روايات

رواية بنت الأسد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الجزء الثالث والعشرون

رواية بنت الأسد البارت الثالث والعشرون

رواية بنت الأسد الحلقة الثالثة والعشرون

خالد: ايوا يا اسد

اسد بجمود: ايوا ياخالد

خالد: اسد سالم اتقتل

اسد ببرود: عارف

خالد بتعجب: عارف ازاي

اسد بسخريه: مش عيب لما تسال الاسد عرفت ازاي

خالد: اللواء هشام قالي اكلمك عشان تخلص الموضوع

اسد ببرود: عارف وانا جاهز اني اسافر

 

 

 

 

 

خالد بغباء: اموت واعرف بتعرف كل حاجه منين

اسد قفل السكه في وشه

اسد في نفسه سامحيني ياملاكي كان نفسي اكون معاكي دلوقتي واكون جنبك انتي والي في بطنك

_____________

عند يوسف وميرا

ميرا بإنهار: يوسف اي رايك في الفستان ده

يوسف: حلو بس خلينا نشوف حاجه غيره

ميرا بتذمر: ليه ده جميل اوي

يوسف بغيره: بس هيبين كتافك

ميرا: حبيبي فيها اي دي حته صغيره

يوسف: لا ولا صغيره ولا كبيره شوفي حاجه غيره

ميرا بزعل: لا خلاص مش عوزه

يوسف بحب: خلاص بلاش زعل ناخده بس خلي بالك لو حد بصلك بس بصه هقتله

ميرا بضحك: لا مافيش حد هيبصلي وانا معاك

 

 

 

 

 

 

 

واشترو الفستان

ميرا: يلا بقا نروح نقضي اليوم مع ماما وبابا واسد وملاك

يوسف بحب: يلا

____________

احمد: يلا بينا

ملاك: يلا

وراحو عند المأذون

المأذون: فين وكيل العروسه

مريم بصت لملاك بحزن واحمد زعل علي زعلها

: انا وكلها

الكل بص ناحيه الصوت

ملاك بصدمه: ااسد

اسد بص لملاك بصه خليها تترعب

احمد: مين انت

اسد ببرود: انا اسد جوز ملاك ووكيل عروستك

مريم بصت لاسد وابتسمت

 

 

 

 

 

 

المأذون: طب اتفضل خلينا نخلص

وبعد قليل قال المأذون جملته الشهيره

احمد قام اخد مريم في حضنه وهوا فرحان انها خلاص بقت ملكه هوا وبس

مريم بخجل: خلاص يا احمد سبني

احمد بعد وقت بعد عنها وهوا اصلٱ مش عوز يسبها

ملاك بفرحه: مبروك يامريم مبروك يا احمد

اسد بصلها كيف تنطق اسم رجل غيره

ملاك بتوتر: قصدي يادكتور احمد

اسد مسك ايد ملاك جامد واخدها ومشي

____________

في البيت

ملاك بوجع: اسد سيب ايدي هتتكسر

اسد بغضب: انتي ازاي تروحي من غير ماتقوليلي

ملاك بتوتر: اصلٱ انا يعني ماكنتش هتاخر

 

 

 

 

 

 

اسد بزعيق: وليه ماقولتليش

ملاك: قال يعني انت فاضيلي

اسد بعصبيه: ملااااك قولتلك قبل كده ماترحيش في حته غير لما تقوليلي

ملاك: وانت عرفت مكاني ازاي انت بترقبني يا اسد

اسد ببرود: ايوا عندك مانع

ملاك بعصبيه: اسد انا مش هسمحلك

اسد مسك ايديها ولفها ورا ضهرها

اسد بهدوء: مش هتسمحلي اي انتي ناسيه اني جوزك

ملاك بتوتر من قربه ليها: لا مش ناسيه بس ده مش مبرر انك تراقبني

اسد وهوا بشم ريحتها الي ادمنها ومش قادر يبعد عنها

اسد من غير اي كلام باسها

__________

يوسف: ماما انا جبت ميرا وجينا

حنان بسعاده: نورتي يابنتي

ميرا: بنورك ياماما

سليم: هياكلو معانا

 

 

 

 

 

 

يوسف: ايوا كنا هناكل بره بس ميرا قالت خلينا نقضي اليوم معاكم

حنان بفرحه: حلو اوي انا هقوم احضر الاكل

ميرا بحب: وانا هاجي معاكي

حنان: لا يابنتي خليكي

ميرا بتذمر: يعني هوا انا ضيفه

حنان بحب: لا مش ضيفه انتي صاحبت بيت

ميرا: يبقا سبيني اسعدك براحتي

حنان: طيب تعالي معايا

ويوسف فرحان جدا ان ميرا بتحب امه اوي كده

سليم بسعاده: ربنا يسعدكم يابني

يوسف بحب: يارب

___________

احمد: ادخلي يامريم

مريم دخلت بخجل

احمد بحب: اخيرٱ هيتقفل علينا باب واحد

مريم هزت راسها

 

 

 

 

 

 

احمد مسك ايديها: مريم كنت عوز اقولك علي حاجه

مريم بإنتباه: قول

احمد: مريم انا _______

مريم بصدمه: اي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأسد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى