روايات

رواية بنت الأسد الفصل الخامس 5 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الفصل الخامس 5 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الجزء الخامس

رواية بنت الأسد البارت الخامس

رواية بنت الأسد الحلقة الخامسة

اسد: ها يملاك حبه تبقي اي
ملاك بثقه: حبه ابقا دكتوره واكون اكبر دكتور الدكتوره ملاك
اسد بإعجاب: حلو وتكوني اشطر دكتوره
يوسف: طيب يلا شدي حيلك عشان تحققي حلمك
سليم بفخر: يلا يابنتي اطلعي ذاكري كويس
ملاك: حاضر وطلعت
حنان: ها يا اسد ناوي تعمل اي مع ملاك
اسد بحيره: مش عارف
حنان: ملاك خلاص كبرت ولازم تعرف انها مراتك
اسد بحزن: انا حاسس اني ظلمتها لما عملت كده
سليم: ليه يابني حاسس كده
اسد: انت مش شايف الفرق بيني وبنها قد اي
حنان: واي يعني ما انا الفرق بيني وبين ابوك كبير برضو وشوف عاملين ازاي
اسد: ايوا ياماما بس ممكن ملاك ماتحبش الفرق ده بين وبينها

 

 

يوسف بتفهم: خلاص يا اسد قولها وسبها هي تختار
اسد في نفسه طب وهعمل اي لو اختارت اني اطلقها
وعند هذه الفكره وجعه قلبه بشده
حنان: لو عوزني انا ممكن اقولها
اسد: لا انا هقولها في الوقت المناسب
يوسف بحزن علي اخيه فهو اكثر حد يعرفه ويعرف مدي حبه لملاك
يوسف: طيب انا همشي بقا
اسد بغمزه: هتروح فين
يوسف بضحك فهو يعرف ان اسد يفهمه من غير مايكلم معاه: مشوار وهاجي اقولك كل حاجه
اسد: طيب وانا هطلع اشوف ملاك
اسد طلع عند ملاك وخبط علي الباب
ملاك برقه: ادخل يا اسد
اسد بإستغراب: ازاي عرفتي ان انا الي الباب
ملاك بهدوء: لاني عارفه انك هتجي تطمن عليا
اسد بحب: طيب طمنين عليكي
ملاك بهدوء: الحمدلله
اسد وهوا يقعد قصادها: ها احكلي بقا بقلنا كتير ماتكلمناش
ملاك بقلق: احم كان في حاجه عوزه اقولك عليها
اسد بإستغراب: حاجه اي
ملاك بخجل: في واحد صاحبي معايا في المدرسه معجب بيا
اسد ملامح وشه اتغيرت
اسد بغضب: نعم ياختي
ملاك خافت منه اوي
ملاك بخوف: في اي يا اسد
اسد بحده: من امتا الكلام ده
ملاك بخوف: من اول الدراسه
اسد بغضب ضربها بالقلم

 

 

ملاك بصدمه وايديها علي وشها مكان القلم: انت بتضربني
اسد بغضب مسكها من درعها: اسمعي انتي تقطعي علاقتك بالواد ده انتي فاهمه
ملاك بدموع: اسد دراعي
اسد فاق لنفسه وساب دراعها
اسد بحده: الكلام الي قولته هتنفذ سامعه
ملاك بخوف: حاضر
اسد: اتفضلي كملي مذاكره بلاش دلع بنات وخرج وملاك قعدت تعيط وهوا سامع صوت عياطها وبيلعن نفسه علي هوا عمله
_________
الشخص: خلاص جي وقتك يا اسد
البنت بدلع: محتاجني في حاجه انا في الخدمه يا سالم
سالم: طبعٱ ياقلبي ده انتي ليكي دور كبير في العبه دي
البنت بدلع: بحب انا العب معاك اوي
سالم: طبعٱ احنا العب بتاعنا علي كبير
________
يوسف: مالك يا اسد
اسد بجنون: ملاك معجبه بواحد معاها في المدرسه
يوسف: اسد طبيعي هي دلوقتي في سن انها تعجب باي حد
اسد: مش قادر اسمعها بتقول انها معجبه بحد او حد معجب بيها
يوسف: اسد اوعا تكون اتعصبت عليها لما اتملمت معاك
اسد بحزن: انا ضربتها
يوسف: كمان طيب انا هطلع اشوفها وطلع عند ملاك
يوسف: الاميره بتاعتنا مالها
ملاك بحزن: ماليش
يوسف: بس انا عارف مالك
ملاك: يبقا اسد قالك
يوسف: ايوا
ملاك: انا مش عملت حاجه غلط انا حتي مش بكلم معاه بس هوا قالي انه معجب بيا
يوسف بتفهم: ماشي بس انتي لسه صغيره علي الكلام ده واسد خايف عليكي
ملاك: ايوا كان ممكن يكلم معايا براحه زيك كده مش يضربني
يوسف: خلاص حقك عليا انا
ملاك برفض: لا هوا الي يجي ويقولي اسف كمان
يوسف: نعم انتي عوزه اسد يجي ويعتذر ليكي

 

 

وقبل ما ملاك ترد دهل اسد
اسد بندم: وانا موافق اني اعتذر ليكي
يوسف بصدمه: نعم 😳
اسد: يوسف اخرج انت
يوسف لسه مصدوم 😳
اسد: يوسف يوسف
يوسف: ها
اسد: اخرج
يوسف: احم طيب وخرج
اسد قرب من ملاك اوي وقال بهمس: انا اسف ياملاكي
ملاك بدموع: انت اول مره تمد ايدك عليا
اسد بندم: وأخر مره اوعدك
ملاك بطفوله وهي تمسح دموعها بكفها مثل الاطفال: طيب يلا هاتلي غزل البنات
اسد بحب: بس كده من عيوني طيب اي رايك لو نخرج وناكل غزل البنات بره
ملاك بفرحه: اوكيه يلا اطلع لحد ما اغير هدومي
اسد بغمزه: طيب ياعسل بس بسرعه وخرج
ملاك بعشق: ياه يا اسد لو تعرف قد اي انا بحبك
_________
: التعامل مع اسد كتير صعب
: طبعٱ ده الاسد لا احد يقدر علي الوقوف امامه
: الجميع يخاف منه
: هذا ما اريد ان الجميع يخاف منه ولا احد يقدر علي الوقوف امامه
: لكن لن يطول هذا الوضع
: اجل ولكن اظن ان الاسد سيبقا
: اوه هذا مايعجبني
: انه يعجب الكثير بثقته
: حسنٱ
_________
ملاك: يلا يا اسد انا خلصت
اسد بإعجاب ولكنه تحول في ثانيه الي غضب: انتي هتخرجي كده
ملاك ببرأة: ايوا اي رايك
اسد بحده: اطلعي حالٱ شلي القرف الي في وشك ده فكانت ملاك تضع فقط ملمع شفايف
ملاك بحزن: بس انا مش حطه حاجه انا بس حطه ملمع شفايف

 

 

اسد بغضب: ملاك اسمعي الكلام ياما مافيش خروج
ملاك بتحدي: لا مش هطلع امسحه
اسد جن جنونه واقترب منها وهي صارت ترجع الي ان صارت بينه وبين الحيطه
اسد بتوهان: يعني مش عوزه تسمعي الكلام
ملاك بتوتر: اصل وقبل ان تكمل ابتلع اسد بقي كلامها بقب”له وبعد قليل ابتعد عنها اسد لما حس انها تحتاج الي الهواء
غير ذالك كان لن يتركها ابدٱ
ملاك بخجل مش عارفه تتكلم
اسد بهمس: عشان تتحدني برحتك
ملاك بصوت مش مسموع: انت قليل الادب ع فكره
اسد بضحك وغمزه: انا كده مؤدب اوي
ملاك بخجل وقلبها بيدق جامد: طب يلا عشان نخرج
اسد بحب: يلا ومسك ايديها بتملك شديد ومشي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى