روايات

رواية بنت الأسد الفصل السادس 6 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الفصل السادس 6 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الجزء السادس

رواية بنت الأسد البارت السادس

رواية بنت الأسد الحلقة السادسة

حمدان: مش ده بيت اسد الجبالي
يوسف بإستغراب: ايوا مين حضرتك
حمدان: مالكش صالح انا عوز اسد
يوسف بحده: يعني اي ماليش صالح انا اخوه
حمدان بغضب: كلامي مش معاك انت كلامي معاه هوا
سليم: في اي يا يوسف ومين ده
يوسف: معرفش ده عوز اسد
سليم: خير عوز اسد ليه
حمدان: وانت تبقا مين عاد
سليم: انا سليم ابو اسد
حمدان بغضب: انا عوز بتنا الي ابنك خطفها
سليم: اي خطف اي الي بتكلم عنه ده تنا ابني ماخطفش حد

 

 

ملاك نزلت علي الصوت
ملاك: هوا في اي
حمدان: انتي ملاك صوح
ملاك بإستغراب: ايوا انا مين حضرتك
حمدان: انا عمك وجي عشان ارجعك معايا
ملاك: بس انا مش عوزه ارجع معاك
حمدان: واه من ميته البنات حدانا تقول عوزه او مش عوزه
ملاك: ليه بقا البنت ماتقولش عوزه او مش عوزه
حمدان: اقفلي خشمك يلا عشان هترجعي معايا واجوزك لابني
ملاك: وانا مش موافقه
حمدان: مش بمزاجك باين عفاف ماعرفتش تربي
ملاك: ماما ربتني احسن تربيه
حمدان: لا دا انتي ناقصه ربايه يلا قدامي
ملاك بثقه: انا مش خايفه منك لان بنت الاسد عمرها ماتخاف
وحمدان خدها ومشي
يوسف كلم اسد
_________
اسد كان يتابع شغله وفونه رن
اسد بضيق: ايوا يازفت
يوسف بخوف: اسد اسمعني ملاك
اسد انقض من مكانه
اسد بقلق: مالها ملاك
يوسف: عمها جي هنا واخدها واحنا ماقدرناش نمنعه
اسد حس ان قلبه ادخلع من مكانه
اسد بغضب: ورحمت امي ماهرحمهم لو حصلها حاجه
واتحرك بسرعه كبيره جدٱ راح يرجع طفلته
___________

 

 

في البلد
فريده بغيره : هي دي ملاك
حمدان: ايوا هي فيك امك
راويه: انا هنا ياحج
حمدان: تخدي ملاك وتعلميها اصولنا وعويدنا عشان تعرف تعيش معانا
راويه: حاضر ياحج تعالي يابنتي
ملاك برفض: انا مش هروح في حته انا هرجع بيتي تاني
حمدان بغضب: ده بيتك
ملاك بغضب اكبر: وبيتي ده كان فين لما امي واخويا ماتو ها بيتي ده كان فين لما ابويا مات وامي ماكنتش عرفه تتصرف بينا
ها ماترد عليا
حمدان بغضب ضربها بالقلم: الظاهر انك محتاجه ربايه
ملاك بعيون اسودت من الغضب: انا هحترمك بس عشان انت عمي وانا هنا ضيفه واسد هيجي ياخدني
فريده بغيظ: انتي مش خايفه
ملاك بثقه: واخاف ليه انا بنت الاسد
راويه: اقصري الشر يابنتي وتعالي معايا
وقبل اي كلمه دخل اسد بطلته الي تخطف الانظار
حمدان بغضب: انت مين وكيف تدخل كده
اسد بغضب: انا الاسد
حمدان: عوز اي انت
اسد بعيون غامقه من الغضب: جي عشان اخد ملاك
دخل شب في منتصف العشرين
راجح: بس ملاك بت عمي وماهتخرجش من هنا
اسد ببرود: مين قال كده انا هطلع دلوقتي وانا معايا ملاك
فريده في نفسها: اي المز ده يارتني كنت ملاك طب خدني بدل ملاك
راجح: لا لانها من حقي وانا هتجوزها دلوقت
اسد عند هذه الكلمه تحول تمأمٱ ومسك راجح وضربه
اسد بغضب: تتجوز مين ملاك مراتي انا

 

 

حمدان بغضب: بس انتو اي هتموتو بعض وانا واقف
اسد بثقه: خلوني اخد مراتي وامشي
اما ملاك عند سماع هذه الكلمه فرحت اوي وكانت تتمني ان تكون مراته حقٱ
حمدان: صوح الكلام ده ياملاك انتي مراته
ملاك بتوتر: ايوا
اسد بثقه: كده اقدر اخدها وامشي
حمدان بضيق: اتفضل
راجح: ازاي يابوي هتسيها تمشي معاه
حمدان: هي مراته كيف همنعها
_________
في العربيه
ملاك بهدوء: شكرٱ
اسد: علي اي
ملاك: انك كدبت وقولت مراتك عشان يسبوني
اسد: بس انا ماكدبتش
ملاك: يعني ايه
اسد: ملاك انتي بجد مراتي انا قولت الحقيقه
ملاك: ده ازاي وحصل امتا
اسد:_______
ملاك بصدمه: يعني انا كل ده مراتك
اسد فكر انها زعلانه عشان طلعت مراته وزعل جامد
اسد بحزن: بس انا هطلقك عشان تتجوزي واحد من سنك وانا اخد واحده من سني
ملاك كانت فرحانه وعند سماع هذه الجمله قلبها اتكسر ميت حته
ملاك بعدم تصديق: هطلقني
وقالت في نفسها اكيد بيحب واحده تانيه ماهو شايفني طفله
ملاك بقوه عكس مابداخلها: هطلقني امتا
اسد اول ماسمعها قلبه وجعه بشده
اسد: اول مانوصل
ملاك: تمام

 

 

اسد: بس برضو هتفلي معايا واخلي بالي منك
ملاك: بعد ماتطلقني في واحد عوز يجي بتقدم ليا
اسد بغضب: نعم ياختي طيب مش هطلق شوفي بقا هيجي ازاي
ملاك سكتت وماردتش
(طبعٱ كلكم عوزين تعرفه اسد عرف مكان ملاك منين صح من السلسله الي في رقبه ملاك فيها چي بي اس)
_______
حنان بقلق: يارب
سليم: اهدي ياحنان اسد هيرجعها
يوسف: انا مش فاهم جي يفتكرها دلوقتي بعد كل الوقت ده
سليم: المهم ان اسد يقدر يرجعها لان عمها ده صغب اوي
حنان: يارب يوسف كلم اسد شوفه عمل اي
اسد وهوا داخل: لا ماتكلمش حد عشان انا جيت خلاص
ملاك اول مادخلت جريت علي فوق
حنان بخوف: ملاك مالها
اسد: سبوها براحتها انا طالع انام وطلع اوضته ودخل اخدت شور وطلع لبس بنطلون فقط وساب صدره مكشوف
ملاك في اوضتها عمالها رايحه جايه متغاظه من اسد انه عوز يطلقها بسهوله كده وقررت انها تروح تكلمه
وراحت وفتحت باب الاوضه من غير ماتخبط
دخلن لقت اسد في وشها من غير تيشرت
ملاك بشقه وحطت ايدها علي عنيها: انت مش لابس ليه
اسد ببرود: والله براحتي انا في اوضته انتي الي داخله من غير ماتخبطي
ملاك بغيظ ونسيت خجلها: انت ازاي عوز تطلقني بسهوله كده انت بتحب واحده تانيه ولا اي
اسد مستمتع بعصبيتها: اه بحب واحده

 

 

ملاك بغضب: اسمع يا اسد انا الي يقرب منك اموتو سامع
اسد بستمتاع: ها وهتعملي اي تاني
ملاك بشراسه: هوريك هعمل اي عشان انت تهصني انا فاهم واذا انت الاسد ف انا بنت الاسد
وجت تمشي لكن اسد مسك ايدها وشدها جامد وبقت في حض”نه
اسد بحب: قطتي الشرسه جبتي الثقه دي كلها منين
ملاك بثقه: من هنا وكانت تشبر الي قلب اسد وزقته وسابته ومشيت
اسد بإبتسامة: حلو ياطفلتي
طفلتي كبرت وبقت حببتي
___________
: الو اسد هل نفذت ما اطلبه منك
اسد ببرود: الاسد لا ينفذ اومر بل يعطي اومر
: انت تلعب بالنار
اسد بثقه: هذا ماعندي
: اذٱ خاف علي طفلتك
اسد وقد تحول: حاول فقط الاقتراب منها وستندم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى