روايات

رواية بريئة في عالم المافيا الفصل السادس 6 بقلم ملك شكري

رواية بريئة في عالم المافيا الفصل السادس 6 بقلم ملك شكري

رواية بريئة في عالم المافيا الجزء السادس

رواية بريئة في عالم المافيا البارت السادس

رواية بريئة في عالم المافيا الحلقة السادسة

ادهم بصلها: العف…… انتيييي
ليان بستغراب: مالك يا اخ هو انا سرقت منك حاجه ولا اي
بصلها ادهم: ها اه لا
ليان: اي ياعم هو اي الي اه لا انتي هتجيبلي مصيبه هو انا اعرفك يبني اصلا
ادهم: ها اهه انتي صاحبه ملاك صح
ليان بصتله بصدمه: ايهه انت تعرفها منين انت وفين ملاك
ادهم: ملاك دلوقتي ف مكان احسن
عيطت ليان: اهههه ماتت ياحيوانات قتلتوها الناس بصولها بسرعه
ادهم:اسكتي ياهبله ماتت ايهه
ليان مسحت دموعها: ما انت الي قولت مكان احسن ياعم
ادهم: طب لما ننزل نروح مكان نتكلم فيه
ليان وافقت ونزلو
ادهم: شوفي ياستي انا اصلا عربيتي عطلت ف ركبت الباص وحظي اني اقابلك بقا
ليان: مم طب ملاك فين انا عايزه اشوفها
ادهم: انا هقولك ملاك دلوقتي عايشه مع رعد ومبسوطه جدا وقدرت تعتمد على نفسها وبتكمل تعليمها وامتحنت وكلو تمام ومستنيه النتيجه يعني هي مش مغصوبه على العيشه مع رعد صدقيني ولو عايزه تشوفيها فعلا تقدري تديني رقمك وانا هشوف رعد كده واخليكي تروحيلها او تتقابلو
ليان: ماشي شكرا ياا
ادهم: ادهم اسمي ادهم ياليان
ليان: لا بقا انت عرفت اسمي منين
ادهم: ادهم العمراني مفيش حاجه بتستخبى عليه
بصتله ليان بغيظ وادته رقمها ومشيت عشان تعرف زينه
اما عند ادهم رن على رعد الي كان قاعد مع ملاك زي كل يوم
رعد:مفسد اللحظات الحلوه
رد: عايز اي يابومه
ادهم: اهدى ياعمم
حكالو ع الي حصل مع ليان
رعد بص ل ملاك وبعدين بصله:ماشي بكره ع الساعه5كده
ادهم: ماشي ياابو قلب حنين
رعد: اقفل ياحيوان
قفل رعد وبص ل ملاك: بقولك ياملاك
ملاك: ممم
رعد: منفسكيش تشوفي صحابك
ملاك بصتله بسرعه:دول اكتر ناس نفسي اشوفهم بقالي شهرين مشوفهتومش واحنا مكناش بنبعد يوم عن بعض
رعد: ممم طب اي رأيك لو شوفتيهم
ملاك بفرحه: بتتكلم بجد يارعدد
رعد بصلها وشاف الفرحه ف عنيها: اه ياستي هخليهم يجولك هنا بكره اخر النهار
حضنته ملاك بدون قصد من فرحتها
اتصدم رعد شويه وبعدين حضنها هو كمان بعدت ملاك بكسوف: سوري مكنش قصدي من الفرحه بس
رعد ببلاها: هاا اه ماشي ولا يهمك
عدا اليوم وجيه اليوم التاني
ادهم رن على ليان الي كانت مستنياه يعدي عليها هي وزينه زي ما كلمها وقالها امبارح
رن عليها ادهم: انزلي انا تحت
نزلت ليان وزينه
ليان وزينه: صباحو يا دومي
ادهم ضحك: انتو مصيبه والله بجد
ضحكو وركبو العربيه وبعد وقت وصلو القصر بتاع رعد
نزلو واتكلمت ليان بمرح: اي ياعم قصر نفرتيتي ده انتو بعتو اعض*اء البت ملاك واشتريتو القصر ده ولا اي
ادهم وزينه دمعو من الضحك: ادهم يخربيتك يابنتي اي ده انتي مش معقوله بجد بتقري ع الراجل
ليان: ده كده ومن برا م بالك صاحب القصر نفسو عامل ازاي ما تقولو يخطفني انا كمان ومش هعمل صوت والله
ضحكو كلهم وبعدين دخلو القصر فتحتلهم داده سعاد ورحبت بيهم
رعد خبط على اوضه ملاك
فتحتله اتكلم رعد: صحابك جم تحت
جريت ملاك بفرحه على السلم ونزلت بسرعه اول ما شافتهم وحضنتهم جامد وابتدو يدمعو
زينه: وحشتيني اوي ياميلو
ملاك: وانتو كمان ياحبايبي
نزل رعد وشافهم وهما بيحضنو بعض بحب ابتسم ل ملاك الي الفرحه بانت عليها فعلا
نزل رعد من على السلم وسلم عليهم
ليان: اوبااااا انت بقا رعد
رعد بضحكه: اه انا
ليان: لو انا منك ياملاك مخرجش من القصر بالراجل ده ممكن يتخطف بحلاوته دي
ملاك بصتلها وضربتها ف كتفها: اتلمي يابت
ضحكت ليان وزينه
زينه: مكدبتش ياملاك بصراحه قولي بس يارعود
رعد: نعم يختي
زينه: لا ما انا مليش بقا ف رعد بيه بقا والحاجات دي
ضحكو كلهم جامد
ادهم: دول جلطوني يبني بجد اي ده
رعد: عندك حق
بقولك اتصل بالواد حمزه يجي يقعد معانا شويه
اتصل ادهم ب حمزه عشان يجي وجيه قعد معاهم تاني
ليان: بس كده هي خلاص اتقسمت قسمه العدل انا الواد الحليوه ده وانتي حمزه الي هيجي ونشوفه لسه والبت ملاك رعد القمر ده
بص رعد ل ملاك وهي بصتله بخجل وبعدين بصت ل ليان بضحك
ليان: استنو بس هي اتقسمت بجد نصيب بقا بصت ل ادهم: بص يبني احنا بنشتري راجل مش هطلب منك اكتر من 3مليون قايمه وطقمين الماث هديه العروسه بقا وكده انت وذوقك لو هتزود
ادهم بصلها ببلاها: انتي بتكلميني انا
ليان بمرح: لا الحيطه الي وراك
ادهم: انتي كده وبتشتري راجل امال لو مش بتشتري بقا
ليان: هيهيهيي هبيعو الي وراه والي قدامه
كلهم مقدروش يبطلو ضحك بسببها
شويه وجيه حمزه: انا جيت يابشر اي ده بنات الله اتاخر كده ياض يا ادهم
ضحكو كلهم
ملاك بتريقه ومرح: هي اتقسمت فعلا
ليان: مش قولتلك
حمزه: هي اي الي اتقسمت
ملاك بضحك: ههه ابدا احنا خطبنالك وجوزناك واحنا قاعدين دلوقتي كده
حمزه بمرح: بجد ومين العروسه
زينه بمرح: ههههه اناا
ضحكو كلهم وقدو يوم كلو ضحك وهزار بس
*في امريكا*
*الحوار مترجم*
الزعيم: نحن هكذا خلصنا من الرعد يتبقا هذه الفتاه الذكيه
المتصل: انها حقا شديده الذكاء يا زعيم عرفت ان اندرو يراقبهم وقدرت ان تنفد منه
الزعيم بغموض وشر: ليس شيئا صعب على الزعيم
عدا يومين وجيه يوم الحفله الصبح خبطت الداده على اوضه ملاك ودخلت
الداده: رعد بيه طلب اني اطلعلك دي ياملاك هانم وقال تلبسي الفستان ده عشان حفله بليل
ملاك: ماشي ياداده
مشيت الداده وجيه الليل وطلعت ملاك الفستان
كان لونه اسوود قصير من قدام وطويل من ورا وليه نص كم شيفون ولبست عليه هيلز كعب احمر ولمت جزء صغير من شعرها على هيئه فيونكه وسيبت الباقي وحطت ليب ستيك(روچ) احمر هادي وماسكرا وايلاينر وبلاشر
كان شكلها اقل ما يقال عنه خرافي الي يشوفها مكانش يديها 18سنه ابدا كانت فعلاا جميله
اما رعد ف لبس بدله سودا وقميص اسود وجزمه سودا ولبس ساعته ورش برفانه
ونزل تحت استنا ملاك
نزلت ملاك بثقه
شافها رعد فضل باصصلها ومصدوم ملاك: هااااي رعد روحت فين
رعد: ها مروحتش اي القمر ده
اتكسفت ملاك
رعد: شكلك حلو اوي ياملاك
ملاك: وانت كمان
رعد بحب:وانا كمان اي
ملاك بخفوت: شكلك حلو
رعد: بقولك تيجي نخرج بلا حفله بلا زفت
ضحكت ملاك ضحكه بينت غمازاتها وزادت من جمالها
رعد: لا بالضحكه دي هحتجزك هنا وكمان مش هنخرج ف يلا بقا
ملاك: يلا
راح ناحيه العربيه وطلب من السواق انه يمشي وهيسوق هو فتحلها باب العربيه قعدت دخلها طرف الفستان للعربيه وقفل الباب وبعدين لف ركب هو كمان
ملاك: رعد شغل اغاني بليز
رعد: حاضر تحبي تسمعي اي
ملاك: عايزه اسمع اغنيه ل عبد الرحمن محمد
رعد: وده مين ده ان شاء الله
ملاك: هات فونك بس وانا هجيب
اداها الفون وجابت اغنيه قولو لها
ابتدت ملاك تغني بصوتها الجذاب
(قولو لها انني لازلت اهواها مهما يطول النواه لا انسى ذكراها هي التي علمتني كيف اعشقها هي التي سقتني شهد رياهااا)
فضل رعد سرحان ف صوتها رعد: صوتك حلو اوي ياملاك
ملاك: ممم من وانا صغيره وانا بحب اغني
بعد وقت وصلو مكان الحفله
ملاك: زي ما اتفقنا اوك
رعد: تمام
دخلت ملاك لوحدها والصحافه ابتدت تصور دخلوها وهي داخله رافعه راسها بثقه وغرور
دخلت والكل ابتدا يصقف لها
عز: اهلا ملاك هانم
وبيمد ايده ليها بصت ملاك ل ايده وسلمت عليه بسرعه وشالت ايدها
جيه دور كلمه ملاك طلعت ملاك وابتدت تتكلم: مساء الخير على الجميع مش عايزه اطول عليكم بسشركه الحديدي جروب من انجح واشهر الشركات ف الشرق الاوسط والكل عارف ده ورعد بيه حصلتله مواقف مقصوده للأسف وسببت حاجات كتير بس في مفاجأه الحديدي جروب عملهالكو معلينا والي كان قصدو يعمل كده ف رعد الحديدي كان قصدو يعمل كده عشان رعد بيه وشركاته يقعه بس زي ما شوفتو شركات الحديدي جروب مبتقعش بالعكس بتزيد وشكرا نسيبكم مع المفاجأه
الانوار ضلمت مره واحده بعد كده اتفتحت وكان رعد واقف بجاذبيته وهيبته عشان يقول كلمته الناس كلها اتصدمت ان رعد الحديدي لسه عايش مع ان في خبر اتوزع انه مات
الشخص الي كان بيراقب من بعيد
رن بسرعه على الزعيم
الشخص: رعد الحديدي على قيد الحياااه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بريئة ي عالم المافيا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى