روايات

رواية انتي من اتمنا الفصل الخامس 5 بقلم شروق خالد

رواية انتي من اتمنا الفصل الخامس 5 بقلم شروق خالد

رواية انتي من اتمنا الجزء الخامس

رواية انتي من اتمنا البارت الخامس

رواية انتي من اتمنا الحلقة الخامسة

اسد…اصل العربيه كانت عربيتي يا عسل
______________
فارس وهو يقوم في نصف الليل ويدخل الاوضه عند ملك
فارس يشغل النور الاوضه فاضيه ما لك يا ملك
نهى.. انت اللي اسمك نهى تعالي هنا
نهى تقوم من النوم يا ساتر عليك يا اخي ما كنت مخمود ايه اللي صحاك اوف يعني دلوقت هاكون نحكم دلوقت ما كنت اتلحدت كنت في الصبح لها الف حلال كنت لقيت لك ميت دحيله رحت هاقول له ايه ده
نهي.. تدخل الاوضه علي وهي نائمه وتدعك في عينيها مالك يا فارس بتصرخ كده ليه ايه الصوت العالي ده حرام عليك العيال نائمين دلوقت عايزين نقوم في الصبح وراهم مدارس وانت ايه اللي قوامك من نومك دلوقت
اسد هتنفذي اللي قولت عليه
ملك..بنفس الهمس لا

اسد.. وهو يمسك ملك ويرميها خارج الفيلا بغضب برا يا زباله بره ويرميها بعنف على الارض

ملك وهي تضرب في الحائط بتجيب دم تتسحب ملك وتجلس تحت الحيطه وهي تبكي
ويدخل البيت وهو متعصب
الاب.. بصوت عالي عايز اعرف انت ازاي تحيب الأشكال دي هنا في البيت انتي مش عارف نفسك عملت ايه ولا انت خلاص كده بقت عندك كله واحد خاف يا استاذ يا محترم علي اختك
اسد.. وهو يرمي التربيزه اللي في الصاله محدش هيخاف علي اختي اكتر مني تمام ويمشي بسرعه
الاب.. ادي اخر الدلع معاه الاستاذ المحترم شوفي بيعمل ايه

الام. براحه عليا برضو اللي حصل ليه مش شويه انت شفت بعينك

الاب.. يعني ايه هي واحده زبالة هي عملت ده كله علي شان تاخد مني الفلوس صح واهي خدت وهربت هي وصاحبه يعني هنعمل ايه حياتنا هتقف علي كده

تاتي اليهم الداده وهي تبكي
الداده.. انا اسفه يا باشا بس انا مطره امشي سامحني
محمد.. مالك يا داده
الداده.. ببكاء بتي بتولد في المشفي
جابر.. الف مبروك ليه بتبكي دلوقتي
الداده.. هي خالتها مش مستقره حياتها في خضر
محمد.. استر يا رب تمام روحي انتي وحدي السواق معاكي ولو عوزتي حاجه اتصلي بيه علي طول تمام
الداده.. تمام وتخرج بسرعه من البيت

تخرج الداده انا لازم الحق بنت بسرعه بنت تعبانه وتلاقي ملك وهي ضامه نفسها وترتعش من البرد بنتي انتي هنا قاعده بتعملي ايه قاعده ليه في البرد ده تعالي قومي معي وتقوم ملك من الارض

ملك.. وهي تبكي انت مين انت هتدخليني ثاني جوه

الداده.. طيب انت تعالي معي كده في البرد ده واذي ما مستحمل كده وتاخذ الشال من على كتفها وترميها على كتف ملك وتضمها من البرد تعالي معي يا بنتي وتمشي بها
ملك انت مودياني فين

الداده.. انا رايحه لبنتي بنتي تعبانه هي بتولد وجوزها ما قعدش والجيران اخذوها ودوها المستشفى انا عايزه الحقها وهي بنتي عندها القلب والدكتور كان محرض عليها كان قائل لها الحمل صعب عليك بس هي اثارت هي كان نفسها تشوف لها عيل انا خائفه عليها قوي ربنا يسترها

ملك تضم الداده ان شاء الله خير وتمشي معها

في صباح يوم جديد
يقوم فارس ويدخل الاوضه عند ملك

رحت فين يا نهى انطقي اخت راحت فين انا سبتكم في الليل ودخلت وكنت تعبان
نهى بصوت عالي بصراحه يا فارس انا ما رضيتش اقول لك امبارح اختك عملت ايه اختك عملت مصيبه يا فارس بس ما حدش قادر يتكلم ولو قلت لك اختك عاملت ايه عمرك ما

فارس.. اختي انا تعمل مصيبه ده اختي انا اللي شايلاك فوق راسها وما اقدرش تقول على عملك اللي بتعمليها فيها وانا شايف و ساكت يا نهى عشان خاطر الاولاد غير كده كنت رميتك من زمان في الشارع من عمايلك اللي بتعملها في اختي انطقي اخت عملي ايه

نهى.. بغضب مفكر ان اختك دي ملاك لا يا حبيبي بني ادم انت امبارح يا حبيبي هي كانت متفقه مع العريس اللي جاي ده وعايشه دور البريئه في الموضوع وقال ايه
ويمثل صوت ملك
عايزه اعيش معك يا اخويا عايز اعيش معك يا حبيبي بعد ما تبقى يا حبيبي مع العريس يا بابا
وقالت سلمي على فارس وكل واحد يشوف حاله ويشوف اذا كان عايز يتعالج هو حر انا عايز اعيش حياتي

وانا قولتلها ايه اللي بتعمليه ده حتى يكتب كتابك عليه قبل ما تمشي وهي رفضت وقالت انا حر انا كبيره مش صغيره وسابتني ومشت وانا ليل الكل وانا صاحيه ما نمتش وانا بافكر اقول لك ايه اقول لك اختك هربت مع عشيقها
بس هاقول لمين وهاعيد لمين انت ما بتسمعش غير لاختك وبس واي حد يقول لك حاجه عن اختك بتطلعه الشيطان صح يا فارس ولا انا اللي غلطانه

فارس بغضب وهو يصرف في الاوضه وهيشد من الفرشه من على السرير انا اخت عمرها ما تعمل كده انتي فاهمه اخت عمرها ما تعمل كده والله نهى ما تكوني غلطانه في اي كلمه قلتيها على اختي لا ادفعك حقها غالي قوي واختي هاعرف مرجعها ثاني واعرف ايه اللي حصل
ويخرج من غرفه اخته ويدخل الغرفه بتاعته

نهى وهي تنظر الى الغرفه وتضحك
________فلاش باك
بصي يا ولد الناس ما احنا عايزين نخلصه في الموضوع ده بسرعه هي البنت دي كل يوم براء ده هاجيبها وده ما هاجيبها مش هافضها ولو اخذت على مزاجها احنا مش هناخذوا حاجه ايه رايك احنا مع بعض نتفقوا اتفاق انت تعمل انك اخوه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتي من اتمنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى