رواية انت عوضي الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية انت عوضي الجزء العاشر
رواية انت عوضي البارت العاشر
رواية انت عوضي الحلقة العاشرة
ياسين : خرجت اميرة من المكتب وانا في بالي هي ليه كدبت عليا لاني خليت ياسر يمشي وراها وعرفت انها راحت شقة بس مش عارف ليه وانا محسستهاش اني اعرف عشان محرجهاش لان ممكن تكون حاجة خاصة وانا خليت ياسر يراقبها عشان اتطمن عليها بس لانها كانت مستعجلة فخوفت ان يكون في حاجة حصلت لها كملنا بقيت اليوم وهي روحت وبعدها انا مشيت وصلت البيت لقيت آية مستنياني ومحضرة الاكل ولسة ماكلتش وباين عليها الزعل قعدت جمبها علي السفرة وحضنتها وبعدين قررت اني اسالها
ياسين بحنية : القمر زعلان ليه
آية : هو انا وحشة ومتحبش ي ابيه
ياسين : لا ي حبيبتي انتي قمر
آية : اومال ليه هما بيقولو كدا
ياسين : هما مين دول ي آية
آية ببكاء : زمايلي ي ابيه اللي كنت معتبراهم صحابي هما اللي قالو عني كدا
ياسين : هما مبيفهموش لانهم خسروكي انتي اجمل وحدة وقلبك طيب عكسهم هما وحطي في بالك الكلام دا واللي بيقول عليكي كدة اعرفي انه بيغير منك واللي قلوبهم سودة زي دول ميستهلوش انك تزعلي عليهم ولا انك تفكري فيهم وبردوا زي ما في النوع دا في بردوا اللي زيك بس انتي اللي مكنتيش شيفاهم دوري وهتلاقي صحاب بجد ومتثقيش في اي حد غير لما تتاكدي منه واظن انك اتعلمتي الدرس
آية : ايوة ي ابيه
ياسين : وريني كدة بقي طابخة ايه لان الريحة تجنن
آية : طابخالك اكله هتاكل صوابعك وراها
ياسين : ابهريني …. الله ملوخية
آية : يعني انت مشفتش من الاكلة دا غير الملوخية بس
ياسين : انتي عارفة اني مقدرش اقاومها
آية : والله ما انا عارفة مع انك من اغني الاغنياء بس الاكل اللي بتاكله
ياسين : انا مش هنسي اصلي لاني قبل ما اعمل الشركات دا كنت ابن موظف بسيط ومكناش لاقيين الاكل دا وعشان كدة انا مش هغير نفسي عشان حد والاكل دا احسن اكل هتاكليه في حياتك
آية : من غير ما تقول انا عارفة انه احسن اكل وعشان كدة انا بحبه زيك
ياسين : ها قوليلي عملتي ايه مع ياسر النهاردة
آية : اتخانقت معاه
ياسين : ليه عمل ايه ليكي
آية : مشكلة واتحلت
ياسين : بس انا عاوز اعرف
آية : تمام هقولك
flash back :
كنت راكبة العربية معاه ووصلني للجامعة خلصت محاضراتي وجيه عشان يوصلني بس كان في شاب وقفني بيسالني عن حاجة تبع الجامعة بس فجاة لقيت ياسر جاي متعصب وقام ضربه
آية : بس سيبه ي ياسر
ياسر : اسكتي انتي خالص
آية : عشان خاطري سيبه
سابه وهو بينزف وكنت لسة هروح اشوفه بس ياسر سحبني من ايدي وطلعنا من الجامعة
ياسر : كنتي واقفة معاه ليه
آية : كان بيسالني عن حاجة
ياسر : ومسالش غيرك انتي ليه ان شاء الله
آية : معرفش وبعدين انت بتتحكم فيا علي اساس ايه وانا مش محتاجة ابررلك
ياسر : ماشي ي آية هتشوفي ايه اللي هيحصل
آية : قصدك ايه
ياسر : اركبي يلا عشان اوصلك
آية : لا مش راكبه
ياسر : آية متعصبنيش اكتر ما انا متعصب اركبي
ركبت معاه ووصلني وبعدها مشي
end flash back
آية : دا حتي مشي من غير ما يعتذر
ياسين : مش يمكن كان خايف عليكي
آية : لو خايف عليا يعمل كدة ي ابيه
ياسين : نبقي نتكلم في الموضوع دا بعدين يلا روحي نامي
آية : تصبح علي خير
ياسين : وانتي من اهله ي حبيبتي
مشيت آية عشان تنام وانا قعدت بفكر في اللي هيحصل بعد كدة هو ياسر حكالي دا كله بس كنت عاوز اسمع منها فضلت افكر وفي الاخر دخلت نمت
اميرة : بعد الشغل روحت وانا مبسوطة اوي دخلت البيت لقيتهم قاعدين علي مستنييني قعدت معاهم
الاب : ها ي اميرة طمنيني ايه اللي حصل
اميرة : طلقني ي بابا طلقني اخيرا بقيت حرة
الاب : الف مبروك ي حبيبتي
اميرة : بص انا هحكيلك علي كل اللي حصل بعد الاكل
قعدنا ناكل وبعد ما خلصنا قعدت مع بابا وحكيت له علي اللي حصل بس شوية ولقيت الباب بيخبط فتحت وانصدمت ………..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انت عوضي)