روايات

رواية بعد فوات الاوان الفصل الحادي عشر 11 بقلم حنين هاني

رواية بعد فوات الاوان الفصل الحادي عشر 11 بقلم حنين هاني

رواية بعد فوات الاوان الجزء الحادي عشر

رواية بعد فوات الاوان البارت الحادي عشر

رواية بعد فوات الاوان الحلقة الحادية عشر

امنيه بصدمه: يوسف
يوسف: وحشتيني اوى حياتي كانت عذاب من غيرك
امنية بعصبيه: انتا اي الي رجعك وعايز اي
يوسف: اسمعيني الاول وساعتها احكمي عليا
امنيه: مش عاوزه اسمع حاجه انتا واحد كداب وكنت بستغل حبي ليك
يوسف: والله العظيم ابدا اسمعيني الاول وانتي هتعرفي انا مشيت وسبتك ليه
امنيه: ماشي اتفضل ابدا المسلسل بتاعك
يوسف حكا ليها كل حاجه
امنيه بدموع: طيب لي اتصرفت من دماغك ليه تكسر. لي قلبي انا يا يوسف هشفق عليك علشان مرضك ليههه تعمل كده ليه مقولتليش وانا كنت اختار اكمل ولا لا بس تخرج بالطريقة دي ليه تخليني اكر. هك ليههه
يوسف: كان غصبن عني ياحبيبتي والله انا دلوقتي رجعت وهنفضل مع بعض طول العمر ودلوقتي عشان تصدقيني انا معايا كل الورق والتحاليل هنروح لاي دكتور هنا عشان تساليه
امنيه: ماشي
يوسف: هو اتتي في حد دخل حياتك
امنيه بكدب: لا
يوسف: كنت عارف انك مش هتحبي حد من بعدي ومشيو وراحو لدكتور
الدكتور: فعلا كل الكلام صح وافق في مرحله علاجو اخر حاجه ومحتاج راحه واي صدمه تبعد عنو ومع العلاج انشاء الله هيتعفا
امينه بصلتو ومش عارفه تعمل اي وبعدها مشيو
يوسف: بيتك فين
امنيه: مدينه نصر
يوسف: خلاص ماشي هنروح نلم هدومك ونرجع امنيه في عالم تاني ومش شاغل دماغها غير احمد وصلت البيت وطلعت يوسف: هستنا هنا
امنيه: ماشي وطلعت واول مادخلت رنت علي احمد
احمد بعصبيه: انتي كنتي فين كل ده
امنيه: احمد معلش يحبيبي بابا تعب اوي ولما كلموني انا مشيت علي طول من غير ماعرفك كنت متوتره اوي انا اسفة
احمد: يعني انتي في البيت
امنيه: ايوه واعده كام اسبوع كده
احمد: كل ده انا هعد من غيرك كل ده ازاي يلا ماشي طيب ابوكي عامل ايه دلوقتي
امنيه: اهو نايم تعبان
احمد: ربنا يشفيه طيب يلا انا هكمل شغلي ولما اخلص هكلمك
امنيه: ماشي باي وقفلت ودموع في عينها ولمت هدومها ونزلت وركبت
يوسف: علي فكره شكلك قمر بالحجاب اوي اتحجبتي امتا
امنيه: من فترة كده الحمدلله
يوسف: اممم ده انا لما نتجوز هفيمك كده
امنيه: ههه خفه ومشيو وبعد كام ساعه وصلو وسلمو اهل امنيه عليها
امنيه: بابا وماما عايزكو
ودخلو
امنيه: بابا انا بحب احمد ومش هتنازل عنو يوسف بنسبالي مبقاش حاجه انا الي رجعني معاه تعبو ولما رحنا لدكتور قال مش عايز اي صدمه فا انا مش هقولو حاجه لما يخف خالص وساعتها هو في طريق وانا من طريق
اسامه: كنت عارف انك هتعملي كده يابنتي يلا نطلع ليه وطلعو وجاب اهلو واعدو كلهم
يوسف: امنيه في دبلتك
امنيه: الشبكه من يومها عند اهلك
يوسف: طيب انا هروح اجبها ومشي وراح وجيه ولبسها الدبله واعدو يتكلمو
عند خديجه ويحيي
خديجه: بقولك ايه
يحيي: قولي
خديجه: انا جعانه اطلب اكل
يحيي: دلوقتي اطلب اكل الي هو الساعه تلاته الفجر
خديجه: واي المشكله يابخيل
يحيي: انا بخيل طيب بعد الكلمه دي مفيش اكل وقومي غور. ي من وشي عشان مزع. لكيش
خديجه: تزعل مين ياحبيبي انتا فاكرني هبله وتقدر تضر. بني ولا انتا ولا حد يقدر
يحيي: يابنتي متعصبنيش عليكي
خديجه: بقولك ايه ريح دماغك عشان متعرفش تعملي حاجه
يحيي: ولما اقوملك
خديجه: ياعم روح العب بعيد كتك القرف في شكلك وبعدها قام يحيي وهي رجعت لوراه
خديجه: والله لو جيت جمبي لاصوت والم عليك الشارع
يحيي: مش كنتي شجاعه دلوقتي ومش عارف اي قلبتي كتكوت ليه
خديجه ادتو بالبو. كس في عينو وجريت قفلت الباب بالمفتاح وقالت مش انا الي اخاف
يحيي: وربنا من سيابك ماشي اتقلي عليا بقا وبس في المرايا لقا عينو ورمت وازرقت واعد طول الليل محروق دمو منها وهي في الاوضه زعلانه بتحبو وهو بردو مش حاسس بيها ونامت من كتر التفكير
عدا شهر وخديجه قالت ان هي هتكون احسن في التعامل معاه ممكن يحبها وبقت متغيره وعلى طول هاديه
احمد زعلان من بعد امنيه عنو يقالها شهر ومش بيكملها كتيرر بسب ضغط الشغل
هنا مجننه حسام وجابتلو الضغط والسكر وكل حاجه ياعيني
ام خديجه فرحانه ان بنتها خلاص بقت مسؤله عن بيت ومسؤوليه
سماح فرحانه ان عيالها بقو كل واحد ليه حياتو ومع الي بيحبها وتحبو
منه سافرت تشتغل بره بعد ماخلصت والنتجيه طلعت
سلمي مش بتطلع من اوضتها وخست وبقت مش بتنام ووشها كلو هالات سوده ومش بتعمل حاجه غير انها ماسكه صورو وبتبصلو وبتعيط
امنيه وحشها احمد اوي بس لازم لما تروح تكون منتهية من كل حاجه
في يوم جديد
امنيه: بابا انا هروح لدكتور
اسامه: ماشي ياحبيبتي خلي بالك من نفسك
امنيه: حاضر ومشيت وفي نفس الوقت سافر يوسف من غير مايقولها عشان يسحب ورق الكليه وروق الشغل وراح الاول المكتب
امنيه: ها اي اخبارو دلوقتي يادكتور
الدكتور: مبروك هو خلاص حف نهائي
امنيه: بجد
الدكتور: ايوه التحاليل ظاهر فيها كده
امنيه: طيب تمام شكراً يادكتور وكلمتو وقالتوو انا عاوزك تعالي عشان تعرفو الحقيقه وترجع لاحمد
يوسف: لو سمحت عايز اسحب ورق امنيه
السكرتيره: وحضرتك مين
يوسف: خطيبها
السكرتيره: مينفعش حضرتك لازم هي تجي وتقول للمهندس احمد
يوسف: فينو ده وراح دخل بعد ماخبط لو سمحت عايز اسحب ورق خطيبتي من هنا وهي مش راضيه
احمد: ورق مين ده
يوسف: ورق امنيه خطيبتي شغاله هنا وانا جاي اخد الورق عشان خلاص هنتجوز
احمد بصدمه: خطيبتك
يوسف: ايوه وخلاص هنتجوز الشهر ده
احمد: حضرتك مينفعش لازم هي الي تاخدو بنفسها
يوسف: يعني اي يعني بقولك خطيبتي وهنتجوز الشهر ده
احمد: يعني بقولك مينفعش واتفضل من غير مطرود مشي يوم بعصبيه واحمد مصدوم
هي بجد رجعتلو بعد ماجيه طيب وهي سمحتو بالسهولة دي طيب وانا انا مبقتش موجود في حياتها ومشي روح ودخل اوضتو وقفلها واعد وامنيه كل شويه ترن عليه وهو مش بيرد لغايت لمت رنت علي السكرتيره وقالت لها الي حصل
امنيه: يعني هو مشي
السكرتيره: ايوه يامنيه وهو كان شكلو صعبان عليا اوي الصدمه نزلت عليه جامد وخد العربيه وطار بيها
امنيه: طيب ماشي اقفلي دلوقتي وانا هتصرف وفضلت ترن عليه وهو مش بيرد لغايت ماجيه يوسف
امنيه بعصبيه: انتا اي الي وداك الشغل عندي ممكن اعرف
يوسف: مالك متعصبه كده ليه ياحبيبتي وبعدين روحت اسحب ورقك عشان خلاص هتنجوز الشهر ده
امنيه: يوسف بص انا عاوزه اقولك علي حاجه انا روحت لدكتور واطمنت على حالتك وقالي انا خلاص خفيت نهائي
يوسف: طيب الحمدلله مش قولتلك انتي كنتي اخر خطوه في رحلتي يعني خلاص بقا نحدد الكتاب والفرح انا مش قادر اصبر علي بعدك تانى اكتر من كده
امنيه: بس انا مش بحبك يا يوسف انا ساعدتك عشان انا مقدرش اشوف حد محتاج مساعدة والمساعده دي هتخليه يخف ومقدرش مساعدكش يوسف انا مبقتش احبك وانا بحب واحد تاني وكان هيتقدملي قبل ماترجع في نفس اليوم
يوسف: الي شغاله عندو صح
امنيه: ايوه ربناا يعوضك بالي تحبك وخلعت الدبله وسابتو ومشيت وسافرت لحمد بعد ماوصلت راحت لبيتو
سماح: امنيه حبيبتي وحشتيني اوى
امنيه: وانتي اكتر ياموحا احمد فين
سماح: جوه في اوضتو من الصبح ومش عايز يكلم حد خالص
امنيه: طيب ممكن اخشلو ودخلت لقت الدنيا ضلمه فتحت النور لقتو نايم ودموعو على خدو
امنيه: احمد اصحا
احمد صحي: انتي بتعملي ايه هنا اي جايه من ورا خطيبك
امنيه: من غير كلام كتير اسمعني وهحكي ليك كل حاجه
احمد: مشعايز اسمع حاجه واتفضلي عشان مينفعش واحده مخطوبه تكون عند واحد عاذب في بيت اهلو
امنيه: يابني اسمعني واحكم بعد كده وهو سكت وهي حكت كل حاجه وبس ادي الي حصل وانا مش بحبو خلاص مفيش غيرك جوه قلبي صدقني انتا وبس
احمد: طيب كان لازم تعرفيني
امنيه: مكنش هينفع انتا كنت هتفتكر اني بحبو وكنت هتفتكر اني مبقتش احبك كان لازم اخبي عليك
احمد: يعني انتي مش بتحبيه ومش هتجوزيه
امنيه: لا هتجوزك انتا واتصالحو وخرجو يعدو مع سماح
خديجه: الاكل جهز
يحيي: ماشي جاي تسلم ايدك الاكل حلو
خديجه: الف هنا
يحيي: بقولك ايه ماتجي نخرج شويه
خديجه: حاضر ولبست وخرجو وانبسطو وروحو واعدو ينكشو في بعض كالعاده
احمد اتقدم لامنيه واهلها وافقو وحددو الفرح بعد ست شهور وحسام كمان حددو فرحو مع احمد في نفس اليوم
وعدت الايام وكل واحد مشغول وبيجهزو للفرح وخديجه زعلانه بقالها تمن شهور ولغايت دلوقتي لسه محبهاش ومش عارفه تعمل اي وبدات تفقد الامل تماما وعدا ست شهور وجيه يوم الفرح
احمد: انهارده فرحي ياجدعان عايز كلو يبقا تمام واعد يغني وحسام بيغني معاه
عند امنيه وهنا كل واحده جهزت وبقت اميره في نفسها وجيه العرسان وكل واحد حضن حبيبتو ولف وشلها ونزلو وبدا الفرح والكل فرحان وولعو الفرح وعدا اليوم والكل مبسوط ليهم وكل واحد روح بيتو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بعد فوات الاوان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى