روايات

رواية تزوجتها لاجلك الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا تامر النشار

رواية تزوجتها لاجلك الفصل الثاني عشر 12 بقلم رنا تامر النشار

رواية تزوجتها لاجلك الجزء الثاني عشر

رواية تزوجتها لاجلك البارت الثاني عشر

رواية تزوجتها لاجلك الحلقة الثانية عشر

شادي بحزم/ انتي طالق يا مليكه.
الخبر وقع علي مليكه كالرصاصه.
مليكه توقفت عن البكاء و ظلت تنظر اليه بعدم تصديق وكأنها تحلم وليست مستوعبه انه شادي طلقها ب هذه السهوله .
مليكه بصدمه/ اناا بحلم صح مش معقول اللي انا سمعته ده يكون حقيقي.
شادي صعد الي غرفتهم وقام بجلب حقيبتها وفيها ملابسها وتحدث بحده/ لأ يا حلوه انتي مش بتحلمي وأدي شنطه هدومك خديها ومشوفكيش تعتبي القصر ده تااني انتي فااهمه.
مليكه بعدم استيعاب/ ايه اللي انت بتقوله ده.. انا معقول هونت عليك ل درجه انك تطلقني بالسهوله دي.. ثم اكملت بدموع.. هان عليك حبنا للدرجه دي هونت عليك وكمان عايز تمشي مراتك في نص الليل بالطريقه دي.
سما بإستفزاز/ مبقتيش مراته يحبيبتي بقيتي طليقته يعني اتفضلي اطلعي برا من غير مطرود.
مليكه نظرت ل سما وتحدثت بحده وغيظ/ انتي تخرسي خاالص.. انتي السبب انتي سبب مشكلي كلها اناا بكررررهك.
شادي بحده وتحذير/ مليييككه.. اياكي اسمعك بتغلطي في مراتي تاني مره انتي فااهمه.. و زي ما هي قالتلك اتفضلي اطلعي برا من غير مطرود.
مليكه توقفت عن البكاء وامسكت بالحقيبه تباعها وتحدثت بتحذير وتوعد .
/ ماااشي يا شادي انا ماشيه.. بس عايزاك تفتكر حاجه وتحطها حلقه في ودانك انه حقي انا مش هسيبه وانا استحملت كتير علشانك بس دلوقتي مبقاش فيه حاجه ابكي عليها وهنتقم منكم واحد واحد وانت اؤلهم يا شادي بيه .
خرجت مليكه من القصر وشادي صعد الي الجناح تبعه هو ومليكه.
سعاد نظرت الي اختها وابنتها وتحدثت بسخريه/ ارتاحتوا دلوقتي خربتوها وقعدتوا علي تلها.. ثم اكملت بإشمئزاز.. انا بجد مشفتش حد بالحقد والكره ده كله.. انتو اكيد مرضي والاحسن ليكم تروحوا تتعلجوا عشان لو فضلتوا كده مش هتأذوا حد غير نفسكم.
سعاد ذهبت الي غرفتها وصافيه وسما نظروا الي بعض بإبتسامة انتصار.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في جناح شادي ومليكه..
دخل شادي وهو في غضب وظل يحطم في اي شئ يراه امامه.
و بعد ذلك دخل بلكونه الغرفه وتحدث بوجع وأعلي صوت لديه .
/ليييييييييييييييه.. لييييييه عملتي كده لييييييييه.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
عند مليكه..
خرجت من القصر وهي تبكي وركبت سياره اجري واتجهت الي منزل والدتها.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في غرفه سما..
كانت جالسه وهي في قمه سعادتها ونظرت للفراغ وظلت تتذكر كيف نفذت الخطه تباعها وهي تبتسم إبتسامة إنتصار.
𝒇𝒍𝒂𝒔𝒉 𝒃𝒂𝒌𝒄…
في جناح شادي ومليكه..
عندما اكتشفوا انه سما حامل خرجوا جميعهم ما عدا سما.
ظلت موجوده في الغرفه واخرجت من جيبها علبه الحبوب و وضعتها في احد الادراج الموجوده في الغرفه ومن ثم خرجت من الجناح دون ان احد يراها أو يعلم بما فعلته.
𝒃𝒂𝒌𝒄…
سما في داخلها بسعاده/ قد ايه انا ذاكيه بجد استحق جايزه نوبل علي خطتي اللي نجحت دي.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في بيت كريمه…
في غرفه كريمه..
استيقظت من غفوتها علي صوت دق الباب.
كريمه بنعاس/ ده مين اللي بيخبط في نص الليل كده.
قامت من علي السرير واتجهت الي الباب وعندما فتحت الباب انصدمت.
كريمه بصدمه/ مليكه.
مليكه اترمت بحضن والدتها وظلت تبكي.
كريمه اخذتها للداخل واغلقت الباب وجلسوا وتحدثت كريمه بفزع/ مالك يقلب امك بتعيطي ليه كده وايه اللي جابك من بيت جوزك في نص الليل كده.
مليكه شهقات بكائها بدأت تزداد وتحدثت ببكاء/ شادي طلقني يا ماما.
كريمه بصدمه/ انتي بتقولي ايه.
مليكه ببكاء/ زي ما بقولك كده يا ماما.. انا بجد حاسه اني بحلم مش مصدقه انه هو طلقني بالسهوله دي.. مش مصدقه انه نسي كل اللي بينا بمجرد موضوع انا مليش ذنب فيه.
كريمه بحزن علي ابنتها/ وانتي عملتي ايه يا بنتي عشان يطلقك ويسيبك تمشي في نص الليل كده.
مليكه قصت عليها كل شئ وكريمه كانت حزينه جدا علي ابنتها وما حدث معها.
كريمه بقله حيله/ تعالي معايا يا حبيبتي انتي لازم ترتاحي.
كريمه اسندت مليكه وذهبت الي غرفتها ومليكه غفوت في حضن والدتها وهي تتمني ان تغفو وتستيقظ وتجد نفسها بجانب شادي وكل اللي حدث معاها كان مجرد حلم.
“ولكن ماذا نفعل فأنه الواقع يا ساده”.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
صبااااااحاااااا…
في غرفه سما..
كانت ممسكه ب هاتفها وتقوم بالاتصال علي رقم ما.
سما بإبتسامة/ اهلا اهلا احمد بيه ملك الاخبار.
احمد بإبتسامة/ سما هانم ازاي حضرتك.
سما بإبتسامة/ الحمدُلله.. المهم انا ليا عندك خبر هيكسبكوا دهب.
احمد بسعاده/ ايه هو بشريني.
سما بإبتسامة ثقه/ اكتب عندك…………
احمد بدهشه وفرحه/ ده فعلا خبر هيكسبنا كتير.. بس حضرتك مصلحتك ايه انه الخبر ده يتنشر.
سما بغرور/ مش مهم تعرف مصلحتي ايه المهم انه الخبر ده يتنشر و في اسرع وقت انت فاااهم.
احمد بسعاده/ من العين دي قبل العين دي يا سما هانم.
اغلقت سما مع الصحفي ونظرت للفراغ وتحدثت بإبتسامة انتصار/ بجد انتي صعبانه عليا اوي يا مليكه بس معلش بقي هي الدنيا كده يوم ليك ويوم عليك.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في بيت كريمه…
عند مليكه…
كانت جالسه علي السرير و ضمه قدميها وكل ما تفعله هو البكاء بصمت دون ان تتحدث او تصرخ او تفعل اي تأثير.
دخلت ياسمين و ورد بعدما علموا من والدتهم القصه كلها وقاموا بالجلوس بجانبها .
ياسمين بحزن/ بتعيطي ليه يا كوكي مفيش حاجه في الدنيا تستاهل دموعك يحبيبتي.
ورد بحده/ انتي بتعيطي علي ايه اناا مش فاهمه هو اللي خسرك مش انتي اللي خسرتيه وهتشوفي بعينك انه العقربه اللي اسمها سما دي هي اللي هتجبلك حقك وهتخليه يعرف قمتك بحق وحقيقي باللي هتعمله فيه.
مليكه توقفت عن البكاء وتحدثت بلا مبلاه/ مبقتش فارقه كلها محصله بعضيها.. انا اصلا حياتي بايظه من زمان اناا فشلت فأني اكون ام وفشلت ف اني اكون زوجه وفشلت فأني احافظ علي حب حياتي وخسرت كل حاجه.
ياسمين وهي تمسك يديها وتتحدث بحب/ بس لسه في حاجات انتي مخسرتهاش.. عندك احنا مخسرتناش وعندك شغلك انتي مخسرتوش واللي انتي نسيتي دول يا دكتوره مليكه.
مليكه نظرت اليهم بحب ومن ثم اخذتهم في حضنها وتحدثت بحب/ ربنا يخليكم ليا وميحرمنيش منكم ابدًا.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في جناح شادي ومليكه..
بدأ يفتح عينيه تدريجيا ونظر بجانبه ولم يجد حب حياته بجانبه الانسانه الذي احبها من كل قلبه ومن ثم نظر للفراغ وتذكر يوم زوجهما.
𝒇𝒍𝒂𝒔𝒉 𝒃𝒂𝒌𝒄…
في جناح شادي ومليكه..
شادي بمرح/ ادخلي برجلك اليمين يا شابه.
مليكه دخلت بخجل وتحدث هو بضحك/ مال وشك عامل زي الفراوله ليه كده ده انا لسه بقول يا هادي.
مليكه بخجل/ شااادي.
شادي بحب وهو ينظر الي عينيها/ عيون شادي وقلب شادي وحياه شادي.
مليكه بخجل/ بس بقي بتكسف.
شادي بضحك/ طب تعالي يا مكسوفه نقعد عشان عايز اقولك كام حاجه جد.
مليكه سمعت كلامه وجلست بجانبه علي السرير وهو امسك يديها وتحدث بحب .
/ بصي يا مليكه انا لما جيت اطلب ايدك من والدتك اخدت عهد علي نفسي انه هفضل احميكي واحطك في عيني لاخر نفس فيا وانا دلوقتي بوعدك انه مفيش حاجه في الدنيا هتقدر تفرقنا الا الموت انتي فهماااني.
مليكه بإبتسامة اطمأنان/ فهمااك يا شادي.
شادي بحب/ ياااااه اول مره اعرف انه اسمي جميل اوي كده.. قوليه تاني كده بالله عليكي.
مليكه بخجل/ شادي.
شادي بمرح/ لأ انتي شكلك مكسوفه خالص واناا مينفعنيش الكلام ده.
شادي قام بحملها ومليكه صرخت بفزع/ لاااا يااا شادي نزلني ونبي .
شادي بسخريه/ انزلك ايه بس ده انتي هتتقطعي انهارده.
𝒃𝒂𝒌𝒄…
ابتسم بحب علي هذه الذكري الجميله ومن ثم تحدث بوجع .
/ انتي اللي خلتيني اعمل كده وخليتي الدنيا تقدر تفرقنا.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في بيت كريمه..
علي مائده الافطار…
كانوا جميعهم يفطرون بهدوء وكانت كريمه تقرأ الاخبار وانصدمت عندما رأت خبر طلاق مليكه من شادي.
ياسمين بإستغراب/ مالك يا ماما مصدومه كده ليه حد مات عندك في الاخبار اللي مبتخلصش دي.
كريمه تركت الاخبار جانبا وتحدثت بارتباك/ احم لا مفيش حاجه.. يلا كملي اكلك عشان وراكي جامعه.
مليكه بإستغراب/ في ايه يا ماما مال وشك اتغير ليه مره واحده وانتي بتقرأي الاخبار.
كريمه بحده/ قولت مفيش حاجه.
ورد بشك/ لا فيه حاجه يا ماما واحنا هنعرف.
ورد اخذت الجريده في حركه سريعه ورأت ما الذي اصدم والدتها.
مليكه كانت بجانب ورد ورأت الخبر وتحدثت بتوعد/ هي بقت كده بالسرعه دي نزلوا الخبر ماشي يا شادي انا هعرفكوا قمتي كويس.
مليكه قامت من علي الاكل وتحدثت كريمه بحده/ ارتحتوا انتو كده يعني ياريت بقي تخلصوا اكل وكل واحده تشوف ايه اللي وراها.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في غرفه كريمه…
كانت ممسكه ب هاتفها وتقوم بالاتصال علي رقم ما.
مجدي بإبتسامة/ اهلا بالشخص المجهول اللي معرفش عايز مني ايه.
مليكه بإبتسامة/ عايزه منك كل خير.. انا خلاص حددت هنتقابل امتي وفين بس قبل ما اقولك علي اي حاجه عايزاك تتصل ب حبيبه القلب وتطمن عليها.
مجدي بإستغراب/ انتي قصدك مين.
مليكه بسخريه/ انت فاهم قصدي كويس.. يلا خمس دقايق وترن عليا تقولي اذا كان هتفضل مخلص للسنيوره ولا هتبيعها زي ما هي هتبيعك.
اغلقت مليكه معه ونظرت للفراغ بإبتسامة توعد.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ💔
في بيت مجدي..
بعدما اغلق مع مليكه ظل يفكر في حديثها وظل يفكر اكثر عندما رأي خبر طلاق شادي من زوجته الاولي واعلان خبر زواجه للمره الثانيه.
فعلا مجدي قام بالاتصال ب سما وفي المره الاولي لم ترد عليه ورن مره اخري ولكن هذه المره اجابت بضيق/ نعم عايز ايه.
مجدي بسخريه/ انتي اللي عايزه مش اناا.
سما بضيق/ خلاص يا حبيبي مبقاش فيه مصلحه تجمعنا يعني من الاخر انت في حالك واناا في حالي.. وياريت تمسح رقمي من عندك وتنسي انك عرفت واحده في حياتك اسمها سما.. واقولك حاجه كمان لو شفتني في مكان بالصدفه اعمل نفسك متعرفنيش.. اتفقنا.
مجدي بسخريه/ اتفقناا.. بس قابلي بقي اللي هيزعلك مني جامد اوي.. لانه زي ما انتي سما نصران اناا مجدي عز اللي هيخليكي تبكي بدل الدموع دم.
سما بإستفزاز/ اللي عندك اعمله وانت عارف انه مبيهمنيش .
مجدي بسخريه/ هنبقي نشوف الموضوع ده في الايام الجايه.. تشاوو يا قطه.
اغلق مجدي مع سما ونظر للفراغ بنظرة توعد ومن ثم قام بالاتصال علي مليكه وتحدث بتحدي .
/ اناا مستعد اقابلك واسمع اللي عندك واعرف اذا كان من مصلحتي فعلا ولا لأ.
مليكه بإبتسامة انتصار/ يبقي اتفقناا.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجتها لاجلك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى