرت بمن يسحبها لم تتحدث لمعرفتها من فعل ذلك فمن غيره يجرؤ علي ذلك نظرت له بحاجب مرفوع / نعم
حازم وهو يقترب منها واحدي يديه خلفه والاخري يمسكها بها ويتحدث وهو يركز نظره علي شفتيها / إيه زعلانه ليه مش انا طردتها قدامك
ملاك / ولو ولو لازم اخاصمك يومين وتيجي تجبلي ورد وشوكولاته عشان تصالحني وتديني القميص الجديد بتاعك عشان هيطلع من عيني
ضحك حازم بشده عليها واقترب منها وقبل خدها بحنان ثم اخرج لها من خلف ظهره بوكيه من الورد معلق فيه علبه شوكولاته ابتسمت له ثم حاولت مدارتها وتحدثت بتذمر / لا برضو عايزه القميص الأسود الجديد
ابتعد عنها قليلا ثم نظر حوله وفك ازراد بدلته وتحدث وهو يفك ازراد القميص / طب اهو بس ابقي اغسليه بقي ماشي
ملاك وهي تنظر له بحب / تؤ تؤ هخليه فيه برفانك يا حازم دي إدمان ليا
ثم خلعه عنه ولم يتبق سوي فانله بيضاء تحدد جسده ارتدي عليه جاكته ثم نظر لها بغمزه / مرضيه ولا اقلعلك البنطلون
ضحكت ملاك بشده ثم ذهبت وعانقته بشده زوجها العزيز فقد تزوجته منذ شهرين تقريبا وهو تحدي الجميع ووقف أمامهم فقط ليتزوجها لم يرضي بمجرد خطبه او كتب كتاب بل قالها صراحا ( عايزه مراتي وفي بيتي وليا مش زوجه مع وقف التنفيذ) تتذكر وقتها ملامح زياد الذي نظر له بتشنج
تعشقه وبشده فحازم لا يختلف عن مراد ومن قبله مازن نفس البرود ونفس الهدوء ونفس الهاله المرعبه ولكن كعاده افراد اسره مازن فهذه الهاله تختفي مع اناثهم فهي الان غضبت منه بسبب رؤيتها السكرتيرة الخاصه به وهي مقتربه منه قام بطردها وفعل كل ما تريد فقط لها
ابتسمت وهي تبتعد عنه / مش كنت تشتغل دكتور مع والدك بدل سكرتيره وجو الروايات ده
ضحك حازم بشده وهو يقبل خدها ويسحبها خلفه / عشان انا مختلف ياقلبي
ضحكت ملاك بشده فنظر لها بحنان فتحدثت / كل ما افتكر يوم النتيجه انت وزياد
تذمر حازم وهو ينطلق بسيارته / متفكرنيش بيه ده عيل….. اااااااااه
صرخ حازم برعب وهو يري زياد يجلس علي السياره من الامام / كمل يا ضنايا ماله زياد ها كمل ياض
ثم هبط واخذ يشير له بطريقه مضحكه/ انزلييييي انزلييييي يا ض انزل بقولك انزل كده طب أتفضل امشي من البيت
هز حازم رأسه بيأس منه ثم رحل بسيارته بينما زياد عدل ثيابه / مسيطر انا آوي
ثم اخذ يصفر وهو يدخل للمنزل فوجد أسد يقف في احد الأركان مع جميله فابتسم بشر / جيمي يا حبي الاول بتعملي ايه مع العجوز ده
نظرت جميله خلف أسد حيث كان أسد يعطي ظهره لزياد ووجهه لها ضحكت بشده / اوووه زياد ايها المشاكس مازلت كما أنت
ضحك زياد وغمز لها / وانتي جميلتي مازلتي جميله كما انتي
أسد بغضب / انت يابني مش بتحرم ما تسيب مراتي في حالها هو مفيش غيرها
زياد وهو يدخل للقصر / آه يا أسد مفيش غيرها مستورد هنا بعدين دي حب الطفوله يا جدع اذا عايزني انساها
ضحكت جميله بشده عليه
بينما زياد كان يغني وهو يدخل /هو انتي ايه هو انتي مين ياللي شغلتي البال سنين يا احلي ملاك دوبت في هواك انا قلبي ليكي ده كله حنين ضحكه خدود تشبه ورود تضحك تنور كون ووجود عاشق يا ليل بقول مواويل وعشقي ليها ماله حدود
ثم وجد ديما تهبط بسرعه عندما سمعت صوته فامسك يدها وقبلها واكمل / جمال عيون سحر وجنون القمر جنبك ايه يكون ده انا دوبت دوب ولبست توب عابر سبيل بيكي انا مجنون يانسمه هوا عليا تميل يانجمة سما في ليلي الطويل يااااه يا شمعه تنورلي حياتي يا قمر منور ملهوش رحيل
ضحكت ديما بشده عليه فعانقها هو وضمها بحنان ثم قبل خدها وابتسم لها وهو يصعد / لولا ابا الحاج وجدو اكدوا عليا ارجع بسرعه كنت كملت الاغنيه معاكي هههههههه
ضحكت ديما ونظرت له بعشق فرغم مزاحه والذي يراه البعض استهتار الا ان زياد كان ومازال مصدر للحنان والعشق شخص يمكن الاعتماد عليه فاي وقت كان فهو مصدر فخر للجميع
وجدته يهبط السلم وهو يحمل ملف ويضحك بشده نظرت له بتعجب فتحدث / مفيش ياباشا اشوفك بليل اجهزي عشان هنخرج سوا اشطا
هزت رأسها بفرحه وهي تصفق بيدها فقبلها سريعا وخرج وهو ينظر في ساعته ثم صعد لسيارته
بينما في سياره حمزه كانت ملاك تضحك/ خلاص يا حازم ياربي هو انتم يابني مش بطيقوا بعض ليه
حازم وهو يهز راسه / الواد ده نهايته علي ايده والله
ضحكت ملاك وهو تستند علي النافذه وتغمض عينها بحب لذلك الذي يجلس بجانبها ثم سمعت كلمته التي جعلتها تنفجر في الضحك / مش هنساله القفا اللي اخدته منه
تذكرت ملاك ماحدث فانفجرت بالضحك
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
*عاوزه تخش روام روايات علي 📌واتس خش علي الينك كده 💞🥀*
‏*https://wa.me/+201288715026?text=ممكن-ادخل-جروب-الروايات-
*روايات ابو تولين👧*
~روايات جامده ممتعه 🥰~
“`اي روايه عاوزها هتلاقيه علي
الجروب 🤍💞“`⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
F. B
كان الجميع مجتمع في منزل مازن بعد أن احضر حازم نتيجه الثانويه الخاصه به وفي ذلك الوقت كان إياد وزياد في المرحله الجامعيه
نظر مراد لابنه بهدوء / يعني انت مش حابب طب ومش عايز تدخل طب
تحدث حازم بهدوء واحترام / آيوه لو سمحت يابابا حابب ادخل هندسه
زياد وهو يضع يده علي فمه بصدمه / هندسه من علمي علوم ايه ياض الحلاوه دي
نظر له حازم بسخريه / أنا ازهري يا خويا
هز زياد رأسه / آه صح انت الوحيد اللي دخلت ازهر
هز مراد رأسه لينهي الجدال / تمام يا حازم هسيبك تختار طريقك بنفسك بس ارجو تفكر تآني المستشفي بتاعتنا وهتلاقي تعيين بسهوله وفي حاجه ملكك
هز حازم رأسه / أنا عايز ابني نفسي بنفسي يابابا عشان كده بختار هندسه
مراد / اخر كلام
هز حازم رأسه / اخر كلام عايز هندسه
فجأه شعر بصفعه علي رقبته من الخلف / كيف ده عايز تخالف شرع ربنا في عيلتك ولا إيه
ضحك إياد علي اخيه زياد مكملا / ما تبص كده انا واياد دخلنا زي بيتنا شرطه والبت تالا دخلت زي حسام تكنولوجيا والبت ديما
نظر لديما وغمز لها / دخلت قلبي زي جدتها ( جميله)
ضحكت ديما بشده
ولكن لم يكد زياد يتحدث حتي وجد حازم يركض وهو يصرخ به / والله لاوريك يا زياد الكلب
زياد وهو يركض تحت ضحكات / ولد زياد حاف كده اسمي استاذ زياد
B
كانت ملاك تضحك بشده بينما هو ينظر لها يغيظ لعلمه بما تفكر
كانت نور تقف في الغرفه التي تخص ذكرياتها مع معذب القلب والعشق الوحيد مالك ابتسمت وهي تتذكر اول مره جلبها مالك لهنا كانت تبكي وتضحك في نفس الوقت وتتحرك في كل مكان لا تصدق ان هذا كله فعله مالك لأجلها تعلم انه يحبها ولكن في ذلك الوقت تأكدت انه تخطي ذلك منذ زمن وهذا ما أكده لها مالك وهو يجذبها لاحضانه بشده ويهدأ موجه المشاعر التي اجتاحتها
خرجت من ذكرياتها وهي تنظر للمكان فقد انتهت منذ قليل من تزيينه وقد رفضت اي مساعده من احد وذلك لأنها لا تسمح لاحد بدخول هذا المكان وايضا أحبت ان ترتب كل شئ بنفسها وتجهز كل شئ
كان إياد يسير وهو يجذب خلفه تالا التي مازالت تنظر له ببسمه غبيه ثم أخذها وادخلها لمخزن الحيوانات وجعلها تستند علي الباب ثم حاصرها / ها بقي كنتي بتقولي ايه بقي عايز اسمع تآني
ابعدته / ابعد يا اياد مينفعش كده علي فكره بعدين يعني مالقيتش مكان رومانسي آكتر من هنا
نظر اياد حوله ثم ضحك / متخافيش دول مش غرب يابنتي دول حتي بيحبوكي
قال آخر كلماته وهو يغمز لها
فتحدثت بعناد / وهما يعرفوني منين
إياد ببسمه/ صاحبهم بيحبك يبقي اكيد هما بيحبوكي
ضحكت تالا بشده ثم توقفت ونظرت له بعشق / إياد انت بجد بتحبني
تنهد اياد ثم جذبها بجواره واجلسها بجانبه ثم تنهد واخذ يقص عليها ما يشعر بها / بحبك من يوم ما وعيت علي الدنيا يا تالا فاكره وانتي صغيره لما قولتلك لما تكبري هتكوني مراتي
نظرت له تالا ببسمه وهي تتذكر حديثه
( إياد ببراءه وطفوله / متلعبيش مع زياد يا تالا عشان انتي مراتي انا ولما نكبر هتجوزك)
ابتسمت تالا بشدة وهو تهز رأسها / آه فاكره
ضحك إياد بهدوء / بس من يومها بقي وأنا واقع
تالا / طب ليه بتعاملني ببرود كده
تنهد إياد / كنت غبي يا تالا انا بحبك بس عقلي ده غبي عايز تبقي جنبه وعايز يبعدك بحجه ان انتي اخته وبس
بس عضك علي مين عمري ما بصتلك علي انك اختي يا تالا
تالا ببسمه ودموع / بجد يا اياد
ايد وهو يمسح دموعها / وغلاوه منعم
نظرت له تالا بتعجب / منعم مين
ضحك إياد بخفوت / ابن سيد التعبان
تالا بصدمه/ جوزت سيد لا وخلف كمان
هنا انفجر إياد بالضحك وهو يتذكر تحكم زياد / أصل ياستي زياد في موسم التزاوج لقي سيد مكتئب فجابله بقي سكره ودي مرات سيد
ضحكت تالا بشده / زياد ده مش معقول والله
اقترب إياد وهو يغمز / ما نسيبنا من زياد وخلينا في إياد
سمعوا صوت خلفهم / وليه ما زياد حلو خلينا في زياد
نظر إياد بصدمه وجد زياد في احد الأركان ومعه ديما التي كانت تضحك عليهم / هو إنت مش في الشغل
زياد وهو يقترب منهم / لا يا خويا جدك ربنا حنن قلبه عليا وقالي روح ياض يا زياد انت تعبت معانا.
إياد / مالك قال كده
زياد/ امال هكدب يعني بعدين بتعمل ايه هنا
إياد بغمزه / زي ما انت كنت بتعمل.
زياد ببسمه خبيثه / آه يا قليل الادب
فجأه وحد الجميع الباب يفتح وصوت خافت / تعالي بس البيت مش فيه مكان ينفع نقعد فيه
ملاك بتذمر / تقوم جايبني هنا يا حازم برضو
زياد بهمس لاياد / ده سيد بيشوف بلاوي اقسم بالله انا رأي نقلب المكان شقه مفروشه اهو هتبقي فله والله
ضحك إياد بخفوت فسمعه حازم لهم بصدمه / أنتم هنا.
زياد وهو يغمز لهم / اه يانمس مطلعتش سهل انت برضو عامل زي مراد يبان بارد بس جواه حمدي الوزير
ضحك إياد وكاد يرد عليه لولا فتح الباب ودخول شخص آخر نظر الجميع بصدمه وتحدث زياد وهو يصفر / دي احلوت آوي وانا اقول سيد جاب الشقاوه دي منين…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى