روايات

رواية انتي ملكي الفصل الخامس 5 بقلم رحمة العقبي

رواية انتي ملكي الفصل الخامس 5 بقلم رحمة العقبي

رواية انتي ملكي البارت الخامس

رواية انتي ملكي الجزء الخامس

رواية انتي ملكي
رواية انتي ملكي

رواية انتي ملكي الحلقة الخامسة

بعد مرور يومين علي الابطال
عند نادر ونور اللي كل يوم يتشدو لبعض
وعمر اللي بدا يحس ان سلام وحشاه
وسلام اللي مش قدره تخسر حبها ولا كرمتها
ووفاء اللي فرحانه بمديقت جاسر
وجاسر اللي كل لما يشوف وفاء يحس انو عايز يقتلها ــــــــــــــــــــــــــ
واخيرا نور ونادر مشيو
نور في العربيه مع نادر
نور: انا عاوزه اشكرك على كل اللي عملتو معايا يعني دورت علي اهلي ولاقتهم وكمان وقفت معايا في ميتم ماما بجد شكرا
نادر: لا عادي انتي نسيه ان انا جوزك ولا اي
نور: لا بس، برضو
نادر: ولا يهمك
نور: ابتسمت بخفه
ـــــــــــــــــ

 

عند عمر في البيت ماسك صور سلام…. بجد انا بحبك اووي بس مش هقدر اعيش اللي عشتو عشان كدا انا بعملك ببرود انا اسف اسف ياحبيبتي بجد انا اسف
ــــــــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي
عند سلام: وهيا بتعيط.. ليش هيك حظي ليش لك انا عنجد حبيتك ليش، هيك اعملت ليش،
ــــــــــــــــــــــــــ
عند جاسر: في الشركه. دا يوم اسود فجاه لاقه السكرتيره الجديده اتفضلي ياامدام
جاسر: تمام يامدام رحمه
رحمه: شكرا عن اذنك
جاسر: مافي بنات حلوه اهي امال الب*ومه التانيه دي اي بس دي بلو*ه دي مص*يبه
ــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي
نور ونادر وصلو القصر
نادر: حمدلله على سلامتك
نور: الله يسلمك
ودخلو القصر وطلعو فوق
نور: دخلت تاخد دش وبعدين طلعت بعد مالبست بجامه من اللون الاسود جميله جدا وعملت كعكه فوضويه وبعدين بصت علي السرير لقت نادر لابس بنطلون قطني اسود فقط ويجلس بصد*ر عار*ي
نور: بتوتر.. احم اي دا انت نسيت التشيرت ولا اي؟
نادر: بخبث… لاااء،
نور: بخوف.. امال وبعدين انت قاعد علي السرير لييه
نادر: بخبث وهوا متقصد تخويفها… لا اصلي حران وبعدين قاعد علي السرير عادي دا لسه الساعه 8هتنامي دلوقتي؟ قالها بخبث..

 

نور: بمزاح…. اه ا ياعم قول كدا امال اي جو الرعب دا
نادر: ضحك من خوفها
نور: هوا انا ممكن اسال سؤال
نادر: اه اكيد
نور: انت اتجوزتني ليه يعني في بنات كتيير بتحبك وغير كده بنت عمك مي
نادر: اتكلم بكل هدوء عكس اللي جواه.. بصي
نور: بتركيز… اممم
نادر ماما عناها القلب دا غير السكر والضغط يعني مينفعش تزعل خالص وحنا كلنا بنخاف علي زعلها وهيا كنت عايزاني اتجوز ومفكرش في الماضي بس هيا عيزاني اتجوز مي بس انا مبحبهاش
نور: طب وانا مالي
.
نادر: بصراحه عجبتني مش عارف ليه بس حسيت انك حاجه تانيه فا عشان كده قرارت اتجوزك وانتي ماكنتيش هترضي فا عشان كده خطفتك
نور: يااه عليك بجد مافيش زيك امال لو حبتني هتعمل ايه
نادر: بس متقلقيش كدا كدا كلها شهرين ونتطلق
نور: ابتسمت بحزن.. اه صح معاك حق
نادر: حس انها زعلت .فاحب يهزر معاها.. بقولك ايه متيجي جمبي هنا

 

نور: شهقت بعصبيه.. اطلع برااا يانااادر
نادر: خلاص خلاص بصي انا هنام علي الكنبه
نور: طب روح
نادر: راح تصبحي على خير
نور: وانت من اهل الخير
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي
عند سلام
سلا: معقول ماعدت افرق ماعو هيك ماعد يفكر فيني لك كيف هيك قدر ينساني معقول انا ولا شي عنده يعني لاهي الدرجه انا ولا شي بنسبا الو.. التف للسرير خلاص انا رح نام اصلا يمكن هوا مانو متذكر انو متزوج اساسا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي
عند عمر:
وهوا ماسك صور سلام… وحشتيني اووي انتي السلام اللي في حيااتي انا حياتي باظت من بعدك ياحبيبتي بجد انتي حاجه كبيره عندي انتي اغلي من روحي انتي كياني بجد بحبك اوووي انا مش قادر ابعد اكتر انا لازم اعبرلك عن حبي انا بحبك اووي وعارف انك بتحبيني وضم الصوره وبسها ونام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند رحمه:
رحمه: بقهر وبكاء…. معقول مر سنه وانت بعيد اوووي اووي ياوليد انا مش، قدره اعيش من غيرك طب فاكر الوعد اللي بيني وبينك فاكر انك عمرك ماهتسبني طب ليه ليه ياوليد انا لسه فاكره كل حرف منك
فلاش بااك
وليد: تقبلي تتجوزي يارحمه انا بحبك
رحمه: اء

 

وليد: اي الورد والشمع مش عمل اي مفعول
رحمه:بتعثلم.. اه موفقه
وليد: راح شلها ولف بيها…. بحبكككككككك بحبك يارحمه بحبك اووي
رحمه:بدموع.. وانا كمان بحبك وبموت فيك
وليد: بعشقك ياروحي
باك
رحمه: طب فاكر قبل ماتسبني..
قبل مرور سنه
فلاش بااك
رحمه: وليد ارجوك بلاش انت عشان خاطري انا مليش غيرك والله مش هقدر اعيش من غيرك
وليد: ياحبيبتي والله مش هسيبك انتي روحي عمري ماهسيبك وهفضل علي طول معاكي عشان انا كمان مقدرش اعيش من غيرك
رحمه: ببكاء… بحبك بحبك اووي
وليد: وهوا بيمسح دوموعها….. وانا بمووت فيكي ياقلبي وقبل جبنها وخدها في حض*نه
بااك
رحمه: معقول كل دا راح طب ليه ليه كدا وليييييد وليييد انت فين انت فين ياحبيبي
دخلت
وفاء: حبيبتي اهدي اهدي ياروحي اهدي انتي كدا بتعزبيه هوا في مكان احسن دلوقتي
رحمه: لالا ولييد عايش انا عارفه انو عايش
وفاء: اخدتها في حضنها

 

رحمه: كانت بتعيط بحرقه وبعدين نامت
ــــــــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي
في امريكا في احد المستشفيات الكبيره
(الحوار مترجم)
اركون: بحزن…. اوه جيوم هل ستقف هنا كثيرا
جيوم: اجل بالطبع الاتتذكر انه انقذ حياتي
اركون: بلا اتذكر ولاكن اخي هوا هنا من سنه ولم يستيقظ
جيوم: اخي بالطبع سيستيقظ في يوم
اركون: اكيد اخي هيا بينا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي
في الغرفه كان مستلقي علي السرير الاطباء يتبعون الحاله
الممرضه: مهلا ياطبيب انه يستيقظ
الطبيب: بفرحه اجل اجل واخيرا
وليد: اجل لم يوموت
وليد: بضعف ر ح م ه ان ا ف ي ن (رحمه انا فين)
الطبيب: هيي اهدا اهدا
الطبيب: للمرضه ابرا مهدا بسرعه هيا
وليد: اخدها ونام
والطبيب: خرج
اركون وجيوم بلهفه.. ماذا ماذا حدث
الطبيب: اهدو هوا بخير ولاكن لا اعرف كيف هوا يتذكر كل شي وهوا جيد جدا
جيوم: بفرحه.. متا سوفا يعود اللي البيت
الطبيب: من الممكن اليوم ولاكن يجب ان يرتاح
جيوم: حسنا وهل يمكن ان نراه

 

الطبيب: اجل سيستيقظ بعد قليل.. دخلو الغرفه
وليد فتح عيونه بهدوء
وليد: انا فين
جيوم: اسف ياصديقي لا اعرف التحدث بالعربيه
وليد: كان بيحاول يجمع كلامه
(الحوار مترجم)
وليد: اين انا وكيف جت الا هنا
اركون: حكاله كل حاجه
وليد: ومتا سخرج من هنا
جيوم: اليوم
وليد: حسنا
ــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي
عند جاسر:
وهوا ريح الشركه شاف وفاء في وشه
جاسر: انتي يااسمك اي انتي بعملي اي هنا
وفاء: انزلي يارحومه انزلي ياحبيبتي
جاسر: ياه انتي بتعرفي. تتكلمي زينا عادي
وفاء: شوف انا مش طايقه نفسي فابعد عني
جاسر: ياسلام المفروض اسكت يعني وبعدين انتي بتعملي اي هنا
وفاء: جايه اوصل قربتي وبعدين انت مالك اصلا
جاسر: اممم طيب اخش انا
ــــــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي
بعد مرور شهر علي الابطال
عند عمر
عمر: خلاص كدا الشنط جهزت وخلاص هروح لسلام بس معقول مترضاش انا اللي غلطان من الاول بس اعمل اي انا مش عارف بس لا انا هروح
ـــــــــــــــــــــــــــ

 

عند سلام:
سلام: انا ماعد عندي صبر طب دقلو ولا لالا انا جنت ولا شو لالا
رحاب: سلام حبيبتي يلا تعاي مشان تكلي
سلام: يلاا جايه
ـــــــــــــــــــــــــــــ
عند نور: اللي خلاص حاسه ان هيا حبت نادر
نادر: اللي بيحب نور جدا ومش عارف هيطلقها ازاي
نادر: كنت عايز اقولك اني مسافر
نور: بخضه.. ايه لي في اي
نادر: استغرب.. مفيش حاجه بس انا عندي شغل وهقعد شهر
نور: بس
نادر: متقليش انا اول مرجع هطلقق
نور: بحزن.. اممم تمام
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند وفاء وجاسر اللي كل لما يشوفو بعض يتخنقو ويعملو مشاكل الاتنين حسين ان في شعور غريب بنهم
اما رحمه فاهي تشعر بتعب الشديد من الحزن التي تشعر به
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي
عند وليد ف امريكا
وليد: جيوم هل حجزت
جيوم: اجل ولاكن اشعر بالحزن ياصديقي
اركون: وانا ايضا
وليد: وانا ايضا ولاكن لا تقلقو سااتي مره اخري
جيوم: بفرحه. حقا

 

وجاء موعد الطياره
وليد: ساشتاق لكم
جيوم واركون ونحن ايضا
وليد: ركب الطياره وبعد سعات كتييره وصل
وليد اخيرا مصر
كانت رحمه في البيت ووفاء في غرفتها وسيف ايضا وناديه ام وفاء ووليد وسيف الباب خبط
ناديه: سيف افتح الباب
سيف فتح ولاكن ثانيه وافتتحت عيون سيف بتساع من الصدمه
سيف: وو وليد
ناديه: هنا قامت وليد ابني وليد
وفاء: سمعت اسم وليد وطلعت من الغرفه تركض
وفاء: وليد انت انت عايش
وليد اخدهم بلحضن.. وحشتوني اوووي
وفاء: رحمه رحمه تعالي وليد جيه
رحمه: اول لما سمعت اسم وليد طلعت من الاوضه
رحمه وليد وليد حبيبي انت هنا انا مش بتخيل
وليد: جري عليها وخدها في حض*نه وقبل جبنها اه انا هنا ياروحي
رحمه: وهيا حضناه بصوت مبحوح… انت كنت فين انا بقالي كتيير مستنياك انت وحشتني اووي وحشتني اووي اووي ياوليد
وليد: بعدها عن حض*نه انا هحكيلكو كل حاجه وحاكلهم كل حاجه
ناديه: ياحبيبي يابني وانت بقيت كويس دلوقتي
وليد: الحمدلله

 

وفاء وسيف.. ياماما الحمدلله علي سلمته
وفاء: طب ياجماعه بيتك بيتك عشان وليد ورحمه يرتاحو…….. الكل راح نام
وليد ورحمه دخلو الغرفه
وليد: وحشتيني اوي ياحبيبتي
رحمه: وانت اكتر ياحبيبي
وليد حضن*ها.. انا بحبك اكتر من نفسي عارفه يعني أي
رحمه: وانا بموت فيك******
فا برغم الفراق لم ينقص عشقهم بالذاد وهيا لم تفقد املها بانه سيعود وهذا هوا العشق ان تثق ثقه عميه في من تحب وان تعشقه اكتر من اي شخص
ـــــــــــــــــــــــــــ
عند عمر:
خلاص وصل سوريا ولاكن ثانيه وخطرت في باله فكره فجأة باب بيت سلام خبط
سلام: مين… محدش رد راحت تفتح الباب لاقت علبه كبير وعليها رساله افتحي العلبه
سلام: اخدت العلبه ودخلت جوا وفتحت العلبه
سلام: واو شو هل جمال.. كان فستان احمر طويل منفوش ومفتو قليل من عند الصدر وليس لهو الا دراع واحد وكان جميل جدا
سلام: واو كتيير حلو وبعدين في رساله في العلبه من تحت مكتوب البسي الفستان عرفت انو عمر ولبست فعلا الفستان وكان جميل وضافت لامسات ميكب خفيفه وكانت في غايت الروعه ونزلت علي السلم لتجد السلم كله ورد احمر وشموع حمراء
سلام: واااو
عمر: لف وحشتيني… 🫀🥺
سلام: قلبها دق جامد وبعدين قالت… انت شو عم تعمل هون
عمر: جيت عشان اقولك اني مقدرش استغني عنك انا ممكن اموت من غيرك
سلام: عينيها اتملت دموع…… عنجد هلأ لاجيت تقول هادا الحكي
عمر: قرب منها… انا اسف والله غصب عني
سلام: لا عنجد والمفروض اني الهبله اللي رح صدقك وقول كتيير منيح انو حنيت عليا وجيت تاخدني بس لا لا انت غلطان انا مارح ارجع معك

 

عمر: قرب منها اكتر… انا جيت اقول اني بجد. بحبك بحبك
سلام: عنيها وسعت… ان انت شو عم تقول
عمر: انا عارف انك ليكي الحق انك متصدقش بس بجد انا بحبك
سلام: واو برفو عليك انت بتعرف تمثل كتيير منيح بس خلاص انا تعبت والله تعبت لك انت كتيير بارد معي وجاف انت قلبك. كتيير قاسي هادا اذا عندك قلب اصلا ليش فيني اعرف ليش كنت هيك عم بتعملني ليش ها انا شو عملت غير اني حبيتك من كل قلبي ليش ليش
عمر: عشان كنت خايف خايف اخسرك بس خلاص انا مش هقدر اخسرك تاني عشان انتي روحي عارفه يعني ايه روحي انا بحبك ياسلام عارفه يعني ايه بحبك ومش هسيبك ابدا ووعدك اني هعوضك عن كل حاجه وحشه عملتها معاكي انتي اغلي حاجه عندي بس انا عارف انك.مش هتمسحيني فا عشان كده انا همشي بس للأبد محدش هيشوفني ولف ضهره وهوا بيضيق عينه بخبث ولسه هيمشي
سلام: مسكت ايدو…. لاوين رايح
عمر: ضحك بخبث وبعدين لف… انا عارف كويس اني غلطان فالازم اتعاقب
سلام: خلاص انا مسامحتك
عمر: بجد
سلام: اي وكمان انا بحبك اكتر من حالي
عمر: بحبككككك انا مش هسيبك تاني… تسمحيلي بالرقصه دي

 

سلام: هزت رسها بخجل وشغلو
اغنية هوا الحب منو عشره لا بيخلق بعد فترا لما مافيك تسيطر لحتا تعد للعشره علفكره مش احساس متل مامفكره النااس الحب روح بتلبسنا وبنبطل وقتها اشخاص لانو هيدا هوا الحب بيجي بالحظه بدق القلب بدق القلب بدق القلب وخلصور الرقصه
عمر: مش يلا ولا اي
سلام: لا وين
عمر: البيت
سلام بس
عمر: مبسش يلا وغمز
سلام لك عيب وركبو العربيه وراحو البيت
ــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي
عند رحمه ووليد
رحمه: ياوليد انا عايزه اشتغل
وليد: رحماااه مفيش شغل طول منا عايش
رحمه: بس ياوليد
وليد: مبسش ياحبيبتي وقفلي علي الموضوع دهه
وليد: طب بقولك ايه
رحمه: اي
وليد: انا جعان
رحمه: وليد بس قل*ت اد*ب بقا
وليد ضحك بخبث…. اي دا انتي فهمتي اي انا قصدي جعان اكل

 

رحمه: بخجل… احم اه سوري هقوم اعمل
وليد: روحي ياحبيبتي وبعدين نشوف موضوع الاكل التاني
رحمه: جريت من قدامه …. قلي*ل ال*ادب
وليد: ضحك جامد عليها حته ظهرت غمزاته
وليد: رن علي رقم الو زي ماقولت
الشخص: حاضر ياباشا
وليد: قفل وضحك
رحمه: في اي ياوليد
وليد: لا مفيش ، ياحبيبتي بقولك اي
رحمه: اي
وليد: انا جعان
رحمه: انت لسه واكل
وليد: لا ياحبيبي انا جعان وغم*زلها
(الغربه غيرتك ياوليييد👀😂😂)
رحمه: وليد عيب
وليد: صح ياحبيبتي انا لازم اتعاقب تعالي وقعد يهزر معها ويضحكو
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي
عند جاسر:
انا لازم اعمل اي حاجه للبت دي انا هروح لها وركب العربيه وبعدين شويه وصل المستشفى
عند وفاء:
خلاص كدا انا همشي بقا
وفاء: طلعت من الباب فجأه لاقت ايد بتسحبها لزقت في الحيطه
وفاء: برقت.. ان انت مجنون ولا اي انت ازاي تعمل كدا
جاسر: هههه اه ولسه مشفتيش حاجه انتي ضربتي جاسر الجبالي عارفه يعني اي،
وفاء: زقت جاسر انت ياحيوان انا ممكن اقتلك
جاسر: وريني كده
وفاء: اتعصبت علي فكره انا هضربك تاني
جاسر: حط ايده علي خصر وفاء وشدها ليه
وفاء: انت اتجننت

 

جاسر: اه انا اصلا مجنون ولسه بيقرب منها لاقه القلم نزل علي خده……اه يابنت الهبله ولسه هيمد اديه بس هيا جريت
..
وجاسر: كان عايز يقتلها
وفاء: في سرها لا ولسه ههههه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلمي رحمه العقبي
بعد مرور شهر علي الابطال
عند نور اللي نادر وحشهااا اووي وخلاص عرفت ان هيا بتحبه
نور: نادر هيرجع النهارده وكانت مبسوطه اووي
عند نادر:
خلاص ركب الطياره بس كان زعلان انو هيطلق نور هوا وعدها بس كان فرحان عشان هيشوفها بعد سعات كتييره وصل نادر مصر وراح القصر
نادر: دخل البيت الكل رحب بيه وطلع الاوضه
نادر دخل الاوضه لاقه نور قعده علي السرير
نور: اول لما شافت نادر راحت حضنت*ه
ونادر: كمان حضنها جامد
نور: وحشتني اووي
نادر: وانتي كمان
ولاكن ثانيه وتذكر انو خلاص هيطلقو بعد شويه
نادر: بعدها عنه…. يلا عشان نروح
نور: نروح فين؟
نادر: عند المأذون
نور: عنيها لمعت بدموع….. اه صح يلا ولبست فعلا ونزلو
كرما: ريح فين. يانادر
نادر: رايح مشوار ومشيو
نور: في العربيه ممكن مش بيحبني بس انا هحاول وصلو
عند المأذون ودخلو
المأذون: ها يابني انت متأكد

 

نادر: اه
المأذون: بص لنور.. وانتي يابنتي
نور: بعياط.. لا
نادر اتفاجئ منها
ن
ور: غمزت لنادر
نور: يارضيك يطلقني عشان عرف اني حامل
نادر: بصدمه…. حااامل؟
نور: هزت رسها… اه دا كله عشان حامل امال لوو معايا عيال كان عمل اي بس تخيل انو لما عرف اني حامل كان بيض*ربني عشان مبخدش منع الح*مل يرضيك مش حرام كدا اق*تل بيبي لسه مجاش،
نادر: كان مصدوم 😳
نادر: انا يابنتي
نور: بتعملش كدا حرام عليك ابنك
نادر: اء انا معرفش انك حامل
نور: واديك عرفت اهو
نور: بزعل مصتنع .. خلاص يشخنا اعمل اللي هوا عايزو.
المأذون: ها يابني
نادر: لالا خلاص ياشيخنا
نور: بعد ماطلعو وركبو العربيه…. ها بعرف امثل صح هههههه
مشفتش شكلك وانت جوه
نادر: بعصبيه مصتنعه ممكن افهم اللي انتي عملتيه ده

 

نور: اي عملت امال عايز تطلقني كدا
نادر: مش، انتي كنت عاوزه كدا من زمان
نور: نادر
نادر: نعم
نور: ممكن نتكلم في البيت
نادر: تمام… وراحو البيت
ونادر قعد شويه
اما نور طلعت علي طول
بعد شويه نادر طلع ودور عليها ملقهاش وفجاه باب الحمام اتفتح وهوا اتصدمم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتي ملكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى