رواية بنات السعد الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نورهان ثروت
رواية بنات السعد الجزء السابع والعشرون
رواية بنات السعد البارت السابع والعشرون
رواية بنات السعد الحلقة السابعة والعشرون
قطع حديثها الباشا وهو يضع السلا*ح على راسها وقال بغضب :هقت*لك وربنا لقت*لك
نظرت لها سمر وقالت بتوتر:لا لا استهدي بالله انا هبله يابيه انت متعرفش انا معايا شهاده معامله اطفال
ابتسم الباشا انزل السلا*ح وقال بجنو*ن:انا هسيبك دلوقتي بس خليكي عارفه اه انا بعشقك بس لو فكرتي تعملي كده تاني اعتبري نفسك مي*ته انا قولتلك اهو انا معنديش عزيز انا همشي دلوقتي كمان شويه هيجي حد ويجيب ليكي اكل عايزك تخلصي كل الاكل عشان مزعلش منكى وانا زعلي وحش
اؤمات له سمر بنعم وقالت بخوف مزيف :حاضر حاضر همسع الكلام بس متقت*لنيش
رتب الباشا على راسها وقال بهوس:مستحيل اقت*لك لو انتي فضلتي تسمعي الكلام خدي بالك من نفسك بحبك سلام
غادر الباشا واغلق الباب بصقة على الارض وقالت بهمس:غو*ر دهيه تاخدك كويس عرفت اخد الموبايل هكلم فارس واتس
(فارس انا سمر انا مخطوفه عند شخص مجنون المهم انا هبعت ليك لايف لوكيشن متبعتش حاجه انا همسح الشات فارس متتاخرش انا مر*عوبه )
ازالة الرساله ثم اغلقت الهاتف وضعته بعيد عنها عندما سمعت خطوات قريبه من الباب دخل شخص الغرفه وقال:الاكل اهو الباشا بيقولك الاكل يخلص بدل ما ينزل اهو ليكي
ابتسمت سمر وقالت بهدوء مزيف:حاضر قول لباشا عايز اي حاجه مني
نفى الشخص ثم نظر حواله وقال:اي دا موبايل مين دا
نظرت له سمر وقالت بستغراب مزيف:معرفش مانت خدت موبايلي ياريتني كنت شوفت الموبايل دا قبلك
ابتسم الشخص بسخريه وقال:حتي لو شوفتي قبلي مش هتعرفي تكلمي حد ولا تعملي حاجه
جذب ذلك الشخص الهاتف ثم غادر الغرفه نظرت سمر لباب بغيظ وقالت بهمس:ياريتني اقدر اضر*بكم كلكم بس وعد هاخد حقي منكم ثم نظرت لطعام وقالت حتي اكلكم وحش
………………..
اؤما له كريم بنعم وقال:اه دي حتي شاغله هنا انا عايز اتقدم لي سليا
نهض يحيي وجلس امام كريم وهو يقول بهدوء مزيف:قولي تاني كده هتتقدم لمين لان مسمعتش كويس
نظر له كريم وقال بستغراب:مالك يابني انا بقولك عايز اتقدم لسليا
ابتسم يحيي بسخريه وقال بغضب:مفيش انت بس عايزني اجي اتقدم معاك لخطيبتي شوفت الموضوع سهل ازاي
نظر له كريم بصدمه وقال:انت بتقول اي انت خطبتها امتي انت كداب
نظر له يحيي بغضب وقال بحده:هكدب عليك ليه بقولك اي انا لحد دلوقتي محترم الصداقه اللي بينا وماسك نفسي عليك غور من وشي قبل ما تخرج اقسم بالله ياكريم ووعد مني لو شوفتك مقرب لسليا هزعلك على عمرك دا اول تحذير ليك
نهض كريم وهو ينظر ليحيي بغضب وقال:خلاص ياعم مكنتش اعرف انت بتتكلمني كده ليه
تجاهل يحيي حديثه وقال بحده:قولت بره ابعد عن وشي دلوقتي
غادر كريم المكتب وهو يتمتم بغضب نظر يحيي لباب وقال بسخريه :قال يتجوزها قال دا اي الهم دا
…………..
يقف فارس وهو ينظر لخاتم بيده بحزن يشعر لاول مره بخوف وايضا يشعر بالفشل تنهد بتعب يتمني ان يجد سمر وتنتهي تلك المهمه خرج من شروده على صوت رساله من هاتفه نظر لهاتف بصدمه وقال :محمد محمد دي سمر بص مفيش وقت انا هبعت ليك دلوقتي المواقع وانت عارف الباقي انا هروح هناك الاول محمد لو حصل ليا حاجه متركزش معايا المهم سمر اعمل المستحيل عشان تخرجها من ايديهم بخير
اؤما له محمد بتفهم وقال: حاضر باذن الله مش هيحصل حاجه انا هروح انفذ كل الل انت عايزوا انت اول ما توصل هناك قولي
…….
فى غرفة الفتيات تجلس ساندي امام المرايا وهي تقول بشرود :هتوافقي افرضي كان وحش تنهدت ساندي بضيق وقالت هو اي اللي وحش هشام كويس وانا بحبه انا هوافق واللي يحصل يحصل
دخل والدها الغرفه وهو يقول :انا كنت عارف قاعدتك مع البت سليا هتطير البرج اللي فاضل فى دماغك بتكلمي نفسك يابت
ابتسمت ساندي وقالت بهدوء:متقلقش انا لسه فيا شويه عقل المهم هو حضرتك معندكش شغل
جلس السعد على الفراش وقال:عندي بس اخدت اجازه لان امك مصممه ان سمر فيها حاجه وعايزه تروح الاكاديميه ليها وانا قاعد مستني اعرف اي حاجه عن اختك غير ان انا قلقان على امك هي اصلا تعبانه وتفكيرها فى سمر هيتعبها اكتر المهم انتي مروحتيش ليه الجامعه دا انا قعدت من الشغل مخصوص لان قولت مينفعش اسيب امكم لوحدها وهي كده
تنهدت ساندي بتعب وقالت:مش قادره اروح الجامعه وعقلي مش مبطل تفكير عشان كده قرارت مروحش انهارده
نظر له السعد وقال بهدوء:بتفكري فى اي
نظرت ساندي لارض ثم نظرت لي السعد وقالت :فى موضوع هشام انا صليت استخاره وموافقه بس خايفه
نظر لها السعد وقال بستغراب:خايفه من اي انتي تعرفي حاجه وحشه عن هشام
نفت ساندي وقالت :لا بس انا شاغله افرضي طلع وحش افرضي اطلقتي كده تبقي مطلقه افرضي وافرضي كميه افكار مرعبه
ابتسم السعد عليها وقال بحنان:دا طبيعي يابنتي عقلك خايف من كل حاجه ومش عايز ياخد اي خطوه وانا شايف انك تسبيها على الله لو موافقه قوليلي وانا هتصرف لو لا برده قوليلي ومتقلقيش انا هبقي معاكي فى اي حاجه
نهضت ساندي وجلست بجانب والدها وقالت بحب:انا بحبك اووي يابابا ربنا يديمك ليا يااجمل اب فى الدنيا كلها انا موافقه على الموضوع دا باذن الله خير
عانقها والدها وقال وهو يرتب على ظهرها:وانا بحبك ربنا يديمك ليا مبروك ياقلبي باذن الله انا هنزل انهارده اتكلم معاها فى الاتفاق علي كل حاجه ويوم الجمعه نقرأ الفاتحة تكون اختك جت
نظرت له ساندي وقالت:ماشي ياحبيبي استني اتصل بسمر ونشوف هي فين
جذبت هاتفها وضغطت عددت ارقام نظرت لولدها وقالت بقلق:موبايلها مقفول
تنهد السعد بضيق وقال:شكلها فى محاضر كمان شويه اتصلي بيها اول ما ترد اتصلي بيا انا نازل عايزه حاجه
ابتسمت ساندي وقالت بحب:لا ياحبيبي خد بالك من نفسك
………………
عند فارس دخل جميع الغرف ينظر حواله بغضب ثم اقترب من غرفه وفتح الباب بقوه وقال بخبث :الله الله منورين والله مكنتش اعرف انكم مع بعض بس دا من حظي
وجد فارس الباشا يجلس وامامه على الطاوله سلا*ح ومخد*رات ويجلس بجانبه عزت نظر له عزت بصدمه وقال:انا معرفش حاجه عن دول دا جابر اللي قالي انه عنده صفقه كويسه ليا بس مش مخد*رات انت عارف انا بطلت
نظر له الباشا وقال بغضب:انت بتقول اسمي ليه ياحيو*ان وصفقه اي اللي كويسه انت جاي عشان دول انت عايز تشيلني الليله دا انا عليا وعلى اعد*ائي هنا
نظر لهم فارس وقال بسخريه:اي دا انتم هتتخانقوا هنا ولا اي انا مش عايز افرقكم عن بعض ثم قال بحده محمد جمع الحاجات دي كلها ثم نظر لهم وقال يلا نمشي لو حصل حركه غدر هتزعلوا رجالتكم جزء ما*ت وجزء اتقبض عليه مبقاش في غيركم
ابتسم الباشا بسخريه وقال:لا في اللي مع سمر عايش والله واعلم هو عمل اي
اقترب منه فارس وقال بغضب:اقسم بالله لو سمر حصلها حاجه هخليك تتمني المو*ت ثم نظر لمحمد وقال محمد خلي العسكري ياخدهم من هنا على القسم انا هنزل ادور على سمر
نظر له محمد وقال بجديه:تمام يافندم بس انا هسلمهم لعسكري هم والبضاعه وارجع ليك
اؤما له فارس بتفهم ثم غادر الغرفه وهو يتمني ان تكون سمر بخير ظل يبحث بين الغرف دخل احدي الغرف ثم تنهد بضيق وقال :انتي فين بس ياسمر غادر الغرفه لكنه سمع صوت فى تلك الغرفه دخل مره أخرى اقترب من الخزانة وقال بستغراب :اي الصوت دا وليه الصوت جاي من الدولاب
فتح الخزانه وجد انه ممر ويوجد فى نهاية الممر درج
………….
تجلس سمر تنظر ليديها وهي تقول بهمس:ايدي علمت من السلاسل دي ربنا ياخد*كم اغضمت عينيه وسندت راسها على الجدار بتعب بعد مرور دقائق سمعت سمر صوت تبادل إطلاق النا*ر ابتسمت سمر وقالت: فارس ثم نظرت حوالها جذبت تلك السلسله لفتها حول يديها وقالت انا لازم اخرج منها ثم قالت بصوت مرتفع انت يا ز*فت انت روحت فين
دخل شخص الغرفه وهو يقول بغضب:اخرسي كفايه اللي بيحصل فوق اكيد انتي السبب فى كل اللي بيحصل انا لو سمعت كلمه منكى هقت*لك واخلص
ابتسمت سمر بسخريه ثم نهضت واقفت امامه ثم لكم*ة وجهه وقالت بغضب :وريني هتعمل اي ها ظلت تضر*ب وجهه بقوه
ابتعد عنها ذلك الشخص ثم صف*عها بقوه وقال :دا انا هقت*لك ثم دفعها على الارض نهضت سمر واقتربت منه ظلت تضر*به بقوه لكم*ة ذلك الشخص سمر فى معدتها ابتعدت سمر وهي تمسك معدتها نظرت له بصدمه وقالت انت مسكت المسدس ليه
ابتسم ذلك الشخص بسخريه وقال:تعبت من لعب العيال دا كلها شويه والشرطة هتاخد كل الموجودين هنا انا هقت*لك واهرب
بعد تلك الكلمات اطلق نا*ر على قلبها وضعت سمر يديها على قلبها سقطت على الارض وهي تنظر لذلك الشخص سمعت صوت فارس وهو يقول بصدمه سمر
حاول ذلك الشخص يركض خارج الغرفه لكن فارس واقف امامه وضع السلا*ح على راسه وقال بغضب:اقسم بالله لقت*لك
قطع حديثه دخول محمد الغرفه وهو يقول :فارس الواد دا مهم فى التحقيق ومطلوب بالاسم مينفعش تقت*لوا انا هاخدوا عربيه الاسعاف فوق هات سمر بسرعه
جلس فارس بجانب سمر وقال بذ*عر:لا لا سمر اوعي تقفلي عينك في كلام كتير عايز اقولوا ليكي
ابتسمت سمر وضعت يدها على وجهه وقالت بألم :حسه اني همو*ت فارس عايزه اقولك حاجه انا بحبك
بعد تلك الكلمه ظلت تردد بعض الكلمات لكن بصوت غير وضح حملها فارس وقال:سمر سمر ركزي معايا سمر اوعى تغمضي عينك
اصبح وجهه سمر شاحب حاولت الحديث لكنها لم تسطيع من التعب فقدت الوعي اخر شيء سمعته هو صوت فارس وهو ينادي على اسمها