روايات

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الفصل الخامس عشر 15 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الفصل الخامس عشر 15 بقلم اربسيما روبل

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الجزء الخامس عشر

رواية وبرغم من قسوتها احببتها البارت الخامس عشر

رواية وبرغم من قسوتها احببتها
رواية وبرغم من قسوتها احببتها

رواية وبرغم من قسوتها احببتها الحلقة الخامسة عشر

عند ريان وغرام
كان ريان ينام علي السرير وبحضنه غرام
ريان بحب : غرامي ممكن اسالك سؤال
غرام بحب: ايوا يا حبيبي
ريان باستغراب: هو ليه لما جت اسراء البيت عندنا قولتلها مش كفايه انك كذبتي عليا مره هي كذبت في ايه
غرام بتنهد وبعض الحزن: حاضر هقولك اسراء كانت صحبتنا اوي فكنا كلنا بنحكلها الي بيحصل معانا وهي تحكي الي بيحصل معاها ولو تفتكر حازم الي قالت عنو ندي حاول يدخل لندي عن طريقي ومعرفش وعن طريق جنا معرفش فاستغل اسراء واسراء مكانت بتصدق حد يقولها كلمه حلوا فخدعها وقولنلها أنها هي الي غلطانه علشان صدقتو وفي يوم جت قلتلنا أن في واحد بيكلمها وبيحبها وهي بتحبو وعايز يقبلها وقلها علي مكان هي مكنتش تعرفو فاحنا نصحنها وقولنلها لا وهي مسمعتش الكلام وجت في يوم قلتلنا أنها راحت قبلتو وطلعها شقتو وحطلها حاجه في العصير و و اغت**صبها وكانت بتبين اعراض الحمل وكوناخايفين ططلع حامل لاكن كلمنا مامتها وسألتها هي خرجت في اليوم دا قالت لا وطلع مكنتش بتكلم حد وكتشفنا أنها عندها مرض نفسي وكانت بتتخيل كل دا كوناهنبعد عنها بس قررنا نديها فرصه ثانيه بس اديك شوفت عملت ايه تاني
ريان بصدمه : ياااه هي عملت كل دا لا أنا هبدا اخاف عليكي انتي وابني
غرام بحب وهي تحضنه اكتر :, طول ما رياني معانا مافيش حد هيقدر يعملنا حاجه
ريان يقبل رأسها ويقول بحب
ريان بحب: طيب يلا ننام علشان عندي شغل الصبح
غرام بحب : ماشي
ويذهبون في نوم عميق
__________________________________________________
في صباح يوم جديد تفيق شغف وتبدل سيبها وتذهب إلى الشركه وتذهب الي مكتب صقر
شغف بجديه:صباح الخير ياباشا
صقر بجديه : صباح النور ياشغف النهارده هتجيلك بنت اسمها باري السلاموني تدخليها بدون مناقشه تمام
شغف بجديه:تمام عايز حاجه تاني
صقر بجديه : لا شكرا اتفضلي علي مكتبك
شغف : تمام
وتذهب إلى مكتبها وتأتي فتاه جميله بعيون بنيه وشعر بني متوسط وشفايف مملؤه وجسد منحوت نعم هي باري السلاموني
باري : يا انتي يا حماره
شغف بغضب: أنا حماره
باري بغضب: ايوا وحيوانه وجموسه
شغف بغضب شديد: لا دا انتي ذوتيها اوي انتي مين اصلا علشان تكلميني بالطريقه دي
باري بغضب: أنا باري السلاموني يا حماره
صقر بغضب وصراخ: في اييييه انتم الاتنين
شغف بخوف : د دي بتشتمني
باري بخبث : أنا شتمتك
شغف بغضب: ايوا
صقر بغضب:باري عمرها متشتم
شغف بغضب: يعني أنا كدابه
باري وهي تأشر ناحيه الباب : ايوا واتفضلي اطلعي بره
شغف بغضب:مش انتي الي تطرديني أنا مش شغاله عندك انتي
باري بغضب : اممم ماشي صقر أمسكها من ايديها واطردها
صقر: لا رد
باري بغضب: لو مش عايز تمسكها من ايديها وططردها اطردها أنا وتمسك شغف من يدها لتجرها وهي تقول بخبث اطلعي بره
ولاكن قبل أن تجرها يمسك صقر يدها ويقول بغضب
صقر بغضب شديد: لو في حد هيطلع من هنا هيبقا انتي ياباري اطلعي بره ومشفوش وشك تاني
باري بخبث: هتندم ياصقر
صقر بتحدي : ومالو وريني هتعملي ايه
وتغادر باري ويذهب صقر المكتبه وتمسك شغف ورقه في يدها وتذهب إلى مكتب صقر
شغف بجديه وهي تعطي له الورقه: اتفضل
صقر باستغراب : ايه دي
شغف بجديه: استقلتي
صقر بصدمه: ايه
شغف:أنا مستقيله
وتغادر الشركه نهائيا
صقر بخبث : ماشي ياشغف أما تشوفي
__________________________________________________
ولكني اغار عليك من نفسي حتي❤‍🔥🤗🥰
يفيق ريان ويبدل ملابسه ويذهب إلى الشركه ويذهب إلى مكتبه وتفيق غرام ولم تجدو بجانبها فتعلم أنه ذهب الي الشركه فتقوم تبدل سيبها وتجلس وتلعب علي الموبيل وتشاهد التلفاز وتفعل كل شي
غرام بملل : يوه بقا أنا زهقت أنا هروح لريان الشركه اهو منو اتسله ومنو اعملو مفجاءه
وتقوم وتبدل سيبها وتذهب إلى الشركه
وعلي الجه الأخري كان يجلس ريان بمكتبه ويراجع ملفات أمامه تأتي اليه السكرتيره رنا وتقول
رنا : ريان باشا العميله مايا اللبنانيه بره عايزه تقابل حضرتك بخصوص الميتنج
ريان وهو مازال عينه علي الاوراق : تمام دخليها
وتذهب رنا الي مكتبها وتدلف فتاه جميله بعيون خضراء وشعر بني طويل وبشره بيضاء وشفايف مملؤه وجسد منحوت وكانت ترتدي فستان قصير جدا ومفتوح من الضهر ومن عند الصدر وكان يفضح أكثر مما يخفي
مايا وهي تذهب وتحضن ريان : ريان حبيبي اشتقتلك كتير كيفك
ريان وهو يبعدها : الحمدلله اتفضلي علي ترابيزت الاجتمعات
مايا : ايه ماشي تعا نروح لهنيك
وفي الخارج تذهب غرام الي مكتب السكرتيره
غرام : لو سمحتي ادخلي قولي لريان اني هنا
رنا : أنا اسف بس هو مشغول
غرام : ادخلي بس قوليلو غرام حرم حضرتك هنا هيقولك دخليها
رنا بخوف : حرمو حاضر حاضر يافندم انا اسفه اوي
غرام خلاص خلاص مش مشكله علي فكره أنا هخلي ريان يزود مرتبك علشان عجبني لبسك خليكي كدا اوعي تغيريه فكانت رنا ترتدي سروال جينز واسع وترتدي تيشرت بكم ابيض وترتدي طرحه سوداء
رنا بابتسامه: حاضر
وتدلف الي مكتب ريان
رنا :أنا اسفه اني دخلت بس غرام هانم بره وهي الي قلتل
قاطعها ريان وهو يقول: ايه غرام بره دخليها بسرعه
تدلف غرام وتحضنه
غرام بحب: وحشتني اوي
ريان بحب: وانتي كمان
مايا بغضب : شو هاد مين هي حبيبي
غرام بغيره : حبك برص وعشره خرص
مايا : شو هاد مين هي يالي مانا محترمه حالها
غرام بغيره: أنا مش محترمه نفسي يابتعه انتي
مايا بغضب : هي بتعه انتي مجنونه أنا مايا رايتشند من لبنان وانتي مين بتكوني بقا
غرام بخبث : بوصي أنا ليا تعرفين اول حاجه انا الدكتوره غرام المهدي اشهر دكتوره في مصر كلها درست في امريكا وخدت شهادة دكتوراه من المانيه وتاني تعريف والاهم أنا غرام المهدي حرم ريان الهلالي وأم ابنه
مايا بصدمه: شوووو ريان انت اتزوجت يا الله لك شو رح يعملو البنات يلي بيحبوك
غرام بغيره وخبث :لا معلش قوليلهم ريان طب وقع في حب غرام
ريان بحب: تصدقي لو قولتلك احلي واقعه
مايا بغضب : ايه بصدق هو واضح
ريان بحب: روحي اقعدي هناك لحد ما اخلص
غرام بغيره: لا أنا هقعد هنا
مايا بخبث : بس انتي مارح تفهمي شي بشغلنا
ريان بحب : سبيها برحتها يامايا غرامي تعمل الي هي عايزاه
غرام بحب: بحبك
ريان : بعشقك
مايا بغضب: إذا خلصتو فينا نبلش الاجتماع
ريان: ايوا
وكانت تجلس غرام في النصف من جه ريان والجه الأخري مايا وكانت مايا تشتعل من الغيره من غرام فكانت تجلس غرام بجانب ريان وهو يحتضنها وانتهي الاجتماع
مايا بخبث:انتي من حوالي نص ساعه قلتي انك ام ابنو ليش هو لحق
غرام بخبث اكبر:لا ياحبيبتي قصدي اني حامل
مايا بخبث :امم حامل لكان اذا اجا بنت سموها مايا
غرام بخبث واسف مصتنع: اوبس انا اسفه اوي بس لو جت بنت نوران ولو ولد ادم
ريان باستغراب:اشمعنا
غرام وهي تمسك خدودو بحب : علشان ياحبيبي الاسماء ليقه علي بعض يعني هنقول نوران ريان الهلالي جميل صح وادم ريان الهلالي
ريان بحب: حلوين اوي ياحبيبتي
مايا : أنا رح روح ووشوفك بالاجتماع الجاي ريان
وتغادر
غرام بصدمه :هو لسه في جاي
ريان بحب ايوا يا حبيبتي دا اول ميتنج لسه في جاي علشان الشغل كتير
غرام بغيره: ماشي صح ابقي ذود مرتب رنا
ريان بحب: حاضر يا حبيبتى يلا علشان نروح نشتري فستان علشان الفرح
غرام بحب: ماشي بس هوا صح بيبرس وندي وعشق وفهد هيتجوزو مع بعض النهارده
ريان : ايوا
غرام : ماشي
في المساء تجمع الكل في فرح عشق وفهد وبيبرس وندي
وكانت ترتدي غرام فستان من اللون اللبني منفوش وعليه فرشات ووضعت القليل من مستحضرات التجميل وتركت لشعرها العنان وكانت ترتدي عشق فستان ابيض منفوش ومنقوش وبه لمعان وعقصت شعرها ووضعت القليل من مستحضرات التجميل وكانت ترتدي ندي فستان من اللون الفضي منفوش ومنقوش وبه لمعان واتي الجميع واتي المأذون وتم كتب الكتاب وقبل أن يذهب المأذون
صقر : استني ياشيخنا
المأذون : نعم ياولدي
يذهب صقر الي شغف ويمسك يدها ويقول
صقر بحب : اكتب كتابي انا وهي دلوقتي
شغف بصدمه : ايه انت بتقول ايه
صقر بحب : كفايه عناد بقا أنا بحبك وانتي بتحبيني وهتجوزك النهارده
شغف ببكاء: ايوا ايوا أنا بحبك ياصقر بحبك اوي
صقر يمسح لها دموعها ويقول
صقر بحب : خلاص ياحبيبتي متعيطيش كل حاجه اتحلت
شغف بتفكير : بس انا مش لبسا فستان فرح ولا حاجه
صقر بحب: روحي قوضت الضيوف هتلاقي فستان فرح البسيه
مازن : وانتي ياجنا هتلاقي فستان تاني معاها البسيه
جنا : ايه
مازن بحب :انتي عارفه اني بحبك فايالا بقا روحي
ويلبسون الفساتين وتم كتب الكتاب ثم يدلف حازم ويطلع من جيبه مسدس ويوجه نحو بيبرس
حازم : قولتلك مش هرحمك يابن الهلالي
ويطلق النار

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وبرغم من قسوتها احببتها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى