روايات

رواية اوتار الحب الفصل الثاني 2 بقلم نور شريف

رواية اوتار الحب الفصل الثاني 2 بقلم نور شريف

رواية اوتار الحب الجزء الثاني

رواية اوتار الحب البارت الثاني

رواية اوتار الحب الحلقة الثانية

ليان بنهيارر وهي شايفه الد*م بيخرج من ايديها بغزاره الحقنيي يا ريان والمكان بقا غرقان د*م من كتر النزيف؟؟
:مسك ريان ايديها وضغط علي الو*تر بحزن علي حالتها انا اسف والله اسف يا دكتوررر!!
جريت الدكاترة بسرعة خرجت ريان من الاوضة اخدت بنج كلي وهو واقف قدام الشباك وشايف الي بيحصلها لع*ن نفسه و دموعه نزلت :_
قد اي انا كنت غبي ضيعتها من ايدي ضيعتها مبقاش في وقت اصلح اي حاجة ابتسم بشرر انا هاخد حقي من قمر علي سنين حبي الي ضاعت.
اخدت تلفوني و رنيت علي رامي صحبي بهدوء؟؟
بقولك يا رامي عايزك في مصلحة بس هي مش خير خالص او لازم اقبلك انا في المستشفي الي علي البحر ليان بنت خالتي في العمليات
رامي بستغراب :انت مش النهاردة رايح تقرا فاتحة علي قمر يعني المفروض تبقي معاهاا؟
ريان بحزن :متجبش سيرتها يا رامي بقا دي طلعت ناق*صة خدعتني وداستت علي قلبيي..
لا ده شكل فعلا الموضوع عايز قاعده خلاص هجيلك المستشفي ساعه كدا و هكون عندك *
في بيت قمر “

 

:انتي مبسوطه في الي عملتي في ريان ده يا قمر شكله كان عامل اي قدامنا ولا شكل ابوكي وشكلك قدام الناس انطقي، حطيتي راس ابوكي في الطين لا اخدتي ريان ولا اخدتي احمد، رمي الدبله في شك…
ردت بنت عمها بشماتة : واحد رمي الورد والتاني رمي الدبلة يعالم ريان مش هيسكت علي الي حصل انتي عارفة انه شخصية كبيرة ده ظابط ودماغه سم؟؟
قمر غمضت عنيها بصراخ :كل ده مش فارق معايا مفيش نصيب، ريان بيحبني وعمره ما هياذيني انا واثقه من كدا.
فاجاةةةةةة!!
تلفونها رن وكان تلفون ليان رن ريان عليها بمكر :
اياكك تفتكري الموضوع هيعديي بساهلل كدا لا يا قمر ده انا هاخد رو*حك حق كرامتيي سلام يا قطة
و اهه صحيح قولي لي اسمه اي بتاعك ان معايا صور ليكي واسكريناتت اوديكيي انتي و ابوكييي ورا الشمس؛
يا خوفيي علي دموعك اوعيي تنزل اصلك قاسية :_
رمتت قمر التلفون في الارض وصرختت بعصبية ونهيارر، مستحيل يا ريان تعمل فيااا كدا انا وثقتتتت فيك صوريي و حاجتيي وشغلل بابا الي شغال فيه ريان كان يعرفه..
لطمت امها علي وشها بصريخ :
ازايي ريان يبقي عارف ان ابوكيي شغال في المخدا*رات وفاكره ان هيسكتت يخبتيي عليكيي يا قمر مش لاقيه غير ريان.؟
قمر بحزن :كنت طمعانه فيه شخصية واي بنت تتمني واحد زي ده كنت بكره في بنت خالته بتحبه اوي.. عشان انا ابقي ليه.. معرفش انه هيجيي يوم خطوبتي..

 

ابتسمت بنت عمها بتوتر وافتكرت لما كلمت ريان وقالتلخ يجيي اليوم ده وقفلت النت عن البيت عشان ريان ميكلمهاش وقالتله انه عايزه تعمله مفاجاة؟
في بيت ريان ”
كانت قاعده سماح بتلف في الصالة خوف علي بنتها انا قلبي مش مطمن يا ثريا ابنك اخد البت ونا قلبي مقبوض برن عليه مش بيردد؟؟
الا صحيح هو مقراش فاتحة مع البت قمر ولا اي ‘
ثريا بقلق :لا طلع فوق مش عارفه شاف اي مكملش خمس دقايق نزل حتي من غير بوكيه الورد!!
سماح بستغراب : ملقهاش مثلا ولا لاقي العنوان غلط لما يجيي نشوف..
ثريا بحزن :نزل من عندها ايديه بترتعش وبيهز رجليه وهو سايق العربية وبيزعق وصوته مخنوق ونتي رنيتي عليه كان طاير بالعربيه؟؟
طب رني عليه كدا انا خايفة..
اخدت ثريا التلفون ورنت علي رقم ليان رد ريان بهدوء:
ايوة يا ماما ليان كويسه بس الوتر بتاعها اتق*طع وهيتركب صناعي وكمان مش هتخرج من المستشفي دلوقت؟
صرخت سماح بحزن :مالها بنتي يا ريان هي كويسة؟
اه يا خالتو متقلقيش هقفل انا عشان مشغول *

 

فجاة تلفونه رن وكان سيادة اللواء نوح السعداني رد بثقة :ايوة يا سيادة اللواء انا تحت امرك في اي وقت؟
عندك مهمة انت وليان بكره قبض علي عصابة بتخ*طف اطفال ومفيش غيرك انت وهي قد المهمة دي!!
انا اسف يا سيادة اللواء ليان في المستشفي واحتمال تاخد اجازة كبيرة لان عندها وتر في ايدها ات*قطع وهي حاليا في العناية المركزة
وقف نوح بصدمة :حاليا نكون عندك انا والظباط الي هنا ده ليان من اقوي الرواد الي عندك السلام عليكم..
نفخ بضيق :المستشفي هتتقلب والخبر هيبقي في الجرايد بسبب اللواء هيقف حرس وهتبقي حكاية هتقولي اي ليهم يا ليان مش عارف اقولك اي بس مش عارف!!!!!
خرج الدكتور ووشه لا يبشر بلخير :
احنا عملنا الي علينا بس احنا محتاجين متبرعين لي زمره د، م +A لانها فقدت كتير ومتبقي كيس واحد في المستشفي هي كويسة بس محتاجة د*م..
ممكن احلل واعرف زمره دمي ولو زيها اقدر اساعدها، اخدته الممرضة وحللت ليه حضرتك غير مطابق لي الانسة..
يتبععععععععععع
ربماَ العزف كان علي اوتار الحب بيننا لقد تم اخذ وتر حبي، واخذ وتر قلبك وروحك ايها العازف علي اوتار الحب، سوف يحدث كابوس لو اجتمعت معاها وانا هنا اخد ارواحي واوتاري بيدي “✨

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اوتار الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى