روايات

رواية انت قدري الفصل الثالث 3 بقلم جنى محمود

رواية انت قدري الفصل الثالث 3 بقلم جنى محمود

رواية انت قدري الجزء الثالث

رواية انت قدري البارت الثالث

رواية انت قدري الحلقة الثالثة

احمد قعد يتصل برنانا ومش بترد وراح لها وسال عليها في كل حته .ومش لاقيها .
احمد: يعني انتم ما تعرفوش رنا راحت فين
مامه رنا :لا والله يا ابني ما اعرفش حاجه
رويدا ومصطفى: والله ولا احنا والله
مامه رنا: ايه يا ابني بقلها يوم ومش ظاهره روح دور عليها
احمد :من غير ما تقولي رحت سالت عليها في كل حته والاقسام وفي اي حته ممكن تروحها الصبح نروح نعمل محضر تغيب
(والصبح جاء وراح احمد القسم)
احمد :عايزه اعمل محضر تغيب
الضابط: طب تمام بقلها قد ايه
احمد: يوم ونص
الضابط :ايه مواصفاتها
( احمد خلص كل حاجه ودى مواصفاتها )
(بعد مرور يومين)
الضابط :الوا استاذ احمد
احمد: ايوه في جديد
الضابط: ايوه تعالى لي المكتب احمد: في ايه يا باشا وصلت لحاجه
الضابط :للاسف مش خير في جثه لقوها شبه مواصفات رنا بالظبط
(احمد اتاكد من الجثه رنا وبلغ اهلها وعملوا العزاء)
(بعد العزاء)
الضابط: تعالى يا احمد عايزك بس في كلمتين كده في المكتب
احمد: في ايه يا باشا خير ولا ايه( قال له ان شاء الله خير احمد بعد ما وصل )
الضابط :احنا شفنا تليفون رنا
ولقينا ان هي كانت بتتخانق
معاك وان انت كنت بتخونها احمد: لا والله العظيم ما حصل الكلام ده بقى له كتير
ضابط بزعيق: يعني ايه بس انت كنت بتهددها ان انت تقتلها
احمد :ازاي يا باشا ده كانت حامل فى ابنى
الضابط: وليه ما تكونش قتلتها علشان تخفي ان انت خنتها
احمد: والله يا باشا اللي عندي قلته لو في جديد تبقوا كلمونا
(احمد بعد كده روح والضابط طلب حضوري كل عيله رنا)
وبعد كده وبعد كده الضاب بتحقق معاهم كلهم لحد ما وصل لرويدا
الضابط :هل كان لرونا اي عداوه مع حد
رويدا :(لا )وبعد كام دقيقه في حاجه بس مش عارفه هي مهمه ولا لا
الضابط : قولي اي حاجه مهمه دي قضيه قتل يا استاذه
(رويدا حكيت له على قصه روان كلها وفي الاخر قتله بس روان استحاله تعمل كده)
(الضابط طلب روان في التحقيق
للمكتب بتاعه )
روان :ازاي حضرتك طلبتني ليه
الضابط: ايه اللي كان بينك وبين رنا
روان :عادي كانت صاحبتي زمان
الضابط: اه بس اللي اعرفه ان هي صاحبتك من زمان وكنت اصحاب جامد لحد ما اتجوزت احمد او بمعنى اصح حب عمرك روان: اه بس بعدها بعدنا
الضابط: وما فكرتيش تنتقمي منها
روان: لا طبعا الموضوع عدى وبعد كده انا اتخطيت وخلاص نسيت الحوار ده
الضابط: والله يعني ما فكرتيش تنتقمي
روان: لا طبعا انا مريضه يعني عشان اقتلها
ضابط: انتوا هتجننوني امال مين يعني قتلها
روان: انا اللي عندي قلته عايز حاجه تاني
الضابط: طب تمام اتفضلي روحي
(وروان وهي خارجه اتضرب عليها نار روان راحت المستشفى ولما مسكوا الولد اللي ضربها اعترف ان في واحده اسمها رويدا هي اللي طلبت منه ان هي تقتل روان)
الضابط: هتولي ر رويدا دي حالا
(ولما جبت رويدا الولد اعترف عليها واعترف ان هي اللي خططت على ضرب روان واعترف
على كل حاجه واعترف ان هي اللي قالت له يخفي جثه رنا في النيل)
الضابط: بس انت قتلتي رنا ليه ر
(رويدا اعترفت على كل حاجه واعترفت ان هي اللي ضرب روان وان هي اللي كانت بتخون رنا مع احمد كانت بتحب احمد وعشان كده خانتها معاها ولما جت تواجهها رويداقالت لها ما انت كمان عملت كده في روان بس انا على الاقل ما كنتش مفهماه ان انت مش بتحبيه وقعدنا نتخانق بس انا والله العظيم ما كانش قصدي ان انا اقتلها احنا كنا بنضرب بعض وانا خبطتها عشان تبعد عني عشان هي كانت ناويه تقول عليا كل حاجه لمامتي ووانا زقيتها عشان تبعد عني فوقعت وراسها اتخبطت ولما جيت اقرب منها عشان اشوف في ايه لقيتها قطعت نفس فاتصلت بالولد ده علشان يخفي جثتها وهو خد مني فلوس وبعد ما احمد عرف ان روان بتحبه قرر ان هو يرجع لحبه القديم ويسيبني فانا اكيد بعض اللي عملته كل ده وقتلت اختي مش هسيبه يضيع مني كده عادي وبعد كده وبعد كده قلت لنفس الولد ان هو يقتل روان بس بالله عليكم ما تعملوش حاجه وبعد كده اتحكم على رويدا بالاعدام)
وبعد مرور شهر
احمد طلبني للجواز انت طبعا فاكرين ان انا هوافق بس انا موافقتش

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انت قدري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى