روايات

رواية بريئه غيرت حياتي الفصل الثامن 8 بقلم مارينا عبود

رواية بريئه غيرت حياتي الفصل الثامن 8 بقلم مارينا عبود

رواية بريئه غيرت حياتي الجزء الثامن

رواية بريئه غيرت حياتي البارت الثامن

رواية بريئه غيرت حياتي الحلقة الثامنة

ريان اول ما طلع قرب من نازلى ومسك دراعها ولفه وراء ضهرها وهو بيبصلها بعضب:
– أنتِ فاكره انه الحركات إللى أنتِ بتعمليها ديه هتنفع معايا تبقى غلطانه وأللى حصل النهاردة لو اتكرر مره تانى متلوميش غير نفسكِ
ابتسمت وهى بتبصله بثقه وقوة ظاهره فى نظرات عنيها وده خلاه يتعصب اكتر ويضغط على دراعها
نازلى اتوجعت بس مبينتش وفضلت بصاله بنفس النظرات
– طيب سيبنى الأول
ريان زقها بغضب وهى بصتله ببرود وركبت العربيه ومدتهوش اهتمام وده عصبه اكترر
اخد نفس علشان يحاول يهدى عصبيته وركب جنبها واخدها وطلعوا الاتيليه علشان يشتروا هدوم
_________________
– ريان هيتجوز أنتَ بتهزر يا يزن ؟
قالها بدر الصديق المقرب لريان وهو بيضحك

 

 

يزن بهدوء: صدقنى انا مكنتش مصدق زيك بالظبط
بدر بسخرية: اكيد بيتسله مش اكتر ويومين ويرميها ريان مش بيتكلم بجد
يزن بجديه: مظنش لانه الموضوع بجد وجدى بنفسه ماسك الموضوع ومقرر معاد الجواز
بدر بص لعمرو صديقهم الرابع : ايه يا عمرو ساكت ليه
عمرو ابتسم وقام قعد قصادهم: وماله يا شباب ما يتجوز انتوا شاغلين بالكم ليه وبعدين ديه خطوة جميلة يمكن بسببها يتغير شويه
بدر بحب: اكيد طبعنا احنا نتمناله الخير بس حاسس انه فى حاجه غلط فى الموضوع
كريم بغضب: هو هيتجوزها بس علشان رفضته بمعنى تانى هيتجوزها علشان يرضى غروره مش اكتر
عمرو بعدم فهم:أنتَ قصدك مين؟ إنتَ تعرف البنت ديه
كريم بغيظ: ريان هيتجوز نازلى البنت إللى كانت بتشتغل معانا هناا فى الشركة
بدر ضحك وفهم قصد ريان: قول كده انا دلوقتى فهمت ريان ناوى على ايه
عمرو بيأس: عمره ما هيتغير بس إللى مستغربه هى ازاى نازلى وافقت تتجوزه رغم انها رفضت فى الأول
كريم بسخرية: لانه الأستاذ ريان خطفها من يومين وأكيد جبرها تعمل كده
يزن بصله بأستغراب: وأنتَ مضايق اووى كده ليه يا كريم باشا
كريم بضيق: مش مضايق ولا حاجه بعد اذنكم انا لازم امشى دلوقتى
كريم طلع وهو متعصب وكلهم بصوا لبعض باستغراب
بدر بخبث: الولد ده انا مش برتحله، بحسه مبيطقش ريان كده
يزن بهدوء: سيبك منه وتعال نكمل شغل
بدر : يلاه
_________________
– ريان دويدار هيتجوز نازلى
اردفت بغضب : ايه الهبل إللى أنتَ بتقوله ده
كريم بسخرية: للاسف مش هبل ديه حقيقه يا نسمة هانم
نسمة بغضب: بس ريااان مستحيل يكون لغيرى يا كريم
كريم بخبث: ولله أنتِ وشطارتكِ بقااا هتعرفى تخليه ليكِ ولا لا
نسمة بخبث: طيب سيبلى الموضوع ده ومتقلقش بس عاوزه مِنكَ تساعدنى
كريم بخبث: ممكن اساعدكِ بس بشرط
نسمة : وايه شرطك
كريم بخبث: نازلى تكون ليااا
نسمة بخبث: موافقه اعتبره حصل
قام وبصلها بخبث وطلع وهى قعدت تفكر
________________

 

 

نازلى اشترت هدوم كتيرر اووى عمدًا علشان تضايق ريان لكن ريان كان متجاهلها ومن جواه فرحان انها بتختار لبس ومبسوطه بالفرح
نازلى بتعب: انا تعبت يلاه بينا علشان نرجع البيت
ريان ببرود: عاوزه اى حاجه تانى
نازلى بغيظ: لا مش عاوز منك حاجه تانى عاوزه ارجع البيت
ريان قفل فونه ومسك ايدها وطلع
– طيب والحاجات هنسيبها ؟
ريان بجمود: اطلعى دلوقتى وانا هبعت حد ياخدهم
نازلى مرتش عليه وركبت العربيه وهو طلع جنبها، وبدأ يسوق
نازلى بصتله بتساءل: احم هو أنتَ هتروح فين بعد ما توصلنى
بصلها بسخرية: يخصكِ فى ايه
نازلى بابتسامة: عادى بسأل
ريان بهدوء: هروح الشركة اخلص الاجتماعات واطلع اسهر مع صحابى

 

 

نازلى لنفسها: اول حاجه علشان اقدر اخليه يتغير انى اخليه يبعد عن صحابه إللى مش كويسين
ريان بشك: بتفكرى فى اييه ؟
نازلى بخبث:
ريان بغضب :نعممممم ياختى

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بريئه غيرت حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى