رواية اولاد العم الفصل السادس 6 بقلم نونا رامي
رواية اولاد العم الجزء السادس
رواية اولاد العم البارت السادس
رواية اولاد العم الحلقة السادسة
اسر بجمود وهو ينظر لموده بقوة :
_انتى بتترعشي كده ليه
نظرت له موده بتوتر وابلعتلت كلماتها ليقول أسر بأستنكار :
_اوعى تقارنى نفسك بيها يا موده
فركت فى يدها بتوتر وهى تنظر أرضا من الخجل ليصدر صوته مرة أخرى قائلا بحده :
_قربي
أزداد توترها ليقول بحده اكبر :
_قربي يا موده
لتقترب منه موده ببطئ ليأخذها لى أحضانه الدافئه وهو يقول بجديه وحنان :
_دى واحده مش محترمه يا موده والأشكال دى مبتجيش غير بكده أنا عمرى ما امد ايدي على واحده ست او بنت ابدا خاصتا لو البنت دى انتِ يا موده اوعى تقارنى نفسك بيها دى اشكال محدش بيعرف يتعامل معاها ومبيجوش غير بكده مفهوم يا بسبوستى
موده وهى تهز رأسها داخل أحضانه قائله بخفوت :
_مفهوم
ثم أكملت بعبوس وهى تخرج من أحضانه :
_وبعدين تستاهل المنتنه دى عشان بعد كده تبقي تتمحك فيك
ثم أكملت وهى تنظر له نظرات ثاقبه قائله بغضب :
_هو انت كل يوم بتشوف الاشكال دى
اسر وهو يجلس على الكرسي ويتابع غضبها بأستمتاع:
_اه كل يوم
موده بخفوت ونبرة موشكه على البكاء :
_كل يوم كل يوم
اسر وهو يكتم ضحكته بصعوبه :
_كل يوم كل يوم
لتصرخ موده بغيظ شديد ويتحول وجهها للون الاحمر من الغضب لتتوجه نحوه وتمسكه من ملابسه وهى تقول بشراسه:
_وعجبتك واحده فيهم على كده
اسر وهو ينظر لها بدهشه ثم يقول بمكر :
_يعنى مش كلهم
موده بدموع وغيظ:
_يعنى اى يعنى فيه واحده عجبتك قبل كده
اسر وهو يدعى التفكير :
_لا بصراحه مش فاكر وبعدين اى بتغيري ولا اى
لتترك موده ملابسه بسرعه وتوتر وهى تقول بتلعثم :
_اا لا وانا هغير ليه اصلا
اسر وهو ينظر لها بخبث:
_خلاص بقا امال ليه العصبيه دى كلها
موده وهى تجلس وترفع إصبعها فى وجهه:
_اييي ابن عمى وبغير عليه مش اكتر
ليقبل أسر اصبعها وهو ينظر لها بحنان لتشعر بقشعريرة سرت فى جسدها :
_اااا أنا عايزه اكل
أسر بضحك :
_الاكل على وصول
تتوجه أنظار الجميع عليهم بأنبهار وحقد وهم يرونهم يسيرون بكل غرور ، فكانت أنظارهم تتابعها وهى تسير بجوار ذالك الوسيم المغرور التى يتمتع بهيئه مُهلكه ليتوجهون نحو الكافتريا ويجلسو عليها لتقول رحمه بفرحه :
_شوفت يا كريم كانو هايكلونا بنظراتهم ازاى
ليبتسم كريم بيأس عليها لتقول بخفوت وهى تشاور لمكان ما:
_بص بص البت جيهان بتطلع نار من ودانها
كريم وهو ينظر لتلك الجيهان التى جعلته يأتى للجامعه بعد كل تلك السنوات ليرى فتاه تقف وعلى ملامح وجهها الغضب وتنظر لهم بحقد ليقول كريم بخفوت:
_ابعديها عن اى مياه عشان دى باين عليها بتشيط
لتنطلق ضحكات رحمه بقوه فى المكان ليتوجه الأنظار عليهم مرة أخرى ليقول كريم بغيظ:
_اييي وطى ضحكتك شويه مش كده
لتضع رحمه يدها على فمها بسرعه وتقول بسرعه :
_خلاص خلاص سكت اهو
لتقول رحمه وهى تنهض :
_قوم يلا عشان المحاضره بدأت
لينهض كريم بهدوء وهو يمشي بجاورها قائلا بغيظ:
_دا أنتِ منك لله انا بقالى سنتين متخرج كان مالى ومال حوراتك دى بس
رحمه بعبوس :
_انت هتزلنى ولا اى
كريم وهو يدفعها بغيظ:
_اه هزلك ادخلى يا اخرة صبرى
ولاكن سرعان ما توقف وهو يسمع صوت رجولى ينادى بأسم رحمه
حازم بأستغراب :
_مين دا يا رحمه
كريم ببرود وهو ينظر له من أعلاه لاسفله :
_وانت مالك يا امور
حازم بغيظ وهو يجز على أسنانه ويجذب رحمه نحوة:
_هو اى اللى انت مالك دى خطيبتى
كريم وهو ينظر لاميرة قائلا بأبتسامه :
_وبس كده يستى مسحتلك كل حاجه من على تليفونه
لتقول أميرة بفرحه شديده:
_شكرااا اوى يا كريم أنا هقوم بسرعه اقول لاريج
كريم وهو يردد اسمها بتلذذ:
_اريج
لتنهض أميرة بسرعه وهى تركض نحو غرفتها ولاكن كادت أن تسقط لولا يد مؤيد التى التقطتها بسرعه وهو يقول من تحت أسنانه:
_قولت كام مرة امشي براحه
أميرة وهى تعد ملابسه بتوتر :
_مفيش كنت بس منفعله شويه
مؤيد بلامبالاه وهو يمشي :
_طيب وابقي حلى بالك بعد كده
لتقول أميرة بغيظ بعد أن ذهب :
_لوح تلج اشوف فيك يوم يا بعيد زى ما مربيلي الرعب كده
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اولاد العم)