روايات

رواية بسبب نور الفصل الثاني عشر 12 بقلم إيمان محمد

موقع كتابك في سطور

رواية بسبب نور الفصل الثاني عشر 12 بقلم إيمان محمد

رواية بسبب نور الجزء الثاني عشر

رواية بسبب نور البارت الثاني عشر

بسبب نور
بسبب نور

رواية بسبب نور الحلقة الثانية عشر

صلي على سيدنا محمد
الدكتور : للاسف الحاله متدهورة ادعولها احنا حاليا هننقلها للعناية المركزة و ممنوع اي حد يدخلها
ادهم : يعني هتبقي كويسة صح
الدكتور : الله اعلم ادعولها بالشفاء
فارس : يارب ربنا معاها
ليالي: ربنا يشفكي يا يلين يا حبيبتي
جني : ربنا معاها يارب عشان حتي البنت دي (قصدها علي نور اللي نامت من التعب و الخوف علي كلمتها والقلق )
ادهم : جني تعالي اوصلك البيت و ناخد نور عشان تاخدي بالك منها
ليالي : سيبها اخد أنا بالي منها
ادهم : لاء يا ليالي سيبيها مع جني انتي شكلك منهار و نور تعبانه فمينفعش تبقوا انتما الاثنين مع بعض
فارس : عندك حق يا استاذ ادهم
جني : ابقوا طمنوني علي يلين
ادهم : متخفيش يالا اشل نور براحه شششش
واخدوا نور و روحوا
……………………………………………………………………………..
يزن : هتعمل اللي بقولك عليه لازم اشوفها لازم فاهم
الدكتور : والله ينفع حضرتك
يزن : هو ايه اللي مينفعش بقولك عاوز اشوفها عاوز اشوفها
الدكتور : خلاص حاضر بس بالنسبة لأهل المريضه
يزن : خليهم يعدوا في اوضه الاستقبال
الدكتور : حاضر بس ممكن حضرتك تروح بس تتعقم
يزن : حاضر خلص انت بس
الدكتور : تمام يا فندم
……………………………………………………………………………..
ميرنا : شوفتي يا طنط ابنك بيعمل ايه لسه لحد دلوقتي مجاش ليه مش عارفه كل ده عشان الزفته
ميرفت : والله يا بنتي مش عارفه اقولك ايه بس لما يجي
ميرنا : يجي هو باينله مجئ
ميرفت : متزعليش يا ميرنا هو ليكي وانتي له مفيش حاجه هتتغير
ميرنا : والله معتش عارفه أنا تعبت
ميرفت : خلاص بقا متزعليش
ميرنا : ده أنا برن عليه حتي مش بيرد
ميرفت : والله وانا كل ما ارن القي التلفون مغلق أو غير متاح
ميرنا : وانا كمان ماشي يا يزن يا رب الوفاه تموت
……………………………………………………………………………..
زين : لازم اروح ايوه لازم
الشخص : مينفعش هتلاقي قرايبها كلهم حوليها
زين : بس لازم اطمن عليها
الشخص : مينفعش يا زين مينفعش صدقني
زين : لييييه ليه مينعش لازم ابقي معاها لازم
الشخص : عشان مينفعش تكشف السر يا زين مينفعش
زين : بجد أنا زهقت أنا مليت
……………………………………………………………………………..
جني : ايوه نيميه هنا كده بهدوء ايوه
ادهم : تمت المهمه بنجاح
جني : ربنا معاها بجد و يشفي يلين أنا زعلانه عشانكم اوي
ادهم : يارب يالاهمشى أنا وأنتي لو عاوزه اي حاجه طمنيني عليكي
جني : منحرمش منك أبدا ابدا
ادهم : ولا منك يا رب
جني : يالا ربنا معاك هتوحشني
ادهم : انتي اكتر خلي بالك من نور
جني : دي في عيني
ادهم : تسلميلي عيونك
جني : باي يا حبيبي
……………………………………………………………………………..
فارس : لازم تروحي انتي حامل والقعده كده والعياط خطر عشانك
ليالي : متخفش علي البيبي وانا تمام متقلقش
فارس : أنا عامل عليكي يلين أن شاء الله تبقي بخير و قفتك كده مش هتفيد بحاجه المهم انك تدعلها
ليالي : أنا عارفة والله يا فارس بس يلين دي اختي اللي مليش غيرها ازاي تخسرها ازاي دي حته مني ده كل حياتي ده احنا طول عمرنا ضهر لبعض
فارس : متخفيش مش هيحصلها حاجه اهم حاجه تدعلها أنها تبقي بخير وانا معاكي أنا ضهرك و يندك هكون معاكي ديما
ليالي : طبعا يا حب العمر
الممرضه : لوسمحت يا فندم ممكن تتفضلوا علي الاستقبال
ليالي : احنا عاوزين نفضل هنا معلش
الممرضه : أنا اسفه يا فندم مينفعش دي أوامر الدكتور
فارس : خلاص يا ليالي يالا كمان عشان ترتاحي
ليالي :بس يا فارس
فارس : معلش يا لولا بقا يالا
ليالي : حاضر
……………………………………………………………………………..
يزن : شكرا يا دكتور
الدكتور : عفوا يا فندم
دخل يزن الذي وجد حبيبته نائمه و تحيط بها الاجهزه من كل جانب و هي نائمه كالملاك الجميل النائم كأنها سنوايت ولكن هي يلين فهي اجمل من اي اميره فهي لوحدها اميره تنتظر أميرها الذي تركها أو القي بها كالقمامه
يزن : يلين قومي يالا أنا آسف بس قومي اوعي تسبيني انتي اللي سبتيني انتي اللي بعتيني بس لسه بحبك يا يلين أنا بحبك اوي لييييه يا يلين عملتلك ايه عشان تعملي فيا كده أنا اعطيتك قلبي و وعدتك مش هجيب غيرك و مش هبعد ولسه محافظ علي وعدي بس انتي الظاهر اللي نسيتي يا يلين أنا حبيتك اكتر من حياتي اكتر من نفسي يا يلين مش هسيبك تبعدي تاني مش هسيبك تسبيني انتي هتفضلي لازم تعيشي يا يلين لازم تعيش حرااااااااااام
عليكي تبعدي للمره التانيه خليكي عشان خاطري يا يلين متتخليش عني للمره التانيه كوني قد وعدك ليا أنا مش هقدر علي بعدك متسبنيش يا اميرتي
ويالا بينا نسمع
(يا اميرتي يا جميلتي يا سيدة كل النساء لا تتركيني في وحدتي فالابتعاد عنك ابتلاء.يصعب عليا تحمله وحان وقت الانتهاء ساكون معكي برغبتك وكما مولاتي تشاء.يا حور عين قد اكتفيت من العذاب الله رحيم فكيف انتي لا ترحمي.سؤالي انتي وانتي الرد والجواب حني على قلب قد بات مغرم.)
……………………………………………………………………………..
نور : عااااااااااااااااا أنا فين
جني بخوف : في ايه يا نور اهدي انتي هنا يا حبيبتي
نور : جني ماما مالها هي كويسه والنبي عاوزه اشوفها
جني : اهدي يا نور ماما كويسه هي بس في المستشفى لسه
نور : طب اروح اشوفها
جني : للاسف مينفعش يا نور بصي بكره عمو ادهم هيجي يخدنا هناك يالا بينا ناكل حاجه
نور : مينفعش ليبيه
جني : عشان الدكتور هو اللي قال كده معلش
نور : أنا السبب أنا السبب
جني : اوعي تقولي كده مش انتي السبب
نور : لاء أنا السبب مكنش ينفع اجري عند العربيه أنا السبب
جني : اهدي يا نور مش انتي السبب دي اراده ربنا
نور : أنا عاوزه مامي
جني : طب تعالي ناكل و نروح لماما
نور : بس هنروح لماما
جني : طيب يالا بقا
نور : اوكي
……………………………………………………………………………..
ادهم وصل المستشفى و راح عند غرفه يلين و يزن كان طالع و هوبا
شكلها هتولع
………………………………………………………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بسبب نور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى